Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 321 567
  • 66 813

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Yhtä juttua olen mietiskellyt.

Asuin jo peruskouluiässä kolmella eri paikkakunnalla, ja aikuisena vielä useammalla, ja täten mulle on kertynyt hirmuinen liuta tuttavia. Siis ei lähipiiriä joille voi soittaa puhelimella ja mennä vaikka ex tempore käymään, vaan sellaisia joille nyökkää jos näkee vaikka ruokakaupassa, mutta ei välttämättä jää juttelemaan kun ei tiedä mitä sanoisi. Niistä tietää yleensä muutaman asian, vaikka että "tuo on se Markku, joka asui Myllytiellä ja oli kuudennella kun minä viidennellä. En muista sukunimeä, mutta isänsä oli sähkömies ja äitinsä lähti pölynimurikauppiaan mukaan. Siskokin sillä oli, se oli silloin kai ysillä ja isotissinen."

Niin, sitä mietiskelin että kun noita hyvänpäiväntuttuja on varmaan tuhat, niin monikohan niistä kirjoittelee tänne? Ehkä niitä on. Saattaisin ehkä jopa yllättyä, jos jonkun fiksulta vaikuttavan nimimerkin takaa paljastuisi se Jarkko, joka kaivoi nenää ja söi räät, tai jos joku pässisti kirjoittava olisikin siviilissä järkeväksi luulemani tyyppi.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
...Saattaisin ehkä jopa yllättyä, jos jonkun fiksulta vaikuttavan nimimerkin takaa paljastuisi se Jarkko, joka kaivoi nenää ja söi räät, tai jos joku pässisti kirjoittava olisikin siviilissä järkeväksi luulemani tyyppi.

Mitään en myönnä enkä kiellä, vaan pikemminkin päinvastoin.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Mitä tekisin, jos olisin Jukka Seppäsen ja Kari Tynin housuissa yhtä aikaa

No niin. Ajattelin vuodattaa tämän tänne Vapaan puolelle, jotta lukijat osaisivat suhtautua tähän vaadittavalla rentoudella, eikä minua tapettaisi mennessäni seuraavan kerran ostamaan Mestarin Herkusta pakastettua hanhea.

Mitä siis tekisin, jos JYP olisi minun?

Ensimmäiseksi tarttuisin tukevalla kahdenkäden otteella tuohon nykyiseen logoon ja heivaisin sen huitsin vittuun. Se on sen verran käkkyräinen, että tuskin se edes tulisi bumerangin tavoin takaisin. Miksikö? Yksinkertaisesti siksi, että se on helvetin ruma ja mitäänsanomaton. Ei ole oikein, että Suomen urheilupääkaupungin lippulaiva näyttää koirankakalta.

Seuraavaksi tekisin syväsukelluksen seuran historiaan ja etsisin vaikutteita ja perinteitä sieltä. Jyväskylässä on pelattu jääkiekkoa kohta 70 vuotta, miksi se ei näy seuran identiteetissä? Uuteen logoon kaivaisin myös ainekset historiasta.

Sitten marssisin kaupunginteatterille ja palkkaisin jonkun dramaturgiaa osaavan ihmisen laatimaan käsikirjoituksen ottelutapahtumalle. Tämä pitää sisällään joukkueen sisääntuloshown, taukomusiikit, mediakuution käytön, rumpuryhmän sekä fanien kannustukset. Kaiken tarvitse eikä pidä olla ennalta ohjattua, mutta jonkinlainen juoni tähän pitäisi saada. Synergia-areenasta pitäisi tehdä se helvetin esikartano. Puitteet tähän ovat Suomen parhaat, missään muualla ei ole yhtä jyrkkiä ja pimeitä katsomoita, tämä pitäisi osata hyödyntää.

Pohtisin vakavasti myös paluuta sinivalkoisiin väreihin, koska ne ovat osa seuran historiaa ja identiteettiä. Seuran identiteetti on tässä tärkeä, ei maakunnan. Mustia joukkueita SM-liigassa on vaikka kuinka, sinivalkoista ei yhtäkään. Sitäpaitsi nykyinen peliasu nykyisen logon kanssa on yksinkertaisesti ruma.

JYPistä sanotaan, että se on HMV-seura, riippumatta menestyksestä. Sen ei tarvitsisi olla.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ei ole oikein, että Suomen urheilupääkaupungin lippulaiva näyttää koirankakalta.
No mutta keväällähän se koiran kakka alkaa näkyä ja olla ihmisten puheissa, ihan niin kuin JYP taas näin keväällä.
Synergia-areenasta pitäisi tehdä se helvetin esikartano.
Tuksu bikineissä esiintymään joka erätauolle ja mediakuutio näyttäisi varmuuden vuoksi kaiken aivan liian läheltä kuvattuna.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
No mutta keväällähän se koiran kakka alkaa näkyä ja olla ihmisten puheissa, ihan niin kuin JYP taas näin keväällä.

Tuksu bikineissä esiintymään joka erätauolle ja mediakuutio näyttäisi varmuuden vuoksi kaiken aivan liian läheltä kuvattuna.

Oulussa ei vissiin ole lumet vielä sulaneet ruotsalaismaalivahtien tavoin?

Eikö se Tukiainen liene helsinkiläisiä, IiäFKoohan sen voisi palkata. Ei sovi meidän pelilliseen identiteettiin, sitäpaitsi meillä on Matti.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Tulipa tuossa pienessä flussassa maattua sohvalla ja katseltua Viidakon Tähtöset. Loistavaa viihdettä, kun siinä on se Martina Vittulehtikin.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Sairastin vuosien tauon jälkeen lyhyen mutta navakan vatsaflunssan. Oireilu alkoi maanantai-iltana, kun iltanannaksi hankkimani Daim-suklaalevy alkoi maistua pahalta. Vilun möyrähdykset pakoittivat lisäämään päiväpeitteen varsinaisen täkin päälle. Sitten alkoi röyhtäyttää. Mutta röyhtäyksen tulemisen tuntemus ei ollut pelkkä aatos ilman purkautumisesta vaan koko lailla täyteläisempi. Koska minulla oli syytä olettaa viimeisten päivien tapahtumien perusteella, että käynnissä on vatsatauti, rynnistin vesiklosettiin röyhtäisemään. Pöntön kansi aukeni ripeällä liikkeellä, ja vaahtoava suklaatahdas oli rikkova tyynen veden pytyn pohjalla. Toinen nenäni sieraimista suoritti tointa ohivuotokanavana.

Vilun vöyräjäiset antoivat aihetta epäillä kuumetta. Sain tuloksen 38,4 astetta. Eihän mittaus tautia paranna, mutta se lisää itsetietoisuutta ja siten helpottaa asian hyväksymistä. Silloin alkoi ripuli. Ukkosen ääntä muistuttava jyrinä kumpusi vatsaonteloni seudulta kertoen elimistön omasta latausliikkeestä. Kiireesti kirposin taas sairasvuoteeltani. Tuima tuuli puhkui ja puhalsi ja lennätti mukanaan ainetta, josta minun on vaikea kirjoittaa kauniisti. Maha möyrähteli tuona yönä taajasti, ja lopulta olikin aines niin kirkasta, että vaikka siltä paikalta janoonsa juoda.

Sairaus on nyt ohi. Kuume, ripuli ja oksentelu ovat poissa. On vain jäljellä hieman hutera ja tukkoinen olo.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Sairastin vuosien tauon jälkeen lyhyen mutta navakan vatsaflunssan. Oireilu alkoi maanantai-iltana, kun iltanannaksi hankkimani Daim-suklaalevy alkoi maistua pahalta. Vilun möyrähdykset pakoittivat lisäämään päiväpeitteen varsinaisen täkin päälle. Sitten alkoi röyhtäyttää. Mutta röyhtäyksen tulemisen tuntemus ei ollut pelkkä aatos ilman purkautumisesta vaan koko lailla täyteläisempi. Koska minulla oli syytä olettaa viimeisten päivien tapahtumien perusteella, että käynnissä on vatsatauti, rynnistin vesiklosettiin röyhtäisemään. Pöntön kansi aukeni ripeällä liikkeellä, ja vaahtoava suklaatahdas oli rikkova tyynen veden pytyn pohjalla. Toinen nenäni sieraimista suoritti tointa ohivuotokanavana.

Vilun vöyräjäiset antoivat aihetta epäillä kuumetta. Sain tuloksen 38,4 astetta. Eihän mittaus tautia paranna, mutta se lisää itsetietoisuutta ja siten helpottaa asian hyväksymistä. Silloin alkoi ripuli. Ukkosen ääntä muistuttava jyrinä kumpusi vatsaonteloni seudulta kertoen elimistön omasta latausliikkeestä. Kiireesti kirposin taas sairasvuoteeltani. Tuima tuuli puhkui ja puhalsi ja lennätti mukanaan ainetta, josta minun on vaikea kirjoittaa kauniisti. Maha möyrähteli tuona yönä taajasti, ja lopulta olikin aines niin kirkasta, että vaikka siltä paikalta juoda.

Sairaus on nyt ohi. Kuume, ripuli ja oksentelu ovat poissa. On vain jäljellä hieman hutera ja tukkoinen olo.

Luin kunnioituksesta mykistyneenä. Harva osaa kirjoittaa noin eeppistä tekstiä aiheesta kuume, ripuli ja oksentelu.

Ja asiaan, viime päivinä on soinut kovaa tahtia Robinin tuore hittibiisi Faija skitsoo. Kuinka alas sanoittajat kykenevät vajoamaan? Täytyy kohta ottaa yhteyttä paikallisen sanomalehden yleisönosastoon. Tai vaikuttaa jotenkin muuten. Eihän tämä voi jatkua, toisaalta olen muutenkin menettänyt uskoni nuorisoon jo viimeisen parin vuoden aikana (vaikka olen osa sitä). Voitaisiin laatia joku karsinta, jossa aivottomat jonnet ja pissikset siirretään vaikka Guatemalaan banaania viljelemään. Saisivat kehitysmaatkin osansa "positiivisesta" muuttoliikkeestä. Vapaa kasvatus, aikamme hedelmä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
MTV3:n sivuilla oli juuri uutisotsikko "Legendaariselta muusikolta uutta materiaalia vuosien tauon jälkeen", ja kun avasin tuon uutisen niin selvisi että tuo legendaarinen muusikko on... Kake Randelin
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
SM-liigan playoffit ovat jälleen käynnissä, ja 100% tuomareiden tuomioista tuntuu menevän täysin väärin mikäli otteluseurantaan on uskominen.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
SM-liigan playoffit ovat jälleen käynnissä, ja 100% tuomareiden tuomioista tuntuu menevän täysin väärin mikäli otteluseurantaan on uskominen.

Noinhan tuo on ollut melkein kaksi kautta jo runkosarjassakin. Omien havaintojeni mukaan pahimpia ovet Jokerien fanit. SaiPankin fanit vetää "hyvin" Taurun peesissä. Lukko- ja Ässäfanit myös. Hassua, että kun itse lopetin itkemisen tuomareista niin tuntuu että kaikki muut aloittivat...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulipa tuossa pienessä flussassa maattua sohvalla ja katseltua Viidakon Tähtöset. Loistavaa viihdettä, kun siinä on se Martina Vittulehtikin.
Mä oon jo jonkin aikaa ihmetellyt sitä, miten paljon tyhmiä ja lapsellisia ihmisiä on nykyään telkkarissa. Esimerkiksi eilen mä katsoin sitä Saran ja Meri-Tuulin metropolit -ohjelmaa, tosin mä en ole ihan varma feikkasko ne vaan. Ja kaksi jaksoa oon nähnyt sitä Iholla-sarjaakin. Siis se ykskin nainen siinä on ainakin 30v ja jonkun teinipissiksen tasolla. Tai oikeastaan ne kaikki naiset siinä.

Ja junttejakin seurataan nykyään paljon telkkarista, mutta ne ei mua samalla tavalla ärsytä.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Promillekerho-äänestyksessä on bara dogsi:

Äänestyskysymyksessä kysytään kuinka humalassa olet ollut, ja äänestysvaihtoehdoissa kysytään kuinka humalassa et ole ollut.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Saakeli kun on kallista käydä yksityisellä hammaslekurilla. Paikkausoperaatio tänään maksoi 155e eli saman verran kuin Suomen lätkämatsiin halvimmille paikoille...
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Olisi tehnyt mieli haastaa riitaa ketjussa X ja heittää onelineriä, mutta en sitten viitsinyt. Banaania olisin siitä saanut kuitenkin.

edit. Oho, tämä oli oneliner.
 

Ralph

Jäsen
Mä niin arvasin tämän. Heräsin keskellä yötä, ehkä liian aikaisin kun veikkasin viittä, sillä heräsin varttia vaille, mutta silti. Jännittävä NHL-kierros, joten jäin valveille kännykällä päivittämään tilannetta.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Häiritsee ihan törkeesti että mistä toi biisi (etenkin) kertsi on sävelmänsä puolelta saanut vaikutteita/kopioitu.

Lähes kaikista 80/90-luvun Suomi-iskelmäbiiseistä.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Taloa rakennetaan jo Kaunisharjuun, vaimo on viimeisillään raskaana, työtarjous on tullut Moskovasta, mutta voi olla ettei siihen tule tartuttua. Saattaa muutto Jyväskylään olla edessä jo pian, riippuu toki paljon myös siitä, mitä Erkki tekee.
 

rroni18

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, jalkapallo ja muu huippu-urheilu
Onpas muuten tylsä päivä.
 

_Kuusyks

Jäsen
Suosikkijoukkue
SKA Pietari, Afinogenov #61, (Blues & Jokerit)
Iltalehti kertoi Sami Vatasen olevan SM-liigan paras pelaaja. Aivan huikea juttu, tuli vain mieleeni että olikohan toimittaja pannut mieleensä vanhan allekirjoitukseni jossa siis sanoin Vatasen olevan SM-liigan paras pelaaja. Uskoisin ainakin toimittajan lukevan jatkoaikaa.

Onhan Sami aivan ylivoimaisesti liigan paras jääkiekkoilija, mutta harvoin puolustajille, kentän tärkeimmille pelaajille, annetaan näin paljon kunniaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös