Muistan kun sellaiset festarit kuin Tomaatteja, Tomaatteja oli kovin isokokoisetkin täällä Hämeenlinnassa. Nämä on siis stand up festarit ja näitä stand up show:ta oli ympäri Hämeenlinnaa ja torilla oli iso festariteltta jossa oli myös näitä esityksiä. Festarit olivat myös useampi päiväiset kestoltaan.
Tuohon aikaa oli kiva kun jonkun lauantainkin sai viettää lähes kokonaan näillä festareilla. Esityksiä oli päivän aikana sen verran paljon ja niitä oli myös hieman muistaakseni rytmitetty niin etteivät nyt ihan päällekkäin menneet.
Nykyään täällä Hämeenlinnassa nämä festarit vaikuttaa olevan supistuneet niin että on vain pari hassua show:ta tuolla yhden hotellin ravintolassa ja sitten on kesällä koko festareiden pääkeikka kesäteatterissa. Sittenhän toki näitä festareita on myös muualla Suomessa ja nykyään taitaa festareiden pääkaupunki olla Tampere jossa festareita on parina päivänä. Nämä päivät taisi olla joskus keväällä.
Äsken olin kyllä näiden Tomaatteja, tomaatteja stand up show:ssa tuolla erään hotellin ravintolassa. Mutta olihan se enää haalea muisto siitä mitä nämä festarit ovat parhaimmillaan tosiaan täällä Hämeenlinnassa ollut.
Tuo keikka oli kyllä ihan hauska, kyllä sen nyt katseli. Vaikka sellaiset hetket kun olisin täysin nauruun revennyt niin jäi uupumaan. Esiintyjinä tuolla oli Heikki Vilja, Mika Eirtovaara ja Kumman kaa-ohjelmasta tuttu Heli Sutela. Monella kyllä katsomossa tuntui olevan paljon hauskempaa kuin minulla. Niin paljon naurua kuului pöydistä, minä en innostunut niin paljoa nauramaan. Mutta en tiedä, ehkä se oli helpompaa nauraa kun oli vähän alkoholia nauttinut. Minä en juonut kuin kokista.