Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 350 097
  • 66 872

Glove

Jäsen
Bulkkisiiderin ja laatusiiderin ero on suurempi kuin bulkkioluen ja laatuoluen. Bulkkisiideri on juomakelvotonta, bulkkiolut ei. Laatuolut on parempaa kuin laatusiideri. Laatusiideri on kyllä hyvää.
Sanoppa joku laatusiideri niin maistan joskus. Jotain Kopparbergiä ja Colden Cappia oon joskus kauan sitten maistanut. Eikä jäänyt tavaksi ostaa moisia.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko mielestäsi ydinvoima:
A) Hyvä asia joka on välttämätöntä kun siirrymme fossiilisista polttoaineista
vai
B) Paha homma koska Tsernobyl ja Fukushima.
Ei sitä noin kuulu kysyä vaan haluatko:

A) Tappaa meidät kaikki ilmastonmuutoksella kun fossiilista polttoainetta pitää sitten käyttää enemmän jos vastustat ydinvoimaa
B) Lisää Tsernobylin ja Fukushiman kaltaisia ydinkatastrofeja ja tappaa meidät kaikki säteilysairauteen, jos kannatat ydinvoimaa
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Koska varsinaista asiaan iittyvää ketjua ei ole tai en ainakaan sellaista löytänyt niin laitanpa tänne.

Kaiken hassuttelun sekaan hieman asiaa:

Oletko eläinrakas? Pidätkö koirista? Onko sinulla kokemusta koirista? Haluatko auttaa? Haluatko sitoutua n. 1,5 vuodeksi koiraan ja sen kasvatukseen? Oletko valmis myös luopumaan kasvattamastasi koirasta?

Jos vastasit kysymyksiin kyllä, niin tutustu opaskoirakoulun sivustoon - tarvetta hoitokodeille kuulema on.

Minulla ei ole mitään henkilökohtaisia sidonnaisuuksia toimintaan lukuunottamatta nykyään meillä elävää toista opaskoiraehdokasta.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
^ Olen eläinrakas ja pidän koirista. Kokemusta on niukalti, sillä perheeni oli hankkinut meille rottweilerin noin vuosi ennen syntymääni 1982 ja noin vuoden ajan taaperoikäisenä pääsin viettämään kyseisen koiran kanssa, kunnes jouduimme luopumaan koirasta.

Seuraavan kerran pääsin olemaan koiran kanssa vähän pitempään joskus 1990-luvun lopulla, kun perhetuttu joutui luopumaan toisesta koirastaan, joka oli sekarotuinen koira, sen vuoksi, ettei kehitysvammansa vuoksi pystynyt huolehtimaan kuin yhdestä koirasta. Tuo sekarotuinen koira oli sitten yhden ainoan yön luonani hoidossa.

Nuo viimeiset kaksi kysymystä ovat kuitenkin sellaisia, että en pystyisi niihin taipumaan, sillä jos tai oikeastaan kun hankin itselleni koiran, tulee se olemaan kaverinani koko koiran eliniän ajan.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Koirat on ihan jees, kissoista en tykkää pätkääkään. Käärme tai hämähäkki olisi mukava lemmikki.
Kuningaskobra sängyn alla ja kolme brasilianvaeltajahämähäkkiä vipeltämässä vapaana asunnossa? Kuulostaa juuri sellaiselta paikalta, jonne kaikki naiset suorastaan tappelisivat päästäkseen.
 

Glove

Jäsen
Kuningaskobra sängyn alla ja kolme brasilianvaeltajahämähäkkiä vipeltämässä vapaana asunnossa? Kuulostaa juuri sellaiselta paikalta, jonne kaikki naiset suorastaan tappelisivat päästäkseen.
Kuningasboaa olen ajatellut, mutta tarvii täysikasvuisena sen verran ison terraarion, että pitäisi muutta isompaan asuntoon. Tai sitten joku lintuhämähäkki olisi kiva, ei veisi niin paljoa tilaakaan. Yksi probleemi on vielä se, että ei ole tiedossa ketään, joka kävisi moisia elukoita hoitamassa, jos vaikka satun lähtemään viikoksi etelään lomalle.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Kuningasboaa olen ajatellut, mutta tarvii täysikasvuisena sen verran ison terraarion, että pitäisi muutta isompaan asuntoon. Tai sitten joku lintuhämähäkki olisi kiva, ei veisi niin paljoa tilaakaan. Yksi probleemi on vielä se, että ei ole tiedossa ketään, joka kävisi moisia elukoita hoitamassa, jos vaikka satun lähtemään viikoksi etelään lomalle.
Jos seinänaapuri hankkisi käärmeen, laittaisin asunnon myyntiin. Minulla on ihan helvetinmoinen käärmekammo ja pahenee vain iän myötä. Viimeksi en pystynyt katsomaan Indiana Jonesin käärmekohtausta. Pelkästään jossain Aku Ankassa piirretty käärme menee jo rajoille. Ymmärrän, että vaikea löytää hoitajaa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kuningasboaa olen ajatellut, mutta tarvii täysikasvuisena sen verran ison terraarion, että pitäisi muutta isompaan asuntoon. Tai sitten joku lintuhämähäkki olisi kiva, ei veisi niin paljoa tilaakaan. Yksi probleemi on vielä se, että ei ole tiedossa ketään, joka kävisi moisia elukoita hoitamassa, jos vaikka satun lähtemään viikoksi etelään lomalle.
Huoltomiehet tykkää sellaisista hommista. Samoin anoppi, jos sellainen löytyy.

En tiedä käärmeiden kasvattamisesta mitään, mutta luultavasti kannattaa aloittaa jostain pienemmästä lajista, jos kyseessä on ensimmäinen käärmeesi. Siitä voi sitten myöhemmin siirtyä suurempiin lajeihin, kun kokemusta on karttunut. Porin Akvaariokeskuksen sivuilta näkee aika hyvin, mitä lajeja on myynnissä. Luultavasti tarjonta vaihtelee muissa kaupungeissa jonkin verran.


Yllättävän edullisia nuo käärmeet on verrattuna vaikkapa koiraan, siis hankintahinnaltaan. Olisin odottanut niiden olevan reilusti hintavampia, sillä onhan kyseessä hivenen eksoottisempi eläinlaji kuin vaikkapa mäyräkoira.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Kuningasboaa olen ajatellut, mutta tarvii täysikasvuisena sen verran ison terraarion, että pitäisi muutta isompaan asuntoon. Tai sitten joku lintuhämähäkki olisi kiva, ei veisi niin paljoa tilaakaan. Yksi probleemi on vielä se, että ei ole tiedossa ketään, joka kävisi moisia elukoita hoitamassa, jos vaikka satun lähtemään viikoksi etelään lomalle.
Hanki satiaisia, huolettomia kavereita ja voit ottaa etelän lomalle mukaan.
 

Glove

Jäsen
Huoltomiehet tykkää sellaisista hommista. Samoin anoppi, jos sellainen löytyy.

En tiedä käärmeiden kasvattamisesta mitään, mutta luultavasti kannattaa aloittaa jostain pienemmästä lajista, jos kyseessä on ensimmäinen käärmeesi. Siitä voi sitten myöhemmin siirtyä suurempiin lajeihin, kun kokemusta on karttunut. Porin Akvaariokeskuksen sivuilta näkee aika hyvin, mitä lajeja on myynnissä. Luultavasti tarjonta vaihtelee muissa kaupungeissa jonkin verran.


Yllättävän edullisia nuo käärmeet on verrattuna vaikkapa koiraan, siis hankintahinnaltaan. Olisin odottanut niiden olevan reilusti hintavampia, sillä onhan kyseessä hivenen eksoottisempi eläinlaji kuin vaikkapa mäyräkoira.
Ei ole enää anoppia, se entinenkin kyllä kammoksui käärmeitä. Käärmeistä siis on kokemusta useamman vuoden ajalta, mutta niistä hankkiuduttiin aikanaan eroon kun laitettiin exän kanssa lusikat jakoon.

Käärmeitä on tosiaan moneen hintaluokkaan. "Peruskäärme" ei mahdottomia maksa. Sitten jos mennän joihinkin harvinaisuuksiin tai harvinaisiin värimuunnoksiin tms niin saa siinä antaa useamman setelin myyjälle.
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos seinänaapuri hankkisi käärmeen, laittaisin asunnon myyntiin. Minulla on ihan helvetinmoinen käärmekammo ja pahenee vain iän myötä. Viimeksi en pystynyt katsomaan Indiana Jonesin käärmekohtausta. Pelkästään jossain Aku Ankassa piirretty käärme menee jo rajoille. Ymmärrän, että vaikea löytää hoitajaa.
Sama vika. Aina olen niitä pelännyt ja vaikka ikää tulee lisää, ei tuo kammo mihinkään katoa, samoin kuin sinulla vain lisääntyy. Jos näenkin käärmeen jossain menen käytännössä aivan lukkoon, enkä pysty mitään tekemään. Noihin otuksiin ei vaan oma ymmärrys riitä. En halua edes nähdä kuvia käärmeistä. Puistattaa ajatuskin moisesta. Pelkkä käärme sanan kirjoittaminenkin on jo puistattava toimi.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Koska varsinaista asiaan iittyvää ketjua ei ole tai en ainakaan sellaista löytänyt niin laitanpa tänne.

Kaiken hassuttelun sekaan hieman asiaa:

Oletko eläinrakas? Pidätkö koirista? Onko sinulla kokemusta koirista? Haluatko auttaa? Haluatko sitoutua n. 1,5 vuodeksi koiraan ja sen kasvatukseen? Oletko valmis myös luopumaan kasvattamastasi koirasta?

Jos vastasit kysymyksiin kyllä, niin tutustu opaskoirakoulun sivustoon - tarvetta hoitokodeille kuulema on.

Minulla ei ole mitään henkilökohtaisia sidonnaisuuksia toimintaan lukuunottamatta nykyään meillä elävää toista opaskoiraehdokasta.
Näkkärinä arvostan kasvatustyötänne.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Jos nyt ikinä lemmikkiä hankkisin, niin kilpikonnasta olen salaa haaveillut. Jostain syystä ovat aina tuntuneet sympaattisilta elukoilta. Ilmeisen helppohoitoisia ja pitkäikäisiäkin, joten olisi (mahdollisille) jälkipolville jättää edes jotakin. Allergiat sulkevat kissat ja koirat pois laskuista.
 

Mustanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Tykkään kissoista ja koirista.....

Kissat ja koirat kumminkin helpommin lähestyttäviä kun nekin bonjaa tän nisäkäsaspektin.
Kissa ei kyllä bonjaa yhtään mitään, jota se ei koe sillä hetkellä kiinnostavaksi. Siltä puuttuu tarve bonjata mitään. Toki se osoittaa mielihyväänsä yms. mutta mitään sitä ei saa tekemään. Kovasti tykkäävät saalistaa tai lisääntyä. Muten se vain hengailee kulmilla. Kulmat ja paikat on sen intohimo, kaikki esineet ja asiat nurkissa pitää tietää ja tuntea, ihan kaikki ja jos jokin liikkuu, muuttuu tai tulee lisää, se pitää selvittää heti.
Toisaalta, jos satut alueelle sopivasti saat hyväksyntää ja sitten pökitään ja rapsutellaan. Aika terapeuttista.
 

redpecka

Jäsen
Kissa ei kyllä bonjaa yhtään mitään, jota se ei koe sillä hetkellä kiinnostavaksi. Siltä puuttuu tarve bonjata mitään. Toki se osoittaa mielihyväänsä yms. mutta mitään sitä ei saa tekemään. Kovasti tykkäävät saalistaa tai lisääntyä. Muten se vain hengailee kulmilla. Kulmat ja paikat on sen intohimo, kaikki esineet ja asiat nurkissa pitää tietää ja tuntea, ihan kaikki ja jos jokin liikkuu, muuttuu tai tulee lisää, se pitää selvittää heti.
Toisaalta, jos satut alueelle sopivasti saat hyväksyntää ja sitten pökitään ja rapsutellaan. Aika terapeuttista.
Puhut hyvin villakissamaisesti. Ja urbaanilegenda on että kissat dominoi. Kyllä ne sitä tietenkin koiriin verrattuna tekee, mutta kotikisut on yhtä hellyydenkaipuiseia kuin isäntäntänsä/emäntänsä. No ainakin mun mielestä joka lähestyy elukoita nisäkäskulmasta. Kyllä ne silloin tietää ja snaijaa.
 

redpecka

Jäsen
Mitä mieltä kanssakirjoittajat ovat linnuista? Entä semmonen, että ihmisen viihdykkeeksi opetetaan ne puhumaan - eiku tarkoitukseni oli sanoa että ihmisen toimesta laitetaan ne pieneen häkkiin kun ovat upeanvärisiä ja sulosaundisia? Onko kellään mitään mielipidettä tästä?
 

Mustanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Mitä mieltä kanssakirjoittajat ovat linnuista? Entä semmonen, että ihmisen viihdykkeeksi opetetaan ne puhumaan - eiku tarkoitukseni oli sanoa että ihmisen toimesta laitetaan ne pieneen häkkiin kun ovat upeanvärisiä ja sulosaundisia? Onko kellään mitään mielipidettä tästä?
Kissat syö lintuja?
Puhut hyvin villakissamaisesti. Ja urbaanilegenda on että kissat dominoi. Kyllä ne sitä tietenkin koiriin verrattuna tekee, mutta kotikisut on yhtä hellyydenkaipuiseia kuin isäntäntänsä/emäntänsä. No ainakin mun mielestä joka lähestyy elukoita nisäkäskulmasta. Kyllä ne silloin tietää ja snaijaa.
Ei ne kyllä kaikki ole sillä lailla hellyyden kipeitä. Ihan eri syistä ehkä. Osa villimpiä, osa pennuista (hyvin harva) ei tule syliin koskaan vaikka muu pentue tulee. Jotkut villiintyvät jotkut hiukan kesyyntyvät luulisin.
Meillä ei kissa myöskään dominoi, eikä sen mielipiteitä kysytä. Rapsutellaan jos haluaa rapsutuksia ja käsi ylttää. ruokaa on, pääsee ulkoilemaan rajoitetusti, välillä ottaa hatkat. Ei tule sänkyyn jos ovi on kiinni, ei raavi ovea, kun ei ole ehdollistunut sen aukeamiseen
Tuossa se hiipii ja ilmestyy välillä jostain, nukkuu, riehuu ja repii, katoaa ja taas imestyy kiehnäämään. Ihan hiton helppo eläin pitää. Jos ei kiinnosta, niin katti näyttää persettä ja häipyy.
Kaksi sellaista erakko pentua tullut aikoinaan (toinen jo vainaa ja nykyinen 2 tai 3v) viihdytään vissiin kaikki.
 

redpecka

Jäsen
Osaisikohan joku kovan luokan cocki jeesaa mua huomisessa kokkauksessa? Vaikka @banaaninviljelijä ? Etkös ollut jonkunmoinen ravintoloitsija? Mulla on sellainen pieni keittonurkkaus, mutta moderni paistinpannu, semmonen musta missä valkoisia pilkkuja.

Kanaa, purjoo, paprikaa, oliiviöljyä, vihreitä isoja oliiveja (kivet pois jos ruokaan sekaan). Sitten kokkauskermaa löytyy jos tarvii. Mustapippuria voi rouhia, se on hyvä, mulla sellainen puinen astia ja nuija.

Oispa jo aamu ja ois nukkunut kymmenen tuntia. Nyt täytin vielä lasini valkkarilla.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Osaisikohan joku kovan luokan cocki jeesaa mua huomisessa kokkauksessa? Vaikka @banaaninviljelijä ? Etkös ollut jonkunmoinen ravintoloitsija? Mulla on sellainen pieni keittonurkkaus, mutta moderni paistinpannu, semmonen musta missä valkoisia pilkkuja.

Kanaa, purjoo, paprikaa, oliiviöljyä, vihreitä isoja oliiveja (kivet pois jos ruokaan sekaan). Sitten kokkauskermaa löytyy jos tarvii. Mustapippuria voi rouhia, se on hyvä, mulla sellainen puinen astia ja nuija.

Oispa jo aamu ja ois nukkunut kymmenen tuntia. Nyt täytin vielä lasini valkkarilla.
Ei kykene yhtään auttamaan, kun en sitten millään käsitä kysymystäsi. @Krepo jopa saattaa käsittää kysymyksesi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös