Vaikuttaa siltä, että Pikkaraisella on tietyt pelaajat, jotka omilla esityksillään ovat ansainneet paikan kokoonpanossa, mutta riippuen muusta kokoonpanosta, heidän pelipaikkansa vaihtelee. Tätä voisi ehkäpä kutsua sisäiseksi nokkimisjärjestykseksi. Näitä pelaajia ovat esim. Jääskä, Keränen, Petrell ja varauksin Åsten.
Nyt, kun Nykopp on kokoonpanossa, Jääskä siirtyy kakkosen laitaan. Kun Lundell palaa kokoonpanoon, Keränen siirtynee laitaan ja Petrell sitten suhaa kolmosen tai nelosen laidassa. Åsten pelaa sitten joko nelosen keskellä tai laidassa tai on katsomossa. Olettaisin, että tähän vaikuttaa myös vastustaja ja kokoonpanoja hienosäädetään sen mukaan, minkälaisella taktiikalla lähdetään.
Jos ja kun runkopelaajia on pois, nämä em. pelaajat sitten vaihtavat pelipaikkaa ja/tai ketjuja sen mukaan, kuka pelaaja on poissa. Mutta näkisin, että muilla runkopelaajilla on lähtökohtaisesti ”kiveenhakatut” paikat kokoonpanossa ja tietyissä ketjuissa. Junnuille ei näytä jäävän kovinkaan paljon tilaa kokoonpanoon, jollei joku selvästi onnistu ja nosta asemaansa nokkimisjärjestyksessä. HIFK:lla on niin kova laituriosasto Liigaan, että kaikkien ollessa terveenä siellä joutuu laitureista myös VL-pelaajia varmasti välillä poppareille. Loukkaantumisia tulee aina, erityisesti HIFK:ssa ja sitä kautta paikkoja kokoonpanossa sitten avautuu haastajille.
Toki joku varmaan nyt sanoo, että HIFK:n hyökkäys on terävimmän kärjen jälkeen kasa paskaa, mutta itse olen eri mieltä. Toki itse en ole kauheasti asettanut mitään pisteodotuksia kenellekään, vaan odotan, että joukkue pelaa joukkueena hyvin, jolloin myös näkymätön duuni on arvokasta ja vastustajan pitäminen aisoissa on tärkeää. En myöskään oleta, ettei kukaan koskaan ota ainuttakaan miinusta eikä omiin mene yhtään maalia. On kuitenkin selvää, että niiden pelaajien, jotka eivät hyökkäyspäässä loista, on pystyttävä pääsääntöisesti puolustamaan vastustaja nollille. Uskon, että tämäkin tulee onnistumaan joukolta joukkueen pelaajia, jolloin heidänkin paikkansa kokoonpanossa on perusteltua. Se, tykkääkö fanit siitä, onkin sitten toinen asia, mutta Pikkaraista se tuskin kiinnostaa pätkän vertaa. Hän vetää omien tarkkojen suunnitelmien ja arvojensa mukaisesti, kuten tietenkin kuuluukin.