Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 343 639
  • 66 863

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Urheilukannatuksen kliimaksi on ymmärtääkseni se, kun oman suosikkijoukkueen kapteeni nostaa voittopokaalin kohti taivasta. New England Patriotsin kannattajat ovat varmasti huutaneet kovaan ääneen, kun...

...seuran omistaja vastaanotti Super Bowlin voittopokaalin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ikävänkantajan viimeaikaisia edesottamuksia palstalla seuranneen alankin kääntyä sille kannalle, että hänet pitäisi ottaa jatkoajan toimitukseen ylipäälliköksi vastaamaan julkaistavien juttujen ulkoasusta ja otsikoiden sanamuodoista. Tuota tykitystä on ihailtavaa seurata, hyvä että joku jaksaa ja viitsii. Sitä taas joutuu ihmettelemään että miksi se toimitus ei jaksa ja viitsi, kun tason nostaminen olisi todella helppoa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ikävänkantajan viimeaikaisia edesottamuksia palstalla seuranneen alankin kääntyä sille kannalle, että hänet pitäisi ottaa jatkoajan toimitukseen ylipäälliköksi vastaamaan julkaistavien juttujen ulkoasusta ja otsikoiden sanamuodoista. Tuota tykitystä on ihailtavaa seurata, hyvä että joku jaksaa ja viitsii. Sitä taas joutuu ihmettelemään että miksi se toimitus ei jaksa ja viitsi, kun tason nostaminen olisi todella helppoa.

Kysymys on pelosta. Haluaisitko itse jonkun jatkuvasti osoittavan virheitäsi?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kysymys on pelosta. Haluaisitko itse jonkun jatkuvasti osoittavan virheitäsi?
Tälläiseen kysymykseen on hankala vastata. Minun tekemät virheet kun tulee väkisin naamalle, ennemmin tai myöhemmin. Jos siis työnteosta puhutaan. Harrastuksissakin ne melkoisen usein saa kuulla, mutta ehkä kuulunkin sellaiseen ihmistyyppiin jota on siunattu liian pienellä aivokapasiteetillä ymmärtääkseni tai vaivautuakseni tuollaisesta. Lisäksi harmistun kovin kun oma kirjoitukseni on karmeeta skeidaa ja sitten omaa tekstiä lukiessa alkaa löytämään niitä virheitä, tosin se lukihäiriöisenä on hieman hankalaa sekin. Mutta siis vastatakseni kysymykseesi, jos tehtäväni olisi valtakunnanmediaan (no valtakunnan ja valtakunnan) suoltaa tekstiä, niin kyllä minä mielelläni ennen "lähetä" napin painallusta pytäisin kaveria lukaisemaan sen pahimpien aivopierujen osalta. Huutelenhan huonona kirjoittajana emännältä yhdyssanaoppiakin harva se päivä, kun ei vaan ite osaa ja tajua ja se taas on suorastaan guru.

Onnistuinko väistämään kysymykseen vastaamisen?
 

Savon Detroit

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Sabres
Parin päivän päästä mun miesystävä muuttaa toiselle paikkakunnalle työn perässä. 4,5 vuoden suhde päättyy.

Mitä mä nyt teen? Koskaan en oo ennen kokenut eroa, tai siis kumpikaan meistä ei ole. Eli siis oltiin toisillemme ne ekat. Ja ikää nyt mulla 25.

Vähän pelottaa tartunko miten pahasti pulloon, kun siitä vasta se itku ja pahaolo tosissaan tulee. Kamalaa ajatella, että joka ilta pitää mennä yksin nukkumaan ja sitten taas herätä yksin...

Kyynel :'(

Välimatkat on vaan ihmisen mielessä, jos oikeasti kumpikin välittää toisesta: Ei tosisuhteita kaiketi aloiteta ja lopetella senmukaan, mihin paikkaan planeetalla sattuu hetkeksi elämän virta viemään, vaan rakastavaiset palaa aina yhteen pisimmiltäkin matkoilta ja suurempienkin vesien takaa. Toisen odotus ja taivaanrantaan tähyäminen lämmittää yksinäisen mieltä, elämässä on yksi asia mikä pitää elossa ja hereillä, odotus.
Odotus, se uskollinen, palkitaan: Ei suurin sanoin, hurraahuudoin tai ylistyksin vaan hiljaisella lempeällä sylillä.
Ei pulloon, kirveeseen eikä epätoivoon pidä tarttua, sillä tämä sydämen asian selviää aivan itsekseen, ja sitä ihminen on lopuksi onnellinen koska selviää, rakastaako toinen syvästi sinua vaiko ei, jos ei ja ero erottaa, on sekin lopulta helpotus koska totuus on lopulta aina helpotus.

Minä en ole kukaan enkä mikään, mutta lohduttaisin sinua ja ketä tahansa vanhalla kiinalaisella sananlaskulla:
"Jos rakastat jotakin, laske se vapaaksi kuin lintu, jos se palaa luoksesi, se on sinun, ellei palaa, ei se koskaan ollutkaan"

Voimia ja elämänhalua sinulle hieno ihminen, joka jaoit tämänkin kirjoituksen minun tuntemattoman kanssa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Suomessa on viime aikoina tapahtunut yllättävän paljon ikäviä rikoksia jotka ovat järkyttäneet Suomen kansaa. Mietin tässä että pitäisikö aloittaa uusi ketju jossa voitaisiin keskustella asioista yleisesti sen sijaan että asioista keskustellaan monessa eri ketjussa? Joka tapauksessa, tämä on huolestuttavaa että tälläisiä ylipäätänsä tapahtuu, saati sitten näin tiheästi.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Suomessa on viime aikoina tapahtunut yllättävän paljon ikäviä rikoksia jotka ovat järkyttäneet Suomen kansaa.
Minun sivistynyt arvaukseni on, että ilmiötä selittävät seuraavat tekijät:

1) Yhteiskunnan tosiasiallisen turvallisuuden kasvaessa ja väkivallantekojen harventuessa harvoin tapahtuviin ylilyönteihin kiinnitetään enemmän huomiota kuin ennen. Tästä voi seurata, että vaikka tosiasiallinen turvallisuus kasvaa, koettu turvallisuus vähenee.

2) Tuloerojen kasvu ja talouden sakkaus. Mitä isommalla joukolla menee taloudellisesti päin persettä viiteryhmässään (Suomi), sitä enemmän tulee henkisiä yms. ongelmia, jotka purkautuvat tavalla tai toisella.

3) Media ottaa ilon irti tapauksista jauhamalla niistä viikkotolkulla.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Minun sivistynyt arvaukseni on, että ilmiötä selittävät seuraavat tekijät:

1) Yhteiskunnan tosiasiallisen turvallisuuden kasvaessa ja väkivallantekojen harventuessa harvoin tapahtuviin ylilyönteihin kiinnitetään enemmän huomiota kuin ennen. Tästä voi seurata, että vaikka tosiasiallinen turvallisuus kasvaa, koettu turvallisuus vähenee.

2) Tuloerojen kasvu ja talouden sakkaus. Mitä isommalla joukolla menee taloudellisesti päin persettä viiteryhmässään (Suomi), sitä enemmän tulee henkisiä yms. ongelmia, jotka purkautuvat tavalla tai toisella.

3) Media ottaa ilon irti tapauksista jauhamalla niistä viikkotolkulla.
Ihan valideja pointteja. Varsinkin tuo kolmas kohta pitää erityisen hyvin totta ja näin digitaalisena aikana uutisen leviävät todella nopeasti. Lisäisin kuitenkin lisää kohtia ilmiön selittäjäksi.

4) Kasvatus. Ei kenestäkään hyvin kasvatetusta lapsesta kasva sellaista hirviötä jotka pystyvät sellaiseen tekoon jotka hirvittävät (ja surettavat) meitä muita.

5) Kulttuurin muutos. Tällä tarkoitan sitä että monta eri kulttuuria kohtaa (suomalaisuus vs muslimikulttuuri vs whatever) jolloin kulttuurierot saattavat aiheuttaa tapahtumaketjun jossa eri kulttuurin omaavat ajattelevat radikaalilla tavalla. Tämä menee ihan molempiin suuntiin.

6) Resurssipula. Tämä liittyy hieman tuohon kakkoskohtaan, kuitenkin sillä erotuksella että tämä vaikuttaa kunnallisten palveluiden vähyyteen ja siihen ettei jo käytössä olevilla palveluilla ja niiden työntekijöillä riitä aikaa auttaakseen kaikki niitä jotka kipeästi apua tarvitsevat. Se johtaa väistämättä siihen että jotkut tapaukset saavat traagisia piirteitä.
 

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Ihan valideja pointteja. Varsinkin tuo kolmas kohta pitää erityisen hyvin totta ja näin digitaalisena aikana uutisen leviävät todella nopeasti. Lisäisin kuitenkin lisää kohtia ilmiön selittäjäksi.

4) Kasvatus. Ei kenestäkään hyvin kasvatetusta lapsesta kasva sellaista hirviötä jotka pystyvät sellaiseen tekoon jotka hirvittävät (ja surettavat) meitä muita.

5) Kulttuurin muutos. Tällä tarkoitan sitä että monta eri kulttuuria kohtaa (suomalaisuus vs muslimikulttuuri vs whatever) jolloin kulttuurierot saattavat aiheuttaa tapahtumaketjun jossa eri kulttuurin omaavat ajattelevat radikaalilla tavalla. Tämä menee ihan molempiin suuntiin.

6) Resurssipula. Tämä liittyy hieman tuohon kakkoskohtaan, kuitenkin sillä erotuksella että tämä vaikuttaa kunnallisten palveluiden vähyyteen ja siihen ettei jo käytössä olevilla palveluilla ja niiden työntekijöillä riitä aikaa auttaakseen kaikki niitä jotka kipeästi apua tarvitsevat. Se johtaa väistämättä siihen että jotkut tapaukset saavat traagisia piirteitä.

Kohdassa neljä vedetään kyllä vähän mutkia suoriksi. Ei se ihan niin yksinkertaista ole, että kaiken pahan alku ja juuri on kasvatus. Nykyään tiedetään esimerkiksi se, että psykopaattien aivot ovat erilaisia kuin valtaväestön ja on myös viitteitä siitä, että ne saattaisivat olla sitä jo syntymästä asti. Sitten on tietysti esimerkiksi psykoosissa tehtyjä hirmutekoja, joita ei juuri voi kasvatuksen syyksi laittaa.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Sitten on tietysti esimerkiksi psykoosissa tehtyjä hirmutekoja, joita ei juuri voi kasvatuksen syyksi laittaa.
Toki mielisairaudet ovat asia erikseen mutta olen edelleen sitä mieltä että parempi kasvatus yleisellä tasolla vähentää myös väkivaltarikoksia.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kuulostaa harmilliselta, @SeQuins. Paljonko teille nyt sitten tulee välimatkaa? Jos kumpikin tykkää yhdessäolosta, niin onko etäsuhde mahdollinen?

Jos ero on ainoa vaihtoehto, otan vilpittömästi osaa suruusi.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Ymmärrän @SeQuins. Ei tuo kivalta kuulosta ja harmittaa puolestasi. Parempi etten lähde itse enempiä tunteilemaan, jotten aiheuta itselleni tahi kellekään muulle enempää surumielisyyttä. Läheisten tuki on tosiaan paljon parempi kuin turvautuminen näihin mainitsemiisi huonompiin vaihtoehtoihin. Sen verran nuo viestisi kuitenkin koskettivat, että oli pakko miettiä, olisiko asiaan jotain lohtua.

Kovasti jaksamisia!
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Eetu Selänne puhuu suomea Andy McCoyn tavoin. No ehkä hiukan paremmin, ymmärtäähän nuo syyt ruostuneen suomen kielen takana, ei siinä mitään. Sitä tuli mietittyä, että olisiko Eetu parempi äidinkielenopettaja, kuin Mika Häkkinen englanninkielenopettajana, kas siinä vasta pulma.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...Sitä tuli mietittyä, että olisiko Eetu parempi äidinkielenopettaja, kuin Mika Häkkinen englanninkielenopettajana, kas siinä vasta pulma.

Tiedä häntä Häkkisestä englanninmaikkana, mutta jos sun lapset haluaa oppia suomea, niin sä toivot, että joku muu opettaa sitä niille kuin Häkkinen.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Tiedä häntä Häkkisestä englanninmaikkana, mutta jos sun lapset haluaa oppia suomea, niin sä toivot, että joku muu opettaa sitä niille kuin Häkkinen.
Otetaanko sijaiseksi samoilta ajourilta Räikkösen Kimi?

Tai englannin opettajaksi samantien legendaarinen Mäkisen Tommi. Reis voos päät put kaar voos kuut.
 
Miten tää voi olla tämmöistä säätämistä taas. Keskittymiskyky missä sattuu, naurattaa ja ärsyttää yhtäaikaa plus hermostuttaa ihan saatanasti, ja ylipäätään olo kuin teini-ikäisellä ääliöllä (mikä yllätys, tässä casessa;). Kerää ittes Puppe, ole mies ja niin edelleen.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tää on just mun tuuria. Ulkomailla muka lämmittelemässä luita auringossa. No ei ole aurinkoa pahemmin näkynyt, joten eilen päätimme vaimon kanssa riipasta kännit. Minä heräsin puolisen tuntia sitten ja vaimolla ei mitään toivetta edes raottaa silmiä. Niin nythän keli olisi mitä mainioin mennä vaikka rannalle. Ei muuten ole ensimmäinen reissu, jossa minullä käy näin.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Nonni, nyt kun vihdoin sain vaimon ylös sängystä, niin taivas neni heti pilveen ja kylmyys alkaa vaivaamaan reumaattisia niveliäni. Syvältä sanon.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Toivottavasti teillä on vielä reissua jäljellä, jotta ei koko reissu mene pilvessä vaan pääsee biitsillekin.
Minua on viime ajat vaivannut täysin naurettaviin mittoihin paisunut unettomuus. En vaan saa unta ennen viittä aamulla vaikka mitä tekisin. Nukahtamislääkkeitä minulla on, mutta ei niistä tapahdu yhtään mitään.
Onneksi ei kuitenkaan tarvitse mennä lääkäriin, koska eräs kaverini kertoi ongelman olevan siinä, että menen liian myöhään nukkumaan...
Niin, unettomuus on oma valinta ja se menee pois, jos menee yhdeksältä sänkyyn makaamaan.
 

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
Junttiketjussa puhutaan sujuvasti samaan aikaan sekä pihvien oikeaoppisesta tilaamisesta että pedofiileista. Tulipahan vaan mieleen että kummatkin keskustelut liittyvät olennaisesti vielä vähän kypsentämättömään lihaan.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Junttiketjussa puhutaan sujuvasti samaan aikaan sekä pihvien oikeaoppisesta tilaamisesta että pedofiileista. Tulipahan vaan mieleen että kummatkin keskustelut liittyvät olennaisesti vielä vähän kypsentämättömään lihaan.

Olisiko oikea termi kuitenkin kypsymättömään?

Boldaus oma.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Jos nyt vaihtaisin nimimerkkiäni, niin vaihtaisin sen ehdottomasti Kertapanopettäjäksi. Vaikken nimimerkkini mukainen olisikaan, koska olen sinkku, mutta olisihan se mahtava nimimerkki.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kaippa sitä on mentävä tänään Nykäsen Mattia katsomaan. Iso on harmi, jos tänään on selvinpäin, kun se kamppanja ja kaikkea.
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Kauppoihin ilmestynyt suklaapatukkauutuus Iso Pätkis on saatanasta. Kyseessä on siis vanha tuttu Pätkis, mutta tuplakoossa, eikä se toimi ollenkaan. Pätkis ja Da Capo ovat olleet loistavia makeannälän tappajia ja sopivat pieneksi verensokerin nostattajiksi, mutta tuo tuplakokoinen Pätkis on jo ihan liikaa suklaata kerralla. Saatana jos tämä tarkoittaa että tuo perinteinen pienempi Pätkis poistuu niin maailma on muuttunut todella pahaksi paikaksi. Vastikään iloitsin Hopeatoffeen ilmestymistä pikkupatukkana, mutta tämä Pätkis-tapaus vetää nyt kyllä mieltä matalaksi.

Poistakaa nyt se lihonut Pätkis äkkiä markkinoilta ja palauttakaa samalla muuten siihen oikeaan Pätkikseen se käärepaperi, jollainen siinä oli kun minä olin pieni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös