Totta, miksi Mingoia tulisi joukkueeseen, jolla ei ole realistisia mahdollisuuksia puolivälierää pidemmälle ja jonka tuleva kausi on välikausi. Ei Tepsi tee mitään pelaajalla, joka tehnyt menneellä kaudella 20+21, mieluummin tilalle Haapanen. Mingoia vie kuitenkin sen oman junnun pelipaikanHuomenna luvassa vissiin Bohmin tai Timurin julkistus. Mingoia ei ole tulossa (onneksi).
Mutta Wirtanen ei ole?Kontiola aivan liian hidas nykyliigaan. Pysykööt siellä Tampereella vai missäs Ilmalan Kremlissä pelasikaan?
Onko koulun päättäjäiset venähtänyt, vai mistä tarve aukoa päätä?Mutta Wirtanen ei ole?
Mutta Wirtanen ei ole?
Lähinnä ihmetyttää tuo miksi Kontiola ei kelpaa. Menisi lähes joka Liigajoukkueen ykkössentterinä heittämällä.Onko koulun päättäjäiset venähtänyt, vai mistä tarve aukoa päätä?
Konnasta voi olla montaa mieltä, miten soveltuu tänä päivänä enää 5vs5 peliin. Yvlla varmasti edelleen tekee tuhoja entiseen malliin. En itse lähtisi juti pumppua vetää vaakon nakin eteen, jos tps hänet sainaisi. Mingoista olen kanssasi kyllä 100% samaa mieltä, niiku moni muukin täälä tps osiossa.Lähinnä ihmetyttää tuo miksi Kontiola ei kelpaa. Menisi lähes joka Liigajoukkueen ykkössentterinä heittämällä.
Sama erään kirjoittajan osalta Mingoian suhteen. Menisi lähes joka Liigajoukkueen kärkiketjuihin heittämällä.
Ari Moisanen toimii suurimpana puuhamiehenä ja ideologina tässä. Onhan näitä ennenkin ollut Suomeen saatavilla, mutta Moisasella on hyvät suhteet ja tietotaidot idässä. Kareyevin jälkeen oli selvää, että lisää tulee. Viisas linja, koska onhan näissä nuorissa venäläisissä paljon suurempi upside ja potentiaali auttaa joukkuetta, kuin jossain Allsvenskanin hauissa.
Eihän siellä mitään liveä ole missään luvattu? Ainoa mikä itsellä osui silmiin oli vaan maininta, että pelaaja itse julkistaa sopimuksen storyssa. Nuo voi nauhoittaa ihan koska vaan ja sitten vaan postata, kun aika on oikea.Toki ihmettelen kyllä jos ulkomaalaisen kanssa tehtäisiin heti IG-live
Eihän siellä mitään liveä ole missään luvattu? Ainoa mikä itsellä osui silmiin oli vaan maininta, että pelaaja itse julkistaa sopimuksen storyssa. Nuo voi nauhoittaa ihan koska vaan ja sitten vaan postata, kun aika on oikea.
IG:n puolella puhuttiin storysta.Missä puhuttiin storystä?
Minulla on sellainen kutina että tämä huomenna julkaistava pelaaja on joko Trevor Mingoia tai suomalainen/ruotsalainen puolustaja. Ibragimov julkistetaan vasta ensi viikon lopulla.
Täällä näköjään mielipiteeni Mingoiasta vieläkin kirvoittaa ihmisiä.
En kiistä etteikö Mingoia voisi ensikaudellakin Liigassa vetää 40p ja johtaa jonkun joukkueen kannuun. Itse vaan näen hänessä aivan liikaa riskejä siihen, että taso pysyisi ylipäänsä samana tai paranisi ensikaudella. Kaveri on edelleen 28-vuotias jolla on KAKSI (2!) hyvää kautta alla. Se on huiman vähän tuon ikäiselle. KooKoolla kuitenkin oli viimevuonnakin nimellisesti heikompi rosteri kuin suurimmalla osalla, vaikka pärjäsikin todella hienosti. Mingoia sai siis todella paljon roolia ja hänelle selkeästi pedattiin sitä. KooKoolla oli myös joku muuan Euroopan paras valmentaja penkin takana...
Yhden kauden tykkikausi nimellisesti heikossa rosterissa ja täällä maalaillaan kuvia seuraavasta pistepörssin voittajasta. Noita esimerkkejä kavereista jotka vetää sen 1-2 tykkikautta ja vaipuu senjälkeen sille "oikealle" tasolleen on huiman paljon. Jos Mingoialla olisi Liigassa, vaikka 4kautta 40 paunan kausia niin asia olisi aivan eri. Kaverilla on urallaan kaksi hyvää kautta. Ei vain vakuuta, ei mitenkään.
Täällä näköjään mielipiteeni Mingoiasta vieläkin kirvoittaa ihmisiä.
En kiistä etteikö Mingoia voisi ensikaudellakin Liigassa vetää 40p ja johtaa jonkun joukkueen kannuun. Itse vaan näen hänessä aivan liikaa riskejä siihen, että taso pysyisi ylipäänsä samana tai paranisi ensikaudella. Kaveri on edelleen 28-vuotias jolla on KAKSI (2!) hyvää kautta alla. Se on huiman vähän tuon ikäiselle. KooKoolla kuitenkin oli viimevuonnakin nimellisesti heikompi rosteri kuin suurimmalla osalla, vaikka pärjäsikin todella hienosti. Mingoia sai siis todella paljon roolia ja hänelle selkeästi pedattiin sitä. KooKoolla oli myös joku muuan Euroopan paras valmentaja penkin takana...
Yhden kauden tykkikausi nimellisesti heikossa rosterissa ja täällä maalaillaan kuvia seuraavasta pistepörssin voittajasta. Noita esimerkkejä kavereista jotka vetää sen 1-2 tykkikautta ja vaipuu senjälkeen sille "oikealle" tasolleen on huiman paljon. Jos Mingoialla olisi Liigassa, vaikka 4kautta 40 paunan kausia niin asia olisi aivan eri. Kaverilla on urallaan kaksi hyvää kautta. Ei vain vakuuta, ei mitenkään.
Toisin sanoen: Vaatii vähän tarkempaa analyysia, kun katsoa pelkkiä pisteitä eliteprospectista.
Onkos näissä puheissa mignon-munan tulosta mitään lihaa päällä, vai onko joku vain heittänyt että tällä ei ole sopparia ensi kaudesta ja voisi kokeilla hankkia TPS:ään ja nyt sitten porukka odottaa muna kovana hankintaa?
Eli jos Mingoia pelaisi ensikaudella Turun Palloseurassa. Kentällä paahtaa kokoajan, tekisi hyviä ratkaisuja ja yrittäisi täysillä. Pisteitä tulisi kuitenkin vaikka vain 15p. Olisiko tällöin Mingoia floppi vai hitti? Toki, pisteet ei määritä kaikkea, mutta taitopelaajilla kuten Mingoia on ne silti isossa osassa.