Mainos

Ketä pelaajaa sinä muistutat?

• 10 912
  • 135

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
KetÄ Pelaajaa SinÄ Muistutat?

PELAAJATYYPPEJÄ on monenlaisia. On loistavia maalintekijöitä, armottomia snaipereita, oivaltavia syöttelijöitä, väsymättömiä työmyyriä, kovia taklaajia, uskomattomia taistelijota, varmoja puolustajia, ketteriä maalivahteja, jne. jne... Lista on pitkä. Kun taas puhutaan PELAAJAsta, lista on loputon. Onhan jokainen pelaaja aivan oma yksilönsä. Esimerkiksi kaksi pelaajaa voivat olla yhtä nopeita, mutta vaikkapa fyysiset ominaisuudet poikkeavat heidän välillään. Kahta identtistä pelaajaa ei siis löydy, mutta "kaksosia" kyllä.
Tässä ketjussa voidaan keskustella myös tällaisista "kaksospareista", mutta ennen kaikkea haluaisin kurkistaa teidän "salaiseen minäänne" kysyen:

KETÄ (LÄTKÄ)PELAAJAA SINÄ MUISTUTAT, KUN SINUN PITÄÄ NIMETÄ VAIN YKSI VAIHTOEHTO IKÄÄN JA SUKUPUOLEEN KATSOMATTA?

Ketä sinä stunttaisit jäällä, kun puhutaan pelityylistä ja olemuksesta kaukalossa?
Pukuhuoneen verhoa ei moni fani ole päässyt raottamaan, joten jätetään tämä reviiri suosiolla pois vertailuista. (Eikä ajatella nyt kaksimielisesti!) Tarkoitan siis niitä henkisiä ominaisuuksia siellä kopissa, enkä fyysisiä... ; ) Mutta jos tunnette pelaajan henkilökohtaisesti, niin voihan sitä luonnettakin toki verrata! Sana on vapaa!

Itse taidan olla hyvä kopio Mika Kortelaisesta.
Rightin snaiperi, joka tekee suurimman osan maaleistaan lähietäisyydeltä. Ei pelkää kovaakaan peliä ja ottaa jäähyn silloin tällöin. Tekniiikkaa ja pelisilmääkin löytyy. Ennen kaikkea maalintekijä. Puolustaminen, luistelu ja nopeus eivät kuulu vahvuuksiin... Peli ei myöskään ihan joka päivä kulje... Parhaimmillaan joukkueensa ykköshyökkääjiä! Seurauskollinen. Kaikkien kaveri.

Nyt on teidän vuoronne!

Edit: selvennystä

Viimeksi muokattu:

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Minä olisin Anders Burström. Jos saisin jostain luistimet jalkaan ja pääsisin jäälle, en saisi siellä yhtään mitään aikaan - härkäpäisestä asenteestani huolimatta.

Prosessori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En ole pitkässä juoksussa kovinkaan nopea, mutta lähtönopeus hyvä. Pelisilmä on mitä mainioin, mutta kädet ei aina riitä ideoiden toteutukseen. Välillä onnistuu mitä ihmeellisemmät jalkakynätkin, mutta välillä taas touhu on kovinkin flegmaattista surffailua. Sanotaanko näin, että Stefanin pelisilmä, Heleniuksen kädet ja David Nemirovskyn asenne. Siinä minä.

fullkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisin hidas ja kädetön hazardipakki. Pelaisin jossain värittömässä joukkuessa, tyyliin Blues. Olisin Tero Määttä! (paitsi fyysisempi tietty)

OMG...

Hidas lähtönopeus, pitkässä juoksussa varsin nopea. En ole fyysinen pelaaja, välillä varsin flegmaattinen ja surffaileva lomailija, kädet on kunnossa ja pelisilmääkin löytyy. En ole mitä parhain puoluspelaaja, hyökkäyspäässä homma hoituu. Valmentajan sanoin : Olen synnynnäinen maalintekijä.

Eli ihan selvä Jari Viuhkola :D
Näin omin silmin.

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Jaroslav Otevrel:

Luulen että minusta löytyy Jaroslavin piirteitä (silloin kun hän pelasi). Raamikas, ei mikään hirmu luistelija, mutta pysyy liikkeessä mukana. Hyvä suojaamaan kiekko ja yleensä syöttää sen maalin, mieluummin kuin tekee. Jaroslav oli kyllä melko rauhallinen, itselläni kilahtaa aina välillä.

Sellanen perusvarma jätkä, joka pystyy pelaamaan myös yli- ja alivoimaa. Ja treenit kyllä maistuu...

Hitto, taas tuli se olo, että miksi en joskus alkanut pelaamaan lätkää.

Tunari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olisin Mika Alatalo! Hyvä lähtönopeus, hyvä pelisilmä, suht kova laukaus ja ennen kaikkea luistelun loppunopeus.

Joo joo, kehuin itseäni ehkä VÄHÄN liikaa...

Edit poistettu graafinen hymiö.

Tunari kuittaa itselleen varoituksen, koska moderaattorit ovat jo aikaisemminkin joutuneet poistamaan viesteistä Jatkoajassa kiellettyjä hymiöitä.

Moderaattorit

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Olisin ihan selvästi puolustaja. Koska olen hidas mutta kankea ja käteni ovat puuta, mutta silti pelaisin koko ajan armoton tsemppi päällä ja joukkueen etua tavoitellen... olisin siis ilmetty Ossi-Petteri Grönholm.

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kestävyyttä, mutta hyvä reaktio- ja lähtönopeus. Ei kokoa, mutta asennetta. Ei käsiä, mutta kaamea tsemppi. Hemmetti... olen pesussa kutistunut Heikki Riihiranta :)

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Kyllä se menee ihan selkeästi Sergei Gomoljakovin puolelle. Suhteellisen pehmeät kädet ja massaa niin paljon, että aina on kova niitti kun sattuu kohdalle osumaan.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kun pelasin C-ja B-junioreissa omistin pätevän takatukan. Vaalea takajee-kuontalo ja "roolipeliä" kolmos- ja nelosketjuissa Haukiputaan Ahmoissa...Marty McSorley. Pisteitä ehkä max. viisi per kausi.

En kyllä huitaissut mailallani ketään koskaan päähän, mutta kuittia tuli siitä että ulkokentälläkin jäähyillessä otin kypärän pois boxissa istuessani - vaikka olisi lunta satanut ja pakkasta ollut vitusti.

Asian vierestä - onnistuin kerran saamaan legendaarisen Pekka Arbeliuksen lähes käyttämättömän Montreal-tikun Kärppien divarimatsissa. En malttanut ensin käyttää sitä omissa peleissäni mutta sitten kun sitä viimein testasin linjatuomari polkaisi sen pelin viimeisellä minuutilla paskaksi. Kyllä vitutti.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jäällä muistutan Aki Heinoa ja siivilissä ehkä Karalahtea.

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Varmaakin jostain Ville Hirvosen ja Mika Kauppisen välimaastosta. Heikohkolla liikkeellä varustettu fyysisesti heikohko puolustava sentteri, jolla kuitenkin jolla kuitenkin kaikenlaiset oikeiden pelaajien tyyli- ja muotoseikat kunnossa aina erkkojen räpläämisestä pelikatkojen liukumistekniikoihin. Aloituksetkin hoituvat ajoittain mukavalla prosentilla. Spesialiteettina rangaistusten hankkiminen näyttävillä kaatumisilla(takatukan pokastakin tekeillä Joonas Vihkon tyyliin). Kovasti olisi halua hallita kiekkoa, mutta nykyjääkiekossa tällaiseen ei juuri ole aikaa. Enemmän kuitenkin puolustus- kuin hyökkäysorientoitunut sentteri.

Tulevaisuuden tähtäimessä Kalle Sahlstedt.

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hyökkäävä puolustaja, jonka taidot eivät kuitenkaan ihan vastaa haluttua roolia, ja toisaalta asenne ei riitä puolustavaksi puolustajaksi - eli Mikko Pukka.

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Hmm... nopea, huono tasapaino, asennetta on, uskallusta vähemmän, kontaktialttius minimissä ja aina suu auki.

Se on pakko olla MIKKO RAUTEE. Vai olisiko parempia ideoita?

Markus91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tänne näyttää tulleen pääosin SM-liigan pelaajia, mutta taidan itse kääntyä NHL:n puolelle. Näin luonnehditaan Jatkoajassa:

"Puolustava puolustaja, joka ei ole kuitenkaan täysin kädetön kiekon kanssa. Kohtalaisen hyvä syöttelijä, joka pistää kiekon varmasti ja nopeasti liikkeelle omalta alueelta. Pitää taklauspelistä ja on erityisen hyvä lonkkataklauksissa. Ei kavahda kovaakaan peliä ja puolustaa tarvittaessa joukkuekavereitaan vaikka nyrkkien voimalla. Yleistaidot eivät ole tarpeeksi hyvät, jotta ansaitsisi ykkös- tai kakkosparin pelipaikan. Peliminuuttien eteen on työskenneltävä kovasti. Vaikeuksia nopeiden hyökkääjien kanssa." Bruno St. Jacques.

Ainakin Jatkoajassa sanotaan hänen myös olevan keskimääräistä parempi luistelija, mutta se on ainoa poikkeus sen lisäksi, että St. Jacques pelaa rightiltä. Myöskin tuo lonkkataklaushomma on ehkä vähän poikkeava, koska itse taklaan yleensä olkapään seutuvilta ja käsillä. Mutta muuten olen kyllä täysin ilmetty Bruno St. Jacques nuorempana vuosimallina. ;)

Myöskin Darryl Bootlandiin minua voisi Red Wingsin äijistä verrata. "Ei ole mikään kovin kookas äijä, mutta silti kovanaama. Taitaa fyysisen pelin ja osaa ärsyttää vastustajaa. Tapoihin kuuluu myös pudottaa hanskat tarvittaessa. Osaa myös jotain kiekollisesti. 3-4 ketjujen äijä."

edit: lisäystä

Viimeksi muokattu:

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Joku on sanonut joskus, että syötän ja lauon kuin Lemieux, luistelen yhtä nopein jaloin kuin Varis. Mutta se oli junnuna se.

Oma analyysini on hieman tylympi. Laukaus on hyvä, samoin syöttötaito ja pelisilmä. Kynäily ei oikein luonnistu ja taklauspeliin ryhtyessäni en osaa enää keskittyä taitopeliin. Oman pään hommat ei kiinnosta - voin toki kyllä seistä maalin edessä ja jaella mailaa, sentteri kun olen. Alivoima on taasen kivaa - saa kiusata vastustajaa ja kun saa kiekon, voi purkukiekolla koittaa osua joko viivamiehen kaaliin tai katsomoon.

Junnuna kerran lämäsin viivan jälkeen suoraan luistelusta unelmavedon yläpaneeliin. Koutsi oli tokaissut penkin takana, että "kerrankin se veti täysillä."

Kaiken kaikkiaan flegmaattinen paketti, jolla ei tee mitään, jos sille ei anna kiekkoa.

Kukahan tällainen pelaaja sitten olisi? Jari Viuhkola voisi olla lähellä, mutta kallistun kyllä johonkin tshekkipelleen ennemmin. Rastislav Pavlikovsky, joka kylläkin on slovakki.

Suosikkijoukkue
Haukat
Hmm. Joku kaikkensa antava pelaaja, joka kuumenee tarvittaessa, ei osaa kohottaa, ei osaa luistella takaperin ja on muutenkin täysin kädetön. Tähän kohtaan en siis osaa äkkiä vastata yhtään mitään muuta kuin Matti Luoma. Mutta: Luoma on mua 15 senttiä pidempi, pelaa rightilta ja sillä on välillä jopa pelisilmää. Tämä syväanalyysi siis ulottuu vain kaukalossa nähtyyn. Toisaalta minä voisin olla myös Tommi Elomo, se kun on suhteellisen samankokoinenkin. Mutta kun se lämää ja sen lämärit saattaa kohota, niin en voi olla hän.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Jätti

Itselleni tuli heti ensimmäisenä mieleen Sergei Gomoliako, jonka joku muukin taisi tuossa aiemmin mainita. Siinä on muuten jääkiekkoilijan kokoinen ihminen siinä.

Gomoliakon olen nähnyt livenä joskus muistaakseni TampereCupissa ja herätti kyllä kunnioitusta moinen järkäle. Oli muistaakseni (saatan muistaa väärinkin) kuitenkin ihan leppoisa pelaaja, eikä siis erityisemmin käyttänyt kokoaan vastustelijoiden murjomiseen, niin kuin voisi helposti luulla. Mutta eihän ne karhutkaan koko aikaa jne.

Eli muistutan Sergei -poikaa lähinnä ulkoselta olemukselta, enkä niinkään taidoilta.

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Meikäläistä aktiiviuran aikoina joukkuetoverit kuvailivat tähän tapaan:

Minulla on...

- Partisen perse ja vikkelyys
- norsun jalat hajuineen
- halonhakkaajan kädet
- pystyyn lahonneen omenapuun ajatusmaailma - sellaisen omenapuun, joka ottaa jokaisen taklauksen henkilökohtaisena vittuiluna

Joten ehkäpä minä muistutan legendaarista LINK GAETZIA, kenties (tästä hemmosta tappelukirjeenvaihtajamme Cairns on aikoinaan tehnyt ansiokkaan raportin palstalle).

En kyllä koskaan pyrkinyt varsinaisesti tappelemaan - olin siis pakki ja pyrin aina "pelaamaan omaa peliä". En kyllä myöskään siirtynyt mihinkään senttiäkään jos olin näin jossakin tilanteessa päättänyt - suuri kokoni avitti asiassa. Jostakin kumman syystä jäähypenkki tuli melko tutuksi noina vuosina mitkä Helsingin Karhu-Kissojen viininpunaisessa paidassa pelasin.

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Koskaan en ole jääkiekkoa missään joukkueessa pelannut, ainoastaan joskus kaveriporukalla, ja koulussa liikuntatunneilla.

Luistelu on suurinpiirtein luokkaa Garrett Burnett. Kiekonkäsittely Pauli Levokarin tasolla, tai no, reilusti huonompaa :) Laukauksen tarkkuus luokkaa Marko Toivonen, voimakkuus kaukana siitä. Vääntövoimaa löytyy lähes yhtä paljon kuin Antti Virtaselta. Suu kävisi kuin Korpisalolla, tekoja ei nähtäisi koskaan. Olisin hyödytön pelaaja joukkueelle, sellainen Samu Wesslin.

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
En tiedä ketä muistutan, mutta hauaisin olla Kobezda.
Helvetin pitkä soppari eikä yhtään matsia. Syödä makkaraa ja dokata pilsneriä. Onnen pekka, prkl.

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Äkkiseltään en löydä ketään tunnetua pelaaja, joka vastaisi minua. Olen suunnilleen Domin kokoinen, ehkä muutaman sentin pitempi ja hieman painavampi. Olen myös Domia huonompi luistelija. Lähtönopeus on aika heikko, vauhtiin päästyä pysyn kyllä pelissä mukana, mutta valittettavasti se vaatii jatkuvaa liikettä, mikä kuluttaa aika paljon. Pelaan puolustavana puolustajana ja omaan keskinkertaisen laukauksen, joskin on todettava olevani hyvä one-timereissa. Syöttötaito on ok, joten pystyn avaamaan peliä, mutta ne ovat aivan tavallisia avauksia, mitään läpisyöttöjä tulee harvoin. Ylipäätään pelini on sellaista varmaa kiekon pois toimittamista, kuin kiekollisen pakin peliä. Monesti puran kiekon ihan pleksien kautta pois. Olen hanakka taklaamaan ja mielestäni hyvä kulmapelissä. Pystyn massani takia vääntämään suht. hyvin, mutta pörrääminen vie läskiltä mehut. Ainoa todellinen kyky minulla on maalin edessä. Omassa päässä on harvoin miehiä vapaan maalilla ja irtokiekoissa olen monesti itse ensimmäisenä. Minua joskus käytettiin yv:llä "hakattavan" paikalla ja olin siinä mielestäni jopa hyvä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy