Miksi hyökkäät täällä kirjoittajia vastaan? Rauhoitu! Ei tässä kenelläkään mitään henkilökohtaista ole. Oli muuten hauska sana. Minut on ”istutettu”. Mitä sitten tarkoittaakkaan.
Savoien osaltahan korvaaja tarvitaan! Eikö se ole melko selviö. Savoie tuli kärkikenttiin ja nyt siellä on yhden miehen aukko. Näitä pätkädiilejä ei oikein voi mitenkään rinnastaa häneen.
Mitä tulee pätkädiileistä, niin tämäkin on vähän hassu. Rehellisesti puheenollen kenelläkään (Oden, Nenonen, Knuutinen, Henriksson) ei ole ollut mitään positiivista annettavaa kentälle toistaiseksi. Taitaa olla myös fakta, että nämäkään ukot eivät täällä ilmaiseksi kurvaile vaan tullaan kuuluisaan sanontaan, pienistä puroista muodostuu iso joki. Uraman suulla ennen kautta ilmoitettiin, että reservi ja leveys tulee A-junioreista. Onko näin käynyt?
Minähän olen useasti piikittelevällä linjalla, myönnettäkööt. Nyt kuitenkin sinä ratsastit paikalle puolustelemaan nimimerkkiä joka taas jossain trollailumaniassaan on lähtenyt aivan laukalle, kukaan ei saa tolkkua hänen oksennuksistaan ja itse asiassa sinä aloitit hyökkäilyn tuossa omituisessa puolustuspuheessasi. Mutta en pahastu paksunahkaisena ja muutenkin melko huokeana tyyppinä!
Itse en ole ollut missään vaiheessa käsityksessä että Savoie olisi kärkikenttiin automaattisesti hankittu. Jos katsoo tuota taustaansa niin enemmänkin Steenbergenin kaltainen projektipelaaja lienee ollut haussa, joka voi iskeä sen 10-15 maalia ja olla jatkosopimuskategoriaa ja joka kaiken osuessa nappiin voi olla toisella kaudellaan huikea. Tässä voin toki olla väärässä, mutta näin asian itse näen. Savoien lappu ei ollut mitään Liigan kärkipelaajatasoa, näin olen kuullut. Siinäkin voin olla väärässä, mutta tuskin nyt kuitenkaan olen.
Mutta sitten tähän älyvapaimpaan osaan tekstistäsi:
"Ei ole ollut mitään positiivista annettavaa kentälle"
Okei, ensimmäisessä tapauksessa kyseessä on Liigassa 0.38 pistekeskiarvon jätkä (Oden), nuori sellainen, ja joka todistettavasti ainakin omilla verkkokalvoillani syötti maalin omalla positiivisella suorituksellaan ainakin silloin kun itse kävin hallissa katsomassa ottelun. Tällä kaudella kävin tämän ottelun ihan katsomassa. Nipistin itseäni silloin kun muistin että Spinehän haukkui tätä ihan paskaksi ja pakko olla unta - ei ollut unta! Puhalsin myöhemmin alkometriin, oli alle 1,5 promilleakin, eli näky oli aito! Muutenkin on pelaajatyyppinä sellainen joka meille lienee aika passeli. Hinta tuskin on hirvittävän kova.
Sama homma Nenoseen, joka toki kaipaisi maaleja saldoonsa. Joka tapauksessa on ollut lievästä pettymyksestä huolimatta ennemminkin aivan selkeä slow starter, jolla on näytöt tästä sarjasta ja on ollut myös aivan saatanan epäonnekas. Varianssin uhri, 4-5 tolppaa ampunut jo ellei enemmänkin. Todennäköisyydet ovat ihan jo epäonnekkuutensakin vuoksi sen puolella että tuo homma tuosta saattaa lähteä ennemmin oikenemaan kuin ei. Siksi en minä voi käsittää mitä helvetin pelejä sinä katsot ja millä persesilmällä taas jos Nenonenkin on ollut "ei mitään positiivista annettavaa kentälle". Voiko parantaa? Totta munassa voi, ja pitääkin. Onko ollut paskin ikinä missään? No ei ole ollut ei.
Jere Henriksson sitten - 23 vuotias kaveri jolta oikeasti jotain tästä lajista tietävät odottivat läpimurtoa tässä hiljan kun pääsi Tapparasta pois. Tähän kaveriin aika moni on suht tuoreeltaan vielä uskonut. Kerhossa välytteli, mutta ei päässyt vakiinnuttamaan paikkaansa tulosketjuissa. Tuli meille viime keväänä, oli odotuksiin nähden hyvä. On ollut tällä kaudella ainakin omaan silmään jotain muuta kuin "ei mitään positiivista annettavaa kentälle". Kannattaako tätä kaveria kuitenkin katsoa vielä jos diili on halpa ja pysyy kasassa? Omaako avut Miettisen pelitapaan? Itse olen vahvasti sitä mieltä että vastaus näihin on kyllä.
Ihan vinkkinä - Oden on potentiaaliltaan 0.38-0,45-tason kaiffari lähtökohtaisesti, ei ainakaan vielä sen enempää. Lappu on sen mukainen myös. Henriksson omaa varmaan aika saman tason tai korkeamman ceilingin, ja paperiliuska on halpa. Nenosen potentiaalin katto on jossain 20 maalissa ja 35 pisteessä. Jos on edelliskautta edullisempi, kuten 90% todennäköisyydellä on, niin eikö tuota kannata muka pitää tässä tilanteessa?