Sinä se näköjään haluat marttyroida vähän siellä täällä. Tässähän ei ollut kyse mistään kausihamotelmasta vaan siitä, että annoit kuvan jossa toimisto on tipputtanut hanskat hakintojen suhteen. Sitten myös sattui silmään vähättelyjä pelaajien rooleista ja niiden onnistumisesta IFK:ssa. Vielä toistaiseksi luotan Pikkaraisen ja Salmelaisen arviointikykyyn tässä asiassa. Se on minulle besserwisseröintiä.
Mitähän ihmettä nyt taas? Vastauksena kommenttiisi "onko toimisto sanonut, ettei sentteriä ole tulossa" kirjoitin perusteluiden kera miksi en enää tässä vaiheessa usko tulosyksikön sentterihankintaan. Lisäksi perustelin miksi en pidä sellaista toimintamallia oikeana, jossa mahdollisten avainpaikkojen täyttäminen jätetään kauden aikana suoritettavaksi. Mikä tässä on ongelmana?
Sanotko vielä missä olen vähätellyt pelaajien rooleja ja mahdollisuuksia onnistua IFK:ssa? Se, etten halua yhtä sentteripaikkaa lukittavan pelkästään sen kortin varaan, että Jääskä kehittyy keskushyökkääjänä riittävästi, ei tarkoita, että vähättelisin Jääskän mahdollisuuksia onnistua ensi kauden joukkueessa vaan päin vastoin - uskon vakaasti hänen onnistumiseensa, jos ei keskellä, niin ainakin laidassa. Minähän olin varmaan ensimmäisten joukossa vaatimassa hänelle jatkosopimusta viime kauden aikana.
Ainiin ja taisinhan minä aiemmin tänään todeta, ettei Winbergillä pitäisi olla asiaa suoraan vakiokokoonpanoon. Tämä tarkoittaa, että edellä on laadukkaampia pelaajia, eli toisin sanoen se oli kehu joukkueenrakentamista kohtaan. Alakerta on mielestäni paljon paremmalla mallilla kuin moni antaa ymmärtää.
Minun mielestä joukkue on oikein valmis. Mitä sieltä kauden aikana tai ennen tulee niin vahvistaa joukkueen pelillistä runkoa. Raskaassa runkosarjassa sitä vaaditaan.
Joukkue on oikein hyvällä mallilla. Salmelainen on tehnyt isossa kuvassa hyvää duunia ja tämän olen todennut monta kertaa myös aiemmin. Keskikaistan kapeus, kokemattomuus ja siihen liittyvät riskit sen sijaan lienevät suht. yleisesti tiedostettu asia. Tämän vuoksi en ymmärrä miksei asiasta voisi puhua vähänkään kriittiseen sävyyn. Oli kyse sitten mielestäsi marttyroinnista tai ei, mutta en minä ainakaan näe, että mikä tämän foorumin ja joukkueenrakennuskeskustelujen funktio on mikäli mahdollisen kritiikin voisi aina kuitata sillä kuinka valmentaja sekä urheilujohtaja osaa kuitenkin arvioida roolit ja tarpeen paremmin kuin joku nimimerkki keskustelupalstalla.