Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 350 435
  • 66 872

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Oon välillä lepsuillut periaatteesta, että känny pitäisi pitää äänettömällä tai värinällä öisin. Eilettäin serkkupoika soitteli kahden aikoihin ja eikös sitä säikähtänyt niin perkeleesti kun alkoi soida... ei sitä unikaan ihan heti tullut sitten uudestaan. No osittain omaan piikkiin tämä. Mutta miks vitussa jotkut soittelee arkisin yöllä...
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
"Itseä kutitettaessa ei kutia, sillä teosta puuttuu yllätyksellisyys." - Soveltavan fysiologian professori Hannu Rintamäki
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Pohjois-amerikkalaiset tykkää laittaa lasisiin olut-, siideri- ja mukalonkeropulloihin sellaiset korkit, jotka saa kiertämällä auki. Se on oikeastaan aika kätevää. Se on sitten taas vähemmän kivaa, kun koittaa kädellä vääntää sellaisen korkin auki, joka ei olekaan kierrekorkki. Tekee kämmenelle vänkää.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Olen aina halunnut korkata tuollaisen pullon, mistä oli puhetta. En ole koskaan hommannut vielä. Haluaisin myös sytyttää joskus tupakan tulitikulla, jonka raapaisen palaamaan joko omasta parrasta tai saluunan ovenkarmista.

Joskus vielä...
 

Nick Neim

Jäsen
Ihmiset, jotka kovaan ääneen mainostavat olevansa "suorapuheisia" tai kertovansa mielipiteensä välillä töksäyttelemättä, ovatkin hyvin usein näitä hissukoita selkääntaputtelijoita, joilta oma mielipide naamatusten keskusteltaessa on hyvinkin harvassa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Olen aina halunnut korkata tuollaisen pullon, mistä oli puhetta. En ole koskaan hommannut vielä.

Osta pullo Miller Draughtia. Kotona avaa pullo ja kaada sisältö viemäriin. Olet kokenut avaamisen tarjoaman elämyksen ja välttänyt pahan maun tuoman vitutuksen.
 
Suosikkijoukkue
KK
Olen aina halunnut korkata tuollaisen pullon, mistä oli puhetta. En ole koskaan hommannut vielä. Haluaisin myös sytyttää joskus tupakan tulitikulla, jonka raapaisen palaamaan joko omasta parrasta tai saluunan ovenkarmista.

Joskus vielä...
Lidlistä saa Premium Pilssiä, niitä korkeita puolenlitranpulloja sixpäkeissä. Ihan juotavaa kuraa.

Perlenbacher Premium Pils
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jos on murhe musta syömmessä, niin tuhti pannukahvi ja sauna voivat olla rutka apu.
 

KuumaaKamaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Olen jo pitkään miettinyt Jokerit sanan taivutusmuotoa ja sen kirjoitusasua. Itse ainakin törmännyt seuraavanlaisin taivutuksiin:

"Menen katsomaan Jokereitten ottelua."
"Menen katsomaan Jokereiden ottelua."
"Menen katsomaan Jokerien ottelua."

Tiedä sitten, että mikä on kirjoituasultaan oikea, mutta minusta on hauska vertailla sitä, että kuka kirjoittaa kyseisen sanan milläkin tavalla.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Olen jo pitkään miettinyt Jokerit sanan taivutusmuotoa ja sen kirjoitusasua. Itse ainakin törmännyt seuraavanlaisin taivutuksiin:

"Menen katsomaan Jokereitten ottelua."
"Menen katsomaan Jokereiden ottelua."
"Menen katsomaan Jokerien ottelua."

Tiedä sitten, että mikä on kirjoituasultaan oikea, mutta minusta on hauska vertailla sitä, että kuka kirjoittaa kyseisen sanan milläkin tavalla.

Ilman minkäänlaista varmaa tietoa sanoisin että "Jokereiden" on oikea taivutusmuoto. Tai sitä ainakin itse käytän kirjoituskielessä. Puheessa se taipuu muotoon "Jokereitten"-muotoon.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Olen jo pitkään miettinyt Jokerit sanan taivutusmuotoa ja sen kirjoitusasua. Itse ainakin törmännyt seuraavanlaisin taivutuksiin:

"Menen katsomaan Jokereitten ottelua."
"Menen katsomaan Jokereiden ottelua."
"Menen katsomaan Jokerien ottelua."

Tiedä sitten, että mikä on kirjoituasultaan oikea, mutta minusta on hauska vertailla sitä, että kuka kirjoittaa kyseisen sanan milläkin tavalla.

Kielitoimiston sanakirja kirjoitti:
yks. nom.

jokeri


yks. gen.

jokerin


yks. part.

jokeria


yks. ill.

jokeriin


mon. nom.

jokerit


mon. gen.

jokerien, jokereiden, jokereitten


mon. part.

jokereja, jokereita


mon. ill.

jokereihin
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
Nyt kun palstalla on muodissa allekirjoitukset tyyliin "tämä allekirjoitus vaihtuu kun sitä ja tätä tapahtuu" niin joku nimimerkki saa tänään allekirjoituksensa vaihtaa. Juhani Tamminen nimittäin myönsi tehneensä itse virheen.

Kas tässä kuvan ja äänen kera. History will be made.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Nainen huutaa kysymyksen keittiöstä: "mitä kello on"?

Vastaan sängystä katsoen luuriani: "7.54".

Johon nainen: "eli kaheksan".

En tiedä miksi moinen pikkuinen juttu sapettaa mutta sen tiedän, että tää viesti taisi tulla väärään ketjuun.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Nainen huutaa kysymyksen keittiöstä: "mitä kello on"?

Vastaan sängystä katsoen luuriani: "7.54".

Johon nainen: "eli kaheksan".

Mun mutsi käyttää tuota samaa tyyliä. Tosin vetää vielä enemmän överiksi. Malliesimerkki lapsuudesta on:"huhhuh, kello tulee jo seitsemän". Vaivauduin itse vilkaisemaan kelloa ja se näytti useimmiten jotain 18.15-18.30 väliltä. Totta se, että kello tulee seitsemän, mutta ei se nyt vielä tule.
Ärsytti ja ärsyttää edelleen, kun äitini noin sanoo.
Toinen vastaava on tämä:"Kyllä aika menee nopeasti, joulu on ihan just" ja tämä sanotaan syyskuussa.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minä uskon Lauri Marjamäkeen!
Valitettavasti minun ja Soneran yhteinen matka on nyt tullut päätepisteeseen. Yritin kyllä pelastaa liittomme kaikilla keinoilla, mutta kumppania ei liittomme pelastaminen kiinnostanut tarpeeksi. No, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Taidan vetää kännit tänään ja ehkä pyörähtää Elisalla. Jännä nähdä mitä kaikkea ilta tuo tullessaan! Sinkkuna taas!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös