Ketjukoostumukset kaudella 2013–2014

  • 178 083
  • 625

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Kyllä se Tukonen siellä on. Mun mielestä AUK sieltä puuttuu.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Timanttinen johto ja pierumäki kiekko.
Kyllä tämä siltä vaikuttaa, että Lukon on hoidettava se Zalewskin korvaaja pikaisesti. En tiedä onko verkot edes vesillä Lukolla, mutta syytä olisi olla. Niin kauan hymyilyttää, kun Nummelinilla on tilaa, mutta kun Petu pelataan yv:stä ulos niin kukaan ei pysty ratkaisuihin. Lisäksi huippulaiturit menee hukkaan täysin, kun keskellä pelaa Ahtola. Ahtolallahan se huippusentteri pitäisi olla vierellä. Nyt tilanne on vähän kuin itse yrittäisin ommella ompelukoneella kangasta. Tuloksena kaasu pohjassa ja sormet täynnä neulan pistoja.

Tehkää nyt jotain jumalauta siellä johdossa.
 

Century Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitenkä olisi nyt, kun pakkeja alkaa tulla sairastuvalta, sellainen hurja ajatus, että sijoitetaan se Nummelin ykkösen keskelle. Siinä olisi pelaaja, jolla on nopeutta, syöttötaitoa ja kyky tuoda kiekko vaikka yksin ylös. Myös sentterin puolustusvelvoitteet varmaan hoituisivat. Aloitustaidot taitaisivat olla kyseenalaiset, mutta muuten minusta kävisi sentteristä.

No tietysti sitten olisi iso lovi avaavien pakkien osastolla.

Pakko lainata omaa kirjoitusta viikon takaa. Kyllä ne näemmä jossain lukee näitä viestejä. No eipä siitä loppupeleissä sitten hyötyä ollut, mutta olihan Nummelin huikea. Tosin yhden maalin teki pakin paikalta.

Maalivhtiongelma taitaa kyllä olla ja siihen ei Petukaan auta.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt on varmaan semmoinen tilanne että Nummelin palaa puolustajaksi seuraavaan peliin ja Allu saa tilaisuutensa. En usko Nummelinin sentterikomennuksen kestävän tätä yhtä peliä kauempaa. Toki hän hyvä hätävara on jatkossakin jos homma ei muuten toimi, mutta minusta kannattaisi nyt kokeilla Allua.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
En minäkään usko, että Numppi jatkaa pidempään sentterinä. Aleksi voi olla hyvä ratkaisu, mutta kai pidemmän päälle rakennetaan siihen, että ykkössentteriksi alunperin hankittu Zalewski toipuu ja ottaa paikkansa.

En suoran sanottuna tiedä. Sen verran on vieläkin pää sekaisin sekavan ja eriskummallisen pelin jälkeen. Onneksi tässä on muutama päivä aikaa selvitellä päätä siellä sun täällä.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Eipä ole ennen tullut ketjuja viriteltyä tälle palstalle. Ihan yllätyin kuinka helppoa se oli.

Vahalahti-Saarela-Tukonen
Nummelin-Mikkola

Koivisto-AUK-Nikko/Ahtola
Jaatinen-Tikkanen

Keränen-Jasu-Ahtola/Nikko
Honkaheimo-Generous

Sipiläinen-F.Riska-Kangasmäki

Perustelut:

Lukon pelistä näkee, että kärkiketjuista puuttuu sentteri. Melkein jopa kaksi. AUK on aikalailla näkymätön tällä hetkellä. Vaikka YV-maaleja on tullut niin olen sitä mieltä, että se jokin siitä puuttuu. Pehmeä kätinen sentteri voisi olla se.

Ahtolan voisi sentterin paikalta siirtää laidalle. Kolmoskenttäänkin asti. Jos kakkoseen niin Nikko kolmoseen. Kangasmäki tekee saman vähintään kuin E. Riska ja vielä paremmin. Luistin on kulkenut ja omaa suuremman potenttiaalin kuin E.Riska. Pystyy tarvittaessa myös maalin tekemään.

A. Ritari väitti eilen lähetyksessä Sipiläisen kehuneen E.Riskan luistelevan paremmin kuin isoveljensä. Ei se nyt kyllä siltä ole näyttänyt. Tietysti kumpikaan ei ole mitään idänpikajunia, mutta kyllä pikkuveljellä on vielä matkaa isoveljen saappaisiin.
 
Viimeksi muokattu:

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Siel on Nummelin taas sentterinä. En tiedä jäikö Nikko sitten kokonaan sivuun, ja laitahyökkääjähän Nikko onkin.

En tiedä sitäkään mitä RD:n mielessä milloinkin liikkuu, mutta sitä mieltä minä olen että tuo Nummelinin siirto sentteriksi jo toisen kerran on kyllä jonkinlainen viesti valmentajalta johonkin suuntaan.
 

Dishier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Siel on Nummelin taas sentterinä. En tiedä jäikö Nikko sitten kokonaan sivuun, ja laitahyökkääjähän Nikko onkin.

En tiedä sitäkään mitä RD:n mielessä milloinkin liikkuu, mutta sitä mieltä minä olen että tuo Nummelinin siirto sentteriksi jo toisen kerran on kyllä jonkinlainen viesti valmentajalta johonkin suuntaan.

Nikko ei ainakaan ole pelannut vaihtoakaan ottelussa. En tiedä onko edes penkillä vai mistä on kyse. Saatta toki olla loukkaantunutkin.

Itse en oikein pidä hyvänä tuota Nummelinin pistämistä hyökkääjäksi. Lukolle hänestä on enemmän hyöytä puolustajana kuitenkin. Siellä olisi reservissä sentterit Saarela ja Koski, mutta jostain syystä heitä ei haluta näköjään peluuttaa.

Edit. Nyt toisessa erässä Nikko pelannut ekat vaihdot ja Nummelin taas puolustajana. Outo tilanne kaikenkaikkiaan.
 
Viimeksi muokattu:
Erik Riska on kyllä paskin puukäsi ja koohottaja mitä Lukossa on hetkeen nähty. Pesee jopa Jari Hyvärisen ja Petteri Lotilan. Vituttaa katsoa tota peliäkin kun joka toisessa vaihdossa Dufva pistää tuon paskaketjun jäälle. Eikä varmaan edes Nurmen kuntoutuminen pistä tuota pökälettä katsomoon vaan todennäköisesti sieltä lähtee juuri maalin tehnyt Kangasmäki pois. Ja mitä helvettiä se Saarelakin siellä A:ssa pyörii? Tuleva ykköskiekan varaus ja vitusti valmiimpi pelaaja liigaan kuin joku helvetin Erik Riska. No onneksi Dufva jatkaa vielä monta vuotta ja tuo joka vuosi uusia suosikeita meille ihasteltavaksi.

2012-2013 Koskenkorva ja Koskinen

2013-2014 Sipiläinen ja ERiska

2014-2015 Lord only knows
 

Becksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eipä E. Riskasta tosiaan mitään hyötyä ole ollut. Tänään ollut suorastaan surkea. Mutta antaa nyt ukon pelata try-out loppuun. Ei jatkoa näillä otteilla.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Olisi aika outoa, jos E. Riska ei noiden minuuttien jälkeen saisi loppukauden sopimusta.

Ei ole pelaaja minun makuuni, mutta ei ole kyllä tuo Sipiläinenkään. Toisaalta jos noiden avulla saadaan pidettyä F. Riska pois ykköskentästä, niin pelatkoon kaikki. Minuutteja voisi hiukan vähentää.

Tänään sujui viisikkopeli jo paremmin. Yv-kentät hakevat vielä itseään.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Harjoituspelissä Lev Prahaa vastaan tuo Riska-Sipiläinen-Riska pelasi varsin hyvin, semmoista rottakiekkoa. Sen jälkeen ei kyllä ole kumpikaan ketjun uusista miehistä, eli E. Riska ja Sipiläinen, vakuuttanut. Sipiläiseltä jopa hiukan odottelinkin jotain, mutta onhan tässä vielä aikaa.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Olisiko lauantaina :

Tukonen - Gagnon - Vahalahti

Koivisto - AUK - Nikko

Ahtola - Jasu - Keränen

Kangasmäki - Riska - Sipiläinen

Ensi viikolla sitten soviteltavaksi vielä Nurmea ja Saarelaa kokoonpanoihin.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jaa-a

Vahalahti-Gagnon-Tukonen
Koivisto-AUK-Ahtola
Keränen-Jasu-Nikko
Eriska-Friska-Sipiläinen

varmaan ensi pelissä koostumus?

Itse toivoisin tietysti vähän erilaista koostumusta.

Vahalahti-Gagnon-Nikko
Koivisto-Auk-Tukonen
Keränen-Jasu-Ahtola
Kangasmäki-Friska-Sipiläinen

Kaikkien ollessa kunnossa:

Vahalahti-Gagnon-Nurmi
Nummelin-Mikkola
Koivisto-Zalewski-Tukonen
Virtanen-Tikkanen
Nikko-AUK-Saarela
Viirlas/Honkaheimo/Generous-Tommila
Kauvosaari-Jasu-Keränen

Keränen ja Kauvosaari nousevat paikkaamaan ylempiä loukkaantumisia ja Sipi + Friska neloskenttään paikkaamaan noita. Lisäksi Kangasmäki ja Koski kyttäävät paikkoja. Melkein voisi pari sopimusta nyt purkaa yhteisymmärryksessä ja sopia muiden kanssa jatkoja (ketkä sitten RD haluaakin pitää).
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Itse laittaisin ketjut näin ensi viikolla mikäli Saarela on kunnossa. Allu on sentteri, joten turha lähteä häntä laidalle istuttamaan.

Tukonen - Gagnon - Vahalahti

Hyvä roolitus. Rouhija, pelintekijä ja maalintekijä.

Koivisto - Saarela - Nurmi

Sama homma.

Keränen - AUK - Nikko.

AUK pelaa tunnollisesti kumpaankin suuntaan. Tehojakin voi odottaa.

Riska - Jasu - Kangasmäki

Hyvä nelonen ja Riskakin pääsee oikealle paikalleen. Toki todennäköistä on, että Sipiläinen ajaa Kangasmäen edelle.
 

luimuri

Jäsen
Itse laittaisin ketjut näin ensi viikolla mikäli Saarela on kunnossa. Allu on sentteri, joten turha lähteä häntä laidalle istuttamaan.

Tukonen - Gagnon - Vahalahti

Hyvä roolitus. Rouhija, pelintekijä ja maalintekijä.

Koivisto - Saarela - Nurmi

Sama homma

Saarela ei ole tähänkään asti saanut mahdollisuuttaan sentterinä, joten miksi saisi nyt, kun tuli yksi sentteri lisää?
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021

komesrood

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Flyers
No niin, kyllä tämä Cagnon taitaa olla ihan potentiaalinen tekijä sentterin paikalle. Kun tiedetään muutaman muunkin Liigan kärkipäähänkin hamuilevan joukkueen etsivän kärkisenttereitä, niin kelpaa ainakin minulle.

Pieni arvoitushan onnistuminen aina on, mutta toivotaan toivotaan. Tuskin se ainakaan paljon nykyistä huonommin menee, ja josko muutama varjojen mailla liukuva peluri saisi onnistumisia toimivien ketjujen ja paremmin sopivan roolin myötä. (Koivisto nyt ainakin toiveissa tasonnostajana)

Näyttäisikö tällainen toimivalta hyökkäyspaletilta?

Koivisto-Cagnon-Nikko
Vahalahti-AUK-Saarela
Tukonen-Jasu-Ahtola
Sipiläinen-Riska-Kangasmäki

Epäilen kyllä ettei tuota Riskojen ja Sipiläisen ketjua hajoteta. Eikä sillä, tuo toimii minusta ihan ok, kyllä suurempi pähkiminen on nyt siinä että saadaan nuo kentät, joiden kuuluisi välillä tehdä maali, välillä myös onnistumaan siinä.

Pakiston suhteen toivon rotaatiota näyttöjen mukaan, kovin skeptinen olen tämä toteutumisen suhteen.

Maalivahtien peluuttaminen on mielestäni tällä hetkellä surkeaa, huonoakaan peliä ei seuraa maalivahdin vaihtuminen (esim. Pelican-ottelu viikko sitten). Ja kyllä, Setänen pääsi maaliin eikä loistanut, mutta voisi sitä nyt päästää ihan alkulämmönkin kera aloittamaan useammin kuin kerran kymmenessä ottelussa. Tuskin ainakaan kovin monta sijaa alempana oltaisiin sarjataulukossa tämänhetkiseen verrattuna (hymiö).
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Saarelaa ajetaan sisään sentteriksi | Kiekkoareena

Sisäänajo jäi kesken loukkaantumisen vuoksi. Uskon, että Saarela tulee kyllä sentterin roolissa pelaamaan Lukossa vielä tällä kaudella. Riska ei kuitenkaan ole sentteri, joten määrällisesti senttereitä on hyvä määrä.

Onhan noita: Saarela, Gagnon, Jasu, Zalewski, Kauvosaari, Koski ja AUK. Sitten Friska, Eriska ja Kangasmäki näitä laituri/sentteri.

Määrällisesti ehkä jopa pari liikaa. Sama homma laitureilla (ja niillä ketkä pelaavat sentterin lisäksi laiturin tonttia) ja puolustajilla. Jokaiselle pelipaikalle tungosta, joka antaa loistavat mahdollisuudet käyttää rotaatiota.
 

Dishier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaitettavasti tämän Gagnon hankinnan jälkeen Aleksi Saarelan pelit ovat, ilman merkittävää loukkaantumissumaa, ohi tältä kaudelta Liigan osalta. Jokainen voi toki uskotella itselleen mitä haluaa, mutta itse en ainakaan näe, että Dufva tuosta rosterista hänelle tilaa löytää. Eihän sitä löytynyt edes alkukaudesta, vaikka Nurmi ja tämä Gagnon eivät olleet mukana.

Lehdille on toki helppo heittää, että Aleksi menee a-junnuihin opettelemaan sentterinä pelaamista. Kauden alussa taidettiin myös sanoa, että Setäsen ja Zaposkin välillä on reilu kilpailutilanne. Tähän asti näin ei ainakaan ole ollut, joten en näe syytä, etteikö Saarelankin tapauksessa olisi voitu puhua puuta heinää. Mielelläni toki olen väärässä, mutta tällä hetkellä mielestäni ei ole syytä odottaa muuta.

Gagnon hankinnan jälkeen Lukolla on tosiaan jo selkeää ylitarjontaa myös hyökkäyksen osalta, joten mielenkiintoista katsoa, että milloin ovet alkavat käydä myös toiseen suuntaa. Kenen tahansa muun valmentajan ollessa Lukon penkin takana sanoisin myös, että Eerik Riska ei tule tässä tilanteessa jatkosopimusta saamaan. Mutta koska siellä on RD, niin en olisi tästä asiasta niin varma...
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Uskoisin, että menee näin.

Vahalahti-Gagnon-Tukonen
Petu-Mikkola

Koivisto-AUK-Nikko
Tikkanen-Jaatinen

Keränen-Jasu-Ahtola
Generous-Honkaheimo

Sedin-Sedin-Sipiläinen
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaitettavasti tämän Gagnon hankinnan jälkeen Aleksi Saarelan pelit ovat, ilman merkittävää loukkaantumissumaa, ohi tältä kaudelta Liigan osalta. Jokainen voi toki uskotella itselleen mitä haluaa, mutta itse en ainakaan näe, että Dufva tuosta rosterista hänelle tilaa löytää. Eihän sitä löytynyt edes alkukaudesta, vaikka Nurmi ja tämä Gagnon eivät olleet mukana.

Lehdille on toki helppo heittää, että Aleksi menee a-junnuihin opettelemaan sentterinä pelaamista. Kauden alussa taidettiin myös sanoa, että Setäsen ja Zaposkin välillä on reilu kilpailutilanne. Tähän asti näin ei ainakaan ole ollut, joten en näe syytä, etteikö Saarelankin tapauksessa olisi voitu puhua puuta heinää. Mielelläni toki olen väärässä, mutta tällä hetkellä mielestäni ei ole syytä odottaa muuta.

Gagnon hankinnan jälkeen Lukolla on tosiaan jo selkeää ylitarjontaa myös hyökkäyksen osalta, joten mielenkiintoista katsoa, että milloin ovet alkavat käydä myös toiseen suuntaa. Kenen tahansa muun valmentajan ollessa Lukon penkin takana sanoisin myös, että Eerik Riska ei tule tässä tilanteessa jatkosopimusta saamaan. Mutta koska siellä on RD, niin en olisi tästä asiasta niin varma...

Omat arvaukseni olivat ennen kauden alkua:
1. Setänen avaa luukkua
2. Tommila, Viirlas ja Virtanen viltissä
3. Saarela viltissä.

Ei tuo kaukaa ole haettu mielestäni. Eiköhän tosiaan pelaajaliikennettä ala olemaan ulospäinkin, tai sitten nuo ylimääräiset miehet treenavaat omalla jäävuorolla, jotta eivät ole jaloissa.

Kilpailutilanne on kuitenkin positiivista. Tosin en tiedä, kuinka paljon tuossa on sellaista aitoa kilpailutilannetta. Tuskin esim. Sipiläisen tai Mikkolan tarvitsee pelätä katsomokomennusta. :)


Zalewskin paluun jälkeen sentteritä taitaa olla 8 kpl, joten tuskin esim. Koski tai Kauvosaari elättelee enää toiveita peliminuuteista. Jasukin alkaa olemaan liipaisimella, koska ainakin itse lasken F.Riskalla olevan kiintiöpaikan sentterinä.
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Uskoisin, että F.Riska siirretään laitaan kun Kauvo palaa kehiin ja Gagnon osaa myös laiturin roolin johon voidaan laittaa Zalewskin rinnalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös