Bakaun Imaami
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Ei merkittävän kaupungin Lukko
Nummelin ykkösen sentterinä ja Tukonen ties missä. Melkosta. Tämä siis Pelicans pelin toisessa erässä.
Mitenkä olisi nyt, kun pakkeja alkaa tulla sairastuvalta, sellainen hurja ajatus, että sijoitetaan se Nummelin ykkösen keskelle. Siinä olisi pelaaja, jolla on nopeutta, syöttötaitoa ja kyky tuoda kiekko vaikka yksin ylös. Myös sentterin puolustusvelvoitteet varmaan hoituisivat. Aloitustaidot taitaisivat olla kyseenalaiset, mutta muuten minusta kävisi sentteristä.
No tietysti sitten olisi iso lovi avaavien pakkien osastolla.
Siel on Nummelin taas sentterinä. En tiedä jäikö Nikko sitten kokonaan sivuun, ja laitahyökkääjähän Nikko onkin.
En tiedä sitäkään mitä RD:n mielessä milloinkin liikkuu, mutta sitä mieltä minä olen että tuo Nummelinin siirto sentteriksi jo toisen kerran on kyllä jonkinlainen viesti valmentajalta johonkin suuntaan.
Itse laittaisin ketjut näin ensi viikolla mikäli Saarela on kunnossa. Allu on sentteri, joten turha lähteä häntä laidalle istuttamaan.
Tukonen - Gagnon - Vahalahti
Hyvä roolitus. Rouhija, pelintekijä ja maalintekijä.
Koivisto - Saarela - Nurmi
Sama homma
Saarela ei ole tähänkään asti saanut mahdollisuuttaan sentterinä, joten miksi saisi nyt, kun tuli yksi sentteri lisää?
Saarelaa ajetaan sisään sentteriksi | Kiekkoareena
Sisäänajo jäi kesken loukkaantumisen vuoksi. Uskon, että Saarela tulee kyllä sentterin roolissa pelaamaan Lukossa vielä tällä kaudella. Riska ei kuitenkaan ole sentteri, joten määrällisesti senttereitä on hyvä määrä.
Vaitettavasti tämän Gagnon hankinnan jälkeen Aleksi Saarelan pelit ovat, ilman merkittävää loukkaantumissumaa, ohi tältä kaudelta Liigan osalta. Jokainen voi toki uskotella itselleen mitä haluaa, mutta itse en ainakaan näe, että Dufva tuosta rosterista hänelle tilaa löytää. Eihän sitä löytynyt edes alkukaudesta, vaikka Nurmi ja tämä Gagnon eivät olleet mukana.
Lehdille on toki helppo heittää, että Aleksi menee a-junnuihin opettelemaan sentterinä pelaamista. Kauden alussa taidettiin myös sanoa, että Setäsen ja Zaposkin välillä on reilu kilpailutilanne. Tähän asti näin ei ainakaan ole ollut, joten en näe syytä, etteikö Saarelankin tapauksessa olisi voitu puhua puuta heinää. Mielelläni toki olen väärässä, mutta tällä hetkellä mielestäni ei ole syytä odottaa muuta.
Gagnon hankinnan jälkeen Lukolla on tosiaan jo selkeää ylitarjontaa myös hyökkäyksen osalta, joten mielenkiintoista katsoa, että milloin ovet alkavat käydä myös toiseen suuntaa. Kenen tahansa muun valmentajan ollessa Lukon penkin takana sanoisin myös, että Eerik Riska ei tule tässä tilanteessa jatkosopimusta saamaan. Mutta koska siellä on RD, niin en olisi tästä asiasta niin varma...