Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 327 811
  • 66 844

sinikettu

Jäsen
Vähän on tyhjä tunne. Kiekkokausi on minun osaltani viimeinkin ohi. Meinasin pitää kesän taukoa jatkoajasta, mutta taidan olla vähän liian koukussa, etten siihen kykene.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Vähän on tyhjä tunne. Kiekkokausi on minun osaltani viimeinkin ohi. Meinasin pitää kesän taukoa jatkoajasta, mutta taidan olla vähän liian koukussa, etten siihen kykene.

Suosittelen kesätaukoja lämpimästi, pidän sellaisia lähes joka vuosi. Kun ottaa vähän etäisyyttä ketjuihin ja erilaiseen turhaan lätinään, niin jaksaa taas vereksin voimin.

Tänä vuonna tosin mahdollinen taukoni alkanee vasta jalkapallon EM-kisojen jälkeen, ne kuitenkin kiinnostavat ja niistä on täällä asiantuntevaa keskustelua.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minulla ei mene koskaan hermot ulkomaalaisten järjestämään sirkukseen. Nyt oli kohtuullisen lähellä, kun sählääminen vain jatkuu. Eikä se ole edes vielä ohi vaan huomenna pitää vielä vähän säätää.

Onneksi oli mukava suomityttö tuossa (ei mitään seksijuttuja) ja saa omalla äidinkielellä sekoilla ja yhdessä päivitellä kuinka asiat ihan todella voisi järjestää järkevämminkin.

Jossain ketjussa ehdotettiin, että Suomen kannattaisi myydä raja-aitoja, koska osaamista rakentamisesta on. Voisi myydä myös asioiden järkevästi tekemistä vai veivätkö saksalaiset jo sen markkinan.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
No niin. Terveisiä Tallinnasta. Siinä hyvät asiat. Paljon on suomalaisilla petraamista asenteissa. Mutta siihen asti voikaa hyvin! Näillä mennään ja mennään lujaa!
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hitto pitääkö se alkaa käyttämään aurinkorasvaa kun pärstävärkki hehkuu taas kirkkaanpunaisena. Miten sitä ennen pärjättiin ilman, vai eikö lapset pala. Ei ne vissiin. En tiedä kun ei ole muksuja. Silloin ei ollut mitään rasvoja kellään kun mä olin penska, eikä kellään ollut myöskään mitään ongelmia. Tai no mummolla oli jotain käsivoidetta.

Joissain jenkkisarjoissahan ne pisti aina sitä jotain.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vai alkoholistako tää johtuu. Varmaan siitäkin. Hitto tänäänkin ennen duunien alkua seisoin nurkan takana varmaan kymmenen minuuttia ja mietin meenkö sisään vai lähdenkö himaan. Fifty-fifty, mutta päätin mennä. Hitto aivan viime tippaan jää aina krapulasta selviäminen. Herätessä olin jo varma ettei pysty, mutta pihalle menin testaamaan kävelyä ja kaupassakäyntiä että pökertyykö siihen kassalle vai ei, ja seuraava koitos olikin sitten metromatka. Tänään onneksi se vaunu ei muuttunut vuoristoradaksi huh.

Joo tää ryyppyputken lopettaminen tai siis loiventaminen olis kyllä hyvä olympialaji. Välillä pettää taktiikka ja välillä mies. No nyt oli välineissäkin vähän vikaa kun Viru valge oli kaljaa tujumpaa tavaraa.

Nynnyt lantrailee ja teinit. No johonkin matsiin nyt ehkä jonkin liemen voi sekoittaa salapulloon.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Ensin ollaan lapsia, ollaan aitoja, leikitään, tehdään kaikkea kivaa ja kiinnostavaa. Sitten ollaan aikuisia, pyöritetään maailmaa, muututaan helvetin tärkeiksi, esitetään koko ajan, ollaan statusta. Sitten tullaan vanhoiksi ja kun toinen jalka alkaa olla haudassa, tajutaan, ettei ole mitään järkeä enää kenellekään mitään esittää ja koitetaan vaan nauttia viimeisistä vuosista. Valitettavasti kondis vaan on sellainen, että mitään ihmeitä ei enää oikein voi tehdä.

Mikä tässä mättää? Se, että elämä hukataan sosialisaatioon, jolloin prime time elämästä ollaan täynnä paskaa. Eikö maailmaa voi organisoida niin, ettei ihmisen täydy olla suurinta osaa elämästään täynnä paskaa? Onko täynnä paskaa oleminen välttämätön osa ihmiskunnan selviytymistä?
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaa Suomi sitten pelaa ensi vuoden MM-kisoissa Pariisin lohkossa. Eiffel-torni täynnä leijonapaitaisia juoppoja hoilaamassa Den glider iniä. Voimakas visio.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensin ollaan lapsia, ollaan aitoja, leikitään, tehdään kaikkea kivaa ja kiinnostavaa. Sitten ollaan aikuisia, pyöritetään maailmaa, muututaan helvetin tärkeiksi, esitetään koko ajan, ollaan statusta. Sitten tullaan vanhoiksi ja kun toinen jalka alkaa olla haudassa, tajutaan, ettei ole mitään järkeä enää kenellekään mitään esittää ja koitetaan vaan nauttia viimeisistä vuosista. Valitettavasti kondis vaan on sellainen, että mitään ihmeitä ei enää oikein voi tehdä.

Mikä tässä mättää? Se, että elämä hukataan sosialisaatioon, jolloin prime time elämästä ollaan täynnä paskaa. Eikö maailmaa voi organisoida niin, ettei ihmisen täydy olla suurinta osaa elämästään täynnä paskaa? Onko täynnä paskaa oleminen välttämätön osa ihmiskunnan selviytymistä?
Jostain lapsuudesta varmaan tulee se nörtteys ja pätemisen tarve, ei kait ne muuten oliskaan nörttejä. Tietty noita on nykyään paljon ja se väkisinkin vähän häiritsee myös meitä muita kun niiden kanssa vaan pitää välillä toimia. Nörttiys myös periytyy herkästi kun vanhemmat opettaa lapsilleen niitä samoja arvoja. Jotkut tekee jopa koulunumeroista jonkun kilpailun jne.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi joku ei olis aikuisena aito? Niin no pinnallisuus nyt on feikkiä, ja sitä kait vois nykyään sanoa yhdeksi nörttiyden muodoksi. Vähän sitä varmaan kaikki tekee, vaikka asiaa ei niin ajatteliskaan. Mutta ainakin mä ajattelen että lapsena oli enemmän pakkoja. Joka ilta piti mennä nukkumaan kun aamulla täyty lähteä kouluun, mutta ei kait aikuisena mikään ole niin pakko. Sähän voit vaikka dokata aamuun asti jos haluat. Nyt voi aidosti olla lapsi.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Ehkä parempi muotoilu on, että aikuisena ollaan aidosti epäaitoja. Aidosti täynnä paskaa. Koska tietenkään kukaan ei tietoisesti halua olla täynnä paskaa. Mutta jos yhteiskunta on pienestä pitäen opettanut sut olemaan täynnä paskaa, niin kyllä sä opit olemaan täynnä paskaa, siitä tulee normi. Lapsena sulle opetetaan ne yhteiskuunnan roolit, säännöt ja käyttäytymismallit ja arvot mihin ne perustuu. Sut aivopestään osaksi yhteiskuntaa. Jos et missään vaiheessa kyseenalaista mitä sulle on opetettu, ei sitä kukaan muukaan sulle tee.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta jos yhteiskunta on pienestä pitäen opettanut sut olemaan täynnä paskaa, niin kyllä sä opit olemaan täynnä paskaa, siitä tulee normi. Lapsena sulle opetetaan ne yhteiskuunnan roolit, säännöt ja käyttäytymismallit ja arvot mihin ne perustuu. Sut aivopestään osaksi yhteiskuntaa. Jos et missään vaiheessa kyseenalaista mitä sulle on opetettu, ei sitä kukaan muukaan sulle tee.
Onko noi niitä juttuja, mitkä ajaa ihmisen ns. oravanpyörään? Mun mielestä kukaan ei ajanut siihen. Ei koulussa, ei kotona, ei harrastuksissa, ei kavereiden kanssa. Joskus kolmekymppisenä vasta ensimmäisen kerran tajusi että monet muut on mennyt sellaiseen. Itse vaan on tehnyt niitä juttuja mitkä tuntuu luonnolliselta.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Onko noi niitä juttuja, mitkä ajaa ihmisen ns. oravanpyörään? Mun mielestä kukaan ei ajanut siihen. Ei koulussa, ei kotona, ei harrastuksissa, ei kavereiden kanssa. Joskus kolmekymppisenä vasta ensimmäisen kerran tajusi että monet muut on mennyt sellaiseen. Itse vaan on tehnyt niitä juttuja mitkä tuntuu luonnolliselta.

On mun mielestä. Kyllä kai sosiaalinen paine ajaa todella suuren osan niihin rooleihin. Kai pitää aika itsepäinen olla ettei muut vaikuta suhun ollenkaan. Ja kyllähän sitä vähän yksin jää jos menee omia polkuja, eikä monesta siihenkään ole. Se on vähän ihmisen luontoa vastaan jos alkaa menemään ryhmää vastaan.

Siinä on asiaa sosialisaatiosta:

Sosialisaatio - /anttip.
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On mun mielestä. Kyllä kai sosiaalinen paine ajaa todella suuren osan niihin rooleihin. Kai pitää aika itsepäinen olla ettei muut vaikuta suhun ollenkaan. Ja kyllähän sitä vähän yksin jää jos menee omia polkuja, eikä monesta siihenkään ole. Se on vähän ihmisen luontoa vastaan jos alkaa menemään ryhmää vastaan.
En mä nyt tiedä ihmisen luontoa vastaan, mutta kyllähän tässä joo vähän jää yksin. Ehkä muhun vaikutti myös se kun penskana asuttiin niin kivassa paikassa, missä koulussakaan ei pahemmin ollut mitään klikkejä tai ehkä niitä ei vielä siinä iässä silleen ollut tai sitten mä en vaan vähän putkiaivona tajunnut, ja teininä sitten asuttiin 4-5 vuotta maalla, mikä aika saattoi olla just sellaista niihin tiettyihin asioihin vaikuttavaa. Mutta toi ihmisen luonto. Mä monesti ihmettelen kun monilla on niin suuri tarve saada vuorovaikutusta ja vaikka mitä. Joo siis joskus kärvistelet vaikka neljä tuntia krapulassa ja sitten on vissiin joku tarve sanoa se ääneen, mutta eikö sen jälkeen tee mieli sulkea se välilehti tai koko palsta pariksi tunniksi ja ehkä sitten myöhemmin katsoa mitä asiaa muilla on. Mua ihmetyttää kaikki väittelyt ja sellaiset. Siis kyllähän sä jo kerroit sen oman asian tai mielipiteen. Tietenkin joku saattoi ymmärtää väärin tai muuten vaan tarvita lisää perusteluita sun kannalle jne. Mutta eihän muiden kuitenkaan tarvitse olla samaa mieltä kuin sä. Kaikki on kaikilla hyvin, paitsi niillä nörteillä, joilla on jotain tarpeita.

Ainoat kilpailut mun elämässä on ollut ne kun penskana futiksessa tuomari vihelsi pilliin, eikä sekään ollut ollenkaan niin vakavaa vaan enemmänkin leikkiä. Vanhemmista se on varmaan lähtenyt. Faijakin otti kaikki jutut tosi rennosti, vaikka tarvittavat jutut tietenkin hoiti. Hitusen keskimääräistä paremmin me varmaan ollaan pärjätty, tai no sekin tietty riippuu millä mittarilla miettii.

Täytyy myöhemmin lukea toi linkki.
 
Mua ei ole tuo eri rooleihin sosialistuminen tai yhteiskunnan aivoton kilpailu ja oravanpyörässä juokseminen oo niin haitannut, mutta se vähän ärsyttää että yks juttu ei koskaan riitä vaan koko ajan pitää olla muuttumassa joksikin muuksi kuin mitä haluaisi olla. Ei riitä että suostuu irrottamaan otteen turvaistuimen rungosta ja menemään päiväkotiin, vaan kohta pitää mennä kouluun. Siellä ensin valitetaan ettei oo farkkuja, ja sitten kun hankkii farkut niin nauretaan että oot hankkinu farkut. Eikä kukaan pelaa jalkapalloa, no opetellaanpa sit kiekkoa pelaamaan. Sitten kun koulussa ja kiekossa hyvä niin saa pataan. No sitten opetellaan itsekin vetämään pataan. Ja johonkin kiinnostavaan kaveriporukkaanko pitäis mennä. No pitääpä opetella vetämään huumeita. Juu nyt on kova. Sitten kun vedetään pataan ja huumeita niin joku kriminaalihuolto ja työnantaja sanoo että ei nää nyt ookkaan hyviä juttuja, aikuistua pitäis. No opiskellaanpa insinööriksi et saa vastaavan duuninsa takas. Sitten akka valittaa että sun pitäis kehittyä, olla sitä ja sitä. Sellanen ja sellanen. Omatunto valittaa, että duuni on väärin. Vaihdetaan akkaa. Vaihdetaan alaa. Vasta kolmas tutkinto hei. Muututaan ja kehitytään sitten perkele, että edes joku vaan ihailisi kateellisena tai jossain määrin arvostaisi, tai että pystyisi edes itseään arvostamaan. On tää kyllä ihme touhua. Koskakohan seuraavaksi tulee joku sanomaan että juu arvostan kun vaan vähän muutut ja opettelet jotain uutta paskaa. Kaikesta päätellen tuskinpa tarttee kauaa odotella saatana. Ennen vaan mentiin pellolle tai tehtaalle ja siinä se. Oltiin onnellisia ilman mitään vitun muuttumisleikkejä, instagrameja ynnä muita. Pataankin sai vetää jos siltä tuntui.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kyllä muhun vaikuttaa muut ihmiset ja se vituttaa. Kaipaan hyväksyntää eikähän sitä aina tule, kun en kuitenkaan osaa pitää turpaani kiinni. Inhottava tilanne.
 

Karpat46

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Україна
Mua ei ole tuo eri rooleihin sosialistuminen tai yhteiskunnan aivoton kilpailu ja oravanpyörässä juokseminen oo niin haitannut, mutta se vähän ärsyttää että yks juttu ei koskaan riitä vaan koko ajan pitää olla muuttumassa joksikin muuksi kuin mitä haluaisi olla. Ei riitä että suostuu irrottamaan otteen turvaistuimen rungosta ja menemään päiväkotiin, vaan kohta pitää mennä kouluun. Siellä ensin valitetaan ettei oo farkkuja, ja sitten kun hankkii farkut niin nauretaan että oot hankkinu farkut. Eikä kukaan pelaa jalkapalloa, no opetellaanpa sit kiekkoa pelaamaan. Sitten kun koulussa ja kiekossa hyvä niin saa pataan. No sitten opetellaan itsekin vetämään pataan. Ja johonkin kiinnostavaan kaveriporukkaanko pitäis mennä. No pitääpä opetella vetämään huumeita. Juu nyt on kova. Sitten kun vedetään pataan ja huumeita niin joku kriminaalihuolto ja työnantaja sanoo että ei nää nyt ookkaan hyviä juttuja, aikuistua pitäis. No opiskellaanpa insinööriksi et saa vastaavan duuninsa takas. Sitten akka valittaa että sun pitäis kehittyä, olla sitä ja sitä. Sellanen ja sellanen. Omatunto valittaa, että duuni on väärin. Vaihdetaan akkaa. Vaihdetaan alaa. Vasta kolmas tutkinto hei. Muututaan ja kehitytään sitten perkele, että edes joku vaan ihailisi kateellisena tai jossain määrin arvostaisi, tai että pystyisi edes itseään arvostamaan. On tää kyllä ihme touhua. Koskakohan seuraavaksi tulee joku sanomaan että juu arvostan kun vaan vähän muutut ja opettelet jotain uutta paskaa. Kaikesta päätellen tuskinpa tarttee kauaa odotella saatana. Ennen vaan mentiin pellolle tai tehtaalle ja siinä se. Oltiin onnellisia ilman mitään vitun muuttumisleikkejä, instagrameja ynnä muita. Pataankin sai vetää jos siltä tuntui.

Tuota se on kun ei tarvitse enää selviytyä, vaan on helppoa. Sitten pitää kehitellä niitä vaikeuksia ja haasteita että olisi luonollinen olotila ihmiselle.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Heinäkuussa 2014 rakkaan vaimoni, elämäni valon ja ilon, autoon vaihdettiin katalysaattori ja nyt se ei enää toimi. Eli ajettu alle kaksi vuotta ja alle 60000 km. Edellisellä ajettiin 10 vuotta ja 300000km. On siis pikkaisen eroa. Olenko kohtuuton jos vaadin puoleen hintaa uuden? Huomenna selviää kun soitan kyseiseen huoltamoon. Kuluttajansuojaa onko? Ei kai? Vai? Eikö? Ehkä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös