Ihan vaan mutuillen Lammikko olis nyt sitä mitä lääkäri määrää, mutta taitaa olla liian iso kala meille ja jostain ulkomailta saa varmaan vielä ihan mehevän sopimuksen. Ilomäen tyylisen taitosentterin lisäksi tuommoinen peliin pystyvä rouhija nostais jengin osakkeita vaan kummasti.
Lammikko olis oikeastaan täydellinen hankinta (ainakin mun mielestä). Sanoisin olevan jopa Liigan kokonaisvaltaisin pelaaja, pelaa fyysistä peliä, mutta tekee pisteitä hyvin. Lammikkoa saatettiin huhuilla jossain vaiheessa Ilvekseen, mutta huhun luotettavuudesta ei minulla ole edes millin kokoista aavistusta. Yksikin tuollainen huippuluokan hankinta saattaisi nostaa Seuraa kummasti ylöspäin runkosarja spekulaatioissa. Mitä olen noita Liigan yleisen puolen palstoja seuraillut, niin Tepsi tuntuu muiden joukkueiden fanien näkökulmasta sijoittuvan sinne 6.-8.-osastolle. Enkä yhtään ihmettele sitä, ei meidän pelaajamateriaali (paperilla) riitäkkään kärkijoukkueille.
Sitten on taas tämä kysymys: Mitäs se Audette tekekään. Sopimusta ei ole, huhujakaan en ole kuullut. Olisiko hänellä mahdollinen Suomeen paluu edessä? Ja tällä kertaa muuttaisi suunnilleen samaan paikkaan Suomessa, mutta noin tunnin ajomatkan verran etelämpään. Kunhan ei kirottuun progandaliigaan itänaapurimaahan jää.
Varmasti on muitakin hyviä sentterivaihtoehtoja, mutta heitä ei nyt tule mieleen. Onhan vaihtoehtona sitten tämä Ananaskin, mutta hänen sentteriosaamisensa on kysymysmerkki.
Sitten kysymysmerkki on myös pakiston ykköstähti, mutta sen suhteen alan olla aika pessimisti. Onko meillä ollut mitään muita kuin toiveajatteluja näistä huippupakeista? Liigasta vapaana on käytännössä enää Honka ja Auvitu, molemmat kelpaisivat mutta riittääkö heidän taso mestaruutta tavoittelevan joukkueen ykköspakkina. Sitten ollaan toiveajateltu Juolevia. Hänellä riittäisi ainakin kiekolliset ominaisuudet olla Liigan top5 pakki. Se onkin eri asia, että kestääkö hänen paikat koko kautta. Siitä ei paljoa iloa ole, jos meidän ykköspakki on loukissa puolet kaudesta. Ja muitakin hyviä pakkeja on vielä vapailla markkinoilla, mutta tuossa ainoat jotka mieleni keksi.