Ketjukoostumukset kaudella 2020–2021

  • 202 600
  • 1 607

En gång IFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kummallisen vähän Pikkarainen Hedeä ja Heljankoa peluuttaa. Mun mielestä pelaavat ihan hyvin ja nimenomaan uskaltavat pelata. Ovat joo heiveröisiä, mutta näistä voi tulla niitä omia innaloita kun uskalletaan antaa mahdollisuuksia.

Sähäkkää liikettä kyllä aina kun kundit kentällä. Siihen vielä Jäky sentterinä ja mun mielestä toimiva kenttä!
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sähäkkää liikettä kyllä aina kun kundit kentällä. Siihen vielä Jäky sentterinä ja mun mielestä toimiva kenttä!

Mun mielestä taas Jääskä ei ole yhtään sentterityyppi. On ahkera pelaaja ja tunnollinen, joten tekee duunia molempiin suuntiin, mutta laitahyökkääjänä ne vahvuudet tulevat paremmin esiin.

Perustelut:

Ahtaassa tilassa omissa menee usein roiskimiseksi ja hätäilyksi. Keskushyökkääjän pitäisi paineen alla pystyä rauhoittamaan peli, antaa yksi helppo syöttö, että päästään omista pois. En ole nähnyt sellaista pelaamista. Esim. Väänänen tekee nämä asiat paremmin ja jos ei tule paikkaa avata, niin rauhallinen purku. Jääskän ratkaisu monesti näissä on hätäinen ja paine pysyy omissa.

Jääskän tilastot 8+1. Keskushyökkääjä periaatteessa on lähes jokaisessa hyökkäyksen käynnistyksessä tai aloituksessa mukana. Esim. puukätisempien pelaajien kanssa pelanneella Väänäsellä on 4+7, vaikka Väänänen ei mikään älytön playmaker ole, mutta kun sentterin tontin oikein ja hyvin pelaat, niin syöttöpisteitä tulee melkein väkisin edes kakkossyöttöjen muodossa.

Itse melkein uhraisin toimivan nelosen tässä sentteritilanteessa ja nostaisin Väänäsen kolmoseen ja antaisin Åstenin sentteröidä nelosta, siis jos Lundell ja Borgström molemmat ovat poissa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Päivän positiivinen: Muuttin on mukana perjantaina. Tämä toivottavasti tarkoittaa Ville Varakkaan peliminuuttien vähenemistä. Jos on Kapteeni hyökkäyksessä tällä hetkellä hiukan hukassa niin sitä on myös Varakas puolustuksessa. Varakkaalle tekisi hyvää peli pari huilia. Tämän myös mahdollistaa se, että Rony Ahonen on alkanut näyttää taa jääkiekonpelaajalta viime peleissä.
 

En gång IFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Borgström ja Teräväinen tippunut kokoonpanosta pois sairastumisten vuoksi.

Toivottavasti kundit jo perjantaina askissa.
Voi olla että siellä oli tullut just jotain perus päänsärkyä/vatsa sekasin just ennen hallille lähtöä joka sitten ilmoitettiin sairastumisena. (En tiedä mitä tällä tiedolla tekee :D).

Etenkin toi Nikin keissi ihmetyttää sillä tuntuu jotenkin siltä että tippuu jatkuvasti pois kokoonpanosta juuri ennen matsin alkua. Eikös just Lukko matsia ennen tippunut viimeksi pois?.

Noh ei näille voi mitään.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Päivän positiivinen: Muuttin on mukana perjantaina. Tämä toivottavasti tarkoittaa Ville Varakkaan peliminuuttien vähenemistä. Jos on Kapteeni hyökkäyksessä tällä hetkellä hiukan hukassa niin sitä on myös Varakas puolustuksessa. Varakkaalle tekisi hyvää peli pari huilia. Tämän myös mahdollistaa se, että Rony Ahonen on alkanut näyttää taa jääkiekonpelaajalta viime peleissä.
Parit kivat nousut Ahoselta, mutta puolustustilanteissa jatkuvasti askeleen perässä – välillä täysin väärässä paikassa.

Myöskään Karjalainen ei ole vakuuttanut.

Kyllä mä noista kahdesta lähtisin katsomaan poppariosastoa mieluummin kuin Vitoa sinne hahmottelemaan – vaikkei Varakaskaan viime aikoina ole saanut oikein pelistä kiinni.
 

Theosaurus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilinen peli viimeistään osoitti Karjalaisesta että kaveri on huonossa kunnossa eikä tuo kyllä mitään lisäarvoa joukkueelle tällä hetkellä. Siellä on jotain potentiaalia mutta sitä ei ole saatu kaivettua mielestäni hänestä ulos.
Laittaisin liikkuvuus-kuntokuurille muutamaksi viikoksi ja suunnittelisin vähän miten häntä voitaisiin hyödyntää jatkopeleissä paremmin. Fokus tulisi olla puhtaasti puolustuspäähän maalinedustapelissä ja oikeanlaisen fyysisen pelotteen (vastine) luomisessa. Parhaimmillaan voisi olla alivoimalla tärkeä lenkki seiskapakkina.
Tuolla liikkeellä ja kuntopohjalla ei asiaa enää askiin. Onneksi Motin palaa kehiin ja Tobias hankki Berhandilaisen niin pärjätään hyvin ilman Karjalaista.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Musta Ahonen ja Karjalainen on olleet meidän heikoimmat pakit viime peleissä, Ahosella oli välissä muutama parempi peli mutta eilen oli taas surkea. Lyytinen taas alkanut pelottavasti muistuttamaan viime kauden itseään, juuri nyt kun pitäisi laittaa sitä parasta pöytään. Toivottavasti ennen kauden tärkeimpiä löytyy vielä se vire uudelleen. Enkä tarkoita että pitäisi tehdä 2 maalia joka pelissä vaan ihan ton puolustamisen kanssa on aika paljon ongelmia, ja ratkaisut ajoittain melko hasardeja. Sellaista skagaamista jotenkin kaikessa tekemisessä.

Onneksi Motin takaisin askissa ja saadaan pakkihierarkiaa taas hiukan järkevämmän näköiseksi.

Jos/kun Niki ja Teräväinen ovat poissa perjantaina niin laittaisin ketjut näin:

Hede-Sallinen-Leskinen
Winberg-Kousa

Tallberg-Broadhurst-Dyk
Lyytinen-Motin

Saarinen-Jääskä-Heljanko
Bernhard-Varakas

Åsten-Väänänen-Keränen
Karjalainen

Annetaan kyllä iso tasoitus kun meidän parhaat aloittajat Lundell ja Borgström ovat poissa kokoonpanosta. Sallinen ja Jääskä eivät kumpikaan ole kummoisia aloituksissa (Sallinen eilen hyvä % toki) ja Väänäsellä myös paljon petrattavaa sillä saralla vielä. Muutenkin Apassin kanssa samaa mieltä että Jääskä ei ole sentteri, mutta itse en haluaisi rikkoa tota toimivaa nelosta jos mitenkään mahdollista. Toi ykkönen missä sekä Saarinen että Leskinen ei oikein toimi kun kummatkin hakee aina sitä liian vaikeaa syöttöä ja Sallinen ei taas saa edes ladonovista tällä hetkellä sisään. Ehkä Hede vois tuoda pirteyttä tuohon ja toisaalta taas Saarinen juonikkuutta Jääskän ja Heljankon vierelle...

Mikäs Keräsen tilanne muuten olikaan; ei ole merkattu loukkaantuneeksi eikä sairastuneeksi?
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sähäkkää liikettä kyllä aina kun kundit kentällä. Siihen vielä Jäky sentterinä ja mun mielestä toimiva kenttä!

Sähäkkää on, mutta vielä nastempaa olisi, jos näyttävästä pörräämisestä tulisi joskus myös joku palkinto. Täysin tehotonta ja vastustajan kannalta vaaratontahan tuo tällä hetkellä on.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sähäkkää on, mutta vielä nastempaa olisi, jos näyttävästä pörräämisestä tulisi joskus myös joku palkinto. Täysin tehotonta ja vastustajan kannalta vaaratontahan tuo tällä hetkellä on.

Mun mielestäni Heljanko on tämän ketjun heikoin lenkki. Jääskä ja Hede löytävät toisensa hyvin, mutta Heljanko ei oikein istu kummankaan kanssa. Ja siltikin mun mielestäni Heljanko on pelannut ihan hyvin, eikä varsinaisesti ole tehnyt mitään väärää. Hede on kiekollisesti varsin hyvä ja vaikka on hyvin pienikokoinen, se ei näy pelaamisessa negatiivisesti. Hän on kiekollisesti myös yllätyksellinen ja pystyy nopeisiin ratkaisuihin, mikä on tosi hyvä juttu. Ketju kuitenkin tarvitsisi ehkä jonkun kokeneemman pelaajan Heljangon tilalle. Heljangon voisi nyt toistaiseksi siirtää neloseen, kun Keränen on pois. En haluaisi arvostella Heljankoa, koska on kuitenkin esiintynyt lähtökohdat huomioiden hyvin, mutta Jääskän ja Heden kanssa hän ei vain istu samaan ketjuun.
 

Pekka Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadi
Mun mielestäni Heljanko on tämän ketjun heikoin lenkki. Jääskä ja Hede löytävät toisensa hyvin, mutta Heljanko ei oikein istu kummankaan kanssa. Ja siltikin mun mielestäni Heljanko on pelannut ihan hyvin, eikä varsinaisesti ole tehnyt mitään väärää. Hede on kiekollisesti varsin hyvä ja vaikka on hyvin pienikokoinen, se ei näy pelaamisessa negatiivisesti. Hän on kiekollisesti myös yllätyksellinen ja pystyy nopeisiin ratkaisuihin, mikä on tosi hyvä juttu. Ketju kuitenkin tarvitsisi ehkä jonkun kokeneemman pelaajan Heljangon tilalle. Heljangon voisi nyt toistaiseksi siirtää neloseen, kun Keränen on pois. En haluaisi arvostella Heljankoa, koska on kuitenkin esiintynyt lähtökohdat huomioiden hyvin, mutta Jääskän ja Heden kanssa hän ei vain istu samaan ketjuun.
Muuten samaa mieltä, mutta Hede on kyllä kokonsa takia aika heikko kamppailutilanteissa, molemmissa päissä. Ei tunnu saavan kiekkoa riistettyä sitten millään.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestäni Heljanko on tämän ketjun heikoin lenkki. Jääskä ja Hede löytävät toisensa hyvin, mutta Heljanko ei oikein istu kummankaan kanssa. Ja siltikin mun mielestäni Heljanko on pelannut ihan hyvin, eikä varsinaisesti ole tehnyt mitään väärää. Hede on kiekollisesti varsin hyvä ja vaikka on hyvin pienikokoinen, se ei näy pelaamisessa negatiivisesti. Hän on kiekollisesti myös yllätyksellinen ja pystyy nopeisiin ratkaisuihin, mikä on tosi hyvä juttu. Ketju kuitenkin tarvitsisi ehkä jonkun kokeneemman pelaajan Heljangon tilalle. Heljangon voisi nyt toistaiseksi siirtää neloseen, kun Keränen on pois. En haluaisi arvostella Heljankoa, koska on kuitenkin esiintynyt lähtökohdat huomioiden hyvin, mutta Jääskän ja Heden kanssa hän ei vain istu samaan ketjuun.

Olen aika varma, että esim. Hede-Väänänen-Jääskä tekisi myös tulosta. Heljangosta samaa mieltä. Lähinnä väläyttelee hyviä yksilösuorituksia aika ajoin, mutta ei ole osa kokonaisuutta ketjussaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen aika varma, että esim. Hede-Väänänen-Jääskä tekisi myös tulosta. Heljangosta samaa mieltä. Lähinnä väläyttelee hyviä yksilösuorituksia aika ajoin, mutta ei ole osa kokonaisuutta ketjussaan.

Åsten-Keränen-Heljanko olisi kyllä kokeilemisen arvoinen kombo. Toisaalta, kevättä silmälläpitäen nykyinen nelonen on kyllä sellainen perseenreikä-ketju vastustajan kannalta, että en välttämättä rikkoisi sitä. Toki sen saa tarvittaessa kaivettua naftaliinista, jos tulee akuutti tarve.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Åsten-Keränen-Heljanko olisi kyllä kokeilemisen arvoinen kombo. Toisaalta, kevättä silmälläpitäen nykyinen nelonen on kyllä sellainen perseenreikä-ketju vastustajan kannalta, että en välttämättä rikkoisi sitä. Toki sen saa tarvittaessa kaivettua naftaliinista, jos tulee akuutti tarve.

Se melkein väkisin palaisi kasaan, jos sentteriosasto tervehtyy. Haluaisin nähdä Väänäsen kädekkäämpien pelaajien kanssa meanwhile.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tällä hetkellä Lundellin ja Borgstömin puuttuminen syö isosti joukkuetta. Hienoa kuitenkin, että tästäkin huolimatta saadaan ihan kohtalaisen hyvä sentteristö kasaan. Monena muuna kautena kahden laatusentterin puute olisi voinut räjäyttää koko kokoonpanon pahasti.
 

Zamppaaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Borgström ei ole merkitty loukkaantuneeksi, voiko olla että on penkitetty kun ei ole ollut niin tehokas mitä odotettiin, omaan päähän pelannut hyvin
 

Kuhta#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä, Liverpool, Sympatiat Saipalle
Tässä vielä kokoonpano kokonaisuudessaan.



Maalivahdit

50 Frans Tuohimaa
31 Niilo Halonen (varalla)

Hyökkääjät

85 Jesse Saarinen – 76 Jere Sallinen – 21 Ville Leskinen
18 Teemu Tallberg – 25 Alex Broadhurst – 54 Sebastian Dyk
51 Juha Jääskä – 44 Miro Väänänen – 43 Rasmus Heljanko
91 Elis Hede – 45 Micke Åsten – 19 Juho Keränen

Puolustajat

49 David Bernhardt – 10 Mikko Kousa
6 Joonas Lyytinen – 57 Johan Motin
8 Ville Varakas – 29 Tobias Winberg
28 Rony Ahonen
 

RedIsMyColor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit
Hienoa, että Väänänen saa nyt laidoille taitoa ja vauhtia eikä tarvi puukäsien kanssa pelata illasta toiseen.

Itsellä kovat odotukset ketjulle Jääskä - Väänänen - Heljanko. Pari maalia tekee tämä ketju tänään.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pikkarainen totesi Borgströmistä, että aina välillä hän on sivussa ja tämä ajaa meidät tilanteeseen, jossa joudumme istuttamaan Jere Sallisen keskelle.

Kyllä Niki varmasti pelaisi jos pystyisi. Eihän se nyt jumalauta ole huonosti edes pelannut.
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Kärpillä näköjään käytännössä paras miehistö kasassa.

Meiltä veke Lunkka, Niki ja (Auvitu). Tulee kyllä tiukka vääntö.
Se on nähty ennenkin että "nimet selässä ei merkkaa mitään" IFK:lla; miljoonamiehistöllä otetaan rupujengeiltä suonikasta ja sitten taas voitetaan kärkijoukkueet junnuilla ja pakeilla.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Ovathan esim. Nordgren, Teräväinen ja And myös poissa.
Noista kolmesta ei yksikään kuulu IFKn parhaaseen kokoonpanoon. Teräväinen lähimpänä kamppailemassa viimeisestä paikasta Ahosen kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös