@vilperi Kuinkas teikäläiseen iskee Jukolan viesti ja ylipäänsä suunnistuksen seuraaminen? Toki kansallisten suunnistuskilpailujen seuraaminen on varsin haasteellista niukasta mediatarjonnasta johtuen, mutta Jukolan viestit tulevat sentään onneksi livenä Ylen kanavilta.
Toinen perinteinen laji, jonka seuraamista suosittelen todella lämpimästi, on Ranskan ympäriajo, joka starttaa heinäkuun ensimmäinen päivä ja kestää aina 23. päivään asti. Se seikka, että suomalaisia harvemmin esiintyy lajisssa voi olla joillekin tärkeä syy vältellä lajin seuraamista, mutta minulle tärkeintä on erinomainen selostus Peter Selinin toimesta sekä alati vaihtuvat maisemat.
Onhan nuo lajit minulle vähän vieraampia mutta miksei niille voisi antaa mahdollisuutta? Useinhan urheilu ja kilpaileminen mielenkiintoista on. Laji jossa kierretään joku tietty rata ja kilpaillaan siitä kuka on nopein niin onhan sellaista mielenkiintoista seurata.
Kolme kuukautta tässä on edessä aikaa jolloin urheilun seuraamisen kannalta voi olla vähän huteraa, mutta toki kesästäkin on hyvä nauttia jos kelit tuosta joskus vähän taas lämpeneekin. Joskus kyllä ikävöinyt taas alkusyksyäkin ja innostuneisuutta alkavan lätkäkauden ympärillä, mutta onhan siihen vielä matkaa. Tiedä sitten onko se kuinka viisasta ikävöidä jo syksyä, kesän vasta alkaessa.
No, siinäkin on jo ihan kivasti jos oppii innostumaan pesiksen ja Veikkausliigan seuraamisesta. Pesiksessä nyt ei oikein suosikkijoukkuetta ole mutta Veikkausliigassa suosikki on Haka vaikka tänään hävisikin. Helpompi siirtyä seuraamaan lajia jos siitä vielä löytyy oma suosikkijoukkue. Jalkapallossa se on Haka koska Valkeakoski on lähellä Hämeenlinnaa. Olen jo sen takia lapsuudesta alkaen "fanittanut" Hakaa.
No, ei tässä nyt ole kuin kolmisen kuukautta maksimissaan hiukan väljempää urheilun seuraamisessa jos sitäkään. Elokuun lopussa alkaa sitten Kerholla taas harjoituspelit ja alkavat myös koripallon MM-kisat. Ja josko nyt kokeilee seurata myös suunnistusta ja pyöräilyäkin. Tosin pitää olla kai taas eri suoratoistopaketti jos aikoo pyöräilyä seurata. Tarvitsee vissiin olla joku Eurosport tai Discovery.