Ketjulotto 2014–2015

  • 182 438
  • 506

Tratikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Twitteristä bongattua:

Huml - Komulainen - Haataja
Pyörälä - Deschamps - Davis
Donskoi - Kemppainen - Pyörälä

Nelosesta ei tietoa. Aika makeaa paikkaa Komulaiselle tarjolla. Pelikäsitys ja pelitaidot varmasti riittää, mutta onko puolustusuuntaan riittävän hyvä.

Komu sitten ilmeisesti saa nyt sen näytönpaikkansa ykköskentässä. En itse edelleenkään oikeen jaksa uskoa, että mestaruudesta pelaavan joukkueen ykkössentteri olisi Joonas Komulainen, mutta ihmeitä on tapahtunut ennenkin ja tapahtuu varmaan jatkossakin :D
 

Lescinzky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Itselle Komulainen on ollut aina Kärpissä pelatessaan niitä suosikkeja. Allekirjoittanut kun itse on myös alamittainen (ei niin lyhyt kuitenkaan kuin itse Komu). Toivottavasti Komulainen saa kunnon näyttöpaikan, oli sen nyt ykköskentässä tai kakkosessa pelatessaan. Jos lainalle poikaa ollaan laittamassa niin mielestäni olisi sama laittaa poikaa suoraan vaihtoon - ei ole kuitenkaan mikään juniori enää. Eikä olisi Komulle enää järkevääkään laittaa lainalle muualle muutamaksi peliksi, koska vakinainen pelipaikka on se tärkein prioriteetti oman kehityksen parhaaksi.

Toivottavasti valmennus antaa Komulle edes muutaman pelinajaksi näytönpaikkaa, että saadaan pojasta kaikki irti. Jos ei onnistu niin siirtoa vaan eteenpäin. Junioreista on kuitenkin tulossa paljon lahjakkaita pelaajia mm. Aho, Mäenalanen ja Puljujärvi.
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hienoa jos Komulainen saa jälleen näytönpaikan. Realiteetti vaan valitettavasti on, että vaikka Komu paiskoisi tuossa piste per peli - tahtia niin siltikin ykkössentteri vaihdetaan ensimmäisenä toiseen jos joukkueen peli ei kulje.

Kaksi maalinedustaspesialistia, eli Davis ja Pyörälä samassa ketjussa. Erikoista, mutta toisaalta eihän Spede kevyenä kaverina sinne koskaan painimaan jääkkään. Käy vaan tekemässä maalit. Eipä tuossa muuta koostumusta olekaan tarjolla kun ilmeisesti Julle-Kepu-Jone pidetään yhdessä.

Latelle pisteet ettei väkisin alkanut puskemaan Pyörälää, Humlia tai Davisia keskelle. Aravirran aikoina aina piti kirota kun koostumuksissa ei ollut mitään logiikkaa, nykyään saa nauttia ahaa-elämyksistä toisensa jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Itse olen kyllä sitä mieltä, että meidän top4-sentteristö pitäisi mennä näin:

1. Deschamps - toivottavasti lunastaa odotukset..
2. Kemppainen - saa minulta enempi luottoa pisteitä tekevänä sentterinä kuin Komu..
3. Komulainen - ei vain riitä kärkiketjuihin minun mielestäni, enemmän tai vähemmän hirvittävän pienen kokonsa takia.
4. Keränen - sopii viimekauden/-kausien tapaan nelosen keskelle kuin nyrkki silmään!

Maalivahdeista ei vissiin ole täällä kovin paljoa jauhettu. Eiköhän valmennus lähde kauteen niin että Tarkki ja Karhunen pelaavat kauden matsit suunnilleen puoliksi? Tietysti jos loukkaantumisia tulee, tai kiekko ei vain jostain syystä tartu (mikä kuulostaa lähes mahdottomalta koska Hilli), niin parempi saa pelata enemmän.
 

JJ#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse olen kyllä sitä mieltä, että meidän top4-sentteristö pitäisi mennä näin:

1. Deschamps - toivottavasti lunastaa odotukset..
2. Kemppainen - saa minulta enempi luottoa pisteitä tekevänä sentterinä kuin Komu..
3. Komulainen - ei vain riitä kärkiketjuihin minun mielestäni, enemmän tai vähemmän hirvittävän pienen kokonsa takia.
4. Keränen - sopii viimekauden/-kausien tapaan nelosen keskelle kuin nyrkki silmään!

Maalivahdeista ei vissiin ole täällä kovin paljoa jauhettu. Eiköhän valmennus lähde kauteen niin että Tarkki ja Karhunen pelaavat kauden matsit suunnilleen puoliksi? Tietysti jos loukkaantumisia tulee, tai kiekko ei vain jostain syystä tartu (mikä kuulostaa lähes mahdottomalta koska Hilli), niin parempi saa pelata enemmän.

Tästä vastapalloon omat sentterihajatelmat:

Kemppaista en irrottaisi "kolmos"ketjusta, vaikka hän ansaitsisikin nimellisesti paremman roolin viime kauden esitysten perusteella. Mun mielestä toi ketju oli enemmän kuin osiensa summa, joten yhden palasen poisvieminen voisi heikentää kahta muuta palasta, eli tässä tapauksessa Donskoita ja Junttilaa. Kemppaiselle voisi antaa kuitenkin ainakin testinä enemmän yv-aikaa.

Komulaista ja Deschampsia testaisin kahdessa kärkikentässä. Deschampsin kärkikenttärooli (ja Keräsen neloskenttärooli) ei vaatine enää perusteluja (olettaen ettei Deschamps floppaa), mutta Komulaisen sijoittaminen kärkikenttiin johtuu lähinnä kolmoskentän sementoinnista (toistaiseksi) tuohon muotoon & Komulaisen hyvästä sopeutumiskyvystä eri rooleihin aina pakista lähtien. Ei siis siitä, että Komulainen lähtökohtaisesti olis kaliiberiltaan kärkisentteri. Sitten toki voidaan miettiä Komulaisen roolia uusiksi, jos homma ei toimi kummassakaan kärkikentässä.
 

Oddee

Jäsen
Itse olen kyllä sitä mieltä, että meidän top4-sentteristö pitäisi mennä näin:

1. Deschamps - toivottavasti lunastaa odotukset..
2. Kemppainen - saa minulta enempi luottoa pisteitä tekevänä sentterinä kuin Komu..
3. Komulainen - ei vain riitä kärkiketjuihin minun mielestäni, enemmän tai vähemmän hirvittävän pienen kokonsa takia.
4. Keränen - sopii viimekauden/-kausien tapaan nelosen keskelle kuin nyrkki silmään!

Mielestäni täysin turhaa edes lähteä luomaan tälläistä listaa, jokainen on varmasti sitä mieltä että Deschamps on hommattu ykkössentteriksemme, sitten tulee Kemppainen, Komulainen ja Keränen.

Asiahan on vaan niin, että ketjut luodaan siten miten parhaaksi nähdään, eikä niin, että sentterit laitetaan paremmuusjärjestykseen ja kootaan laituritkin paremmuusjärjestyksessä heidän ympärilleen. Deschampsin vierelle sovitellaan nyt ainakin kesällä Davista ja Spedeä, joten joku muu täytyy siis laittaa Haatajan ja Humlin väliin. Ongelmahan on siinä, että tämä "joku muu" on Joonas Komulainen, sillä muutakaan ei ole tarjolla. Viime kaudella loistavasti toiminutta Junttila-Kepu-Donskoi-ketjua ei haluta, eikä mielestäni kannatakaan rikkoa.

Kaikki varmasti siis ymmärtävät, ettei Komulainen ole paras sentterimme, eikä kukaan ole lainattua listaa vastaan mitään väittänytkään. Ykkösketjuksi vain halutaan merkitä Humlin ja Haden ketju Deschampsin ketjun sijasta, joka on mielestäni myös hyvä ratkaisu. Tosin eihän sillä mitään väliä ole, missä järjestyksessä ketjut on jossain pöytäkirjoissa merkitty. Peluutuksellisesti toki myös Humlille ja Haatajalle kuuluu tasaviisikoin enemmän peliaikaa, kuin Pyörälälle ja Davisille, silloin tosin myös Komulainen pelaa enemmän kuin Deschamps.

Toivotaan, että Komulainen pystyy nostamaan tasoaan ja ansaitsee paikkansa Humlin ja Haatajan välissä. Tietysti mikäli ketjut eivät meinaa toimia, niin muutoksia on tehtävä. Jopa loistava "junnuketjumme" saatetaan joutua rikkomaan.

Näillä lähdetään nyt ainakin ensimmäiseen harkkamatsiin ja ketjukoostumukset tulevat tietysti vielä elämään kauden aikanakin loukkaantumisten ja huonojen kemioiden vuoksi.

Sen verran täytyy vielä hehkuttaa, että onhan meillä taas aivan poikkeuksellisen kova nippu kasassa. Joonas Kemppainen kolmosketjun sentterinä... Huhhuh! Junttila Kepu ja Donskoi olisivat Liigan heikoimmissa joukkueissa suora ykkösketju, mutta meillä nimellisesti ainakin vasta kolmosessa.

Olisi kyllä hyvä edes kokeilla tässä reenikaudella noita muitakin koostumuksia, vaikka nämä nyt heti toimisivatkin. Olisi hienoa nähdä Kemppainen Humlin ja Haden välissä. Tietysti myös Deschamps, mutta se verottaisi jo muista ketjuista aika paljon, kun kolme parasta hyökkääämme löytäisiin samaan ketjuun.

Se täytyy vielä sanoa, että erikoistilanteet mietityttävät ainakin toistaiseksi jonkin verran. Ylivoimalla Huml ja Haataja mielestäni selvät ykkösylivoiman hyökkääjät, mutta voidaanko Komulaista peluuttaa vielä YV:lläkin? Kuinka helposti esim. Deschamps saadaan siirrettyä ylivoimalle tehokaksikon kanssa? Silloin taas kakkos-YV heikentyy. Tosin Donskoille ja muille toivoisin myös ylivoima-aikaa. Vai lähdetäänköhän ylivoimaa pelaamaan neljällä hyökkääjällä, Masuhr tai Glenn viivalla? Nostetaankohan Kukkonen jälleen veskarin eteen maskimieheksi?

Alivoimista en lähde spekuloimaan, kun en niin tarkkaan tiedä. Minkäköhänlainen pelaaja Deschamps on esimerkiski puolustussuuntaan? Ulkomaanvahvistuksista Davista en usko nähtävän juurikaan alivoimalla.

Huoh, kerran kun lähtee ajatuksiaan purkamaan, niin sitten juttu kyllä pitkästi luistaakin :)
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kemppaista en irrottaisi "kolmos"ketjusta, vaikka hän ansaitsisikin nimellisesti paremman roolin viime kauden esitysten perusteella. Mun mielestä toi ketju oli enemmän kuin osiensa summa, joten yhden palasen poisvieminen voisi heikentää kahta muuta palasta, eli tässä tapauksessa Donskoita ja Junttilaa. Kemppaiselle voisi antaa kuitenkin ainakin testinä enemmän yv-aikaa.
Tuo kolmosketju oli viime kaudella hyvä, mutta eihän se totuuden nimessä mikään niin maaginen ollut, ettei sitä voisi hajottaa. Varsinkin näin uuden kauden alkaessa on helppo kokeilla muita variaatioita.

Minä tosin uskon että se on Kepun sijasta Donskoi joka tuosta ketjusta nappaa itselleen isomman roolin. En osaa tähän hätään sanoa kuka timanttisesta TOP 4 laituriosastosta "joutuu" Donskoille paikkansa luovuttamaan mutta jotenkin on sellainen kutina että näin tulee tapahtumaan. Jone otti viime kaudella hirveitä loikkia kehityksessä parin vaisun kauden jälkeen ja nyt on aika murtautua lopullisesti liigan eliittiin.
 

sinikettu

Jäsen
Tuo kolmosketju oli viime kaudella hyvä, mutta eihän se totuuden nimessä mikään niin maaginen ollut, ettei sitä voisi hajottaa.
Maagisesta en sano sanaakaan, mutta kyllähän tuo ketju oli mielestäni kokonaisuudessaan Liigan paras tasakentällisin pelattaessa. Se on huima saavutus minkä tahansa joukkueen kolmosketjulta. Pisteiden valossa en osaa tarkalleen sanoa olivatko tasakentällisten ykkösiä, osuvat varmasti ainakin lähelle sitä, mutta the kolmikon kiekollinen hallinta oli kokonaisuudessaan sellaisella tasolla, jollaista ei ihan joka kausi näekään. Ainoana isona miinuksena voidaan todeta, ertä playoffeissa ketju kaikeksi harmiksi vaihtui maalinteon osalta tuhnu-moodiin, mutta kiekollinen dominointi jatkui silti.
 

Derksen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lippo
Minulle on jäänyt Komulaisesta selkeästi sellainen kuva, että hän on onnistunut paremmin laiturina kuin sentterinä. Esimerkkinä viime kauden lopun hyvät otteet nelosen laidassa tai pari kautta sitten Stümpelin laidalla. Lisäksi ajoittaisia ihan hyviä hetkiä ollut Viuhkolan ja Kemppaisen ketjuissa. Sentterinä pelatessaan on muistaakseni ilmennyt sitten enemmän ongelmia puolustuspelissä heikon ulottuvuuden takia.

Jos Komulaista tosiaan kärkiketjuun suunnitellaan, niin itse kyllä pistäisin laitaan ja jälleen Humlin mieluummin sentteriksi siinä ketjussa.
 
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Mielestäni täysin turhaa edes lähteä luomaan tälläistä listaa, jokainen on varmasti sitä mieltä että Deschamps on hommattu ykkössentteriksemme, sitten tulee Kemppainen, Komulainen ja Keränen.

Asiahan on vaan niin, että ketjut luodaan siten miten parhaaksi nähdään, eikä niin, että sentterit laitetaan paremmuusjärjestykseen ja kootaan laituritkin paremmuusjärjestyksessä heidän ympärilleen.

Hmm.. Aivan, olet oikeassa. Tähän sentterikeskusteluun osallistuisin tähän kohtaan siten, että mielelläni näkisin junnuista esimerkiksi Antti Kalapudaksen ainakin runkosarjassa sentteröimässä. Varmasti paikka tuleekin jos/kun loukkaantumisia tulee. Huomennahan Kalapudas ilmeisesti osallistuu KalPa-otteluun, näin olin lukevinani toisesta ketjusta.
 

Oddee

Jäsen
Hmm.. Aivan, olet oikeassa. Tähän sentterikeskusteluun osallistuisin tähän kohtaan siten, että mielelläni näkisin junnuista esimerkiksi Antti Kalapudaksen ainakin runkosarjassa sentteröimässä. Varmasti paikka tuleekin jos/kun loukkaantumisia tulee. Huomennahan Kalapudas ilmeisesti osallistuu KalPa-otteluun, näin olin lukevinani toisesta ketjusta.

Toki Kalapudakselle (vaiko Kalaputaalle?) ja muillekkin junnuille kuuluisi antaa hyviä näytönpaikkoja, ja sellaisia varmasti kauden aikana tuleekin. Esimerkiksi Mäenalanen ja Aho saivat pelata jonkun verran jo viime kaudella Liigaa. Loukkaantumistenkin myötä näitä mahdollisuuksia aukenee ja lisäksi nämä kesän harkkapelit ovat myös loistavia tilaisuuksia testata junnuja ja erilaisia ketjukoostumuksia.

Vielä pohdin edellisessä viestissä mainitsemiani erikoistilanteita; onko kenelläkään aavistusta/tietoa miten ylivoimakentälliset rakennetaan vaikka nyt KalPaa vastaan?
 
Se mikä junnujen suhteen on varmaa, niin Puljujärvi tulee saamaan näyttöpaikan. Se on hänelle eri tahojen mukaan luvattu. On sitten eri asia, että sisältääkö se myös pelejä alkukaudesta Liigan puolella, mutta näyttöpaikka tulee. Marjamäki haluaa nähdä, että mihin Puljujärvi pystyy miesten tasolla tässä vaiheessa.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Itse olen varma, että Late kyllä antaa nuorille kunnon mahdollisuuksia Liigaan ja hänellä on silmää nähdä, mikä tilanne on pelaajan kohdalla. Itseäni eniten kiinnostaa juuri tuo Puljujärvi. Aivan uskomattoman lupaava lahjakkuus näkyy olevan!
 

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Nämä ketjut siis tämän päiväiseen Kärpät - KalPa harjoitusotteluun:

Junttila-Kemppainen-Donskoi
Aho-Deschamps-Puljujärvi
Alikoski-Keränen-Mäenalanen
Suoranta-Kalapudas-Manninen

Vallin-Niemelä
Nutivaara-Eminger
Glenn-Spang
Masuhr

Karhunen.

Terveisin Pekka Mankila Twitterissä.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Nämä ketjut siis tämän päiväiseen Kärpät - KalPa harjoitusotteluun:

Junttila-Kemppainen-Donskoi
Aho-Deschamps-Puljujärvi
Alikoski-Keränen-Mäenalanen
Suoranta-Kalapudas-Manninen

Vallin-Niemelä
Nutivaara-Eminger
Glenn-Spang
Masuhr

Karhunen.

Terveisin Pekka Mankila Twitterissä.
Mahtavasti muodostetut kentät. Juniorit saa heti kunnon näytönpaikkoja.
 
Suosikkijoukkue
Hifk, Man Utd, Suomalaiset änärissä
Pulujärvihän on Kärppienkin junnutasolla poikkeuksellinen lahjakkuus. Eikös Marjamäki sanonut jo alku kesästä, että saa ihan kunnon näyttöpaikan?
 

Stouts77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sorry offtopic, mutta mistä pystyis seuraamaan illan peliä kun paikan päälle ei nyt just kerkiä?
 

Polvivaiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Detroit Red Wings
Kyllähän tuo Julle-Kepu-Donskoi ihan kivasti pyörittelee hmv-Kalpaa. Lähtisin kauteen siten, että tuo koostumus pysyy. Toisaalta eipä näiden höntsien perusteella voi oikeen sanoa mitään. Kuitenkin hyvin kiekko liikkui!
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Köh köh...... Komulainen ykköseen? Ei helvetti, heh. IMO tyypin ei pitäisi olla edes koko joukkueessa. Juu, on ollut yllättävän tehokas välillä ja kaikkea mutta silti ei jatkoon. Komulainen voisi olla ihan ok stuntti, mutta hän itse tuskin tyytyy siihen eli siirto --->

Eli Komulainen ei mahdu Kärppien kokoonpanoon, piste. Siis minun mielestäni.
 

Stultus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan LämyAkat
Eli Komulainen ei mahdu Kärppien kokoonpanoon, piste. Siis minun mielestäni.
Kenet laittaisit muuten tilalle?

Lupaavia laitahyökkääjiä (Puljujärvi, Aho, Mäenalanen ja Leskinen) olisi pyrkimässä kokoonpanoon useampi, mutta valitettavasti se on pelipaikka mihin tuossa joukkueessa on jo muutenkin kova tunku. Samaan aikaan senttereistä on pieni uupelo, varsinkin laadukkaista sellaisista. Huml, Pyörälä ja Davis pystyvät tarvittaessa pelaamaan keskellä, mutta silti Kemppaisen tai Deschampsin pitempiaikainen poissaolo olisi pienoinen katastrofi. Olisi mielenkiintoista tietää mitä herrat Junno, Aho ja Marjamäki ajattelevat tilanteesta, tuliko tuo joukkue nyt varmasti rakennettua niin kuin oli suunniteltu?
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Kenet laittaisit muuten tilalle?
Komulaisen tilalle? Ehdottomasti jonkin näistä tulevista junnuista ketä sieltä löytyy! Jotta saisivat kokemusta niinkuin aikoinaan Jokinen, Pesonen, Pyörälä, Viuhkola, Pitkänen jne. saivat. Sen mahdollisuuden.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös