Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 437 275
  • 67 230

müller

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Buffalo Bisons, Toronto Maple Leafs. On näitä muitakin.

Wikipedia kirjoitti:
The Maple Leafs say that the name was chosen in honour of the Maple Leaf Regiment from World War I. As the regiment is a proper noun, its plural is Maple Leafs (not Maple Leaves).

Toronto Maple Leafs - Wikipedia, the free encyclopedia

Ei ainakaan Wikipedian mukaan tule nimi vaahteranlehdestä, tai ei ainakaan suoraan. Sillä selittyy tuo kummallinen monikko.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joskus kesällä yhdet penskat kysyivät, että minkä auton mä ostaisin, jos voittaisin lotossa. Tuskin mä autoa ostaisin, nytkään kun en sellaista tarvitse. Vai ostaisinko sen leluksi? En tiedä. Eihän sillä kuitenkaan tulisi pahemmin ajeltua. Välillä saattaisin vuokrata jonkun nopean auton ja käydä sillä ajelemassa jollakin radalla tai jotain. Miksi mä en enää kulkisi julkisilla? Yksinkö sitä möllöttäisi jossakin taksin takapenkillä ja valittelisi yksinäisyyttä. Hitto vasta olin viikon pohjoisessa ja sen jälkeen oli kyllä taas niin kiva kulkea metrolla. Ja lottovoiton jälkeen mä varmaan muuttaisin kerrostaloon lähemmäs keskustaa ja matkustelisin paljon, mutta nukkuisinko mä enää hostelleissa? Vai ysinkö sitä möllöttäisi jossain hotellihuoneessa eristyksissä ja miettisi miten mahtava fiilis olisi olla jossakin hostellissa. No mutta ilmaiseksi ei ainakaan tarvitsisi enää paneskella, eikä tarvitsisi itse tehdä mitään ruokia, mutta eihän sitä nyttenkään tarvitse.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Julkisilla liikkuminen varsinkin ruuhka-aikaan on ihan mukavaa. Onhan siellä bussissa porukkaa, mutta yleisesti bussikaistat toimivat hyvin ja bussi on oikeasti nopeampi väline päästä kotiin kuin mitä omalla autolla pääsisi.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä oman auton ja julkisen liikenteen välisessä vertailussa on kolme tärkeää pointtia. Kumpi on nopeampi, halvempi ja kätevämpi.

No julkisillahan sitä yleensä pääsee nopeammin. Monesti sä oot jo perillä kun autoilijat vasta raaputtelevat jäitä ikkunoista ja pyyhkivät lumia katolta. Ja julkisillahan pääsee paljon halvemmalla. Vaikka ei laskisi ollenkaan mukaan auton bensoja, veroja/vakuutuksia eikä huoltoja/korjauksia, kuukausilippu maksaa monesti vähemmän kuin mitä auton arvo laskee. Ja julkisillahan pääsee paljon kätevämmin. Ei tarvitse skarppina keskittyä liikenteeseen ja väännellä vipuja, vaan voit matkustaa rennosti ja mukavasti. Eikä haittaa vaikka vähän löytyisikin promilleja verestä. Ja esim. metrossakin on kiva kun näkee erilaisia ihmisiä. Ei tarvitse yksin möllöttää.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mun mielestä oman auton ja julkisen liikenteen välisessä vertailussa on kolme tärkeää pointtia. Kumpi on nopeampi, halvempi ja kätevämpi.

Näinhän se on. Jos omaa työmatkaani ajattelen, niin siinä menisi julkisilla, pysäkille jalan kulkien (6-10km yhteen suuntaan) semmoinen neljä-viisi tuntia päivässä. Omalla autolla tunti. Toki julkinen tulisi tässäkin moninkertaisesti halvemmaksi (seutulippu).
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Näinhän se on. Jos omaa työmatkaani ajattelen, niin siinä menisi julkisilla, pysäkille jalan kulkien (6-10km yhteen suuntaan) semmoinen neljä-viisi tuntia päivässä. Omalla autolla tunti. Toki julkinen tulisi tässäkin moninkertaisesti halvemmaksi (seutulippu).

Tuossa tilanteessa auton käyttö on toki järkevämpää. Mutta esimerkiksi minulla menee kotoani kouluun 25 minuuttia julkisilla enkä varmasti pääsisi autolla nopeammin, tietäen Tuusulantien päädyn ja Mäkelankadun alun ruuhkat. Toki voisi ajella pikkuteitä Tapaninvainion, Ogelin ja Käpylän läpi, mutta ei ole järkeä. Eikä autoa.

Vangin sellistä löytyi alaston nainen.
Vankilanjohtajan kommentti on hieno ja äärimmäistä havainnointikykyä osoittava:"-  Varmaankin siinä on ollut intiimi tilanne, mutta vartijoiden tullessa paikalle sellissä oli jo "rauha maassa".
En usko, että on ollut intiimi tilanne. Vangit haluavat vain alastomia naisia selliinsä esimerkiksi maalatakseen taulun.
Linkki: IL.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Joskus kesällä yhdet penskat kysyivät, että minkä auton mä ostaisin, jos voittaisin lotossa. Tuskin mä autoa ostaisin, nytkään kun en sellaista tarvitse. Vai ostaisinko sen leluksi? En tiedä. Eihän sillä kuitenkaan tulisi pahemmin ajeltua.

Pakko sanoa, että ehdottomasti samoilla linjoilla ollaan. Auto on ehkä viimeisin ja turhin ostos mitä tekisin lottovoiton sattuessa kohdalle. Jos haluaa esim. toiseen suurehkoon kaupunkiin matkustaa niin junaliikenne on sitä tarkoitusta varten erinomainen vaihtoehto. Ja mikäpäs sen mukavempaa kuin eksyä sinne ravintolavaunuun ja tilata olutta sieltä. Ja voi siinä ensipuraisun yhteydessä junan ikkunasta maisemia katsoessa todeta että rahaa on. Ei siis haittaisi lähes 10 euron tuoppihinta. Riippuen toki mikä olisi junamatkan tarkoitus, että voiko juoda samalla.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei siis haittaisi lähes 10 euron tuoppihinta.
Viikonloppuna matkustin junalla. Lapin Kulta maksoi 5.80, saman merkin Dark Arctic malt 5.90 ja Pilsner Urquell tasan 6 euroa. Kaupoissa on vähän isommat erot noissa hinnoissa. Suurin osa jengistä veteli tota normaalia Lapin Kultaa. No joo onhan toi arctic malt aika skeidaa.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nytkin tuolla kaapissa olisi kaksi lahjakorttia, joilla saisi ilmaisen päiväristeilyn. Ja yks hotellireissukin olisi naisen kanssa suunnitteilla.

Luin tarkoituksella väärin, sori! Mietin hetken aikaa, että paljonko pitää olla Koo-kaupan plussapisteitä, jotta saa ilmaisen hotelliviikonlopun uuden fressin pirkkalumpukan kanssa?!

Tätä se teettää, kun on jo kolmatta päivää ilman.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kauanko se auto ob siellä? Meinaan, kun mun ipanaa voisi kiinostaa ja huomenna tulee taas mun luo...
En mä tiedä. Itiksen facebook-sivullakin näyttää lukevan vaan että "nyt". Oliskohan lie huomennakin...

Siinä kauppakeskuksen päädyssä se oli, bussiaseman suuntaan olevan oven edessä. Sitä Monster jam -tapahtumaa näytti mainostavan.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Täytyy sanoa, että lienee suorannaista neroutta multa ostaa aina liian vähän juotavaa. Sitä ku sitten murehtii, että tää loppuu ihan salee kesken, lisää en saa mistään ja kapakkaan en lähe, niin sitä sitten juo juomaa normia hitaammin ja
koko ajan pysyy se ihannetila, eli ihan se hetki, jolloin tuntuu, että kohtaa nousee..

Edit. eli hurjat 6 olutta ostin.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Liikenneviraston ohje: "Tänään on syytä lähteä kotia kohti hieman aikaisemmin tai myöhemmin". Kuinkahan moni valitsee tuon myöhemmän vaihtoehdon, kun on perjantai ja kaikkea.
Otsikkokin olisi mielestäni ollut parempi muodossa:"Tänään kannattaa lähteä kotiin ennemmin tai myöhemmin.

IS
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Täytyy sanoa, että lienee suorannaista neroutta multa ostaa aina liian vähän juotavaa. Sitä ku sitten murehtii, että tää loppuu ihan salee kesken, lisää en saa mistään ja kapakkaan en lähe, niin sitä sitten juo juomaa normia hitaammin ja
koko ajan pysyy se ihannetila, eli ihan se hetki, jolloin tuntuu, että kohtaa nousee..

Itselläni on juuri päinvastainen tapa. Vaikka jääkaapissa olisi 16 olutta ja olisi tarkoitus alkaa juomaan, niin tulee tuossa tilanteessa haettua kaupasta uusi 24-pack olutta. Kaikkihan tietävät että lavallinen kaljaa tulee samanhintaiseksi kuin hankkia 24 irtokaljaa vaikka hakisi useammassa erässä, joten rahallisesti ei tuota ongelmaa hakea koppaa. Se on myös todella helppo ottaa vain mukaan kaupasta eikä tarvitse repiä pakkauksesta 10-15 irtokaljaa ja pakata niitä sitten muovipussiin. Ja jos ja kun kaljaa jää reilusti juomatta kännipäivän jälkeen niin kyllähän ne säilyvät ja ne voi aina juoda myöhemmin :D
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Melkein sata päivää Sotshiin, ja kaikki lähdössä jo nyt lapasesta. Tulee muuten helvetin mielenkiintoiset kisat, kaikin mahdollisin ja varsinkin mahdottomin tavoin. Annamunkaikkikestää;).
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
, oli asia sitten mikä tahansa
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kuka pitkäkyntinen on pöllinyt täältä kaikki kynsisakset ja -leikkurit? Varpaankynnet kasvavat pian käsittämätöntä pituutta. Niin hervoton läppä taas allekirjoittaneelta, että melkein hävettää.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Jumalaut mikä krapula päällänsä. Mutta ei mulla vaan naisystävälläni. Heh. Sen verran harvinainen situaatio, että pitää ottaa ilo irti.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Käväisin perjantaina SkiExpo-messuilla ja kiinnitin huomiota siihen, miten kyseisen messun näytteilleasettajat ja puhujat pukeutuvat. Tiedän, että kyseessä vapaa-ajan tapahtuma, joten pukeutumiskoodi on aika rento, mutta onhan se idioottimaista tulla esim. lehdistön eteen pipo päässä, repaleiset farkut jalassa ja joku ruma huppari päällä, lenkkareista puhumattakaan. Yrittäisivät edes. Samanlainen "tyyli" on kyseisillä messuilla ollut vallalla niin kauan kuin muistan.
Onneksi kyseinen tapahtuma on niitä harvoja, jolloin tuollaista pukeutumista pääsee todistamaan.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
NHL-puolen Granlund-ketjun herättämiä ajatuksia.

Tarvitsevatko jotkut sarkasmitutkaa? Eikö sarkasmia erota lukiessa? Minulla ei ole mitään ongelmaa asian suhteen joten vaikea on samaistua.

Toivottiin myös enemmän hehkutusta ja vähemmän analysointia. Ymmärtäisin jos kyseessä olisi iltapaskan tai suomi24:n keskustelu. Minua ei ainakaan kiinnostaisi lukea pelkkää hehkutusta, toinen toistaan auvoisampaa höpöhöpöä kuinka kaikki on ihanaa. Sarkasmi tekstin lomassa piristää. Myös viestit joissa on muutakin asiaa kuin "on se kova" piristävät. Jos hehkutusta haluaa lukea niin suosittelen tilaamaan Pro Hockeyn. Mainiota lukemistoa alle 15-vuotiaille ja ilmeisesti muillekin...
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Laitetaan tähän ketjuun, jottei loukata ketään. Iltasanomat uutisoi, että parikymppinen äiti on tuomittu 20 päiväsakkoon, koska antoi luunapin 3-vuotiaalle lapselleen.
Mitä ihmettä tapahtuu? Kaukana ovat ne ajat, kun faija bongasi minut ja kaverini jostain puusta helvetin korkealta tai käytiin heittelemässä lumipalloja ihmisten oviin. Rangaistuskin saatiin, nimittäin tukkapöllyä tuli ihan aiheesti.
Ei silloin tehty rikosilmoituksia noista asioista. Tuskin olisi mennyt läpikään mikään pahoinpitelysyyte, jos mutsi/faija retuuttaa hiuksista.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
^ Nykymeno masentaa. Puhumallako muka lapsi rauhoittuu? Puheen laatu ja ääni pitää varmaan olla sellaisia, että oma pikkumussukka ei traumatisoidu, sillä jos niin tapahtuu, niin sossut ovat sekunnin tuhannesosassa oven takana.
Ihmekös tuo, kun jo minunkin ikäluokkaa olevat päivittelevät nykypäivän kasvatusmetodeja.

Mitenköhän muuten sossut ja vaikka poliisit rauhoittelevat riehuvaa 5-vuotiasta omassa kodissaan?
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Mulla pukkaa jonkinlaista burnoutia tai masennusta päälle. Nykyinen elämän tilanne ei maistu ja päivä päivältä motivaatio työntekoon tuntuu laskevan kuin lehmän häntä. Ei näistä viitsi oikeessa elämässä edes kenellekään valittaa, kun esim. vaimollakin on omat stressinsä töissä. Vituttaa vaan kaikki ihan suunnattomasti.

Noh, sainpa tämänkin purkauksen johonkin suollettua. Kiitos Jatkoaika.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös