Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 372 531
  • 66 946

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hiljaista on kaikkialla, mutta onhan tää hienoa. Toiseen ketjuun jo avauduinkin, miten city-juhannus on yksi parhaista asioista, mitä tiedän. Jurpot painuvat mökeilleen ja festareille ja kaupungissa on mukavan rauhallinen meininki. Hienoa liikuskella hiljaisessa jokirannassa ja nautiskella leppoisasta ilmapiiristä. Viisi päivää vapaata ja vaimo yövuoroissa koko juhannuksen. Huomenna iltapäivällä grillaillaan säästä riippumatta ja tästä sitten tod.näk. Espositoon hämmästelemään juhannustansseja hyvällä kaveriporukalla. Hyvää juhannusta kaikille!
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Siirto itkunauru-ketjusta, koska tämän otsikon allehan asiani de facto kuuluu:
No tuo lakki päässä syöminen nyt on junttimaisinta mitä tiedät -ketjun kamaa ilman muuta!
Varsinkin kapteeninlakki päässä syöminen - aivan erityisesti, jos ei ole kapteeni.

Vielä joku vappu toteutan salaisen haaveeni ja ostan sellaisen Lemmenlaivan kapteenin hatun, kuljen se päässä julkisilla paikoilla, itken ja nauran. Yo-lakkini on tälläkin hetkellä samassa paikassa kuin Seppo Rädyn hopeamitali Barcelonasta, eli "jossain".

Hienon videon hieno laulu liittyy tapaukseen: Haloo Helsinki! - Kuussa tuulee - YouTube
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Te ette osaa viettää juhannusta, te ette näe mitä siellä tapahtuu.

Mitä sitten, jos Huippuvuoret ja Jan Mayenin saari menee lähivuosina Suomen ohi? Muistoissamme on aina Mixu ja Gijonin ihme.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Varmaan on Mixulla joulukuusi kesät talvet. On sellanen. Jouluihminen. Tää meidän Mixu.

Kunhan kukaan ei tee väkivaltaa Mixulle. Sellaisiakin maita maailmassa on aika montakin missä päävalmentaja ei saisi rauhassa viettää juhannusta. Ja tässä tilanteessa saattaisi päätyä niihin tilastoihin mitä tälläkin palstalla veikkaillaan.

(Joo, niissä maissa ei vietetä jussia, mutta noin muuten)
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kun ei ole päässyt elämänsä grillaamaan kuin jotain 10 kertaa niin en oikein osaa ymmärtää sen hehkuttamista näin kesäaikaan. Tokihan grilliruoka on hyvää, mutta olosuhteiden pakosta sitä ei pääse itse harrastamaan, joten kiinnostus sitä kohtaan on minimaalista.

Kesän viettäminen mökillä herättää ainakin minussa vielä enemmän ihmetystä. Aluksi olin aikas katkera faijalle, kun hän meni parisenkymmentä vuotta sitten myymään Ruoholahdella sijainneen mökkinsä, mutta mitä enemmän aikaa on kulunut, sitä vähemmän mökkielämää kaipaa. Mökkimme tosin oli kaasulämmitteinen ja vailla mitään mukavuuksia ja tiekin oli siinä kunnossa, että vain vaivoin vanha Saab 96 sen selvitti ja järvivesikin oli usein täynnä jotain pieniä neulasia, mutta se oli silti meidän mökki. Työmäärä, joka siellä piti suorittaa joka kerta, kun paikalle saapui, oli kuitenkin sen verta massiivinen, etten näe ainakaan lähitulevaisuudessa itseäni minkään mökin omistajana.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kun ei ole päässyt elämänsä grillaamaan kuin jotain 10 kertaa niin en oikein osaa ymmärtää sen hehkuttamista näin kesäaikaan. Tokihan grilliruoka on hyvää, mutta olosuhteiden pakosta sitä ei pääse itse harrastamaan, joten kiinnostus sitä kohtaan on minimaalista.

Grillaamisessa ei ole kyse sen ruuan mausta ollenkaan, vaikka saattaahan se maistua vähän erilaiselle kuin kotona kotiliedellä tehtynä. Kyse on siitä itse tapahtumasta. Siinä kun grillaillaan, juodaan kaljaa, keskustellaan jalkapallosta, saunotaan ja uidaan. Ja tehdään nyt mitä ikinä tehdäänkään.

Aika useinhan se jää ihan liian vähien ihmisten vastuulle ja muut tulee syömään kuin rapujuhliin "ai joko se on valmista". Jossain muualla kuin kerrostalossa eli omakoti- tai rivitalossa taas grillataan sen takia pienellä porukalla, että on kiva olla välillä ulkona, kun ei ole pakkasta. Hankalampaahan se ravinnon pöytään järjestäminen on kuin sisällä keittiössä.

Semmoista ei yleensä kannata kaivata mitä ei pääse tekemään. Koskee myös esimerkiksi seksiä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Vitun hyvää juhannusta tähän ketjuun ja kaikkiin ketjuihin!

Vähän jännittää kyllä miten on supertriplaveikkaukseni laita, enkä luullakseni ole semijännityksessäni aivan yksin.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Hyvä juhannus, positiivinen juhannus, aivan fantastinen juhannus. Ja näin.
 

Girardi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers ja Kalapa
Loma alkoi, Juhannus ja skottien lahja maailmalle Caol Ila 12vee, aah.. jusseja!
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Iltalehden testin mukaan juhannusminäni on Mixu Paatelainen.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Turussa sadepilvet häipyivät joskus puolen päivän pintaan. Nyt on oikeinkin leppoisaa puolipilvistä aurinkoa ja lämpötilakin taitaa (auringossa) olla jo parinkymmenen paremmalla puolen. Ensimmäiset grillimakkarasetit on vedetty, pihvit ovat marinoitumassa, kahvi tippui just ja salaattiainekset ovat vielä odottamassa tekijäänsä. Oluet ovat - ja pysyvät - lämpimässä!

Täytyy sanoa, että yllättävän paljon naapuritaloissa on jengiä paikalla samoissa merkeissä. Mä olen viettänyt Turun city-juhannuksia jostain vuodesta 2007 tai 2008 lähtien. Vuosi vuodelta tämä näyttää tulevan aina vaan suositummaksi vaihtoehdoksi. Vielä viitisen vuotta sitten tälläkin asuinalueella sai koko juhannusviikonlopun tepastella täysin yksikseen. Juhannusaattoiltana Aurajokiranta oli käytännössä täysin tyhjä - nyt muutamaan viime vuoteen sinne ei ole enää viitsinyt edes lähteä känniääliöiden sekaan.

Vähän jännittää kyllä miten on supertriplaveikkaukseni laita, enkä luullakseni ole semijännityksessäni aivan yksin.
Hm... 9-4-2 - 15

Voisin jo tässä vaiheessa heittää, että arvioit H-sarakkeen täysin yläkanttiin. L-sarake on ehkä vähän aliarvioitu, mutta saattaa osuakin kohdilleen eikä T-sarakekaan ole mitenkään liioiteltu. Kokonaismäärä (15) saattaa myös olla hyvinkin lähellä totuutta, jos myös random-tapaukset huomioidaan.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Tiedän, että ei saisi olla pinnallinen, mutta toi kirkkoampuja on kyllä niin profiilin täyttävä jo pelkästään ulkonäöltään, että oksat pois.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ai vitsi mikä fiilis!

Tuli varmaan ensimmäistä kertaa viiteen vuoteen kiskottua wanhat kunnon hopeanväriset nappulatossut jalkaani. Mahtaisivatko olla peräisin jostain vuosituhannen vaihteesta? Kobra-suomuinen pelipaitakin meni vielä päälle, vaikka vähän keskivartalon kohdalta kiristikin. Tosin ei niin paljoa mitä alun perin oletin. Mä olen sitä aina sanonut, että lyhyellekin juoksulenkille mä lähden täysin kyrpä otsassa, mutta pallon kanssa mä kirmaan hymy huulillani kuin nuori orhi kesälaitumella tammojen perässä. Tosin eihän tällainen wanha mies jaksa enää juosta kuin muutaman minuutin kerrallaan - puolen tunnin potkiskelun jälkeen olo oli kuin olisin liittymässä Juhannuksen Supertriplan tilastoihin...

Yllättävän hyvin potkutaitokin on vielä tallella. Muutaman harjoitusvedon jälkeen mä paukutin rankkaripilkulta kahdeksan kertaa kymmestä ylärimaan (tarkoituksella). Samaten kentän oikealta puolen noin paristakympistä vedetyt "vaparit" upposivat yllättävän varmasti edelleen takanurkkaan. Ulkosyrjäkierre alkoi purra vasta aivan viime metreillä - aivan kuten ennen vanhaan. Huomenna tosin tietää, että jalat huutavat hoosiannaa.

Nyt ei muuta kuin suihkuun, grilli uusiksi tulelle ja läskiä naamariin ettei sentään ihan urheilijaksi luulla!
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tuli käytyä Kivinokan juhannuskekkereitä ihmettelemässä ensimmäisen ja tasan tarkkaan viimeisen kerran. Paikka oli ok, mutta porukka ympärillä ei herättänyt yhtään halua jäädä paikalle pidemmäksi aikaa: lapsiperheitä, eläkeläisiä ja juoppoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös