Ketjukoostumukset kaudella 2019–2020

  • 273 433
  • 1 768

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä Lyytinen on se ns heikoin lenkki pelaavassa kuusikossa joka tulee jättää pois. Winberg ja Laakso menevät myös Lyytisen edelle.
Samaa mieltä tästä. Peliesitysten pohjalta pelaava seitsikko tällä hetkellä Kousa-Järvinen-Ahonen-Varakas-Laakso-Winberg-Motin.

Tuohon jos vielä löytyisi ”koodinimi Auvitu2016” niin alkaisi olla melko vakuuttava pakisto kasassa ja Lyytinen voisi jatkaa matkaa maakuntiin.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Mun mielestä Lyytinen on se ns heikoin lenkki pelaavassa kuusikossa joka tulee jättää pois. Winberg ja Laakso menevät myös Lyytisen edelle.

Mä uskon, että Lyytisen potentiaali tulee sieltä vielä. Jotenkin en jaksa uskoa, että tuo viime kauden 24gp, 2+11 +13 olisi täysin vahinko. Ja kyllä yhdyn lintukuoroon, että Laakson meininkiä on ollut hienoa katsoa nämä viime pelit. Siksi mun silmään se on Motin, joka on heikoin lenkki tällä hetkellä. Mutta HIFK on tosiaan tilanteessa, jossa on erittäin todennäköistä, että joku vaihtaa maisemaa.

Ja se on joku joukosta:

"Hintavista"
Motin
Lyytinen

"Halvoista"
Ulander
Laakso

Tai voi tietenkin olla, ettei Kankaanperä halua kuluttaa todennäköisesti viimeistä kauttaan penkillä ja menee jonnekin Sporttiin.

Mutta Lyytisen potentiaalin kaivaisin nyt ensin esiin ennen kuin luovuttaisin. Ja parhaiten se tulee esiin varman pakin vierellä. Sen lisäksi Lyytinen on pelitavaltaan hieman Tommi Taimen kaltainen ja useinhan pakkipari vain täydentää toisiaan. Eli:

Varakas-Kousa
Lyytinen-Järvinen
Ahonen-Laakso
Winberg

Motin ja Kanki katsomoon.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kankaanperän matka pelaavaan kokoonpanoon otti kyllä jättimäisen loikan. Onko perusteltua ottaa kokoonpanoon kaveria, joka vetää pelkät alivoimat? Toivottavasti tulee "pepemäinen" kausi ja ura loppuu sikari suussa. Entistä omituisempaan valoon kyllä hänen sopimuksensa asettuu. Ainoa on, että kevättä varten on back upia reservissä.

Samaa mieltä tästä. En kyllä näe kovin realistisena, että Kanki tuosta kokoonpanoon murtautuisi ilman mitään valtaisaa loukkaantumissumaa (koputin juuri puuta). Toki jos hänelle itselleen riittää, että heiluu loppukauden henkisenä tsempparina taustajoukoissa, niin mikäs siinä, mutta jos motivaatio vähänkään kärsii kun peliaikaa ei ole herumassa, niin kannattaisiko harkita lainasopimusta johonkin?

Järvinen - Kousa
Lyytinen - Ahonen
Varakas - Motin
Laakso
Winberg, Ulander
+ Kankaanperä

Mun mielestä Lyytinen on se ns heikoin lenkki pelaavassa kuusikossa joka tulee jättää pois. Winberg ja Laakso menevät myös Lyytisen edelle.

Olen samaa mieltä, että Lyytinen on odotuksiin nähden kauden suurin epäonnistuja. Silti olen myös sitä mieltä, että IFK tarvitsee pakistoon sen Lyytisen, joka meillä oli siellä viime kaudella ja toivon, että se saadaan ulosmitattua Järvisen hankinnan myötä muuttuvien roolitusten johdosta. Tuosta Lyytinen pois ja pakiston kiekollinen anti jää lähes yksin Kousan varaan mikä ei riitä sitten millään.

Toki yksi vaihtoehto on laittaa Lyytinen kiertoon ja hankkia "Auvitu" tilalle, mutta tämä kuvio maksaisi melkoisesti, jonka vuoksi en usko kyseessä olevan realistinen vaihtoehto varsinkin kun joukkueeseen hankittiin juuri EHT-tason puolustaja.
 

Ukko16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs
Eikös Ulander ollut jo Jokipojissa kauden alussa? Eikö sen sinne voisi laittaa?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun Kankaanperä on nytkin loukkaantuneena, eiköhän tämä ole hänelle viimeinen kausi ja vierihoitoa tulevaisuuteen. Hän saa vyölleen enemmän pelejä meillä kuin naapurissa ja Officekin on tyytyväinen. Kangen johtajan ominaisuuksia ja esimerkkiään 40-vuotiaana ikämiehenä ei pidä väheksyä, sillä esimerkin voima on usein suuri. Kuka kehtaa sluibailla tai valittaa turhasta, kun vieressä istuu pienillä minuuteilla pelaava ammattiinsa vakavasti suhtautuva nestori?

Mutta kyllä mua kiehtoisi nähdä alivoimalla Järkkäri-Kanki-Muuli-Nykopp-nelikko. Tervetuloa maalin eteen. Saattaapi tulla osumaa ja kandee olla hereillä.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mä uskon että Kangen diili on tuollainen (kuten @BOL mainitsikin) vika vuosi ja isähahmo edullisella liksalla. Me katsotaan mun pojan kanssa Lego Ninjagota ja siellä sensei WU on hemmetin kova liideri ja luo muihin uskoa, vaikka ei juuri taistele vaan pysyttelee enemmän "rotaatiossa".

Kanki paikkaa loukkaantumisia 6-7 pakkina suht pienellä peliajalla. Mun mielestä AV:lla Kanki oli viime kaudella hyvä pleijareissa. Ei juuri muuta kuin AV:ta pelannut, mutta hoiti tonttinsa ihan hyvin.

On varmaan ihan hyvä mentori nuoremmille pakeille ja mulla on vahva mutu, että tulee olemaan jollain tavalla tulevaisuudessa osa IFK:n junnuorganisaatiota. Ja onhan toi IFK:lta tavallaan hieno veto, että legendaarinen pelaaja saa lopettaa uran meillä. Kanki on käsittääkseni ollut tyytyväinen IFK:hon organisaationa ja tykkää asua Helsingissä.
 

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Me katsotaan mun pojan kanssa Lego Ninjagota ja siellä sensei WU on hemmetin kova liideri ja luo muihin uskoa, vaikka ei juuri taistele vaan pysyttelee enemmän "rotaatiossa".
Ai teilläkii katotaan sitä :D On kyllä helppo allekirjoittaa Wu:n tärkeys!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Mä uskon, että Lyytisen potentiaali tulee sieltä vielä. Jotenkin en jaksa uskoa, että tuo viime kauden 24gp, 2+11 +13 olisi täysin vahinko. Ja kyllä yhdyn lintukuoroon, että Laakson meininkiä on ollut hienoa katsoa nämä viime pelit. Siksi mun silmään se on Motin, joka on heikoin lenkki tällä hetkellä. Mutta HIFK on tosiaan tilanteessa, jossa on erittäin todennäköistä, että joku vaihtaa maisemaa.

Kenen kanssa Lyytinen pelasi oikein viime kaudella, kun tuo tehotilasto oli noinki kova? Oma muistikuva oli, että yhtä hazardi se oli viime kaudellakin varsinkin hyökkäyspäässä viivalla. Ei ole pelote viivassa (päinvastoin), omassa päässä säntäilee miten sattuu unohtaen oman miehensä ja ei todellakaan tuo kovuutta maalin eteen.

Tällä kaudella nuo hazardit ovat maksaneet pisteitä, eikä ole mielestäni pelannut ensimmäistäkään hyvää peliä. Ja uskoisin, että kyseessä on yksi kalleimmista pakeista niin pitäisi pistää suoraan ovista ulos, jos joku vielä kelpuuttaisi miehen. Iso miinus tästä pitkästä sopparista menee Tobiakselle.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Kenen kanssa Lyytinen pelasi oikein viime kaudella, kun tuo tehotilasto oli noinki kova? Oma muistikuva oli, että yhtä hazardi se oli viime kaudellakin varsinkin hyökkäyspäässä viivalla. Ei ole pelote viivassa (päinvastoin), omassa päässä säntäilee miten sattuu unohtaen oman miehensä ja ei todellakaan tuo kovuutta maalin eteen.

Tällä kaudella nuo hazardit ovat maksaneet pisteitä, eikä ole mielestäni pelannut ensimmäistäkään hyvää peliä. Ja uskoisin, että kyseessä on yksi kalleimmista pakeista niin pitäisi pistää suoraan ovista ulos, jos joku vielä kelpuuttaisi miehen. Iso miinus tästä pitkästä sopparista menee Tobiakselle.

Vähän vaihteli pakkipari, mutta enimmäkseen pelasi Varakkaan kanssa. Ja musta pelasi kyllä hyvin koko kevään. Tuli sekaisin olevaan joukkueeseen ja pelasi heti hyvin. Ei noi pisteet mistään pakkiparista johtunut.

Olen kyllä eri mieltä kanssasi siitä, että olisi jotenkin hutihankinta Salmelaiselta ja jotain miinuksia pitäisi antaa. Ja varsinkaan mitään syväanalyysejä tehdä 10 pelin jälkeen.

Lähtökohtaisesti juurikin tuollaisia hankintoja pitää yrittää tehdä. Potentiaalisia breikkaajia. Samalla lailla Erosta haukuttiin aikalailla HIFK-kauden alkuvaiheessa. Ymmärtääkseni myös Kärpätkin oli Joonaksen perässä. Tuollaisilla pelaajilla vain se näyttävyys tarkoittaa myös näyttävyyttä virheiden osalta.

Kyllä siellä on taitoa ja potentiaalia, mutta vastapainoksi tulee noita näyttäviä hazardeja ja nyt kun oma jengi ei saa maaleja, niin tuollaiset pelaajat ehkä suorittavat vielä heikommin.

Syöttöprosentti Joonaksella on kuitenkin monessa pelissä ihan jengiä kärkeä. ks. linkki.

Ja harvoin Joonaksen syötöt on pakki-pakki syöttöjä vaan nimenomaan ylöspäin liikkeessä olevalle hyökkääjälle eli peliä edistäviä ratkaisuja. Eli nostaa sitä syöttöprosentin arvoa.


Ehkä pitää nyt vain antaa aikaa vaikka kuinka vituttaisi. Olisi ensiarvoisen tärkeää, että kaveri alkaisi saamaan onnistumisia ja se potentiaali tulisi esiin. Tuollaisia kiekollisia pakkeja on aika vaikea kesken kauden hommata.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en lähtisi tässä vaiheessa kautta pienentämään pakkienkaan rinkiä. Motin pelasi hyvin Laakson kanssa, joten laittaisin tämän kaksikon ehdottomasti yhteen. Jos ja kun loukkaantumisia tulee, ne tulee usein ikävä kyllä rykelmässä, jolloin on hyvä, että on laajuutta. Tärkeintä olisi saada jokaisesta pelaajasta irti maksimihyöty joukkueelle. Harva pelaaja pelaa koko kautta täysin terveenä, jolloin näkisin fiksuna, ettei varsinkaan otteluruuhkissa, joita on tulossa, oteta riskejä, että pikkuvammoista tulee suuria. Kierrättäisin siis pelaajia tarpeen mukaan.

Huono puoli tässä on tietysti se, että tällöin monella pakilla vaihtuu pakkipari ideaalitilannetta useammin. Hyvinä puolina on, että pelipaikoista on aitoa kilpailua, tiettyjen pelaajien hyviä ominaisuuksia voidaan hyödyntää tiettyjä vastustajia vastaan ja moni oppii pelaamaan ”kenen tahansa” kanssa. Jos oppii. Lähempänä siirtorajaa voi sitten tarvittaessa katsoa, onko aihetta availla ovea ulospäin. Oletettavasti rahaa on riittävästi nykyjengiin, koska liikettä ulospäin ei ole vielä tapahtunut.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mä en lähtisi tässä vaiheessa kautta pienentämään pakkienkaan rinkiä. Motin pelasi hyvin Laakson kanssa, joten laittaisin tämän kaksikon ehdottomasti yhteen. Jos ja kun loukkaantumisia tulee, ne tulee usein ikävä kyllä rykelmässä, jolloin on hyvä, että on laajuutta. Tärkeintä olisi saada jokaisesta pelaajasta irti maksimihyöty joukkueelle. Harva pelaaja pelaa koko kautta täysin terveenä, jolloin näkisin fiksuna, ettei varsinkaan otteluruuhkissa, joita on tulossa, oteta riskejä, että pikkuvammoista tulee suuria. Kierrättäisin siis pelaajia tarpeen mukaan.

Täsmälleen samaa mieltä. Motin pelasi itse asiassa varsin hyvin vielä alkukaudesta, jonka jälkeen toki taso tippui vähitellen muun joukkueen mukana, mutta hieman täytyy kummoksua ajatuksia kiertoon laittamisesta. Alakerrassa on nyt kokemusta, laajuutta ja kilpailua pelipaikoista, joten miksi ihmeessä tästä pitäisi lähteä ehdointahdoin tinkimään?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Alakerrassa on nyt kokemusta, laajuutta ja kilpailua pelipaikoista, joten miksi ihmeessä tästä pitäisi lähteä ehdointahdoin tinkimään?

Tämä. Ei Kärpätkään mistään tingi, siellä hommataan laatua lisää ja lisää sitä mukaan kun se on mahdollista. Hyökkääjiä on siellä varmaan kuusi ketjullista nyt kasassa ja varmasti hommaavat vieläkin lisää pelimiehiä jos vain mahdollisuuksia aukeaa. Jonkun Kangen voisin potkia tuolta hemmettiin kun ei mitään joukkueelle tarjoa ja jos useampi ukko tippuu edestä pois niin mieluummin näkisin silloin jonkun nuoren kokeilemassa kuin Kangen, mutta en minä Motinia pois potkisi missään nimessä vaikka varmasti onkin kolmospariin turhan kallis kaveri eikä ole onnistunut lähellekään niin hyvin stadissa kuin mitä odotin kun hänen sopimuksensa aikoinaan julkaistiin. Kyllä kelpaa allaoleva pakisto ja pitäisi onnistua pärjäämään tässä sarjassa, toki Lyytinen on ollut surkea sitä ei kiistäminen käy...

Järvinen - Kousa
Ahonen - Lyytinen
Varakas - Motin
Laakso - Winberg
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Voitte olla oikeassa, ettei Motinia kannata ulostaa.

Jos Ahosella ja Järvisellä on samaan aikaan joku miesflunssa niin aika vähän lihaa olisi reservissä ilman Motinia.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo hyviä pointteja. Ei noita pakkeja tosiaan liikaa ole, ja IFK:ssa on ollut aika vakio että vähintään yksi pakki on jatkuvasti telakalla. Seitsemän pakin kierrätyksessä on myös omat etunsa, peliajat saa jaettua tasaisemmin, ja jos jollain ei jonain iltana kulje, niin illan jäisin lapa sivuun ja uutta ukkoa tilalle.

Motin on tälläkin kaudella pelannut useamman matsin putkeen, ilman että häntä on tullut juuri noteerattua, eli paljon enemmän niitä hyviä iltoja on kuin huonoja. Nyt pääsee myös pelaamaan puhtaasti vahvuuksillaan, eli vetäkööt AV:ta kun sen kerran osaa, ja samalla voidaan lepuuttaa meidän kärkipakkeja ja peluuttaa heitä enemmän 5vs5-pelissä.
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Pelaako Järvinen tänään?

Uskon että Järvinen pukee ja pelaa nimellisenä 7. pakkina, eli häntä ajetaan sisään. Lyytinen lienee vielä ulkona tänään, joten Järviselle on tiedossa minuutteja toki.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Puolustus ja 2 ensimmäistä kenttää on hyvällä tasolla mutta sitten kolmosessa taso laskee kun Kangasniemi puuttuu.

Tallberg - Lundell - Kangasniemi olisi jo riittävä kolmonen.

Toivottavasti ensi kuun aikana viimeistään saadaan sentteri jottei Sallisen tarvitse pelata keskellä. Toki jos Salliseen ja Jääskään on sentterinä luottoa niin sitten kolmosen laitaan pitäisi saada laituri. Mulle ihan sama onko sentteri vai laituri, kunhan olisi fyysisesti vahva sekä nopea että pisteiden tekoon pystyvä. Esimerkiksi Talaja kiinnostaisi saada takaisin tai kotiuttaa Ainali tai joku vastaava tuon tason pelaaja. Rahaa ei varmaan Järvisen hankinnan jälkeen ole kovin paljoa jemmassa mutta luulisi olevan 100-150ke yhteen hyökkääjään.

Kärpät hankala vastus mutta toivoisin että Ässiä tai Saipaa tai Sporttia vastaan olisi Myllylä tai Heljanko kokoonpanossa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Vaikuttaa siltä, että Kangasniemi tulee sitten tuohon Åstenin tilalle.

Kangasniemi on jo ollut treeneissä ja ovat ehkä treenanneet Tale-Lunkka-Iikka kolmikkona ja aamulla todettu, ettei Iikkaa haluta vielä rasittaa liikaa.

Yhden pelimieslaiturin puute on ilmeinen. Joko Lunkan laidalle tai Paajasen laidalle.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Vaikuttaa siltä, että Kangasniemi tulee sitten tuohon Åstenin tilalle.

Kangasniemi on jo ollut treeneissä ja ovat ehkä treenanneet Tale-Lunkka-Iikka kolmikkona ja aamulla todettu, ettei Iikkaa haluta vielä rasittaa liikaa.

Yhden pelimieslaiturin puute on ilmeinen. Joko Lunkan laidalle tai Paajasen laidalle.

Putoaako Åsten noissa hahmotelmissa sitten poppareille? Se olisi vääryys. Siirto neloseen on ok ja sieltä putoaa joku pois. Tai sitten Tallberg.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Putoaako Åsten noissa hahmotelmissa sitten poppareille? Se olisi vääryys. Siirto neloseen on ok ja sieltä putoaa joku pois. Tai sitten Tallberg.

Jep. Yksi asia, josta en saa Pikkaraisen ajatuksenjuoksusta kiinni on tuo peluutus ja myös juuri junnujen kanssa.

Koko meidän 0+1 ja 0+0 osasto on taas kokoonpanossa...ja saisivat välillä olla rotaatiossa funtsimassa. Lennukin olisi ansainnut olla yhden pelin filassa sen Tepsi maalin (ja muidenkin virheiden) takia. Yksi peli istua katsomossa olisi sillekin hyvä merkki kuolevaisuudesta. Tosin Keränen on about yhtä hyödytön, mutta sitä nyt kannattaa roikottaa kun voi ottaa jotkut aloituksetkin jos Nykopp loukkaantuu.

Tänäänkin tämä kokoonpano olisi ollut helposti perusteltavissa:

Dyk-Sallinen-Saarinen
Myllylä/Heljanko-Paajanen-Turunen
Tallberg-Lundell-Jääskä
Keränen-Nykopp-Åsten
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä vaikuttaa pitkältä tuo matka junnuista edareihin, kun mielummin laitetaan Åsten Lundellin laidalle, kun annettaisiin Heljangolle, Myllylälle tai vaikka Lambergille peli. Pitäisin nelosen jätkät ja kiekolliset pelaajat omassa rotaatiossaan.

Pitkähän se matka onkin, ehkä vielä paljon pidempi, miltä äkkiseltään vaikuttaisi. Åsten on kuitenkin enemmän tai vähemmän rutinoitunut liigapelaaja, jolla ei puntti pahemmin tutise ja kyllä joukkueesta tehoja pitäisi löytyä.

Tallberg oli minusta viime pelissä hyvä ja se yksi maalin eteen pyörähdys oli suorastaan näppärä ja olisi siitä voinut maalikin tulla.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikö Sallinen ole nimenomaan pelannut parhaat pelinsä HIFK:ssa juuri keskellä?

Pakisto näyttää ihan hyvältä ja Järviselle Laakson kanssa pelaaminen näin alkuun on varmasti hyvä juttu, sillä Allu on varsin rauhallinen ja perustasoltaan tasainen, jolloin suuria yllätyksiä ei ole luvassa.

Muuli taas on pelannut todella hyvin tällä kaudella, joten on loogista nostaa ketjuhierarkiassa. Muulin tehtävä ei ole tehdä maaleja, vaan kaivaa kiekkoja ja puolustaa tunnollisesti. Tallberg voisi mennä maalin eteen ottamaan iskuja vastaan ja mörssätä irtokiekot sisään. Tallberg kaipaa onnistumisia ja paras keino saada niitä on tehdä maaleja. Liike on niin kulmikasta (luulen, että Tale on treenannut itsensä tukkoon ja liikkuvuus on kärsinyt eniten), että ei mitenkään ehdi paikoille, jollei menkööt sinne valmiiksi. Voimaahan Tallbergissa on vaikka kuinka, joten nyt pitää vain keskittyä yksinkertaisiin asioihin ja yrittää ulosmitata maalintekopotentiaali räkämaaleilla.

Lundellin tehtäväksi jää toimittaa kiekkoa maalille ja unohtaa hetkeksi viime peleissä nähtyä yksinyrittämistä. Enkä sano tätä pahalla, hienoa, että ratkaisuhalua riittää, mutta toisinaan se näkyy kentällä hosumisena ja siitähän Lundell ei ole tunnetuksi tullut.

Jos halutaan Kärpät kaataa, tarvitsemme yhteispeliä ja rentoutta maalintekopaikoissa ja parhaiten ne syntyvät, kun kaikki pelaa sovitusti. Ja puhetta, sitä tarvitaan myös ehdottomasti enemmän kuin tähän asti on ollut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös