Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 352 951
  • 66 882

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Ei tämä naitu hiki tunnu laskevan millään. Eikä ikkunasta tule mitään viileää henkäystä helpottamaan. Eihän täällä sisällä edes ole kovin kuuma vain 23,9°C lämmintä ja ulkona suunnilleen sama. Ja tiedoksi että tämä ei siis ole mikään lämpöstä valittaminen vaan kerron tosi asiat. Niin kuin ne koetaan ja luetaan...
Tuollainen sisälämpötila olisi luksusta. Täällä mökillä sentään saatu laskemaan 29->28 jo. Harmi kun tuo sauna on samassa rakennuksessa eli tuo asuintilojen tiiliseinä hohkaa kuumuutta varmaan aika pitkään. Mutta onneks ulkona jo viilennyt niin meillä onkin tuuletin ulkopuolella puhaltamassa kylmempää ilmaa sisään. Toisaalta kaikkeen tottuu. Eilen taisi olla 27 sisällä kun menin nukkumaan, hyvin nukutti vaikka hetken kesti saada unenpäästä kiinni kuumuuden takia.
 
Ei kai se ole sen ihmeellisempi kuin runkattu hiki, pistä scene pyörimään vaan.

En mie nyt. Joku keskittymishäiriö. Äsken katsoin vain Dannyn lopputulemiset scenestä jota oon katsellut satoja kertoja. Kelaa sen sinne loppuun jos sen haluaa vaan nähdä. Ei myö miehet olla mitään koneita että aina jaksaa koko scenen kattoa. Herkuttelee parhailla paloilla. Top1. Tietää mitä saa.
 

redpecka

Jäsen
Joskus elämä yllättää. Juttelin muutaman tunnin erittäin fiksun ja sivistyneen oloisen noin kolmekymppisen jätkän kanssa.

Sitten se yhtäkkiä vaihtoi aihetta ja kertoi melkein jääneensä tänään kotiin, koska aamulla Tarot-kortit näyttivät huonoja enteitä lähitulevaisuuteen.
Mulle kävi sama. Juteltiin pitkään Tarotista kunnes paljastui ettei se edes tiennyt bändiä. Toivottavasti me ei oltu toistemme langan päässä.





Kasarillahan Tarot oli vähän kai vitsi ja en itsekään edes oikein vaivautunut kuuntelemaan kun onhan näitä parempia ja ulkomaalaisempiakin bändejä kuten vaikka Kiss. Oliskohan tuolla tubessa sitä maailmanluokantason haastatteluklippiä Tarotista kun kertovat kuinka tarpeeksi isot skobet löytyi vasta ulkomailta. Mitä niitä ohjelmia silloin oli? Rockstop? Hittimittari?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
En saanu nukuttua ja oli pakko nousta sängystä touhuaan jotain. Joku älynväläys tuli että käyn viileessä suihkussa. Koko päivä taas oltu aurinkossa. No se viilee suihku oli aivan hyvä ratkasu. Mutta sitten keksin sheivata ja trimmata parran samalla niinku normisti aamusin. Ja ninku vanhasta tottumuksesta lätkäsin Huuko Possia klyyvariin sheivin jälkeen. Ny sitte rouva on ihan notta "Aa, kulta. En tiänny että sua haluttaa noin, hih hihi..." No mitä tohon ny sanos? Koska ei oikeestaan. Oikeestaan haluan vaan tehrä nakkisämpylän ja koittaa saara unta uusiks.

Tiedän. Olen Sonni
 

Räpylätassu

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Avalanche
Calcio Storico Fiorentino on helvetti soikoon upea peli. Kyseessä siis 1500-luvulla Firenzessä syntynyt historiallinen jalkapallo, tosin peli ilmeisesti kehittynyt Roomalaisten legionaalaisten pelaamasta harpastum pallopelistä. Peliä pelataan ainoastaan Firenzessä, joka kesä kolmen ottelun turnaus jossa pelaa neljä joukkuetta Firenzestä, valkoiset, punaiset, siniset ja vihreät. Nämä joukkueet edustavat tiettyjä historiallisia napurustoja Firenzessä, tai tarkemmin ottaen historiallisia kirkkoja ja naapurustoja niiden ympärillä. Joukkuuet koostuvat ainoastaan amatööreistä ja pelaajien täytyy olla joko syntyperäisiä Firenzeläisiä tai asuneet Firenzessä yhtäjaksoisesti vähintään 10 vuotta. Turnaus on hyvin yksinkertainen: Välierät, joidenka voittajat kohtaavat finaalissa. Palkintona kunniaa ja ilmainen illallinen, ei mitään muuta.

Säännöt ovat melko... perinteiset. 27 pelaajaa joukkueessa kentällä, ei vaihtoja. Ottelu kestää 50 minuuttia juoksevalla kellolla. Enemmän pisteitä saanut joukkue voittaa, pallon kuljettaminen (käsissä, tosin mikään ei estä jalkojen käyttöä) vastustajan maaliin tuo yhden pisteen. Kuitenkin, pallon heittäminen/potkaiseminen maalin yli tuo vastustajalle puolikkaan pisteen. Pelaajat eivät saa potkia toisia päähän, lyödä päähän takaapäin, hyökätä useamman pelaajan voimin yhden kimppuun tai lyödä ns. sucker puncheja. Kaiketi iskut vyön alle ja silmien puhkominen myös kielletty... Ja siinäpä ne kiellot taitaa ollakkin. Puhutaan urheilulajista joka saa rugbyn näyttämään pehmeältä peliltä.

Ja tässä vuoden 2019 finaali valkoisten ja punaisten välillä:




Joskus täytyy mennä paikan päälle katsomaan.
 
@Czescku, ei kannata innostua vielä liikaa kohdallani että nähtäis tänä kesänä. Perhepiirissä on yksi jutska tulossa ja tuollaista ainutlaatuista juttua tuskin voin jättää välistä, tai ei moni ainakaan kehtaisi jättää välistä jos kutsu käy. Päivämääristä en vielä tiedä, mutta pian se selviää. Ilmoitan sitten kun olen täysin varma asioista ja että ei turhaan sit joudu pettymään..
 
@Czescku ja @Punamusta, kiitos sanoista! Miekin haluaisin tavata livenä uusia ihmisiä ja tottakai se tekisi päälleni vain hyvää. Turha enää tässä iässä alkaa liikaa ujostelemaan. Kaverit todella vähissä, jo pelkästään tästä syrjäkylästä johtuen. Ja sit kun ei ole autoa/korttia eikä bussit kulje silleen kuin toivoisin. Vaikeemman kautta mennään mutta ei mikään luovuttamisasenne auta tai johda mihinkään. Helpottaa tää vielä, tiedän sen. Se on sit helpotus kun asiat on jotenkuten paremmin kuin mitä ne ovat just nyt.

Otan nyt pienen "riskin", kertomalla että veljeni esikoinen syntyi tuossa reilu viikko sitten. Just silloin kun olin helvetti juomassa rahani enkä voinut heti onnitella. Vasta muutama päivä sen jälkeen sain tietää.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle kävi sama. Juteltiin pitkään Tarotista kunnes paljastui ettei se edes tiennyt bändiä. Toivottavasti me ei oltu toistemme langan päässä.





Kasarillahan Tarot oli vähän kai vitsi ja en itsekään edes oikein vaivautunut kuuntelemaan kun onhan näitä parempia ja ulkomaalaisempiakin bändejä kuten vaikka Kiss. Oliskohan tuolla tubessa sitä maailmanluokantason haastatteluklippiä Tarotista kun kertovat kuinka tarpeeksi isot skobet löytyi vasta ulkomailta. Mitä niitä ohjelmia silloin oli? Rockstop? Hittimittari?


Mä olin Tarotin keikalla Lepakossa. Oli kyllä kova keikka, ja Lepakossa oli jotain sellaista karua tunnelmaa. En kyllä muista loppuillasta mitään, mutta Tarotin sentään muistan.

Tässä samassa asunnossa asuu myös yksi joka tekee näitä Tarot-ennustuksia. Tekee tuo niillä enemmän rahaa kuin minä. Pitäis vissiin vaihtaa työpaikkaa...
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
@banaaninviljelijä etsii sinulle naisen Lappeenrannasta niin pääset kokeilemaan itse. Minä kävin ensimmäisen kerran hänen luonaan Kontulassa niin heti olin imuttelemassa tanssilattialla jonkun daamin kanssa.

Miten tämä - eittämättä jo legendan maineeseen yltänyt - Banskun naistenkaatajan maine käytännössä toimii jos jo kaveritkin pääsee siivellä imuttelemaan? Puhuko se (lämmitteli valmiiksi...?) sulle naisen ja sä otit ns. kermat päältä kun pääsit heti imuttelemaan vai miten tämä toimii?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mä olin Tarotin keikalla Lepakossa.
Itse olen ollut Tarotin keikalla Pieksämäellä hotelli Savonsolmussa. Vuosi oli muistaakseni 2011. Kovin paljon en valehtele jos sanon että paikalla oli ehkä 20 ihmistä siinä lavan lähellä ja sitten jonkin verran muualla ravintolassa. Tuo sattui koulujen lopulle ja keikan lippujen hinnat oli asetettu ehkä aavistuksen turhan korkealle siihen nähden mikä tuohon aikaan liikkeellä olevan nuorison maksukyky oli. Lisäksi Pieksämäellä toimi tuohon aikaan käytännössä kaksi yökerhoa, toinen oli tämä Solmu ja sitten yksi toinen ja luonnollisesti tuo toinen yökerho päästi koulujen lopun kunniaksi kaikki ilmaiseksi sisään, eli "kaikki" menivät sinne.

Mutta oli muuten ihan vitun hyvä keikka. Jätkien ammattitaito kyllä näkyi siinä, oli paikalla sitten 10 tai 10 000 ihmistä niin täysillä vedetään. Vetivät jonkun parin tunnin setin ja oli noin niinku musiikillisesti parhaita keikkoja missä olen koskaan ollut. Keikan jälkeen tuli sitten vielä Tommi Salmelan kanssa juteltua pitkät tovit, on kyllä mukava mies. Hietalan veljeksiäkin tuli nopsaan morjestettua, Markolle annettiin kättäpäivää ja Sakarin kanssa myös kättäpäivää ja muistaakseni joku valokuvakin tarttui matkaan.

Tarot on/oli kyllä hieno yhtye. Siis ihan järjettömän hyvää metallimusiikkia ja bändinä hemmetin aliarvostettu. Parempien tähtimerkkien alla tästäkin olisi voinut tulla Suomelle huomattavasti isompi vientituote tuonne rock-/metallibändien joukkoon. Ei nyt välttämättä ihan sinne HIMin tai Nightwishin osastolle, mutta kenties jotain Amorphiksen tai Sentencedin tapaista. Nythän tuo loppujen lopuksi jäi kuitenkin aika pahastikin paitsioon, vaikka toki Hietalan Nightwish-yhteyden myötä saikin julkisuutta sitten enemmän.

Tuohon liittyen muuten hauska juttu vielä, olen nähnyt kuvan jostain levykaupasta missä Tarotin levyä myytiin saatesanoilla "Feat. Marco Hietala from Nightwish", kova jätkä kun feattaa bändiään missä on kuitenkin ihan vakiojäsen.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuohon liittyen muuten hauska juttu vielä, olen nähnyt kuvan jostain levykaupasta missä Tarotin levyä myytiin saatesanoilla "Feat. Marco Hietala from Nightwish", kova jätkä kun feattaa bändiään missä on kuitenkin ihan vakiojäsen.

Haha sehän perusti tuon bändin veljensä kanssa. Mutta kai sitä voi featata omassakin bändissään, mikäs siinä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Calcio Storico Fiorentino on helvetti soikoon upea peli. Kyseessä siis 1500-luvulla Firenzessä syntynyt historiallinen jalkapallo, tosin peli ilmeisesti kehittynyt Roomalaisten legionaalaisten pelaamasta harpastum pallopelistä. Peliä pelataan ainoastaan Firenzessä, joka kesä kolmen ottelun turnaus jossa pelaa neljä joukkuetta Firenzestä, valkoiset, punaiset, siniset ja vihreät. Nämä joukkueet edustavat tiettyjä historiallisia napurustoja Firenzessä, tai tarkemmin ottaen historiallisia kirkkoja ja naapurustoja niiden ympärillä. Joukkuuet koostuvat ainoastaan amatööreistä ja pelaajien täytyy olla joko syntyperäisiä Firenzeläisiä tai asuneet Firenzessä yhtäjaksoisesti vähintään 10 vuotta. Turnaus on hyvin yksinkertainen: Välierät, joidenka voittajat kohtaavat finaalissa. Palkintona kunniaa ja ilmainen illallinen, ei mitään muuta.

Säännöt ovat melko... perinteiset. 27 pelaajaa joukkueessa kentällä, ei vaihtoja. Ottelu kestää 50 minuuttia juoksevalla kellolla. Enemmän pisteitä saanut joukkue voittaa, pallon kuljettaminen (käsissä, tosin mikään ei estä jalkojen käyttöä) vastustajan maaliin tuo yhden pisteen. Kuitenkin, pallon heittäminen/potkaiseminen maalin yli tuo vastustajalle puolikkaan pisteen. Pelaajat eivät saa potkia toisia päähän, lyödä päähän takaapäin, hyökätä useamman pelaajan voimin yhden kimppuun tai lyödä ns. sucker puncheja. Kaiketi iskut vyön alle ja silmien puhkominen myös kielletty... Ja siinäpä ne kiellot taitaa ollakkin. Puhutaan urheilulajista joka saa rugbyn näyttämään pehmeältä peliltä.

Ja tässä vuoden 2019 finaali valkoisten ja punaisten välillä:




Joskus täytyy mennä paikan päälle katsomaan.

En kattonut kuin pätkän sieltä, toisen täältä, mutta olipahan sakeeta menoa. Mitä helvettiä, paneeko noin jotkut tua maassa ja rinki hurraa ympärillä? Mitä muuten muutamia noita pystytanssipareja osui silmään niin näkee että on nyrkkeilytaustaa veljillä. Mutta voi halvattu mitä meininkiä. Voi vidun macaroonit...
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Haha sehän perusti tuon bändin veljensä kanssa. Mutta kai sitä voi featata omassakin bändissään, mikäs siinä.
Joo mikäpäs siinä tosiaan.

Tähän liittyen toki sellainen juttu että kerran Marko Hietala on hälytetty pikakomennuksella Tarotin keikalle. Joskus ehkä kymmenkunta vuotta sitten piti olla Kuopiossa erikoiskeikka missä muistaakseni Johanna Rusasen (saattoi kyllä olla joku muukin) piti olla Tarotin solistina ja Marko siis ei ollut alunperin tuolla ollenkaan mukana, mutta Kurkela sairastui keikkapäivänä ja ääni lähti kokonaan joten tuohon aikaan Keravalla asunut Hietala otti lennon Kuopioon ja ei muuta kuin keikalle.

Olisihan se voinut olla ihan hieno veto kuulla Tarotia naislaulajan vetämänä, mutta sinänsä en usko että paikalle saapunut yleisö oli loppujen lopuksi kovinkaan pahoillaan tästä solistin vaihtumisesta viime metreillä.

Hahaa, löytyipäs netin kätköistä uutinenkin tähän. Tapaus vuodelta 2008:


Ihan hauska tuo uutisessa oleva "Tarotin solistiksi nousee Nightwishin laulaja ja basisti Marco Hietala". Mikähän lie työharjoittelija tuon jutun on tehnyt, Savon Sanomat kun kuitenkin hyvinkin pitkälti Kuopioon keskittynyt lehti vaikka toki muidenkin Savon kaupunkien juttuja siellä on.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Alkaa työpäivän kiireet taittumaan hiljaiseksi iltapäiväksi ja tulin aikani kuluksi jatkoaikaan. Kävin noissa muutamissa politiikkaketjuissa, mutta ei vaan pysty. Mistä tuo järjetön riidanhalu ja oikeassaolemisen tarve oikein kumpuaa? Kertooko ne kotona ylpeänä, että näytinpäs internetissä kaapin paikan tuntemattomalle ninimerkille vai kuvitteleeko joku tuolla tavoin muuttavansa jotain. Tykkäykset ainakin pitäisi kytkeä pois päältä noista ketjusta, niin loppuisi edes se samanmielisten hörhöjen selkääntaputtelu.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Salaatit nuupottaa... Punajuuret kärvistelee... Kaikkialla on niin kuivaa. Kerätyt sadevedet on käytetty jo ajat sitten ja omasta kaivosta on pitänyt ottaa täydennystä. Ei vaan viitsisi koko kasvimaata kastella "juomavedellä". No ensi viikolla on tulossa vissiin sateita... Se olis kasvien kannalta ihan kiva.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt on eläinrakkaalla Heralla paha mieli. Olin leikkailemassa etupihan tuijien kärähtäneitä osia ja ehtinyt toisen tuijan kimppuun, kun tuli linnunpesä vastaan ja siinä oli munia. Mistä vitusta ton oisin voinut tietää? No hommat lopetin luonnollisesti siihen ja täytyy nyt toivoa kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että kaikki on lintuperheellä edelleen hyvin. Jatketaan tuijien hoitamista sitten lokakuussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös