Ketä staraa vastaan (tai kanssa) olet pelannut?

  • 7 264
  • 57

scholl

Jäsen
Anne Mäkistä vastaan oon pelannut sekä pihalätkää tennispallolla että futista. Ja olympiatason ampumahiihtäjä Ville Räikköstä vastaan olen kilpaillut junnuna ampumahiihdossa.
 

Veijari

Jäsen
AnaMasa kirjoitti:
Saku Koivua vastaan on tullut pelattua potkupalloa. Kyseessä oli Turun Nappulaliigan kärkikahina Hepokulta-Runosmäki. Koivu oli jo tuolloin (joskus 80-luvun alkupuolella) huippulahjakkuus myös jalkapallossa ja erottui selvästi koko kentän hahmona.

Kas kas... et sitten huomannut kentällä sitä vastustajan huippulahjakasta vasenta pakkia Sakun lisäksi? ;)

Taidan muistaa samaisen pelin, joka pelattiin meidän kotikentällä, Hepokullan hiekkakentällä, siinä Impivaaran jalkapallohallia vastapäätä, toisella puolella Markulantietä. Olisiko päättynyt tasapeliin, muistelisin?

Kyseisenä vuonna taidettiin Hepokullan joukkueen kanssa voittaa sekä Aunelaturnaus, että nappulaliigan mestaruus. Oi niitä aikoja.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
JLand kirjoitti:
Who cares about hockey players....

Y2J taklaili vuonna 2002 Rangersin Superskatessa kaikkea eteensä eksyvää ja "tappeli" isänsä Ted Irvinen kanssa.

Source? ;)

Itse olen pelannut futista viime (tai toissa) kesänä Marko "Kottila" Toivosen ja Pasi Saarelan kanssa ja tänä kesänä pari kertaa myös Saarelan kanssa. Kumma kyllä aina eri puolella.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Jääkiekkoa olen pelannut muistaakseni C ja B-junnuna, ainakin; Jukka Tammea, Risto Jaloa ja Ari Vuorea vastaan. Joku Tapparan tuleva sm-kiiga starakin oli, mutta en muista nimeä, ehkä myöhemmin.
 

M10

Jäsen
Pelasin talvella Stratovariuksen laulajaa Timo Kotipeltoa vastaan Salibandyä puulaakisarjassa.

Se oli ihan paska, vaikkakin nopea.
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Kuvernööri kirjoitti:
Tero Määttä (heh) on ollut myös fudiksessa usein vastassa, ja hänen nykyisiä kiekkotaitoja katsellessa olisi ehkä kundin kannattanut pysytellä fudiksessa.

Äläpäs nyt viitsi. Tertsi on kingi, ja vahvistaisi myös HIFKiä helposti.

Mitä itse aiheeseen tulee, suurimpiin meriitteihini kuuluu pihalätkä on mm. Salmelaisten veljeksien kanssa (Tony & Tobias).
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen pelannut Ian Gillania vastaan potkupalloa vanhalla Saharan kentällä 1987. Pelitilanteessa mursi kaverini käden. Taisi olla kostea hotelliaamiainen Hesperiassa!?
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Tähti ja tähti, mutta SM-Liiga pelaaja silti: Jani Tuppuraisen kanssa olen samoissa kiekkoharjoituksissa ollut.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Ilveksessä taannoin pelanneen Kimmo Vähä-Ruoholan kanssa väänsin joskus yläaste-lukioikäisenä sulkapalloa. Kaveri oli silloin jo ns. jääkiekkoilijan kaliiberia verrattuna omaan kukkakeppimäiseen olemukseeni. Pirun ketterästi liikui silti. Emme pelanneet pisteistä. Jos olisimme, olisin varmaan jäänyt alakynteen.

Uhlbäckin Jaakon kanssa tuli pelattua pystypainia viime syksynä Jyväskylän yössä, baari-illan jälkeen. Siinäkään ei löytynyt voittajaa, väännön aloittanut Uhlbäck saatiin jäihin ja rauhoittumaan.
 

punainen#20

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, A.C.MILAN, PHILADELPHIA FLYERS
Aikoinaan ala-asteella ex-tähti Peter Aholan kanssa joutui pelamaan, välillä samalla puolella ja välillä eri puolella.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
1970-luvun puolessavälissä lähdettiin kerran Vantaan Vaaralassa kavereiden kanssa pihalla tennispallolla "tossulätkää" pelattuamme "kentälle" lämimään kiekkoa "oikeisiin maaleihin".

Jostain syystä "isot pojat" ottivat meidät naperot mukaan peliinsä, vaikkei meillä ollut edes skrinnareita jalassa. Yksi näistä "isoista pojista" oli nimeltään Jari Kurri.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Tämä mies on pakko lisätä listaan, nimittäin ei ole joka jannu ollut Lukossa suomenmestaruuden pelanneen kaverin kanssa samassa ketjussa TEPPO RASTIO.

Ps. Olipa mukava mainita asiasta :)
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei nyt mitään maailmantähtiä, mutta Janne Niinimaa ja Esa Pirnes. Ja molempia vastaan. Pirnes tosin on niin paljon nuorempi että ei siinä tosissaan pelattu. Osoittautui kuitenkin jo tuolloin taitavaksi pelimieheksi (toisin kuin minä).

Niinimaa ei osannut silloinkaan luistella. Eikä ottaa taklauksia vastaan vaikka lajina olikin kaukalopallo.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Onhan näitä muutamia, mutta ehkäpä kaikkein kirkkaimpana kruununjalokivenä on painimatsi olympiavoittaja Pertti Ukkolan kanssa. Matsi oli todella tasainen n. 0,20 sekuntia, kunnes ko. kultamitalisti painoi meitsin hartiat tylysti molskiin.

Tahdon revanssin!
 

puna-hundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Mike Keenanin jengit
Kävin Miklu Forssellin kanssa sama yläastetta, joten sen kanssa tuli silloin tällöin skulailtua fudista ja sählyä, ja mitä nyt liikkatunneilla yleensä harrastetaan. Clasu Andressonin ja fudaripojan Villen kanssa ollaan landella joskus vuosia sitten skulailtu fudista, petanqueta, krokettia ja sulkkista. Tähänpä ne taitavat jäädäkin.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Veijari kirjoitti:
Kas kas... et sitten huomannut kentällä sitä vastustajan huippulahjakasta vasenta pakkia Sakun lisäksi? ;)
Minäkin pelasin pakkina, numerolla 3. En muista itse pelistä juuri muuta kuin Sakun. Muisti ehkä suojelee piilottamalla noita traumaattisia kokemuksia (=pakkina Sakua vastaan). Voi olla, että Sakun muistamista edesauttaa silloisen valmentajan varoitukset vastustajan starasta. Hepokullalla taisi olla vihreät paidat ja Runosmäellä punaiset.
Taidan muistaa samaisen pelin, joka pelattiin meidän kotikentällä, Hepokullan hiekkakentällä, siinä Impivaaran jalkapallohallia vastapäätä, toisella puolella Markulantietä. Olisiko päättynyt tasapeliin, muistelisin?
Juu tuolla kentällä pelattiin. Tuloksesta ei mitään muistikuvaa. Sen muistan, että meillä oli tuolloin vähän kyyditysongelmia. Hepokullasta koko joukkue matkasi kotiin (n. 3km) valmentajan keltaisella Taunuksella. Edessä oli 3 mukulaa ja takana loput.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Tunnen kaverin, joka on pelannut Vilpertin kanssa samassa joukkueessa.

Muita vaatimattomampi starboja ovat sitten pari maajoukkuetason salibandyn pelaajaa, joiden kanssa olen höntsäillyt.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät & Florida Panthers
Ulkojäillä on Niemisen Janin kanssa tullut aina silloin tällöin höntsättyä. Ei vaan taideta vielä laskea huippu-urheilijaksi..
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Raine Laine ja perhe Forssell, kun olin aikas nuori tyttönen...
 

RtSn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
No en tiedä staroista, mutta...

Jani Tuppuraisen (KalPa) kanssa ollaan temmelletty joka paikassa, eri puolilla ja joka säällä - urheilulajeissa. Mikko Palomäen (SaiPa) kanssa avojäälätkää, olihan huima kokoero, heh.

Hmm... Eipä näillä näkymin tule muita mieleen. Ilmotellaan jos jotain sattuu muistamaan.

Edit: Olli Piipon (mm. ex-K-Oulu) kanssa jalkapalloa, Ville Vakkuria vastaan juoksukilpailussa. Kavi muuten huonosti...
 
Viimeksi muokattu:

Ervasti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Junnuna neppailin Jääkissoissa Kimmo Kuhdan kanssa. Kibellä oli lahjoja lätkässä, minulla vain merkkipäivinä.

Jenkkifudis-prospekti Michael Quarshie on tullut tutuksi eri lajien parissa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Atikkia vastaan on tullut futista pelattua pari vuotta sitten kesällä. Ja sitä ennen sählyä.
Sählyssä ekana voitettiin Atikin joukkue, suht selvästi, mutta jalkapallossa otettiin yhtä selvästi kuonoon.

Siellä futisturnauksessa oli kuulemma muitakin pääsarjatasolla ennen pelanneita, mutta enhän minä niitä tunnistanu. En seuraa futista enkä ole sitä harrastanut, joten se minulle sallittakoon.

Tuossa futisturnauksessa minut valittiin joukkueeni parhaaksi pelaajaksi (ei mikään tunnustus, koska joukkue oli paska), joten ihan ok fiilikset siitä jäi.
Ainiin, Atik oli muuten maalissa siinä pelissä, jossa pelas meidän joukkuetta vastaan. Tein joukkueen ekan maalin turnauksessa ja samalla 50% koko joukkueen maaleista koko turnauksessa tuossa pelissä.

Muuten ei ole tullutkaan huippuja vastaan pelattua. Jospa joskus tulevaisuudessa.
 

axe

Jäsen
Jos otetaan "tosimielessä" harrastekaukalossa vastaan osuneita liigastaroja, niin ainakin Timo Susi, Pekka Marjamäki, Pauli Järvinen, Risto Kurkinen, Harri Niukkanen, Janne Kekäläinen, Veli-Pekka Pekkarinen, Jukka Seppo on tullut vastaan, lisäksi sitten 5-10 sellaista mikaniittymäkeä ja muuta vähän nimettömämpää, joita ei jaksa mainita. Ja kerran vastustajan valmentajana oli Rauno Korpi.

Julkkiksista olen pelannut myös B1:tä vastaan ja vein kaverin niin kahville jo ennen peliä, että se kohdisti erityishuomiota Kohollaan ihan väärään meidän pelaajaan.
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
SSee kirjoitti:
Äläpäs nyt viitsi. Tertsi on kingi, ja vahvistaisi myös HIFKiä helposti.

Heh, oikeassa olet. Itseasiassa tarkoitukseni ei ollut niinkään mollata hänen jääkiekkotaitojaan, vaan lähinnä tarkoitin sitä, että mies oli aivan päällikkö fudiksessa aikoinaan. Melkeinpä väitän, että olisi kannattanut valita toinen laji.

Valmentajista tuli mieleen ainakin Sixten Boström, Tuomo Saarnio, Tommi Paavola...niin ja Sami Vehkakoski ja ketäs näitä oli. No, ois ne musta vähän paremman voinu kehittää. Perkele.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös