Mitä ihmettä? Nyt tuli puskista. Onko siulla kaikki OK?
Nyt vähitellen alkaa olla vähän OK. Ei tässä mitään kuolemaa olla tekemässä tai palaamassa jatkuvan ryyppämisen aikakauteen. Eikä minusta ole kaveriksi kalsarikänni-ketjuun koska otan kerralla niin paljon ettei kiinnosta, pysty eikä jaksa kirjoittaa sinne kun on niin väsy, tuiterissa ettei saa mitään järkevää aikaiseksi.
No nyt
@Iisoppi en moralisoi tai kritisoi. On kokemusta alkoholismista. Laita viestiä.
Kiitti vetti viesteistä. Elämä jatkuu kyllä, juominen ei...
Mietin että mitä pakenet juomisella?
Joskus pakenin elämää, sitä etten kokenut olevani tarpeeksi sopiva kun en ollut niin sosiaalinen, eteenpäin pyrkivä ja varma kuin muut. Nyt kai oli mennyt liian kivasti, oli hyvä olla ja antoi itselleen oikeuden ottaa vähän ja tulikin tilanne että tuli otettua paljon. Jotenkin luulee että voi varoa vaikka tietää ettei se ole niin...
En ala moralisoimaan tai jeesustelemaan, kuinka nyt pitää ja on pakko pysyä pullosta erossa. Ne sanat eivät tuohon auta tai tehoa.
Vuosia sitten tiesin että se aine pitää jättää koska se teki minusta raunion ihmisenä. Jotenkin sen raunion unohtaa... tai kuvittelee että jokin on muuttunut että voi estää raunioitumisen. Jokaisen teidän sanat on tärkeitä tavallaan ja yllätyin miten paljon niitä oli.
Minäkin ihmettelen. Tai siis enempi olen yllättynyt ja/tai hämmästynyt. Ja vähän surullinenkin sun puolesta.
Älä ole surullinen. Minä selviän kyllä. Olen alkoholisti joka antoi hetken aikaa periksi... Ja juttu lähti laukalle. Nyt kokoan itseni ja skarppaan. Viina ei sovi minulle, se vaan tekee minusta apaattisen, väsyneen ja oudon olennon.
Olen ymmärtänyt
@Iisoppi olleen vuosia juomatta. Todellakaan ketään ei ruveta moralisoimaan.
Onhan tässä aikaa mennyt ilman övereitä. Joskus kadehdin sinun kykyä tissutella. Itse hukkasin sen kauan sitten. Nyt mennään kaikki tai ei mitään.
Muistatko muuten Iisoppi miten helvetin hyvä olo henkisesti ja fyysisesti meillä oli silloin, kun ei juotu?
Kyllä minä muistan, eihän siitä montaa päivää ollut kuin kaikki oli vielä ns. kunnossa.
Silti litra kirkasta tuosta vaan... Aika hurja veto.
Ei se ollut mikään ihme minun ryyppyaikoina. Ostin kerran vuorokaudessa kaksi pulloa viinaa, Suomi 32% ja Saunalahti 38%. Ja ne myös usein join. Nytkin itse hämmennyin kuinka paljon olin juonut alkoholia. Ei ollut ihme että oli muisti niin hatara ja halu levätä niin suuri.