Se on sinun vastauksesi.
Missä vaiheessa minä sanoin, että sinä sanoit noin. Älä edes lähde siteeraamaan sitä yhtä lausettani. Se ei tarkoittanut sitä, miten sen ymmärsit.
Lauseesi on aivan käsittämätön ja varmaan suurin osa on kanssani samaa mieltä. Ensinnäkin: miksi kirjoitat, että se olisi pahaa. Minä en määrittele tekoja pahoiksi. Ne ovat tehtyjä asioita. Pahuuden tutkiskelu ei edes kuulu tähän. Olet määräilevä. Määräät, että minä ajattelisin vittumaisia tekoja pahoina. Älä yritä omistaa minua.
En minä ole rankaisemassa ketään. Taas yrität omistaa minut. Minä kerroin mielipiteeni, että ketä arvostan vähiten. Voin sen verran paljastaa itsestäni, että en ole Jumala. Enkä oikeudessa toimiva tuomari. Olen ihminen, joka kertoo, että ketä jo kuollutta suomalaista arvostan vähiten. Voisin kertoa tämän oman arvostukseni naamatusten ihan kenelle tahansa.
Kannattaa ennen kuolemaa pyytää niitä tunnuksien poistamista muuten voi jäädä asia hoitamatta. Jos teet joitain hirmutekoja, joita en voi arvostaa, niin kenties tulen tänne sitten kertomaan, että se "Christian74" oli kyllä semmoinen sälli, että Otto Wille enää olekaan vähiten arvostamani kuollut suomalainen. Ei siihen vaikuta se, että sinä et toivoisi sitä sanottavan. Et edelleenkään omista minua.
No, sen yhden lauseen ymmärsin niin kuin siinä luki, se siitä.
Jos sanoin että kuolleista puhuttiin pahaa niin ei kai täällä nyt yhtäkkiä ole hyvääkään heistä puhuttu? En yritä omistaa ketään jos luen negatiiviset asiat negatiivisina.
Se näiden kuolleiden arvostamattomuutesi juontuu juurikin heidän teoistaan.
Kuten jo sanoin, on heidän monet tekonsa täysin tuomittavia ja vastenmielisiä, mutta se ei muuta sitä, että tälläinen keskustelu olisi edelleenkään rakentavaa. Ei vaan kuulu hyviin tapoihin jos näin tiivistetysti sanotaan.
En omista sinua, voit toki toimia hyviä tapoja vastaan, mutta siinä missä sinä mahdollisesti dissaat minua kuoltuani, minä dissaan sinun ajattelutapaasi tässä asiassa nyt sinun eläessäsi. Minua ei koskaan ole häirinnyt se, että "suurin osa" muista on kanssani eri mieltä. Se ei muuta minun mielipidettäni, mikä tietysti jakaa ihmiset niihin jotka vihaavat tai pitävät minusta. On kuitenkin selvä oma valintani olla tällainen hanttiinlaittaja jos oikeasti olen eri mieltä jostakin.
Ei tää nyt tämän monimutkaisempaa ollut, ei mitään henkilökohtaista vaan eri näkemys kanssasi tällaisen keskustelunaiheen soveliaisuudesta. Se mikä on minun mielestäni vain negatiivista ja hyviä tapoja vastaan sotivaa voi olla sinun mielestäsi jotain ihan muuta. Tässä tämä kiteytettynä.
Aika usein menee jotenkin rakettitieteeksi simppelit mielipiteetkit jostain asiasta. Edelleen ketuttaa ajatella mitä esim. J. Tukiaisen läheiset, jotka hänen poismenoaan varmasti surevat, ajattelevat tällaisista kirjoituksista, joissa mielivaltaisesti joku latoo hänet samaan nippuun Jammujen ja Hitlereiden kanssa. Eikä Pekka Siitoinkaan ollut kaikille paha, piti omista lemmikkieläimistäänkin parempaa huolta kuin moni itseään taviksena pitävä tallaaja. Asiat eivät
aina ole niin mustavalkoisia että voitaisiin pitää tällaista keskustelunaihetta hyvänä ideana.