Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 335 672
  • 66 851

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Tiedättekö sen tunteen, kun olette kaksi päivää juoneet ainoastaan alkoholia ja kahvia, etkä ole syöneet yhtään mitään, koska sydän on rikki? Ei ole hääviä ei. En taida tällä viikolla salille kyetä, ellen halua kuolla.
Tiedän jo ennestään ja sunnuntaina tiedän erittäin hyvin. Tulee nyt koko viikonloppu törpöteltyä menemään, joten rapsakat olot tulossa ja maanantai näyttää töissäkin aivan hirveältä. Ehkä pitää aloittaa juominen jo tänään...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kuulostaa hyvältä. Ilmakin just passeli. Näin kun itellä eessä pitkä viikonloppu niin lisäisin omaan varustukseen vielä kairan, pilkkivehkeet, konjamiinin ja kuskin.
No ketsuppi jäi puuttumaan. "Etkö sä muka muista ett syön makkara aina ketsupi kaa", toteaa lapsi. No en kyllä olisi niin varma kun se sinappikin on maistunut. Ketsuppi ja makkara on enemmänkin veljen lasten juttuja. Ehkä ollaan oltu liikaa heidän kanssaan niin miehen lapsi on "oppinut pahoille tavoille". Minun mielestäni ketsuppi kuuluu lähinnä makaronilaatikon päälle joten ei tullut sitä otettua mukaan retkelle. Varmaan jää ikuiset traumat tästä ketsuppi-jutusta lapselle... ;-)

Muutenhan retki meni ihan hyvin (ihan kuin se ketään kiinnostaisi). Ensin käveltiin pari kilsaa nuotiopaikalle. Aurinko paistoi, oli pikku pakkanen ja tiekin oli hyvä kulkea. Nuotio saatiin hyvin tehtyä mukana kannetuilla puilla ja tuohilla. Paistettiin makkara tai pari per naama. Käytiin järven jäällä liukastelemassa auringon paisteessa. Vedet olivat nousseet ja jäät olivat tulleet rantakalliolle ja niitä oli kiva särkeä. Takaisin paluu ei meinannut lapselle maistua koska edessä oli (hänen sanoillaan) enemmän ylä- kuin alamäkeä. Mikä oli kyllä totta. Kuitenkin hän jaksoi ja halusi kävellä takaisin vaikka tiedän että isi olisi kyllä hakenut hänet autolla jos tarve vaatii...
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
@Johnny B. Goode ainakin muistaakseni pitää tanssimista ihan homona touhuna. No ehkä tämä ihan normaalia lätkäfanien keskuudessa, kun kukaan minun lisäkseni ei ole tainnut vielä tunnustautua tanssijaksi. Mutta tanssiminen on kivaa ja näköjään siitä taas kerran julkaistu joku juttukin:
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No ketsuppi jäi puuttumaan. "Etkö sä muka muista ett syön makkara aina ketsupi kaa", toteaa lapsi. No en kyllä olisi niin varma kun se sinappikin on maistunut. Ketsuppi ja makkara on enemmänkin veljen lasten juttuja. Ehkä ollaan oltu liikaa heidän kanssaan niin miehen lapsi on "oppinut pahoille tavoille". Minun mielestäni ketsuppi kuuluu lähinnä makaronilaatikon päälle joten ei tullut sitä otettua mukaan retkelle. Varmaan jää ikuiset traumat tästä ketsuppi-jutusta lapselle... ;-)

Muutenhan retki meni ihan hyvin (ihan kuin se ketään kiinnostaisi). Ensin käveltiin pari kilsaa nuotiopaikalle. Aurinko paistoi, oli pikku pakkanen ja tiekin oli hyvä kulkea. Nuotio saatiin hyvin tehtyä mukana kannetuilla puilla ja tuohilla. Paistettiin makkara tai pari per naama. Käytiin järven jäällä liukastelemassa auringon paisteessa. Vedet olivat nousseet ja jäät olivat tulleet rantakalliolle ja niitä oli kiva särkeä. Takaisin paluu ei meinannut lapselle maistua koska edessä oli (hänen sanoillaan) enemmän ylä- kuin alamäkeä. Mikä oli kyllä totta. Kuitenkin hän jaksoi ja halusi kävellä takaisin vaikka tiedän että isi olisi kyllä hakenut hänet autolla jos tarve vaatii...

Olen myös uusioperheen vanhempi ja tutulta kuulostaa noi jutut, vaikka en ihan samassa tilanteessa ole ollukaan. Tulin perheeseen lasten ollessa melko pieniä (3 ja 5 vee) ja alkuun oli pitkään melko hankalaa. En ollut yhtään tottunut pikkulapsiin, enkä myöskään ole sellaisia halunnut. Lasten biologinen isä oli väkivaltainen juoppo, joka piti yhteyttä hyvin satunnaisesti ja kun piti, lähes aina oli jotain negatiivista tiedossa. Onneks on sittemmin poistunut kuvioista lopullisesti.

Muakin vitutti pitkään muksujen ylihyysäääminen ja vaimo kuittas sen aina kunnon isän puuttumisella yms. Ajan ja iän myötä tilanne kuitenkin rauhottu ja jopa adoptoin muksut omikseni. Nyt kun molemmat asuvat jo omillaan, ovat duunissa tahoillaan ja ollaan jopa isovanhempia, tilanne on hyvin seesteinen. Olen muksuille aina jonkinsortin isä, vaiks mua kutsuvatkin nimellä, mikä on mullekin very fine. Aika isona kunniana otin, kun sain saattaa tyttären viime syksynä alttarille erinomaisen vävyn vaimoksi.

Vaikka en tietääkseni fyysinen isä kenellekään ihan omasta valinnasta olekaan, niin kyllä ekan lapsenlapsen syntymä on herättäny tällaisessa vanhassa kyynisessä paskiaisessa ihan uusia tunteita ja katselen ennen niin vieroksumiani pikkulapsia ihan uusin silmin. En siltikään ole mikään täysin sokaistunut pappa, en esittele pikkusen kuvia työpaikalla enkä kerro pojan kuulumisia julkisesti, koska eiväthän muiden muksujen tekemiset hirveästi ketään kiinnosta. En myöskään edelleenkään pidä hirveästi huonosti käyttäytyvistä pikkulapsista. @Iisoppi :lle lohdutukseksi, kyllä se uusioperhekin voi joskus onnistua.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
@Johnny B. Goode ainakin muistaakseni pitää tanssimista ihan homona touhuna. No ehkä tämä ihan normaalia lätkäfanien keskuudessa, kun kukaan minun lisäkseni ei ole tainnut vielä tunnustautua tanssijaksi. Mutta tanssiminen on kivaa ja näköjään siitä taas kerran julkaistu joku juttukin:
Pidän toki, mutta poikkeukset vahvistavat sääntöjä. Sinä, veli Czesku, sen sijaan olet hieno mies. Tanssi niin paljon kun tanssituttaa. Mää örisen ja mossaan. Kaljulla. Sitä pitää tehdä mistä tulee hyvä fiilis. Ei koske Jari Sillanpäätä eikä Mike Jacksonia..
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jos Aarne Talvitie, Urho Vaakanainen ja Veikko Loimaranta pelaisi joskus samassa ketjussa, niin tuota trioa voisi kutsua sotaveteraani-ketjuksi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Jos Aarne Talvitie, Urho Vaakanainen ja Veikko Loimaranta pelaisi joskus samassa ketjussa, niin tuota trioa voisi kutsua sotaveteraani-ketjuksi.
Ai vidu. Ryssien kauhut. Noi jätkät vetää pikku nokat höökiä, hyppää suksille ja ennen kun peli päättyy niin ne on Uralilla!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
@Iisoppi :lle lohdutukseksi, kyllä se uusioperhekin voi joskus onnistua.
Totuus on se että jos en olisi tullut toimeen miehen lapsen kanssa edes joten kuten niin suhde olisi kariutunut alkuunsa. Pitkään tuntui, että mies meni kaikissa kiistoissa minun ja lapsen välillä aina lapsen puolelle. Nykyään mies välillä puolustaa minua jos lapsensa väitteet ovat hänen mielestään epäoikeuden mukaiset minua kohtaan.

Nyt tuli kyllä vähän huonoa ja sekavaa tekstiä. Taidan jättää tämän kirjoittamisen tähän. Aivoissa pyörii monia ajatuksia jotka voisi jakaa mutta en saa niitä nyt tähän jäsennettyä järkevästi. Aivot on jotenkin jumissa. No en minä mikään hyvä kirjoittaja ole muutenkaan...
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
Mä oon näitä, jotka voivat juoda vaikka viikon syömättä. Vetää aika paskaan happeen.
On tota tullut kokeiltua. Ei tunnu kivalta. En oo kyllä vieläkään syönyt ja pitää rupeaa lähteen liikenteeseen. Kaipa tää tästä. Näillä mennään.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Tulee alkoholiajat elävänä mieleen, kun lukee veljien edesottamuksista. Muistakaa pojat (ja tytöt ynnä muut) että viina on luuserien juoma, pidemmäm päälle se ei ole hyväksi, ihmisestä tulee jankuttaja ja tekosyiden etsijä.
Ja just sillä mennään. Ostin nyt ihan varovasti 24 tölkkiä olutta ja puoli litraa viskiä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Alkaa olemaan jokseenkin innostunut fiilis. Ulkona on kaunis, aurinkoinen mutta kylmä keli. Ja sunnuntaina virallisestikin alkaa ensimmäinen kevätkuukausi. Se on kevät hiljalleen täällä! Jes, pimeä aika alkaa vähenemään ja tilalle tulee toivottavasti aurinkoinen kevät!

Lintujen laulu, eloon puhkeava luonto, lisääntyvä valon määrä... Nämä ovat esimerkiksi keväässä hyvää. Niin, ja tietenkin myös playoffsien alku useassa eri urheilusarjassa! Ja jos ei sarjassa ole playoffseja niin ainakin keväällä käydään sarjassa kauden tärkeimmät matsit. Kevät on siitä ennen kaikkea hienoa aikaa että silloin käydään useassa urheilusarjassa kauden tärkeimmät ottelut, panokset kovenee.

Olen tällä hetkellä sairas ja sairauslomalla mutta kyllä sitä silti innostua kai saa lähestyvästä keväästä? Ja siks toisekseen, minulla ei ole enää kuumetta jos on koskaan ollutkaan. Mietin vähän mikä se nyt olikaan se mittaustulos siellä sairaanhoitajalla kun tänään ostin upouuden kuumemittarin ja senkään mukaan kuumetta ei ole. Tai sitten kuume on vain ehtinyt eilisestä laskemaan. Tai se pahin skenaario, lämpö heittelee nyt puolelta toiselle. On lämpöä, ei ole lämpöä, on lämpöä...

No juu, pitää vielä tarkkailla tuota lämpöä. Ja ainakin tänään vielä otti melko koville yhteensä kolmen kilometrin kauppareissut. Luulin paluumatkalla että lyyhistyn tuonne. No onneksi selvisin kotiini ehjin nahoin.

Ja hei, kaikille oikein fantsua kevään odotusta!
 

Nick Neim

Jäsen
Tänään on proileriperjantai, kun koivet olivat alennuksessa. Edullisia ovat mokomat muutenkin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lopulta uskalsin lähteä duunista. Uskallatteko te? Mistähän muuten on tullut sanonta pelko perseessä. Ai Urbaani sanakirja kertoo jotain.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Lopulta uskalsin lähteä duunista. Uskallatteko te? Mistähän muuten on tullut sanonta pelko perseessä. Ai Urbaani sanakirja kertoo jotain.

En tiedä mistä on tullut sanonta pelko perseessä. Sellaista muistelisin että sataa kuin esterin perseestä on tullut jostain Esteri-nimisestä paloautosta jonka perässä oli vesiletku? Taisi olla ensimmäisiä paloautoja...

Uskallanhan minä töistä lähteä. Jos vaan sinne taas viikon huilin jälkeen pääsen. Töistä lähtee oikein riemulla aina, etenkin perjantaisin.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Mä oon näitä, jotka voivat juoda vaikka viikon syömättä. Vetää aika paskaan happeen.
Mulle taas tulee ihan hirveä ruokahalu oluesta, vaikka muuten olut vatsaa täyttääkin. Varsinkin siinä, kun yö alkaa kääntyä aamuksi ja maisemaa katsellaan toinen silmä kiinni, voisin syödä vaikka hevosen. Ja varmaan olen usein myös syönytkin jotain romanialaista kaakkia, kun on joku pizzanlätty tullut haettua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös