Sähäkkää liikettä kyllä aina kun kundit kentällä. Siihen vielä Jäky sentterinä ja mun mielestä toimiva kenttä!
Mun mielestä taas Jääskä ei ole yhtään sentterityyppi. On ahkera pelaaja ja tunnollinen, joten tekee duunia molempiin suuntiin, mutta laitahyökkääjänä ne vahvuudet tulevat paremmin esiin.
Perustelut:
Ahtaassa tilassa omissa menee usein roiskimiseksi ja hätäilyksi. Keskushyökkääjän pitäisi paineen alla pystyä rauhoittamaan peli, antaa yksi helppo syöttö, että päästään omista pois. En ole nähnyt sellaista pelaamista. Esim. Väänänen tekee nämä asiat paremmin ja jos ei tule paikkaa avata, niin rauhallinen purku. Jääskän ratkaisu monesti näissä on hätäinen ja paine pysyy omissa.
Jääskän tilastot 8+1. Keskushyökkääjä periaatteessa on lähes jokaisessa hyökkäyksen käynnistyksessä tai aloituksessa mukana. Esim. puukätisempien pelaajien kanssa pelanneella Väänäsellä on 4+7, vaikka Väänänen ei mikään älytön playmaker ole, mutta kun sentterin tontin oikein ja hyvin pelaat, niin syöttöpisteitä tulee melkein väkisin edes kakkossyöttöjen muodossa.
Itse melkein uhraisin toimivan nelosen tässä sentteritilanteessa ja nostaisin Väänäsen kolmoseen ja antaisin Åstenin sentteröidä nelosta, siis jos Lundell ja Borgström molemmat ovat poissa.