Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

• 5 766 544
  • 68 598

Hippi Hiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nanna Karalahti
Melkein kuolin tuossa justiinsa. Tuossa on liikenteenjakaja ja auto meni sitten ajamaan väärää kaistaa minua päin. Sain hypättyä viime hetkellä taaksepäin huh...
Silloin tällöin tulee mietittyä, kuinka lähellä kuolemaa on koko ajan.

Jos hengitys jostain syystä pysähtyy - varmaan max. joitain kymmeniä minuutteja

Et saa vettä - varmaan viikko aika maksimi

Et saa ruokaa - kuukausi?

Kävelet kävelytiellä ja autoja ajaa ohi - jokainen ohiajava voisi ajaa sinut kalmistoon

Ajat itse autolla ja kohtaat vastaantulevaa liikennettä - taas jokainen kohtaamasi kuski voisi tappaa sinut

Kuolema on käytännössä koko ajan joidenkin kymmenien minuuttien päässä ja useasti päivässä muutaman metrin ja/tai sekunnin päässä.

Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla

Voi voi Juuso. Kiinni jäit. Noilla juomilla ois varmaan jaksanut pitkään pitää omaa kivaa.

Muistuikin tuosta kun viime kesän helteillä lähikaupassa oikeinkin näpsäkkä hippityttö osti edelläni liukkaria ja pienen vesimelonin, sellasen greipin kokosen. Kaiketi se kassaneitiäkin pisti miettimään kun hymyjämme imettiin katseidemme kohdatessa.
Oisko tuon tuon tytön puhelinnumeroa antaa?

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Yksi parhaista ja oikeasti ystäväkseni tunnustamistani ihmisistä ei suostu tekemään kanssani porukkalottoa. Juo kuulemma itsensä hengiltä, jos sattuisi voittamaan yhtään enemmän rahaa.

Ihailtavaa itsetuntemusta.

Suosikkijoukkue
1992-1993 JyP HT, no smoking team
Oliko kyseessä kenties sama "Jaska" joka juoksi ilmasuojaan "paskapoteroon"? Tämä on tarinoiden mukaan tapahtunut jokaisessa varuskunnassa ja aina sama "Jaska".
Ei ollut sama jaska tällä kertaa. Lumipuvun huppuun kakkaaminen on ilmeisen suosittua, sillä muistan kyllä elävästi tämän tapauksen edelleen vaikka se tapahtuikin 20 vuotta sitten.

Ja ei, meillä ei hukkunut Pasia maastoon liian hyvän naamioinnin johdosta, eikä komppanian vääpeli näyttänyt kuinka polkupyörällä mennään ilmasuojaan, mutta lumipivun hupussa kyllä jööti nökötti.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tällä viikolla on työkokeilussa ensimmäistä kertaa täysmittaiset työvuorot eli työpäivän pituus on kahdeksan tuntia. Olen jaksanut mielestäni melko hyvin ja viihdyn töissä edelleen. Työvuorot jakaantuvat siten osiin että ensimmäiset neljä tuntia teen keittiön avustavia työtehtäviä ja loput neljä tuntia toimin tiskissä, etenkin likaisessa päässä ja sitten puhdistetaan iso tiskikone ja tiskilinjat.

Se kyllä hymyilyttää että osaan jo yksin ainakin suurimmaksi osaksi koota tuon ison tiskikoneen. Siitä on moni osa irti puhdistuksen ajan mutta osaan sitten lopuksi koota koneen. Se ei ollut itsestäänselvyys alkuun vaan tuntui vaikealta mutta työ on tekijäänsäkin opettanut. Vielä olen vaan konetta putsatessa hieman epävarma, missä järjestyksessä koneesta vedettiin osat irti ja missä järjestyksessä se puhdistetaan. Vaikka kyllä senkin olen jo yksin tehnyt.

Olen saanut myös palautetta työkokeilusta. Suoritan työeläkevakuutusyhtiö Varman kautta työkokeilua ja sieltä oli sellainen työvalmentaja jonka kanssa etsittiin minulle työkokeilupaikka ja hän pisti viestiä että miten työkokeilu on sujunut. Ja tähän sain vastauksen. Työkokeilu on sujunut ihan hyvin, olen kohtelias ja ajoissa paikalla töissä.

Mutta miinusta siitä että minua pitää paljon ohjata. En pärjäisi ilman ohjausta ja nämä kaksi vakkarityöntekijää on joutunut työkuviaankin muuttamaan niin että vähintään toinen voi minua opastaa samalla. Ja minun työtehtävät tulee olla rutiininomaisia päivästä toiseen että pärjään niiden kanssa. Ja reippautta ja oma-aloitteisuutta pitäisi olla lisää minulla että pärjäisin työtehtävissäni itsenäisesti.

Tuollaista palautetta sain. Pidän sitä hyvänä asiana että sain palautetta. Näkee missä mennään. Ja onhan se totta että etenkin noissa alkupuolen työtehtävissä eli keittiön aputehtäviä tehdessäni kaipaan ohjausta. En tiedä sitten paljon vaikuttaa se kun olen ollut työmaailmasta taas jonkin aikaa pois ja teen nyt paluuta sinne. Eikä se vain aina joka paikassa lähde. Edellisessä työkokeilupaikassa silloin aikoinaan se työsuhde johti kuitenkin palkkatyöhön vaikka sitten ikävästi päättyikin. Mutta tällä nykyisellä työkokeilupaikalla ei ole näillä näkymin mahdollisuutta palkata minua suoraan.

Kuukausi tässä on jäljellä työkokeilua tuolla tämän hetkisessä paikassa. Sitten on tulevaisuus avoin. Toisesta työkokeilusta (eri paikassa) on ollut kyllä jo puhetta.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Jääkaapissa on tällä hetkellä, kun on aina pakko päästä kokeilemaan uutuuksia, Lahden Erikois Twist Mango Ipa. Saa nähdä millaista on.
Nyt on kyllä nostettava käsi pystyyn virheen merkiksi. Ilmoitin aiemmin itsevarmasti, että mango ei kuulu olueen. Kyllä se kuuluu!

3/5

Liitteet

• Mango.jpg
    Mango.jpg
    133,9 KB · kertaa luettu: 91

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käyn läpi lapsuudenkotini varastoja ja törmäsin äitini vanhaan aerobic-treenivideoon. En tiedä, missä määrin video oli äitini suosiossa, mutta pikku-aqun salaisiin suosikkeihin se kuului ehdottomasti. Palstalla on siinä määrin valistunutta porukkaa, että oletan kuvan riittävän selittämään suosion.

Jotenkin kuoren kuvien perusteella myös luulen, että videota on ollut tarkoitus myydä muullekin kohdeyleisölle kuin aerobicista kiinnostuneille kotiäideille…

Liitteet

• IMG_2054.jpeg
    IMG_2054.jpeg
    1,1 MB · kertaa luettu: 133
Viimeksi muokattu:

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Käyn läpi lapsuudenkotini varastoja ja törmäsin äitini vanhaan aerobic-treenivideoon. En tiedä, missä määrin video oli äitini suosiossa, mutta pikku-aqun salaisiin suosikkeihin se kuului ehdottomasti. Palstalla on siinä määrin valistunutta porukkaa, että oletan kuvan riittävän selittämään suosion.

Jotenkin kuoren kuvien perusteella myös luulen, että videota on ollut tarkoitus myydä muullekin kohdeyleisölle kuin aerobicista kiinnostuneille kotiäideille…
Nokitan Tanja Vienosella.

Liitteet

• 468180364_10161344233469667_6249031103237720179_n.jpg
    468180364_10161344233469667_6249031103237720179_n.jpg
    299,8 KB · kertaa luettu: 102

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pullossa lukee Ever Frost. Sentenced-olut.
Ei millään nähnyt tuota Ever- sanan toista e-kirjainta, mikä kirjain siinä on. T- kirjaimeksi veikkasin, siksi en saanut siihen mitään järkevää. Ja loppuosaan arvasin front-sanaa, kun siitäkään ei ihan varmuutta ollut.
Eli olueksi paljastui Tornion Panimon pilsner- tyyppinen juoma. Varmasti ihan toimiva tuokin.

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Ei millään nähnyt tuota Ever- sanan toista e-kirjainta, mikä kirjain siinä on. T- kirjaimeksi veikkasin, siksi en saanut siihen mitään järkevää. Ja loppuosaan arvasin front-sanaa, kun siitäkään ei ihan varmuutta ollut.
Eli olueksi paljastui Tornion Panimon pilsner- tyyppinen juoma. Varmasti ihan toimiva tuokin.
Oikein hyvä olut! Ei vain taida enää mistään saada.
4/5

Tässä vielä Senari-jäsenien mietteitä oluen lanseerauksen yhteydessä (2017):
Postuumi ajoitus on kaikkien etu. Jos meillä olisi ollut nimikko-olut jo bändin toiminta-aikana, Sentenced olisi saattanut tulla tiensä päähän jo paljon nähtyä aiemmin”, Sentenced-rumpali Vesa Ranta heittää tiedotteessa.
Tämä on ihan helevetin hyvvää kalijaa. Meillä on laajaa vertailupohjaa, sillä olemme vuosien varrella retkillämme ryypänneet melkein kaikkia maailman oluita. Tämä on yksi parhaista. Ever-Frost nautitaan kylmänä ja runsaasti, aamusta iltaan ja pohjaan saakka”, kitaristi Sami Lopakka muotoilee.

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Mitäköhän Sebu miettii, kesällä läks Teuvo ja tänään ehkä Rane. Pitää pyytää sitä porilaista vaan saunaan, no Sebu kyl on porilainen.

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Keskeytin äsken teinien joukkotappelun Raision keskuspuistossa. Kaivoin luurin esiin mutta ennenkuin ehdin kuvata niin joku huusi "meitä kuvataan" ja porukka hajosi joka ilmansuuntaan kuin Hurjapäät-elokuvan alun kiihdytyskisan jälkeen kun joku saa vihiä että poliisit on tulossa. Joku 25-30 teini-larppaajaa.

(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Oli täällä jossain hauskat nimetkin ketju, mutta menköön nyt tänne kun tuli tämä Marbesassa ottama kuva mieleeni kun lakimieskaveri pisti whatsup viestiä (näin firman logon myös muualla siellä päin). "Tapa lakimiehet" on kyllä hyvä nimi firmalle.

Liitteet

• Screenshot_20250307_213942_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20250307_213942_WhatsApp.jpg
    139,3 KB · kertaa luettu: 82

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Ostin sellaiset korkokengät niiteillä, että varmaan vahingossa pahoinpitelen niillä itseni, kun jalkaan laitan. En tiiä miksi.

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Keskeytin äsken teinien joukkotappelun Raision keskuspuistossa. Kaivoin luurin esiin mutta ennenkuin ehdin kuvata niin joku huusi "meitä kuvataan" ja porukka hajosi joka ilmansuuntaan kuin Hurjapäät-elokuvan alun kiihdytyskisan jälkeen kun joku saa vihiä että poliisit on tulossa. Joku 25-30 teini-larppaajaa.
Ettet vaan vahingossa keskeyttänyt jotain 5-divarin futiksen ”ystävyysottelua”? Raision kentät kun on siinä lähettyvillä ja täällä Turun seudulla ei kaihdeta kovia keinoja matseissa, ainakin tietyissä piireissä homma eskaloituu nopeasti.

Suosikkijoukkue
taistelee elämästään
3/6

Eli toisin sanoen tänään on mun helmi-huhtikuun keikkahulinan näytös nro. 3 ja ensimmäinen neljästä perättäisestä keikasta jotka pidetään aina niin ihanan tiivistunnelmaisessa On The Rocksissa.

Tämän illan pääesiintyjä on viime vuonna Tuskassakin nähty espanjalainen Ankor ja keikka on loppuunmyyty. On muuten todella "nukuttu" bändi, tekevät ihan loistavaa musaa ja ansaitsisivat siitä enemmän globaalia huomiota. Odotan iltaa erittäin innolla!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy