Ketju TPS:n huhuille, mutuille sekä htt-spekulaatioille

  • 4 861 266
  • 21 460
Suosikkijoukkue
TPS, Winnipeg Jets
En tiedä mitä sanoa jos neljän kuukauden etsimisessä sentteriksi tulee loppujenlopuksi Linus Fröberg. Joku ECHL haku tuonne olisi odotuksena laitaan mutta sellainenkin on pelottavan katsomaton kortti kun ruutu periytyy Nurmelta
 

Piku84

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Dallas Stars, Frölunda
En tiedä mitä sanoa jos neljän kuukauden etsimisessä sentteriksi tulee loppujenlopuksi Linus Fröberg. Joku ECHL haku tuonne olisi odotuksena laitaan mutta sellainenkin on pelottavan katsomaton kortti kun ruutu periytyy Nurmelta
Sehän se olisi talouden sallimassa tilanteessa, että joukkueeseen saataisiin sentterin ja Nurmen korvaajan lisäksi vielä kolmas, joku ECHL tyylinen laituri.. Jäänee valitettavasti kuitenkin haaveeksi.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
En tiedä mitä sanoa jos neljän kuukauden etsimisessä sentteriksi tulee loppujenlopuksi Linus Fröberg. Joku ECHL haku tuonne olisi odotuksena laitaan mutta sellainenkin on pelottavan katsomaton kortti kun ruutu periytyy Nurmelta
Mä sanon ainakin että loistavaa!!! Saatiin sentteri josta tiedetään mitä saadaan.

Laituriarpa pelottaa silti..
 

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Albijon Muzaci

Viheltää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turku + länsirannikko
En tiedä mitä sanoa jos neljän kuukauden etsimisessä sentteriksi tulee loppujenlopuksi Linus Fröberg. Joku ECHL haku tuonne olisi odotuksena laitaan mutta sellainenkin on pelottavan katsomaton kortti kun ruutu periytyy Nurmelta
Loistavaa uutinen olisi ainakin toinen olisi varma suorittaja ja TPS:n sopiva pelaaja. Toinen vaihtoehto 2 pelaajaa joista ei tiedetä mitä tuo liigaan.
 

Hiltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Linus on hemmetin hyvä sentteri. Ei saatana jos jätkä ei nakuta piste per peli niin tarkoita sitä etteikö menis 1/2 kentän sentteristä. Kattooko kukaan tehojen taakse mitä tuo kaveri tuonne kentälle antaa? Lappu kouraan ja mussuttajille jauhot suuhun! Saa suorittaa.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Linus on hemmetin hyvä sentteri. Ei saatana jos jätkä ei nakuta piste per peli niin tarkoita sitä etteikö menis 1/2 kentän sentteristä. Kattooko kukaan tehojen taakse mitä tuo kaveri tuonne kentälle antaa? Lappu kouraan ja mussuttajille jauhot suuhun! Saa suorittaa.

Linus on hemmetin hyvä kolmoskentän sentteri. Hyvä/OK tason pelaaja kakkosen keskelle ja ykköseen liian köyhä hyökkäyspäähän. Aikoinaan Fröberg yhdistettynä johonkin Filppulaan tai Palveeseen olisi ollut unelma. Voi toki sitä olla Marjalankin kanssa jos Viljamin kehitys jatkaa samanmoista kulkua.
 

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Linus on hemmetin hyvä kolmoskentän sentteri. Hyvä/OK tason pelaaja kakkosen keskelle ja ykköseen liian köyhä hyökkäyspäähän. Aikoinaan Fröberg yhdistettynä johonkin Filppulaan tai Palveeseen olisi ollut unelma. Voi toki sitä olla Marjalankin kanssa jos Viljamin kehitys jatkaa samanmoista kulkua.
En ole kauhean tarkkaan budjettikeskustelua seurannut mutta jos/kun kerran pelaajabudjetti putoaa niin aika helvetin hyvä tilanne on jos saadaan Fröberg kiinnitettyä. Uskon että Marjala on alkavalla kaudella ihan selkeä ykkösentteri ja Fröberg siihen 2. kenttään niin on pullat hyvin uunissa.

Ja sitten vielä Fröbergistä miten kaveri sai kauden edetessä juonesta enemmän ja enemmän kiinni, tiedä mitä seuraava kausi toisi tullessaan.
 

Hiltsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Linus on hemmetin hyvä kolmoskentän sentteri. Hyvä/OK tason pelaaja kakkosen keskelle ja ykköseen liian köyhä hyökkäyspäähän. Aikoinaan Fröberg yhdistettynä johonkin Filppulaan tai Palveeseen olisi ollut unelma. Voi toki sitä olla Marjalankin kanssa jos Viljamin kehitys jatkaa samanmoista kulkua.
Säähän sen itte kirjotitkin? Marjala ykköseen ja Linus kakkoseen. Tällä budjetilla ei paljon parempaan pysty.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Säähän sen itte kirjotitkin? Marjala ykköseen ja Linus kakkoseen. Tällä budjetilla ei paljon parempaan pysty.
Ja mä ainakin otan mieluummin Marjalan kuin Palveen.
Vähän kyllä sellainen kutina että Fröberg ei ole kokonaan suljettu pois suunnitelmista, luulisi että olisi jo julkaistu soppari muualle jos sellainen olisi. Näiltä markkinoilta ei oikein parempaa löydy kun on kalastajia aika helvetin paljon.
 

KB81

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Linus on hemmetin hyvä sentteri. Ei saatana jos jätkä ei nakuta piste per peli niin tarkoita sitä etteikö menis 1/2 kentän sentteristä. Kattooko kukaan tehojen taakse mitä tuo kaveri tuonne kentälle antaa? Lappu kouraan ja mussuttajille jauhot suuhun! Saa suorittaa.
En tiedä olenko ainoa joka tulkitsee nykyisen tilanteen niin että Fröberg on ollut kiinnitettynä jo aika kauan.

Jasun korvaaja ja Nurmen korvaajat enään puuttuisi + mitä kaikkea on julkaisematonta.

Esim lauridsen ei ole julkaistu vielä, vaikka jatkaa. Uskon vahvasti siihen että Fröberg on toinen samantapainen soppari.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wernblom, Lindroth, TPS sekä Ruskon #51
En tiedä olenko ainoa joka tulkitsee nykyisen tilanteen niin että Fröberg on ollut kiinnitettynä jo aika kauan.

Jasun korvaaja ja Nurmen korvaajat enään puuttuisi + mitä kaikkea on julkaisematonta.

Esim lauridsen ei ole julkaistu vielä, vaikka jatkaa. Uskon vahvasti siihen että Fröberg on toinen samantapainen soppari.

Toivotaan parasta. Fröbergin jatko olisi mielestäni pelimerkkeihin nähden loistava.
 

Suurmestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En tiedä olenko ainoa joka tulkitsee nykyisen tilanteen niin että Fröberg on ollut kiinnitettynä jo aika kauan.

Jasun korvaaja ja Nurmen korvaajat enään puuttuisi + mitä kaikkea on julkaisematonta.

Esim lauridsen ei ole julkaistu vielä, vaikka jatkaa. Uskon vahvasti siihen että Fröberg on toinen samantapainen soppari.

Minä olen tulkinnut asian niin, että kahta pelaajaa vielä haetaan. Muuten joukkue on valmis. Toinen pelaajista on Nurmen korvaaja ja toinen on sentteri. Haluan uskoa, että haussa oleva sentteri on nimenomaan kärkiketjujen sentteri. Talvitie todisti viime kaudella, että hän on hyvä sentteri, mutta ei kärkiketjujen sentterin tasoa. Minähän en ketjukoostumuksia päätä, mutta minun papereissani Talvitie ottaisi Jasun paikan 4.ketjun sentterinä. En tiedä, mitä mieltä Talvitie olisi asiasta. Minulla on usko loppunut Intoseen, eikä hän ole minun mielestäni tarpeeksi hyvä kärkiketjujen sentteriksi. Lisäksi hän on taas telakalla. Ei nyt kovin hyvältä näytä.

Puhtaita senttereitä on tällä hetkellä Marjala, Intonen, Talvitie ja Koivu. Munkki voi hätätilassa pelata sentterinä. Hänen osaltaan viime kausi jätti paljon kysymysmerkkejä ilmaan. Toissa kaudella väläytteli muutamaan otteeseen. Tiedän taloudelliset realiteetit ja sen, että kapealla pelaajamateriaalilla mennään. Yksi sentteri on tulossa, mutta hieman hirvittää ajatus, että sentteriosastolta joku loukkaantuu vähänkin pidemmäksi aikaa. Koivun varaan ei voi vielä laskea yhtään. Intonen on täysin kysymysmerkki.

En ainakaan löytänyt mistään tietoa, että Fröbergillä olisi sopimus jonnekin ensi kaudeksi. Sellainen huomio, että seura ei kiittänyt häntä kauden päätteeksi, kuten kiitti pois lähteviä pelaajia. Dudasta ei myöskään kiitetty ja jatkosopimus julkaistiin taannoin. Tämä voisi viitata siihen suuntaan, että Fröberg olisi mahdollisesti jatkamassa. Tosin yhdessä vaiheessa seuran toimesta ilmoitettiin, että nimenomaan sentteriä haetaan. Jos Fröbergin kanssa on jatkosopimus tehty, niin minä en ymmärrä, miksi sopimusuutista pihdataan.

Siitä ei ole missään vaiheessa puhuttu minun muistaakseni mitään, että kuinka monta julkaisematonta jatkosopimusta olisi mahdollisesti vielä olemassa. Seuran toimesta on puhuttu vain kahdesta hankinnasta. Siitäkään minulla ei ole tietoa, että onko sentteri Jasun korvaaja vai kärkiketjujen sentteri. Toivon hankinnan olevan kärkiketjuihin, kuten totesin.

Jos mietitään, että molemmat uudet pelaajat ovat nimenomaan kärkiketjuihin, niin minua mietityttää se, että onko tässä vaiheessa kesää enää mahdollista saada laatupelaajia tai sellaisia potentiaalisia nuoria pelaajia, jotka voisivat ottaa isoja kehitysloikkia kauden aikana ja murtautua keväällä liigan eliittiin tai ainakin lähelle sitä. Vaikeaa voi olla.

Fröberg kyllä kelpaisi minulle, kun otetaan taloudelliset realiteetit huomioon. Tiedetään, mitä saadaan ja hän pelasi kuitenkin lopulta ihan kohtuullisen kauden. Kohtuullisen hyvä pelintekijä ja monipuolinen. Ei hän mitenkään säkenöi, eikä esitä mitään näyttäviä kikkoja. Paransi kauden loppua kohden. ECHL-arpa voi toki olla tasoa Kestner tai Danforth, mutta sitten hän voi olla täysin turisti ja tasoa Suomisarja. Fröbergin osalta ei tarvitse jännittää, että kumpi saadaan.

Puolustuksessa on tällä hetkellä 7 pelaajaa. Kyllä tuonne yksi vähintään tarvitaan ihan määrällisesti ja kun niitä loukkaantumisia kuitenkin tulee kauden aikana. Lindrothin jatko oli erittäin tärkeä. Minulla on sellainen pieni kutina, että Salin voi olla ensi kauden läpimurtopelaaja. Toivon, että Jokinen pystyy ottamaan jo jonkinlaista roolia. Vaikea sanoa, että pystyykö. Kiekollisten puolustajien osalta tilanne on parempi, kuin viime kauden alussa. Toivottavasti Lauridsenin kanssa on ihan oikeasti tehty jatkosopimus. Kyllä joukkue yhtä järjestysmiestä kaipaisi oman maalin edustalle. En kyllä ymmärrä, miksi sopimusta pantataan.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Fröberg ei varmasti jatka meillä.

Saa ottaa talteen.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Mitä löysin toisella kotimaisella niin se olisi joko Luulaja, Oskarshamn tai TPS joka jo keväällä on ollut vaihtoehdot. Ja miksi häntä ei olisi kiitelty pois. Sama Lauridsenin kohdalla.
Mistä löysit?
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wernblom, Lindroth, TPS sekä Ruskon #51
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös