@vilperi Kyllä sen herätyksen voi laittaa huoletta päälle ja luurin äänettömälle. Herättää.
Testaa homma valmiiks jo illalla, laitat herätyksen minuutin päähän ja äänet pois. Sitten jännäät ja odotat miten käy. Älä tosin unohda tämän jälkeen säätää herätysaikaa uudelleen.
Tämä asiahan on nyt melko paljon mielenkiintoa ja keskustelua herättänyt. Melko moni kommentoinut sitä kuinka ne äänet voi asettaa niin että vain herätyskellon ääni on toiminnassa tai muuta sellaista. Että uskotaan nyt että ääniä saa tosiaan ruksailtua ja kokeillaan tuota joskus lähitulevaisuudessa, varmaan jo viikonlopun aikana.
Olin tänään siellä peliongelmaisten keskusteluillassa. Ilta oli ihan mielenkiintoinen ja varmasti hyödyllinenkin. Ehkä enemmän olisi saanut olla sitä nimessä mainittua keskustelua ja etenkin niin että pelaajat itse olisivat päässeet enemmän keskustelemaan.
Mutta, illan antia olivat muun muassa se tieto että en ole tämänkään riippuvaisuuden kanssa tosiaan yksin. Suomi on kärkimaita koko maailmassa mitä tulee pelaamisen määrään. Euroopassa ainoastaan yllättäen? Irlanti ajaa edelle. Ongelmat ovat voitettavissa ja apua on saatavilla.
Alan kai taas käymään A-klinikalla terapiassa. Tuskin tuosta mitään haittakaan on ja käynnit ovat maksuttomia. Tosin eivät nuo A-klinikkakäynnit kauheasti minua auttaneet alkoholiongelmankaan kanssa vaan juominen jatkui silloin samanlaisena. Vasta antabus-lääkitys toi ratkaisun ongelmaan.
Illassa oli paikalla viisi pelaajaa ja varmaankin muilla pelaajilla oli vielä paljon enemmän ja isompia ongelmia pelaamisen kanssa. Mutta ei tosiaan minunkaan ongelmiani kannata mennä väheksymään. Se kun on pienet tulotkin niin ei tarvitse olla kovin isot pelimäärät kun se on jo isokin ongelma. Ja kun pelaaminen ei pysy hallinnassa. En ole pystynyt estelemään itseäni pelaamasta ja ei tuo ilta nyt varsinaisesti ratkaisua juuri tähän ongelmaan tuonut. Kuinka estää sortumasta siellä lähi-Salessa menemästä pokeriautomaatille?
Kun itselleenkin aina lupaa kauppaan mennessä että nyt en pelaa niin aina sitä tulee kuitenkin pelattua. Ja sinne automaattiin ne rahat äkkiä menevät. Tänäänkin ehdin jo kympin pelaamaan ennen illalla ollutta keskustelua. Ja se kymppi meni nopeasti eikä tuonut taaskaan mitään voittoa.
Mutta juu, minulla varmasti sekin tässä painaa että sen alkoholin kanssa tuli tehtyä kymppitonnin verran velkaa ulosottoon. Nyt ei tahtoisi toisen riippuvaisuuden kanssa alkaa tappelemaan ja paha juttu olisi jos ulosotossa oleva velka kasvaisi tämän riippuvaisuuden takia. Nyt kun ulosotossa oleva velka on kuitenkin ihan ok summa joka on vielä maksettavissakin ajan kanssa. Tällaista emme (varmastikin voi käyttää tätä muotoa, sillä tuskin läheisetkään minun lisäksi...) enää halua!