Ketjukoostumukset kaudella 2019–2020

  • 273 107
  • 1 768

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Millä perusteella Dykiltä ei löydy pelintekotaitoa? Itse olen nähnyt vain noita maalikoosteita, mutta kun tehopinnat viime kaudelta ovat 28+28, niin kyllähän siinä on varmaan jokunen lättykin heitelty, eikä tässä minusta ole kyse mistään pelkästä maalin kulmalla päivystävästä palopostista. Tietysti jos on tämän väitteen tueksi jotain muuta tietoa, niin voin olla väärässäkin.

Mitä itse olen lukenut kommentteja Dykistä, niin kyseessä on pelipaikkaa (RW) ja kätisyyttä (R) myöten hyvinkin Joonas Rask -tyylinen pelaaja. Esimerkillinen urheilija, joka pelaa kovalla energialla, tekee töitä tunnollisesti molempiin päihin, hyvä luistelija ja tykkää ajaa "sota-alueelle". Ymmärrykseni mukaan pelintekovastuu viime kaudella oli suurimmaksi osaksi ketjukaverillaan Nicolai Meyerillä, joka voitti myöskin Allsvenskanin pistepörssin ja joka on sitten pelaajaprofiililtaan enemmän osastoa "Thorell".
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Itse olen sitä mieltä, että mikäli "tulosyksikkö"-osaston sentteri olisi tullakseen, niin se olisi julkaistu samalla kun muukin joukkue julkaistiin. Kuten useaan otteeseen todettua, niin tämän profiilin sopimukset sorvataan yleensä hyvissä ajoin edeltävän kauden aikana.

Voihan se toki olla, että joku kala on vielä hakusessa, mutta tässä tapauksessa saanen hieman kyseenalaistaa taustalla olevaa joukkueenrakentamisfilosofiaa, eli sitä, että jätetään jokin avainpaikoista talvella/keväällä täyttämättä ja kuvitellaan, että markkinoilla riittää tarjontaa vielä syksylläkin kun kausi on jo käynnistynyt. En millään malttaisi olla muistuttamatta, että vähän vastaavaa toimintamalliahan kokeiltiin jo viime kaudella ja kaikki tietävät kuinka siinä lopulta kävi. Kouraan jäi Koivisto ja Koules, eli kasa paskaa.

Eikös sieltä tullut markkinoiden paras täky Salminen? Pitkänen ja Koules ei taas liittyneet mitenkään Suomelan korvaamiseen.

En kanssa tätä sentteri keskustelua enempää jatka, mutta itsellä hieman nostattaa verenpainetta tuomita ideologia joukkueen rakennuksessa ennen kuin ollaan sitä nähty käytännössä. Ja tarkoitan nimenomaan liiga otteluita.

Ison julkistuksen jälkeen Salmelainen kertoi joukkueen rakennuksen olevan hyvässä vauhdissa ja siihen perustan epäilyksen, että 1-2 pelaajaa sinne syksyn aikana tulee.
 

Röda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Möyrivä IFK
Yksi asia mikä tässä sentterinmetsästys keskustelussa tulee mieleen on raha. Olisiko ollut varaa hommata Turusta/Saarista/Sallista jos nyt alkukesästä olisi hommattu joku veretseisauttava 300k lättymestari?

Muutenkin isommassa kuvassa ihmettelen suuresti, miksi ihmeessä urheilujohtajamme ei hankkisi jotain laadukasta keskushyökkääjää sekä yhtä pakkia, jos rahaa siihen olisi. En keksi yhtäkään järkevää syytä siihen, että Tobbe kieltäytyisi hankkimasta lisävahvistuksia, jos siihen vielä olisi jotenkin merkittävästi rahaa ja ylhäältä näytettäisiin hankinnoille vihreää valoa. Eli eiköhän massit ala olemaan aika finaalissa ja kauden aikana sitten ehkä varaa täydentää, kun palkkakustannukset merkittävästi pienemmät. Ei meillä ole kuitenkaan mitään namusetää näitä huveja maksamassa.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Eikös sieltä tullut markkinoiden paras täky Salminen? Pitkänen ja Koules ei taas liittyneet mitenkään Suomelan korvaamiseen.

Niin. Case Salminen alleviivaa täydellisesti tilannetta, jossa jokin avainpaikka on jätetty täytettäväksi vasta kauden aikana. Etsitään sentteriä koko kausi ja hankitaan siirtorajalla laituri. Puhumattakaan siitä kuinka auttamatta myöhässä hankinnan kanssa oltiin.

Harmi toki jos verenpaineesi nousee siitä kun jotkut kehtaavat olla sitä mieltä, että avainpaikkojen tulisi olla täytettynä hyvissä ajoin ennen kauden alkua. Eli siinä vaiheessa kun roolituksia aletaan ajamaan sisään eikä sekoittamaan niitä roolituksia siinä vaiheessa kun 3/4 kaudesta on jo pelattu.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä itse olen lukenut kommentteja Dykistä, niin kyseessä on pelipaikkaa (RW) ja kätisyyttä (R) myöten hyvinkin Joonas Rask -tyylinen pelaaja. Esimerkillinen urheilija, joka pelaa kovalla energialla, tekee töitä tunnollisesti molempiin päihin, hyvä luistelija ja tykkää ajaa "sota-alueelle". Ymmärrykseni mukaan pelintekovastuu viime kaudella oli suurimmaksi osaksi ketjukaverillaan Nicolai Meyerillä, joka voitti myöskin Allsvenskanin pistepörssin ja joka on sitten pelaajaprofiililtaan enemmän osastoa "Thorell".

Varmasti näinkin, enkä tietenkään väitä vastaan, jos silminnäkijähavainnot tämän asian vahvistavat. Numeroiden valossa kuitenkin tuntuisi oudolta, että tuosta kaksikosta vain toinen olisi pätevä tekemään peliä, kun Meyerin tehot olivat kuitenkin 29+33=62 ja Dykin 28+28=56. Joku lätty on varmaan Dykinkin lavasta lähtenyt, eikä mies ainakaan niin paska pelintekijä ole, etteikö häntä voitaisi ajatella vaikka Sallisen kanssa samaan ketjuun. Tai ylipäätään tuntuu jotenkin liioitellulta ajatus, että vuonna 2019 SM-liigassa Sallinen ja Dyk olisivat kiekollisessa pelissä niin avuttomia, että heitä ei missään tapauksessa voi laittaa samaan ketjuun, ellei löydy jotain veretseisauttavaa lättymestaria keskelle.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
@-Kantor- Verenpaine ei nouse siitä. Vaan siitä besserwisseröinnistä millainen joukkueen rakenne riittää. Siihen vastaus saadaan vasta keväänä. Itse haluan nähdä joukkueen ensin 10-15 peliä kun arvioin esimerkiksi Jääskän kykyjä sentteriksi, Dykin kykyjä pelitekijänä jne.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
@-Kantor- Verenpaine ei nouse siitä. Vaan siitä besserwisseröinnistä millainen joukkueen rakenne riittää. Siihen vastaus saadaan vasta keväänä. Itse haluan nähdä joukkueen ensin 10-15 peliä kun arvioin esimerkiksi Jääskän kykyjä sentteriksi, Dykin kykyjä pelitekijänä jne.

Besserwisseröintiä? Älä viitsi. Kysyit itse aiemmin "onko toimisto sanonut ettei sentteriä ole tulossa", johon liittyen minä perustelin miksi mielestäni puuttuvat palaset pitäisi hankkia mielummin ennen kauden alkua kuin jättää ne etsittäväksi vasta kauden aikana. Mikä tässä nyt on oikein ongelmana? Turhahan täällä sitten on minkäänlaisia hahmotelmia edes tehdä kun kausikaan ei ole alkanut, "vastaus saadaan vasta keväänä".
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Varmasti näinkin, enkä tietenkään väitä vastaan, jos silminnäkijähavainnot tämän asian vahvistavat. Numeroiden valossa kuitenkin tuntuisi oudolta, että tuosta kaksikosta vain toinen olisi pätevä tekemään peliä, kun Meyerin tehot olivat kuitenkin 29+33=62 ja Dykin 28+28=56. Joku lätty on varmaan Dykinkin lavasta lähtenyt, eikä mies ainakaan niin paska pelintekijä ole, etteikö häntä voitaisi ajatella vaikka Sallisen kanssa samaan ketjuun. Tai ylipäätään tuntuu jotenkin liioitellulta ajatus, että vuonna 2019 SM-liigassa Sallinen ja Dyk olisivat kiekollisessa pelissä niin avuttomia, että heitä ei missään tapauksessa voi laittaa samaan ketjuun, ellei löydy jotain veretseisauttavaa lättymestaria keskelle.

En minä ole sitä mieltä, etteikö Dyk kykenisi lainkaan pelintekoon tai ettei häntä voisi peluuttaa missään tilanteessa Sallisen kanssa samassa ketjussa. Kommentoin vain sen pohjalta mitä minä olen kuullut pelaajasta ja hänen vahvuuksistaan. Sitä kuitenkin toivon, että tuleva rooli tukisi parhaalla mahdollisella tavalla pelaajan vahvuuksia, sillä silloin hänestä saadaan ulosmitattua paras hyöty joukkueelle. Eli mikäli se pelaajatyyppi on "Rask", niin en lähtisi mitään pelintekijän roolia hänelle kaavailemaan.

Ja täsmennetään nyt vielä, että minusta on äärimmäisen hienoa mikäli kyseessä todella on Raskin tyylinen ja edes lähellekään samantasoinen pelaaja. Rask oli aivan perhanan arvokas pelaaja tälle joukkueelle ja paljon tähän vaikutti nimenomaan se, että hänelle löytyi oikeanlainen rooli sekä sopivat ketjukaverit kaudesta toiseen.
 
Viimeksi muokattu:

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Yksi asia mikä tässä sentterinmetsästys keskustelussa tulee mieleen on raha. Olisiko ollut varaa hommata Turusta/Saarista/Sallista jos nyt alkukesästä olisi hommattu joku veretseisauttava 300k lättymestari?

Muutenkin isommassa kuvassa ihmettelen suuresti, miksi ihmeessä urheilujohtajamme ei hankkisi jotain laadukasta keskushyökkääjää sekä yhtä pakkia, jos rahaa siihen olisi. En keksi yhtäkään järkevää syytä siihen, että Tobbe kieltäytyisi hankkimasta lisävahvistuksia, jos siihen vielä olisi jotenkin merkittävästi rahaa ja ylhäältä näytettäisiin hankinnoille vihreää valoa. Eli eiköhän massit ala olemaan aika finaalissa ja kauden aikana sitten ehkä varaa täydentää, kun palkkakustannukset merkittävästi pienemmät. Ei meillä ole kuitenkaan mitään namusetää näitä huveja maksamassa.

Ihmettelen, jos massit olisi jo finaalissa. Hyökkäyksestä on poistunut isopalkkaista porukkaa kuten Thorell, Tyrväinen, Rask, Santala, (Salminen) ja pakistosta Eronen, Quincey, Finley ja O’Connor. Varsinkin pakkipuolella on säästetty, kun tulijoita on vain Kousa&Ahonen. Tosin pitää tuohon lisätä vielä Tuohimaakin lisäpanostuksena mv-osastolle. Mutta silti en usko tuohon, että HIFK:n rahat on jo käytetty ja juuri siksi ei voida hankkia ketään. Olihan sitä Jokipakkaakin kuulemma houkuteltu vastikään isolla rahalla.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ihmettelen, jos massit olisi jo finaalissa. Hyökkäyksestä on poistunut isopalkkaista porukkaa kuten Thorell, Tyrväinen, Rask, Santala, (Salminen) ja pakistosta Eronen, Quincey, Finley ja O’Connor. Varsinkin pakkipuolella on säästetty, kun tulijoita on vain Kousa&Ahonen. Tosin pitää tuohon lisätä vielä Tuohimaakin lisäpanostuksena mv-osastolle. Mutta silti en usko tuohon, että HIFK:n rahat on jo käytetty ja juuri siksi ei voida hankkia ketään. Olihan sitä Jokipakkaakin kuulemma houkuteltu vastikään isolla rahalla.

Tämä on ihan hyvä pointti. IFK säästää itse asiassa melko paljon siinä rahaa, että kaksi tulosyksikön paikkaa voidaan lukita erkkapalkalla pelaaville Lundellille ja Nordgrenille. Jääskä tuskin myöskään maksaa maltaita vaikka jatkosopimus sorvattiinkin.

Toki kolikon toinen puoli on se, että onhan hyökkäykseen ollut ison profiilin tulijoita mielestäni jopa enemmän kuin lähtijöitä (ellei nyt ihan Lessio-tasolla aleta vertailemaan). Edelleen oma veikkaukseni on, että Saarinen hankittiin siltä varalta mikäli Turunen olisi päättänyt tehdä "suomelat".
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Besserwisseröintiä? Älä viitsi. Kysyit itse aiemmin "onko toimisto sanonut ettei sentteriä ole tulossa", johon liittyen minä perustelin miksi mielestäni puuttuvat palaset pitäisi hankkia mielummin ennen kauden alkua kuin jättää ne etsittäväksi vasta kauden aikana. Mikä tässä nyt on oikein ongelmana? Turhahan täällä sitten on minkäänlaisia hahmotelmia edes tehdä kun kausikaan ei ole alkanut, "vastaus saadaan vasta keväänä".



Sinä se näköjään haluat marttyroida vähän siellä täällä. Tässähän ei ollut kyse mistään kausihamotelmasta vaan siitä, että annoit kuvan jossa toimisto on tipputtanut hanskat hakintojen suhteen. Sitten myös sattui silmään vähättelyjä pelaajien rooleista ja niiden onnistumisesta IFK:ssa. Vielä toistaiseksi luotan Pikkaraisen ja Salmelaisen arviointikykyyn tässä asiassa. Se on minulle besserwisseröintiä.

Minun mielestä joukkue on oikein valmis. Mitä sieltä kauden aikana tai ennen tulee niin vahvistaa joukkueen pelillistä runkoa. Raskaassa runkosarjassa sitä vaaditaan.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Sinä se näköjään haluat marttyroida vähän siellä täällä. Tässähän ei ollut kyse mistään kausihamotelmasta vaan siitä, että annoit kuvan jossa toimisto on tipputtanut hanskat hakintojen suhteen. Sitten myös sattui silmään vähättelyjä pelaajien rooleista ja niiden onnistumisesta IFK:ssa. Vielä toistaiseksi luotan Pikkaraisen ja Salmelaisen arviointikykyyn tässä asiassa. Se on minulle besserwisseröintiä.

Mitähän ihmettä nyt taas? Vastauksena kommenttiisi "onko toimisto sanonut, ettei sentteriä ole tulossa" kirjoitin perusteluiden kera miksi en enää tässä vaiheessa usko tulosyksikön sentterihankintaan. Lisäksi perustelin miksi en pidä sellaista toimintamallia oikeana, jossa mahdollisten avainpaikkojen täyttäminen jätetään kauden aikana suoritettavaksi. Mikä tässä on ongelmana?

Sanotko vielä missä olen vähätellyt pelaajien rooleja ja mahdollisuuksia onnistua IFK:ssa? Se, etten halua yhtä sentteripaikkaa lukittavan pelkästään sen kortin varaan, että Jääskä kehittyy keskushyökkääjänä riittävästi, ei tarkoita, että vähättelisin Jääskän mahdollisuuksia onnistua ensi kauden joukkueessa vaan päin vastoin - uskon vakaasti hänen onnistumiseensa, jos ei keskellä, niin ainakin laidassa. Minähän olin varmaan ensimmäisten joukossa vaatimassa hänelle jatkosopimusta viime kauden aikana.

Ainiin ja taisinhan minä aiemmin tänään todeta, ettei Winbergillä pitäisi olla asiaa suoraan vakiokokoonpanoon. Tämä tarkoittaa, että edellä on laadukkaampia pelaajia, eli toisin sanoen se oli kehu joukkueenrakentamista kohtaan. Alakerta on mielestäni paljon paremmalla mallilla kuin moni antaa ymmärtää.

Minun mielestä joukkue on oikein valmis. Mitä sieltä kauden aikana tai ennen tulee niin vahvistaa joukkueen pelillistä runkoa. Raskaassa runkosarjassa sitä vaaditaan.

Joukkue on oikein hyvällä mallilla. Salmelainen on tehnyt isossa kuvassa hyvää duunia ja tämän olen todennut monta kertaa myös aiemmin. Keskikaistan kapeus, kokemattomuus ja siihen liittyvät riskit sen sijaan lienevät suht. yleisesti tiedostettu asia. Tämän vuoksi en ymmärrä miksei asiasta voisi puhua vähänkään kriittiseen sävyyn. Oli kyse sitten mielestäsi marttyroinnista tai ei, mutta en minä ainakaan näe, että mikä tämän foorumin ja joukkueenrakennuskeskustelujen funktio on mikäli mahdollisen kritiikin voisi aina kuitata sillä kuinka valmentaja sekä urheilujohtaja osaa kuitenkin arvioida roolit ja tarpeen paremmin kuin joku nimimerkki keskustelupalstalla.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen, jos massit olisi jo finaalissa. Hyökkäyksestä on poistunut isopalkkaista porukkaa kuten Thorell, Tyrväinen, Rask, Santala, (Salminen) ja pakistosta Eronen, Quincey, Finley ja O’Connor. Varsinkin pakkipuolella on säästetty, kun tulijoita on vain Kousa&Ahonen. Tosin pitää tuohon lisätä vielä Tuohimaakin lisäpanostuksena mv-osastolle. Mutta silti en usko tuohon, että HIFK:n rahat on jo käytetty ja juuri siksi ei voida hankkia ketään. Olihan sitä Jokipakkaakin kuulemma houkuteltu vastikään isolla rahalla.
Pitää kuitenkin muistaa että sisääntulijoista Turunen, Paajanen, Sallinen, Kousa, Saarinen ja Tuohimaa tuskin skulaavat millään pienellä fyrkalla. Voisin väittää että listan 3 ensimmäistä tienaa yli 150k€/kausi ja kolme seuraavaakin uivat vanavedessä.
Se hyöty mitä mainitsemistasi pelaajista on rahallisesti jäljellä on juuri sen yhden isomman kalan siivu.

Turusen liksa kuulemma on oikeasti iso ja sillä on nokitettu mm. KHL:stä tulleita soppareita, joten säästötalkoista ei voida puhua lähteneiden pelaajien liksoista jääneistä fyrkista.
Dykinkin osalta ottajia olisi ollut, joten olettaa, sopii ettei hänkään millään Salmen palkalla pellaile.

Hienoa kuitenkin että rahat on käytetty tässä vaiheessa hyviin hankintoihin ja jengi näyttää hyvältä.

Spekulaatiot ovat alkaneet, tästä se taas alkaa!
 

Caine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Leijonat
Ketjut omalla paperilla (hyökkääjien selitykset suluissa):

1. Turunen - Paajanen - Kangasniemi (ei tarvitse selittelyjä)
Kousa - Motin
2. Saarinen - Lundell - Dyk (kovuutta, taitoa ja laukaisuvoimaa)
Ahonen - Lyytinen
3. Nordgren - Sallinen - Petrell (kokemusta, kovuutta ja sopivasti taitoa, olettaen että Lennu on kunnossa)
Varakas - Laakso
4. Tallberg - Nykopp - Jääskä (Kun Nykopp on pois, Jääskä siirtyy keskelle ja joku viltistä mukaan)
7.pakki: Kankaanperä/Teräväinen

Keränen, Åsten, Engberg, Lambert, ja And tarvittaessa mukaan jos joku klesana.

Tuohimaa
Engren

Maalivahdit saa taistella päivän kunnon mukaan. Meillä on Liigan paras maalivahtikaksikko, ja jo tämä antaa meille sauman taistella mestaruudesta tuon selkeän ja leveän kokoonpanon kanssa.
Nyt kun katson tuota joukkuetta niin ensimmäistä kertaa tulee mieleen että jos pitäisi yksi palanen tuhon vielä hommata niin olisiko se kuitenkin joku kokenut puolustaja, mielummin kuin sentteri.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Pitää kuitenkin muistaa että sisääntulijoista Turunen, Paajanen, Sallinen, Kousa, Saarinen ja Tuohimaa tuskin skulaavat millään pienellä fyrkalla. Voisin väittää että listan 3 ensimmäistä tienaa yli 150k€/kausi ja kolme seuraavaakin uivat vanavedessä.
Se hyöty mitä mainitsemistasi pelaajista on rahallisesti jäljellä on juuri sen yhden isomman kalan siivu.

Turusen liksa kuulemma on oikeasti iso ja sillä on nokitettu mm. KHL:stä tulleita soppareita, joten säästötalkoista ei voida puhua lähteneiden pelaajien liksoista jääneistä fyrkista.
Dykinkin osalta ottajia olisi ollut, joten olettaa, sopii ettei hänkään millään Salmen palkalla pellaile.

Hienoa kuitenkin että rahat on käytetty tässä vaiheessa hyviin hankintoihin ja jengi näyttää hyvältä.

Spekulaatiot ovat alkaneet, tästä se taas alkaa!

Tottakai muistan uudet hankinnat siinä kuin menetetyt pelaajat. Pääpointtini oli , ettei rahat voi olla täysin loppu, kuten jotkut antavat ymmärtää. Quincey, Eronen, Finley, Thorell ja Santala myös olivat melko varmasti noita 150k tuntumassa/ylittäviä pelaajia ja kenties Tyrväinenkin. Raskikin lienee osannut monien menestyksekkäitten pleijarikeväidensä jälkeen hilata palkkaansa ylöspäin.

Ja samaa mieltä kanssasi siitä, että hankinnat ovat tähän kauteen valmistauduttaessa olleet laadukkaita. Toivottavasti ei enää nähdä niitä viime kaudella tutuksi tulleita koomisia hätapaikkoja kesken alkavan kauden.
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Kyllähän näilläkin periaatteessa voi kauden aloittaa, mutta eihän tämä hyökkäys loukkaantumisia oikein kestä joten jo sen puoleen täytyy hankkia vielä vahvistus.
Vahvistus kenen varalle? Kärkisentteri, kärkilaituri? Poppareille istumaan ja odottamaan, että joku loukkaantuu ja pääsisi pelaamaan?

Mun silmiin siellä on nyt kolme varsin potentiaalista tulosyksikköä. Siinä on pari ukkoa enemmän tuohon rooliin kun mihin normaalisti ollaan totuttu meidän joukkueenrakennuksessa. Jos joku Kangasniemi tai Saarinen telakoituu kuukaudeks-pariks niin pitääkö sinne olla valmius heittää saman kaliiberin ukko heti läpsystä vaihto? Tuosta hahmotellusta nelosesta voi hyvinkin kuka vaan hypätä pykälän ylöspäin ja ottaa tilalle rotaatiosta MMÅ, Nypsi, Engberg, And yms.. Joten jos enemmän kun kaksi ukkoa putoaa pois kolmesta ekasta kentästä, niin silloin olisi syytä käydä pelaajakalassa. Toki seuramme loukkaantumisdynastiaa tuntien, tähän skenaarion tullaan todennäköisesti päätymään, joten siinä mielessä sulla on ihan validi pointti. Mutta tällä hetkellä se mainitsemasi vahvistus olisi turhake.
 

Lasse#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Liigan sivujen mukaan HIFK tänään:

Saarinen - Sallinen - Dyk
Turunen - Paajanen - Kangasniemi
Tallberg - Keränen - Petrell
Enberg - Nykopp - Åsten
Hämäläinen

Kousa - Ahonen
Varakas - Laakso
Winberg - Motin
Ulander

Engren
Tikkanen
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK tänään:

Saarinen - Sallinen - Dyk
Ahonen - Kousa

Turunen - Paajanen - Kangasniemi
Varakas - Laakso

Tallberg - Keränen - Petrell
Winberg - Motin

Engberg - Nykopp - Åsten
Ulander - Hämäläinen (13. h)


Engren
Tikkanen
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Liigan sivujen mukaan HIFK tänään:

Saarinen - Sallinen - Dyk
Turunen - Paajanen - Kangasniemi
Tallberg - Keränen - Petrell
Enberg - Nykopp - Åsten
Hämäläinen

Kousa - Ahonen
Varakas - Laakso
Winberg - Motin
Ulander

Engren
Tikkanen

Kiinnostavaa.. spekulaatiot voi alkaa:

Esitteleekö HIFK tänään siis uuden MM -tason 1. sentterinsä vai paikkaako Sallinen Jääskää tai Lundellia tuossa keskellä? Jääskä veke on hassu juttu. Tosin Jääskän liike ei ollut Lukko -pelissä ihan samaa kuin Ässät pelissä. Olisiko saanut jotain puujalkaa siinä?
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaksi kiekollisesti vahvaa kentällistä ja kaksi punnertajakentällistä, joilta ei maalipaikkojen luontia uskalla edes toivoa. Kahdessa ensimmäisessä ketjussa pelkkää tuontitavaraa ja kahdessa jälkimmäisessä Kerästä lukuunottamatta IFK:n juniorituotannon luomaa punnerrusvoimaa. Toki Lundell, Jääskä, Nordgren voisi olla yksi kentällinen, mutta vähän koomista silti.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko Tuohimaa treenannut normaalisti? Josko pelaisi huomenna ja luukulla Taponen?

Ihan hyvältä näyttää kokoonpano, vaikkei täydellinen olekaan. Sanotaanko vaikka nyt poliittisesti korrektisti näin: kyllä tolla kokoonpanolla pitäisi hoitaa voitto kotiin 75% liigapeleistä. Ratkaisuotteluihin ja kärkijengejä vastaan tarvitaankin sitten vähän kovempi ryhmä. Posin kautta :D.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jääskä pois, siitä yksi huolenaihe lisää? Aivan varmasti valmennus haluaa nähdä tässä alkukaudesta sentterinä niin paljon kuin mahdollista, jotenkin vaikea uskoa huilivuoroon, mutta jos huomenna mukana niin voidaan huokaista helpotuksesta. Sallinen keskellä, tähän saadaan varmaan tottua kauden aikana? Nostaako Ahonen tasoaan pitsiturnauksesta, oli siellä varmaan joukkueen surkein pelaaja? Kolmos- ja nelosketju eivät tule edes treenipelissä SaiPaa vastaan riittämään, saa ottaa talteen tämän, hikinen iltapuhde näillä tiedossa.

Dykin pitäisi pystyä näyttämään nyt jotain, onnistumisia olisi tärkeä saada ennen varsinaisen kauden alkua.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Kaksi kiekollisesti vahvaa kentällistä ja kaksi punnertajakentällistä, joilta ei maalipaikkojen luontia uskalla edes toivoa. Kahdessa ensimmäisessä ketjussa pelkkää tuontitavaraa ja kahdessa jälkimmäisessä Kerästä lukuunottamatta IFK:n juniorituotannon luomaa punnerrusvoimaa. Toki Lundell, Jääskä, Nordgren voisi olla yksi kentällinen, mutta vähän koomista silti.

Olet oikean jäljillä. Ja näin se tulee tulevaisuudessakin olemaan jos meillä ei junnuille anneta näytönpaikkaa kolmessa ekassa ketjussa. Ja tarkoitan sellaisille pelaajille, jotka eivät häivy Änäriin kahden kauden jälkeen,

Tehdään siis lisää kalliita joukkueita. Lähettäisivät Engbergin vuokralle maakuntiin. Ei tosta 4.ketjun muutaman minsan rikkovasta roolia ole sille mitään hyötyä. Tehnyt junnuissa ihan hyvää pistetahtia. Mitä se tuolla nelosessa tekee? Pelaisi mieluummin junnuissa tehomiehen roolia.

Jääskääkin on ihan turha sommitella jonnekin nelosen laitaan. Jos ei Jääskän tasoiselle kaverille uskalla annan kolmosketjussa sentterin näytönpaikkaa niin sovitaan samantien, että HIFK on ostojoukkue ja junnut käy Pelicansin kautta hoitamassa liigakasvatuksen. Sitten maksetaan niille se 200k kaudessa, että saadaan ne takaisin.

Mutta sarjan kaksi kalleinta kärkiketjua näyttää kyllä hyvältä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös