Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 329 910
  • 66 848

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
No on kyllä ihme touhua nostella noita schollin ketjunavauksia pintaan. Osoittavat kyllä ainakin sen ettei kyseinen nimimerkki ollut ketjujen avaajana kovin erikoinen.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Luultavasti kaikki me tulemme muistamaan sinut hienona ketjunavaajana, mutta schollia ei.

Juuri näinhän sen täytyy mennä. Omia ketjunavauksianihan tuossa yritin korostaa.
Tuo sinun linkittämäsi ketjunavaus on kyllä yksi Jatkoajan parhaista, mutta nämä tänään pinnalle nostetut eivät nouse kovin korkealle ja tuskin se on ollut tarkoituskaan.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Tuo sinun linkittämäsi ketjunavaus on kyllä yksi Jatkoajan parhaista, mutta nämä tänään pinnalle nostetut eivät nouse kovin korkealle ja tuskin se on ollut tarkoituskaan.
Vapaan hipit vapaan hippeinä. Antaa fanipoitsujen nostella ketjuja ja suoltaa mielestään oivaa tekstistöä mielensä määrin.

Avaan ketjun, kunhan vain keksin jotain hirvittävän hauskaa pippelinvenyttelyä sen syyksi.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Onhan se joo, asioista keskusteleminen pippelin venyttelyä. Parempi on nalkuttaa.
Avaan ketjun, kunhan vain keksin jotain hirvittävän hauskaa pippelinvenyttelyä sen syyksi.
Jonkinlainen vittuiluketju on varmasti lähellä sydäntäsi. Mietittäväksi jää vain se, että mistä haluat vittuilla. Luotan kyllä, että aivan varmasti keksit sen.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Täällä on näköjään menossa joku "Valitetaan siitä kun noi jotkut nostaa schollin ketjuja ylös"-tempaus. Ei oo yhtään hellyttävää seurattavaa tämä. Vähän kun katselisi kuinka spurgu yrittää lapioida juuri hetki sitten oksentamaansa homeisesta leivästä, makaronista ja vatsahapoista koostuvaa klimppiä takaisin suuhunsa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Vähän kun katselisi kuinka spurgu yrittää lapioida juuri hetki sitten oksentamaansa homeisesta leivästä, makaronista ja vatsahapoista koostuvaa klimppiä takaisin suuhunsa.

Kukahan ne oksennukset on tässä tapauksessa tehnyt ja kenen suuhun niitä ollaan nostamassa?
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kukahan ne oksennukset on tässä tapauksessa tehnyt ja kenen suuhun niitä ollaan nostamassa?

Eikö se käynyt tuosta esimerkistä ilmi?

Oksennukset on tehnyt se joku spurgu. Ei oo tietoa kuka se spurgu on, eikä sillä oo niin väliä. Aattele vaan että se on joku satunnainen spurgu.

Ja niitä ollaan siis nostamassa takaisin sen samaisen spurgun suuhun.

Ja siis selvennykseksi vielä, että se spurgu on nostamassa niitä itse sinne omaan suuhunsa.

Mutta oli se oksentaja, oksennuksen nostaja ja suun omistaja jonne sitä oksennusta lapioidaan ihan ketä tahansa, niin ei se olisi minun mielestäni oikein millään kombinaatiolla kovinkaan hellyyttävää katsottavaa.
 

Bacon

Jäsen
Sama. Onko nyt joku messiaan ylösnousemuksen kuukautispäivä vai mistä moinen?

Ei. Tuo on suuri protesti ilmastonmuutosta ja liito-oravien asuinpaikkojen tuhoamista vastaan. Toivotaan, että viesti menee myös perille näille tuhoajille. Olen aina pitänyt liito-oravien puolta ja toivon, että moni muukin tekee näin. Yhdessä me voimme tämän taiston voittaa! Tai sitten kyse on jostain muusta. No pääasia, että edes jostain protestoidaan. Ilman protesteja olisi maailma tylsempi paikka. Otetaan vaikka huikka sille.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
En jaksanut etsiä sitä veti iloiseksi/hymynpyllyyn- ketjua tuolta scholl-paraatin keskeltä niin tulin sitten tänne kyllä minä mieleni niin pahoitin ketjuun. Hirmuisan hyvä mieli tuli tästä videosta youtubessa jossa jonathan toews toteuttaa pikkupojan unelman. Ennen kuin jatkatte tosta harmittomasta ohimenevästä pikkujutusta nillittämistä niin kattokaa tuo jos vaikka vähän piristyisitte niin ei tarvitse niin nillittää.
 
K

kiwipilot

Ei. Tuo on suuri protesti ilmastonmuutosta ja liito-oravien asuinpaikkojen tuhoamista vastaan. Toivotaan, että viesti menee myös perille näille tuhoajille. Olen aina pitänyt liito-oravien puolta ja toivon, että moni muukin tekee näin. Yhdessä me voimme tämän taiston voittaa! Tai sitten kyse on jostain muusta. No pääasia, että edes jostain protestoidaan. Ilman protesteja olisi maailma tylsempi paikka. Otetaan vaikka huikka sille.

No nyt! Olisihan tuo pitänyt arvata. Hienon asian puolesta ovat liikkeellä, peukku!

Ja sitten ketjun aiheeseen: lähden nyt syömään ihan paskan aasialaisen hotelliaamiaisen täällä Taipeissa ja puikoilla tietenkin. Eikös jalkasuolamiehellä muuten ollut aivan erityinen vihasuhde itämaiseen ruokakulttuuriin, varsinkin puikoilla syömiseen?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Hieno tämä schollin kannatusliike. Modet eivät voi muuta kuin seistä sanojensa takana, vaikka tietävät tehneensä väärin.

Mielestäni jokaisen schollin avaaman ketjun voisi poistaa, koska nehän ovat silkkaa paskaa. Missä se raportointinappi on.
 
Mutta mitä vielä, miekkonen oli vain käynyt jauhosammuttelemassa postiluukusta sisään. Lemmenpesä on sitten ilmeisesti vaimon asunnon eteisen lattialla. Olisi ollut edes takalla varustettu talo ja sen tuhkaluukku, siitä olisi voinut myös repiä jänniä otsikoita.

Nauruketjukamaa (kyllä, edelleen idiotismiin asti hyvällä tuulella. Tarttis varmaan huolestua:).

Venäjän perseily Ukrainassa vituttaa muutenkin, joten ei viitsi edes vilkaista ketjua, mutta vladille pisteet näkemättäkin mm. aiempien näyttöjen perusteella. Toinen käsittämättömyyteen asti kärsivällinen ja fiksu nimimerkki on Eagle, joka jaksaa kerta toisensa jälkeen palauttaa "keskustelun" tyynen toteavilla ja konkreettisilla asiaviesteillä raiteille päättömästä jankutuksesta, henkilökohtaisuuksista, vastuunpakoilusta, spämmäämisestä jne. piittaamatta.
 

Ralph

Jäsen
Eikös venäläinen nainen ole ihan vain venäläinena? Jos venäläinen mies on Romanov, nainen Romanova. Mies Semin, nainen Semina. Tällöin venäläinen mies on venäläinen ja nainen venäläinena.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
On jotenkin helpottunut olo kun Putous loppui. Ei tarvitse enää lukea joka vitun jakson jälkeen näiltä kitisijöiltä sitä kuinka paskaa viihdettä meillä tehdään. Reippaasti yli miljoona katsojaa per matsi ja sitten Jatkoajassa porua siitä, tästä ja tosta.

Tosin nämä mielensä pahoittajat olivat tuossa reilun miljoonan joukossa parhaimpaan katseluaikaan, joten ei kai sitä muutakaan elämää ollut. Eiku näähän pystyykin nykyisin tallentamaan kovolle.

Salatut Elämät- ketju vaatisi ehdottomasti myös dissausosaston. Siitä kun ei moni pidä ja tulee vieläpä lähes joka päivä. Hyi helvetti, mitä "viihdettä".
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On jotenkin helpottunut olo kun Putous loppui. Ei tarvitse enää lukea joka vitun jakson jälkeen näiltä kitisijöiltä sitä kuinka paskaa viihdettä meillä tehdään.

Olen aina uskonut, että Putous on katsojien älykkyyden törkeää loukkaamista. Mutta olen joutunut näemmä syömään sanojani. Miten ihmeessä noin köykäisellä formaatilla ja näyttelijöiden suorituksilla ohjelma voi saada yli miljoona katsojaa?

Outoa, hämmentävää, mutta myös omituista. Ikävä piirre ohjelmassa lisäksi on, että se lähetetään uusintana vähintään kaksi kertaa vuodessa.
Olen aikaisemminkin ollut väärässä tai ainakin opposition puolella. En ole koskaan halunnut Tavja Halosta valtakunnan johtoon. Olisin sallinut kahden vahvimman mestisjoukkueen pääsevän karsintoihin. Toivoin myös kotiviinierän valmistuneen korrektisti. Nyt hometta oli sentin kerros päällä ja satsi oli paskana.

Taidan lyödä kirveeni baaritiskin reunaan ja sanoa, että nyt olen turpaani jo riittävästi aukonut. Ehkä tällekin päivälle pitää lähteä tekemään hieman töitä.
 
Olen aina uskonut, että Putous on katsojien älykkyyden törkeää loukkaamista. Mutta olen joutunut näemmä syömään sanojani. Miten ihmeessä noin köykäisellä formaatilla ja näyttelijöiden suorituksilla ohjelma voi saada yli miljoona katsojaa?

Suomalaiset ovat himassa nyhjäävää kansaa. Ei siis ole juuri mitään väliä, mitä sieltä televisiosta tuupataan. Kaikki uppoo.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä Jatkoajassa on paljon erilaista porukkaa, mikä on tosi kiva juttu. Nuoremmista kirjoittajista olen huomannut sen, että täällä on ehkä hitusen keskimääräistä nörtimpää porukkaa. Ei siis ollenkaan millään pahalla, mutta sen huomaa. Vähän vanhemmat kirjoittajat taas tuntuvat olevan hieman keskimääräistä paremmin koulutettuja. Ovatkohan he sitten ennen olleet niitä nörttejä tai hikareita, en tiedä. Ehkä vähän.

Joo asiasta toiseen, mutta huvikseni mainitsen kun on nyt mielessä. Mä tiedän yhden tyypin, jota peruskoulussa vissiin kiusattiin tai jotenkin härnättiin, tai ehkä vaan ei otettu mukaan leikkeihin tai porukoihin, tai siis luultavasti suoraan sanottuna kiusattiin. Tää tyyppi oli sitten sanonut, että hän vielä näyttää teille muille, kostaa. "Katsotaan uudestaan vaikka 30 vuoden päästä niin mä oon menestyvämpi ja rikkaampi kuin te." Siis hassu ajatus. Muut on varmaan ollut ihmeissään siinä. Kyllähän jokainen voi kouluttautua lähes mihin vaan, ottaa vaan sen koulukirjan käteen ja alkaa lukemaan, jos siis haluaa kouluttautua paremmin ja ehkä siten saada enemmän rahaa.

No takaisin asiaan. Täällä Jatkoajassa on nykyään aika paljon vittuilua. Ihan kuin haluttaisiin näpäyttää muita, ja ihan kuin jotkut ajattelevat olevansa muita parempia tai jotenkin jopa niiden yläpuolella.

Tai oikeastaan en mä edes tiedä ovatko nuo jotkut kirjoittajat sitten esimerkiksi paremmin kouluttautuneita, kun jotkut joistakin asioista toisin ajattelevat eivät välttämättä viitsi kantaansa kirjoittaa kun heti lynkataan. Suomessa on paljon esim. Perussuomalaisia äänestäneitä, mutta viitsiikö sitä täällä enimmäkseen Kokoomusta kannattavien keskuudessa hirveästi huudella. Ja jos vaikka kaljasta tai ruuasta mainitsee jotain, mitä varmaan suurin osa suomalaisista miettii, niin heti vittuillaan. Joissakin ketjuissa tuntuu jopa olevan jonkinlainen kilpailu käynnissä.

Joo ei sen puoleen ettenkö mäkin joskus jotenkin kärkkäästi kirjoittelisi, mutta täällä on välillä jotenkin ahdistava ilmapiiri. Mistä nämä vittuilijat ovat päätyneet vittuilemaan?
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Täällä Jatkoajassa on nykyään aika paljon vittuilua. Ihan kuin haluttaisiin näpäyttää muita, ja ihan kuin jotkut ajattelevat olevansa muita parempia tai jotenkin jopa niiden yläpuolella.

Tai oikeastaan en mä edes tiedä ovatko nuo jotkut kirjoittajat sitten esimerkiksi paremmin kouluttautuneita, kun jotkut joistakin asioista toisin ajattelevat eivät välttämättä viitsi kantaansa kirjoittaa kun heti lynkataan. Suomessa on paljon esim. Perussuomalaisia äänestäneitä, mutta viitsiikö sitä täällä enimmäkseen Kokoomusta kannattavien keskuudessa hirveästi huudella. Ja jos vaikka kaljasta tai ruuasta mainitsee jotain, mitä varmaan suurin osa suomalaisista miettii, niin heti vittuillaan. Joissakin ketjuissa tuntuu jopa olevan jonkinlainen kilpailu käynnissä.

Joo ei sen puoleen ettenkö mäkin joskus jotenkin kärkkäästi kirjoittelisi, mutta täällä on välillä jotenkin ahdistava ilmapiiri. Mistä nämä vittuilijat ovat päätyneet vittuilemaan?

No eipä viitsi ei. Olet Pettersson ihan oikeassa. Esität oman mielipiteesi, näkökantasi, mielihalusi tai makusi niin tulee sarjatulella näppärät näpäytykset takaisin.

Mä olen myös yksityisviestinä saanut kuulla "vittuuks joku ämmä täällä miesten palstalla kirjottelee, mitä sä mistään tiedät." Heh. Vakavammat aiheet jätän suosiolla muille ja keskustelen niistä mielummin vain täällä ruudun toisella puolella. Mutta onhan tämä ajankuluna hyvää hupia ja mun mielestä täällä on oikeesti hyviä kirjoittajia ja erinomaisia ketjuja et saa nauraa ihan ääneen.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mistä nämä vittuilijat ovat päätyneet vittuilemaan?

Hmm. Tätä sietää miettiä.

Mistä nämä vittuilijat ovat päätyneet vittuilemaan? Eli, "Mistä nämä vittuilijat ovat kotoisin?", on ilmeisesti kysymys. "Ei mistään", voisi joku vastata humoristisesti. Mutta nyt ei ole huumorin paikka!

Itselleni jäi kyllä hieman epäselväksi ketä nämä vittuilijat ovat. Onko ne näitä Kokoomusta äänestäviä korkeakoulutettuja ja entisiä koulukiusattuja, jotka heti mollaavat jos joku sanoo juovansa kaljaa ja syövänsä ruokaa ja äänestävänsä persuja?

Luulen, että nämä tällaiset vittuilijat - joihin saatan itsekin kuulua, kuka tietää, Kokoomusta oon ainakin äänestänyt ja yritän kovasti päästä korkeakoulutettujen ihanaan joukkoon - ovat kotoisin melko lailla tasaisesti pitkin Suomea. Tai siis väkilukuun/jatkoajan kirjoittajien olinpaikkoihin suhteutettuna tasaisesti, tietenkin suurin osa näistä voisi kuvitella tulevan pääkaupunkiseudulta ja muista isommista kaupungeista tai sitten niistä pienemmistä kaupungeista joissa pelataan Liigaa.

Jos taas kysyttäisiin miksi nämä vittuilijat ovat päätyneet vittuilemaan, niin se olisi minusta vielä veikeämpi pohdinnan aihe. Onko syynä juurikin tämä koulukiusattuna oleminen, joka on jättänyt näiden itkua tuhertavien kynäniskojen sieluun syviä traumoja, joita nämä heiveröiset tikku-ukot nyt korkeakoulutettuna purkavat näiden ruuasta ja kaljasta mölisevien junttien niskaan? Nämä kun epäilemättä ovat niitä koulukiusaajia, koska äänestävät persuja ja juovat kaljaa: tuollaistahan harrastavat vain ne peruskoulun juuri ja juuri läpäisseet urpot, jotka koulussa purkivat huonoa koulumenestystään kiusaamalla niitä paremmin menestyviä, ja jotka nyt elävät yhdentekevää elämäänsä johon kuuluu huonopalkkainen ja rasittava työ, kalja, ruoka ja Timo Soini. Ja lätkä. Ja ehkä virolaiset huorat muutamalla yksilöllä vielä siihen päälle vähän niinku harrasteena?

Koston kierre. Miten se tästä etenee? Saako koulukiusaajat vanhemmalla iällä vielä viimeisen sanan, kun kynäniskat ja juntit päätyvät lopulta kuitenkin siihen samaan vanhaintaloon. Siellä ne juntit sitten vesikiduttavat kynäniskavanhuksia ja syövät kaikki kissanmakkarat nörttien nenän edestä. Vai kuoleeko juntit alkoholin aiheuttamiin sairauksiin aikaisemmin kuin kynäniskat, eivätkä elä niin vanhaksi että vanhainkotiin pääsisivät vielä loppuhetkinä tutustumaan? Tai toisaalta, vetääkö korkeakoulutusta vaativa, mutta helvetisti stressiä aiheuttava työ kynäniskat hautaan jo ennen kuin eläke lähtee juoksemaan?

Jonkun pitäisi tehdä tästä väitöskirja.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No eipä viitsi ei. Olet Pettersson ihan oikeassa. Esität oman mielipiteesi, näkökantasi, mielihalusi tai makusi niin tulee sarjatulella näppärät näpäytykset takaisin.

Mä olen myös yksityisviestinä saanut kuulla "vittuuks joku ämmä täällä miesten palstalla kirjottelee, mitä sä mistään tiedät." Heh. Vakavammat aiheet jätän suosiolla muille ja keskustelen niistä mielummin vain täällä ruudun toisella puolella. Mutta onhan tämä ajankuluna hyvää hupia ja mun mielestä täällä on oikeesti hyviä kirjoittajia ja erinomaisia ketjuja et saa nauraa ihan ääneen.

Vittuuks sä ämmä tuut tänne miesten palstalle kirjottelee, mistään et mitään tiedä!

Tämä oli huumoria.

Tai sitten purin tietämättäni koulukiusauksesta johtuvia traumojani sinuun. Olet kuitenkin se tyttö joka haukkui minun Anaheim Mighty Ducks-housujani koulun välitunnilla.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Eikös venäläinen nainen ole ihan vain venäläinena? Jos venäläinen mies on Romanov, nainen Romanova. Mies Semin, nainen Semina. Tällöin venäläinen mies on venäläinen ja nainen venäläinena.
Pääsääntöisesti asia on juuri näin. Venäläisten naisten etunimet päättyvät a- tai ja-kirjaimeen, ja sukunimen maskuliiniseen muotoon tulee konsonanttiin päättyessään naiselle a-lopuke. Siis Tretjakov - Tretjakova, Jeltsin - Jeltsina, jne. Jos sukunimi ei ole alunperin venäläinen kuten esimerkiksi Jelena Välbellä, niin se ei välttämättä taivu.

Suomen puhekielessä on hyvä huomata, että "venakko" viittaa venäläiseen naiseen. On virheellistä puhua venakoista, jos viitataan venäläisiin kansana tai varsinkin venäläismiehiin. Venakko ei ole ehkä täysin korrekti termi, eikä missään tapauksessa virallisissa yhteyksissä sopiva ilmaisu, mutta ei myöskään yksiselitteisen paheksuttava sana. Ryssittely on tietenkin aina epäsopivaa, mutta venakot, iivanat ja vanjat voivat asiayhteydestä riippuen olla myös hyväntahtoisia ilmaisuja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös