Olet ymmärtänyt oikein, tämä on mielipidepalsta ja kyllä, täällä saa ja pitää olla omia mielipiteitä. Mutta oletko huomannut että olet itse ehkä isoimpia kyseenalaistajia täällä. Hyvin usein täällä kerrot kovinkin avoimesti miten täällä ei oikein kukaan tajua miten esim. meidän urheilujohto on täysin ammattitaidotonta, milloin meidän valmennus on ulkona kuin lumiukko, välillä meidän pelaajat on rahastavia koukkupolvia (Korpikoski vetää aika hyvin muuten), milloin meidän junnut päästetään tai oikeastaan kustaan muualle.. olen ennenkin sulle sanonut, mielipiteitä saa ja pitää olla ja ne saa ja pitää olla eriäviä.. mutta se, miten sen kertoo on se kynnys miksi sun viesteihin tarrataan niin usein. Olet aika ehdoton mielipiteissäsi.
Muutama kommentti yllä olevan johdosta.
Olen kritisoinut urheilujohtoa epäonnistuneista hankinnoista. En varmaan ole ainoa, joka on tätä mieltä täällä ollut, että valtaosa hankinnoista on mennyt harakoille. Rahaa on palanut, mutta juuri mitään vastikkeeksi ei olla saatu. Olisin toivonut satsausta laatuun eikä määrään ja nimenomaan skouttauksen tason nostoon eli köyhän pitää ostaa laatua. Tämä on jo hyvin vanha sanonta, joka pitää edelleen kutinsa.
Olen toisaalta myös kehunut urheilujohdon toimintaa esim. tässä "ryyppykeississä" eritoten siitä, että on osoitettu, että toimenpiteisiin ryhdytään, jos yhteisesti sovittuja sääntöjä ei noudateta.
Eli urheilijohdon toiminta ratkaisee. Ei mikään muu.
Valmennuksen osalta olen ihmetellyt, ettei toimita niin kuin kauden alussa todettiin, että pelipaikka on ansaittava olkoon pelaajan nimi mikä hyvänsä. Valitettavasti näin ei mielestäni olla tehty, vaan samat naamat vetävät kierroksesta toiseen samoilla pelipaikoilla. Valmennus ei mielestäni toimi aktiivisesti ottelujen aikana vaan seisoskellaan kädet taskussa apaattisen näköisenä, kun esim. voisi tiivistää peluutusta, ottaa aikalisää tehdä ketjumuutoksia ym. peliliikkeitä. Monissa muissa joukkueissa valmennus tekee tällaista työtä, muttei TPS:ssä. Olen kuitenkin ehdottomasti sitä mieltä, että Jussi Ahokas on huippuvalmentaja, joka pystyy ulosmittaamaan joukkueesta maksimaalisen tehon. Mitä hän saisikaan aikaiseksi, jos urheilujohto osaisi rakentaa hänelle Ahokkaan pelishabloonaan soveltuvan joukkueen.
Korpikosken hinta-laatu suhde on järkyttävän huono, vaikka hänen antinsa joukkueelle onkin ollut yllättävän hyvä, mutta ei kyllä edelleenkään lähellekään sitä, mitä 350.000 €:n palkkapussi edellyttäisi.
Viime vuosina TPS on ollut siinä hyvä, että se on pystynyt kasvattamaan useita jopa NHL-tason pelaajia ja tästä olen ollut ehdottoman tyytyväinen. Toisaalta kuitenkin varmasti on myös hukattu joitakin pelaajia, joilla olisi ollut käyttöä edustusjoukkueessa. Onko tämä johtunut henkilökemioista vai muista syistä, sitä en osaa sanoa, mutta muutama nimi nyt tulee mieleen esimerkiksi Matias Maccelli, Santeri Virtanen, Eetu Liukas, Leevi Teissala, Nuutti Viitasalo, Tarmo Reunanen, Aatu Aarnio.
Mutta kuten todettua nämä ovat minun mielipiteitäni. Joskus vaan harmittaa, että kirjoitan mitä tahansa, niin muutaman nimimerkin pitää aina olla eri mieltä kanssani jo ihan periaatteessa. He tuntuvat saavan siitä ihan kicksejä, kun pääsevät estraadille viilaamaan pilkkua ja odottamaan tykkäyksiä.