Norrehan on nyt ollut Jalosen Kartsan opissa ja sieltä on tarttunut varmasti hyvää vanhan liiton tietoa. Silti haluaisin, että olisi ainakin yhden kauden Tepsissä tai muualla Liigassa kakkosena ennen päävalkun pestiä. Nuo kaskisfibat mitä moni tarjoaa nousee itsellekin väkisin pintaan.
Itse olen jo hyvin allerginen näille "oma poika ilman mainittavaa päävalmentajakokemusta" -puikkoihin tyyppisille ratkaisuille.
Norrena voi olla vaikka mikä guru, mutta itse pitäisin nykylinjasta kiinni eli TPS:n valmentajaksi ei kävellä ilman jonkinlaisia näyttöjä pestin hallitsemisesta. Miettinen ja varsinkin Ahokas oli mielestäni tämän seuran valmentajaksi sopivia meriiteiltään.
Ainakin näitä omia poikia on kokeiltu ja toivon että näistä olisi jotain jo opittu:
Leime
Elomo
Kaskinen
R-P Lehtonen
Virran Hannu
Toki myös onnistuneita
Koivu
MIDAS
Mutta miten nuo onnistuneet tulivat? Jortikka kävi näyttämässä kykynsä muualla ja oli rakettimaisessa nousussa. Koivu marinoitui pitkään Jursinovin alaisuudessa.
Muut tulivat jostain pirun FC Barcelonan taaperokerhosta tai Ranskan liigoista jollei suoraan junnuvalmennuksesta. Onhan noillakin jotain sijoituksia saatu, mutta tilanteissa toisenlaisilla valmentajavalinnoilla olisi ollut enemmänkin tarjolla (imo).
Ei siis mitään Norrenaa vastaan, kova maalivahti, seuralegenda ja respect. Nyt näyttöjä tiskiin päävalkkuna jossain tai kakkosena Tepsissä ja sen jälkeen tervetuloa jos homma rokkaa.
En halua, että TPS on enää koskaan päävalmentajien harjoittelupaikka. Ne sekoilut on jo nähty ja oppi pitää olla takaraivossa.
Jos nyt saisi ensin edes nuo maalivahdit saamaan muutakin kiinni kuin silmänsä...
Haha, joo "hieman" on vielä matkaa saada edes toinen Upin saappaista täytettyä.
Pari kautta on ollut melkoista menoa ja meininkiä TPS maalilla. Yrittäjiä on riittänyt mutta onnistujia ei.
Toki pelitapakin on maalivahdille todella kiitollinen.
Lauridsen 126 000 euroa
Kolmessa puolustavassa pakissa kiinni 400 000 euroa, joka on noin kuudesosa tämän kauden pelaajabudjetista.
Ei ole ihme, että ei ole rahaa vahvistuksiin.
Edit. Tuossa ei ole edes Lauridsenin koko kauden palkka ja jos lisätään neljäs puolustava pakki Sevänen tähän ja arvio palkasta, niin neljässä puolustavassa pakissa on kiinni noin 500 000 euroa.
Hieman samaa olen tässä aiemmin jo ihmetellyt. Eihän tuosta nyt näe mikä Lauridsenin palkka on esim. tällä kaudella.
Mutta jos ongelmana on leveys ja budjetti, niin miksi sitä lyödään yhteen osastoon noin paljon kiinni? Lauridsenin pelillinen anti on lopulta kuitenkin hyvinkin rajallinen ja ei kovin optimi käytössä olevaan pelitapaan.
Tykkään kyllä jääkiekkoväkivallasta, mutta sitäkin nähdään nykyään kovin harvoin, joten en näe suurta lisäarvoa maksaa pelkästä pelotteesta (joka ei toteudu koskaan).
Varmasti mukava äijä ja esimerkki, mutta mielestäni vähän luksushankinta johon TPS:llä ei tässä kohtaa ole varaa.
Eli mielestäni ihan validi pointti hieman kyseenalaistaa näitä välillä.
Olisiko tuohon rooliin saanut halvemman puujalkapakin joka olisi kentälle tuonut pelillisesti lähes saman ja samalla vapauttanut budjettia käytettäväksi muualla? Vastauksen tietää vain Urama et kump. mut saahan sitä kysellä, hymiö.