Huomasin tuossa prismassa, että pelikoneessa oli vanha video pokeri tarjolla. Harvemmin noita tulee pelattua, mutta sattui olemaan muutama euro lompakossa kun tuon nostalgisen pelin näin.
Kyllä siinä oli vaan fiilistä, huonot voitot, kahdesta parista ei voittoja, kone ei auta valitsemaan oikeita kortteja jne. en rikastunut vaan köyhdyin nuo pari euroa.
Kone herätti nostalgiaa, kun joskus aikoinaan oli omalla kylällä jotkut tanssiaset tjsp. paikallisen huoltoaseman pihassa, jota pitivät pariskunta kylältä. Huoltoasemaa pidettiin jo toisessa polvessa, sittemmin hieman huonommalla onnella ja paikka lunastettiin + mies kuoli syöpään.
Asiaan! Näissä tanssiaisissa oli tyyliin "kaikki" kyläläiset, kuten tuohon aikaan oli vielä tapana. Tapahtumina oli tietysti tanssia, mutta myös eukonkantoa yms. yleistä hauskaa, kylätoimikunnan johtaja RIP (legendaarinen lasten liikuttajat, liikuntaneuvos, urheilugaalassa palkittu) piti myös arpajaiset, joissa aikaisemmin olin voittanut tietämättä osallistuneeni kisaan. Kellohan sieltä tuli ja vanhan huoneeni seinillä tuo hänen itse veistämä kello edelleen kävelee.
Josko nyt sitten asiaan: huoltsikalla oli myös kyseinen pokeri, pummasin isäukolta rahaa limsaan ja pokeriin. Tuohon aikaan kun kieltäjät eivät olleet kieltäneet kaikkia niin meitä oli siinä isompia ja pienempiä lapsia liuta koneen ympärillä, minä istun penkillä ja lyön rahat tiskiin. Pelistä en tajunnut mitään, en sitten mitään, olin ehkä 4-5v. Parilla kierrokella ei tullut mitään, jotain siinä lätkin, sitten tuli ruutuun kovat kortit (en tajunnut näistä mitään) ja vanhemmat pojat mouhosi, että "ota toi toi toi toi toi", no yhtä uskoin ja kortit tuli. En tiedä mikä tuli varmaan täyskäsi tai värisuora, kun rahaa tuli jotain 50-100mk välillä, eli sen ikäiselle ihan hillitön summa. Rahat heti pihalle, avustajille annoin markat ja kiikutin rahat isälle, kun sitä oli niin pirusti. Sanoin, että otan sitten halutessani rahaa limsaan ja karkkiin, illan mittaan siinä useammat tuli otettuakin. Fiilis oli kuin lottovoittajalla ja taisi siitä useita kymmeniä markkoja isällekin jäädä.
Tapahtuma kuulostaa joltain Arttu Wiskarin biisiltä, mutta tuo on totista totta, eikä persuille tehtyä haikailua.