Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 340 840
  • 66 861

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
Onhan tuo sama minullakin, mutta joskus laiskuus iskee. Kun sen yhdistää vakaumukselliseen porvarillisuuteen ja yksityisautoiluun, niin joutuu menemään taksilla.
Aivan. Huomasin vasta nyt, että puhuit Töölöstä, joten hyvinhän ne julkiset siellä päin tosiaan toimivat! Mutta tottumiskysymyksiähän nämä ovat. Itse olen käyttänyt julkisia koko ikäni, joten menee ihan luonnostaan.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Aivan. Huomasin vasta nyt, että puhuit Töölöstä, joten hyvinhän ne julkiset siellä päin tosiaan toimivat! Mutta tottumiskysymyksiähän nämä ovat. Itse olen käyttänyt julkisia koko ikäni, joten menee ihan luonnostaan.
On minullakin HSL:n eli Henkilökohtaisen Syyloman kuukausitilaus, mutta ainakin ilta-aikaan noissa Hösselin välineissä on epämiellyttävää mennä. Syy on sellainen, ettei sitä täällä uskalla sanoa, muuten tulee banaania. Taksilla on ilta-aikaan mukavampi mennä, jos ei voi itse ajaa. Tosin kuskia ei pääse aina valitsemaan, sen asian pitäisi vielä parantua.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
On minullakin HSL:n eli Henkilökohtaisen Syyloman kuukausitilaus, mutta ainakin ilta-aikaan noissa Hösselin välineissä on epämiellyttävää mennä. Syy on sellainen, ettei sitä täällä uskalla sanoa, muuten tulee banaania. Taksilla on ilta-aikaan mukavampi mennä, jos ei voi itse ajaa. Tosin kuskia ei pääse aina valitsemaan, sen asian pitäisi vielä parantua.
Ymmärrän kyllä täysin tuon kannan, sillä iltaisin ja varsinkin näin pimeimpään vuodenaikaan meno busseissa alkaa olla varsin rauhatonta. Taksi taitaa olla ainoa hyvä vaihtoehto juuri sen vuoksi (oman koslan ollessa paras vaihtoehto).
 

TheSirPena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pentti Matikainen
On minullakin HSL:n eli Henkilökohtaisen Syyloman kuukausitilaus, mutta ainakin ilta-aikaan noissa Hösselin välineissä on epämiellyttävää mennä. Syy on sellainen, ettei sitä täällä uskalla sanoa, muuten tulee banaania. Taksilla on ilta-aikaan mukavampi mennä, jos ei voi itse ajaa. Tosin kuskia ei pääse aina valitsemaan, sen asian pitäisi vielä parantua.
Mua vituttaa HSL:n dösissä nykyään eniten pysäkkikuulutukset, jotka tulivat käyttöön joskus pari vuotta sitten. Naisääni huutaa joka saatanan pysäkin nimen molemmilla kotimaisilla kielillä. Käytän sanaa huutaa, koska äänentaso on yleensä todella kova. Saa olla kuulokkeet aika kovalla, ettei kuulisi tuota melusaastetta. Olen laittanut tuosta muutaman kerran palautetta HSL:lle, mutta eipä siitä tietenkään mitään hyötyä ole.

Mitä tulee tuohon sinun mainitsemaasi syyhyn niin ymmärrän. Itse en nykyään kovin paljoa liiku iltamyöhään. Päiväsaikaan on yleensä ihan rauhallista tuota naishuutaajaa lukuunottamatta. Kuulokkeet vaan korville ja omiin maailmoihin..
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Paikallisessa neloskalja ja kaksi salmaria 16,40 euroa. Haaga on loistava. Siksi minä asun täällä.

Nyt ei menty tyttiksen luo Töölöön mutta hyvä tämäkin.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Paikallisessa neloskalja ja kaksi salmaria 16,40 euroa. Haaga on loistava. Siksi minä asun täällä.
Kallista silti kalsarointiin verrattuna. Samaan hintaan saa Alkosta 0.35 salmarin ja varmaan kolme nelosolutta kaupasta. Suomenkin ryöstöhinnoilla siis.

Malibu-colaa lasissa täällä päin.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kallista silti kalsarointiin verrattuna. Samaan hintaan saa Alkosta 0.35 salmarin ja varmaan kolme nelosolutta kaupasta. Suomenkin ryöstöhinnoilla siis.

Malibu-colaa lasissa täällä päin.
Olemme Haagassa ja saamme suolatikkuja. Nokitan tällä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vittu että olen niin loukkaantunut yhdelle kouvolalaiselle kaverille, joka haukkui Damn Seagullsia. Sehän on loistava stadilainen yhtye. Ei sitä toki voi ymmärtää, jos ei ole Stadista. Damn Seagulls on niin äärimmäisen stadilainen yhtye.









Tämä varmaan viimeistään paaluttaa sen, että minä olen ainakin vähän stadilainen, vaikka olen muualta. Koskaan en ole kouvolalaisuuttani peitellyt, mutta usein sen huomaa, että Stadi on se koti ja paikka jota puolustan. Stadissa olen niin kauan asunut ja Stadi on niin tuttu. Kyllä, Stadi on koti.

Ja kyllä, Lauri Eloranta on tosi stadilainen ja mukava tyyppi. Maailmassa on paljon kivoja stadilaisia tyyppejä.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Southern. Vähän kuin Itagliassa. Tikkuja tulee pöytään.
Etelä-Haagasta olen kuullut paljon hyvää. Siltikään en ole vielä Espoosta valmis muuttamaan pois. Vaikka tässäkin paikassa on alkanut ikäviä lieveilmiöitä olemaan.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
@nummenkallio Kun kerta kouvolalainen olet, niin pakko kysyä, onko kebab-pizzeria Sip Sak tuttu paikka teikäläiselle? Joskus varhaisteinivuosina kun olin partiossa, niin yksi viikonloppu vietettiin Kouvolassa erään tapahtuman merkeissä, ja Sip Sakista muodostui eräänlainen kulttipaikka sen reissun aikana.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
@nummenkallio Kun kerta kouvolalainen olet, niin pakko kysyä, onko kebab-pizzeria Sip Sak tuttu paikka teikäläiselle? Joskus varhaisteinivuosina kun olin partiossa, niin yksi viikonloppu vietettiin Kouvolassa erään tapahtuman merkeissä, ja Sip Sakista muodostui eräänlainen kulttipaikka sen reissun aikana.
On tuttu. Legendaarinen paikka. Suosin nykyään parempia ravintoloita, mutta ei tuota voi unohtaa.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Etelä-Haagasta olen kuullut paljon hyvää. Siltikään en ole vielä Espoosta valmis muuttamaan pois. Vaikka tässäkin paikassa on alkanut ikäviä lieveilmiöitä olemaan.
Haaga ja läntinen Helsinki ovat kyllä ihan parasta täällä. Kuten olen monesti sanonut, läntinen Helsinki on vähän unohtunut alue, ja nimenomaan nätillä tavalla. Sellaista pikkukaupunkimeininkiä. Sitä siinä rakastankin. Toivottavasti se sellaisena säilyykin. Jos ei säily, muutan täältä pois, koska tämä on parasta Helsinkiä. Jos tämä menee pilalle, niin kaikki muukin on jo mennyt. Silloin ei ole mitään syytä asua enää täällä. Minulle Helsinki on Länsi-Helsinki, ja jos se menee pilalle, kaikki on mennyt. Länsi-Helsinki on rakas.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Haaga ja läntinen Helsinki ovat kyllä ihan parasta täällä. Kuten olen monesti sanonut, läntinen Helsinki on vähän unohtunut alue. Sellaista pikkukaupunkimeininkiä. Sitä siinä rakastankin. Toivottavasti se sellaisena säilyykin. Jos ei säily, muutan täältä pois, koska tämä on parasta Helsinkiä. Jos tämä menee pilalle, niin kaikki muukin on jo mennyt.
Oikeastaan koko Espoo on melko samanlaista kauttaaltaan, jos siis kerrostaloalueita meinaa. Jokerifanit tykkäävät huutaa "Espoo on Stadin esikaupunki". En nyt voi sanoa että he kauhean väärässä siinä olisivat. Ehkä juuri siksi Espoosta pidänkin.

Espoonlahti, Matinkylä, Tapiola ympärysalueineen, ovathan ne omanlaisiaan "pikkukaupunkeja" jokainen. Minä tykkään.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oikeastaan koko Espoo on melko samanlaista kauttaaltaan, jos siis kerrostaloalueita meinaa. Jokerifanit tykkäävät huutaa "Espoo on Stadin esikaupunki". En nyt voi sanoa että he kauhean väärässä siinä olisivat. Ehkä juuri siksi Espoosta pidänkin.

Espoonlahti, Matinkylä, Tapiola ympärysalueineen, ovathan ne omanlaisiaan "pikkukaupunkeja" jokainen. Minä tykkään.
Onhan Espoossa todella upeita alueita, vaikka Haukilahti. Sinne voisin muuttaa, talouskin kestäisi ehkä sen. Minusta Jeda on todella makea alue. Mahtavaa 60-luvun arkkitehtuuria ja se vesitorni. Ja kyllä, koko ajan kyttään sitä, että pääsisin muuttamaan sinne. Jedaan tulisin kyllä mielelläni.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Onhan Espoossa todella upeita alueita, vaikka Haukilahti. Sinne voisin muuttaa, talouskin kestäisi ehkä sen. Minusta Jeda on todella makea alue. Mahtavaa 60-luvun arkkitehtuuria ja se vesitorni. Ja kyllä, koko ajan kyttään sitä, että pääsisin muuttamaan sinne. Jedaan tulisin kyllä mielelläni.
Oletko Espoon läntisessä kolkassa koskaan käynyt?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oletko Espoon läntisessä kolkassa koskaan käynyt?
Olen toki. Siellä on sinänsä kivoja alueita, mutta niin uusia. Tykkään just vaikka Jedasta, se on vähän vanhempi ja karismaattinen. Uusille alueille en halua. Jedassa olisi tosi makeaa asua. Rahastahan tämä on myös kiinni. Jedaan voisi olla mahdollisuuksia. Siihen tähtään.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Olen toki. Siellä on sinänsä kivoja alueita, mutta niin uusia. Tykkään just vaikka Jedasta, se on vähän vanhempi ja karismaattinen. Uusille alueille en halua. Jedassa olisi tosi makeaa asua. Rahastahan tämä on myös kiinni. Jedaan voisi olla mahdollisuuksia. Siihen tähtään.
Soukka on ainakin perinteinen mesta, ihan 60-luvun lopusta lähtien. Itse olen soukkalainen kolmannessa sukupolvessa.

Jedassa ei mitään vikaa ole, jos pätäkkä riittää niin tervetuloa vaan.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Soukka on ainakin perinteinen mesta, ihan 60-luvun lopusta lähtien. Itse olen soukkalainen kolmannessa sukupolvessa.

Jedassa ei mitään vikaa ole, jos pätäkkä riittää niin tervetuloa vaan.
Mahtavaa muuten nähdä soukkalaisia noin monessa polvessa. Siinä sitä Espoon historiaa kirjoitetaan. Mahtavaa nähdä ja kuulla. Kertokaa Tony Hagerlundille, joka kerää koko ajan Espoon historiaa. Tämän kaverin löydätte helposti. Jos ette muuten, niin minun kauttani.

Jeda on mulle se haave. Haluaisin niin asua jossain umpi-60-luvun alueella. Jeda on niin seksikäs 60-luvun alue että minä ainakin sekoan. Kaikki tuollainen 60-luku saa minut sekoamaan.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Mahtavaa muuten nähdä soukkalaisia noin monessa polvessa. Siinä sitä Espoon historiaa kirjoitetaan. Mahtavaa nähdä ja kuulla. Kertokaa Tony Hagerlundille, joka kerää koko ajan Espoon historiaa. Tämän kaverin löydätte helposti. Jos ette muuten, niin minun kauttani.

Jeda on mulle se haave. Haluaisin niin asua jossain umpi-60-luvun alueella. Jeda on niin seksikäs 60-luvun alue että minä ainakin sekoan. Kaikki tuollainen 60-luku saa minut sekoamaan.
Ai että. Tony Hagerlundin artikkeleita olen moneen otteeseen lukenut Soukan historiasta. Tuttu kaveri siltä osin.
Mummoni muutti muuten Soukan ensimmäiseen valmistuneeseen kerrostaloon vuonna 1968 ja asuu siinä vieläkin.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ai että. Tony Hagerlundin artikkeleita olen moneen otteeseen lukenut Soukan historiasta. Tuttu kaveri siltä osin.
Mummoni muutti muuten Soukan ensimmäiseen valmistuneeseen kerrostaloon vuonna 1968 ja asuu siinä vieläkin.
Tony on vanha tuttu kuntapuolelta Stadista. Hieno kaveri ja todella kova Espoo-aktiivi. Niin kovaa Espoo-meininkiä, että joku mitali pitäisi Tonylle kyllä antaa. Ja patsas sitten aikoinaan.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Tony on vanha tuttu kuntapuolelta Stadista. Hieno kaveri ja todella kova Espoo-aktiivi. Niin kovaa Espoo-meininkiä, että joku mitali pitäisi Tonylle kyllä antaa. Ja patsas sitten aikoinaan.
Ehdottomasti. Hall of Fame-laatta vähintään Soukan (ja miksei muuallekin) ostarille,

Paljon sellaista infoa jakanut nettiin, mitä ei tiennytkään omilta kotikulmilta alunperin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös