Samaa mieltä
@Kampitus kanssa. Mun mielestä jengi on koottu melko hyvin ja laajuuttakin löytyy varsin mukavasti. Nimet eivät ratkaise, vaan päivän kunto. Laajuus kärkiosaamisen suhteen on toki rajallista, mutta niin se on lopulta kaikilla muillakin liigajoukkueilla (Tappara mukaanluettuna, jos katsoo otteita kentällä).
Arvostan itse hyvää joukkuehenkeä ja sitä työilmapiiriä, joka palloseurassa kaikista merkeistä päätellen on tällä hetkellä vallalla. En lähtisi hakemaan tuohon jengiin mitään leveyshakuja, vaan jos joku tulee niin kyseisen pelaajan pitää sitten ihan oikeasti laajentaa nimenomaan tuota kärkiosaamista ja olla ns. varma kortti. Jos miettii, että kun saadaan kärkeä takaisin saikulta/junnukisoista, niin tuolla on mm. tämän illan tasolla pelaava Forström ja Siiki ensimmäisiä, joiden peliaika alkaa olla tiukalla. Nuo kaverit ovat tämän illan esityksillä enemmän kuin erinomaisia leveyspelaajia tähän sarjaan.
Ja jos poffeja miettii, niin minusta matka ei viime vuonnakaan tyssännyt siihen, että ylipäätään materiaalin leveys olisi loppunut. Mm. Väyryset ja Niemiset esiintyivät poffeissa melko mukavasti, valmennuksella ehkä sitten vain loppui uskallus antaa näille kavereille enemmän peliaikaa. Kärkiosaamisen leveys ehkä loppui, mutta tuossa on kysymys jätkistä heti Kallion, Perrinin ja Tallinderin takana, eikä niistä "viimeisistä" kokoonpanon täyttävistä kavereista. Ja minusta TPS myös lopulta itse hirttäytyi siihen kärkiosaamisen kapeuteen, kun Selin jääräpäisesti peluutti puhki kulutettuja kärkijätkiä vielä siinäkin vaiheessa, kun jokainen näki että niillä energiatasoilla Niemiset ja Väyryset ovat kentällä Kallioita ja Perrinejä paljon parempia.
Runkosarjan osalta meidän kärkiosaaminen on ihan liigan huippua, mutta Kallion ja Perrinin osalta ehkä hiukan huolettaa miten äijät sopeutuvat vanhoilla päivillä playoff-maailmaan. Kun tila ja aika vähenevät, ja tuomarilinja muuttuu sallivammaksi, niin riittääkö pappojen fysiikka? Esim. Helsingissä viimeksi oli melko vaisu esitys.
Jos tässä aiotaan tosissaan poffeissa taistella voitosta, niin Anteron saappaissa yrittäisin kaivaa jengiin jonkun kookkaan ja kamppailuvoimaisen, mutta suhteellisen hyvin liikkuvan laiturin. Sikäli kun budjetti antaa myöten.