Avautui, että lapsia käytetään nykyään uskontojen mainostamisessa.
Kävin tänään Helsingin keskustassa. Tulin junalla ja kävelin rautatieaseman poikki, ja yhtäkkiä joku arviolta noin 7-9-vuotias poika pysäytti minut. Luulin, että hän oli eksynyt tai jotain, mutta hän alkoikin puhunaan minulle Jeesuksesta. Hänellä oli kädessään joku pienehkö lappu, josta hän luki ujolla äänellä jotain kohtia Raamatusta. En pahemmin kuullut mitä hän sanoi, mutta en viitsinyt poiskaan lähteä, joten jäin kuuntelemaan mitä pojalla oli sanottavaa. Samalla vilkuilin ympärilleni varmistaakseni, ettei kyseessä ollut mikään taskuvarkaiden hämäys.
Sitten hän pyysi minua rukoilemaan yhdessä jonkun kohdan. Kieltäydyin, ja huomasin, että pari metriä sivummalla seisoivat tämän pojan äiti ja sisko (tältä ainakin vaikutti). Kysyin heiltä, minkä kirkon asialla tässä ollaan. En nyt muista mikä kirkko oli kyseessä, mutta sanoivat että he kuuluvat periaatteessa samaan kirkkoon kuin suurin osa suomalaisista. Taitaa kyseessä olla siis jokin herätysliike tai vastaava. Pyysivät vielä toisen kerran rukousta yhdessä, mutta kieltäydyin. Sen jälkeen sanoivat, että he voisivat rukoilla minun puolestani. Sanoin ei kiitos ja lähdin menemään.
Pojan äiti vaikutti kyllä olevan hieman sekaisin päästään. Silmissä oli sellainen tärähtänyt katse.
Tulin noin viiden minuutin päästä takaisin ja kävin katsomassa, olivatko he enää paikalla. Eivät olleet. Olisin kysynyt mikä oli tämän liikkeen nimi, kun ei jäänyt mieleen. Joku r-kirjaimella alkava se oli. Sattuisiko joku tietämään, mistä liikkeestä on kyse?
Aina välillä näitä jehovan todistajia, mormoneja ja muita innokkaita uskonnon levittäjiä tapaa, mutta tapaamisen unohtaa suht. äkkiä. Tämä tapaus jäi mieleen. Ensimmäisenä poika sanoi "Oletko kuullut, että Jumala rakastaa sinua?". Hämmentävä kohtaaminen oli kyseessä.