Vielä muutama vuosi sitten Lehkosen Ika julisti Jiriä ylivoimaisesti Pärssisten veljessarjan parhaaksi pelaajaksi.
Vaikka tämä nyt onkin sarkastista kommentointia herättänyt niin en ole varma onko Ika tituleerannut ylivoimaisesti parhaaksi vai ehkä jollain muulla sanakäänteellä, esim. lahjakkain jne.
Puolustajan pelipaikalla operoivaksi pelaajaksi Pärssinen onkin ollut ikäisiinsä nähden aivan kärkiluokan talentteja mutta paljon on ollut klesana, kuten veljensäkin itse asiassa oli junnuna. Kyllä minä osittain Ikan sanoja ymmärtäisin, etenkin jos ne on tiputeltu ulos silloin kun Juusolla oli pitkän vammansa vuoksi vaikeaa ja tummia pilviä uran yllä. Kaikki tietää miten Juuso Pärssinen kuitenkin nousi parrasvaloihin. Aivan älytön sonni kyseessä. Ehkä oma suosikkijunnuni Kakon kanssa sitten Saku Koivun.
Aika herkistävää itse asiassa miettiä että Kakko, etenkin Kakko, diabeteksensä kanssa on pystynyt nousemaan aivan huipulle (toki Rangersissä voisi olla helpompaakin) eikä ole JPärssiselläkään helppoa ollut.
Jirin kyllä kotiuttaisin projektipelaajana itse. Sisään kolmosparin vakioroolissa ja parin-kolmen vuoden suunnitelma siihen.