Mainos

Keskustelua Marvel-universumin elokuvista ja tv-sarjoista (Marvel Cinematic Universe, X-Men jne.)

• 227 876
  • 1 180

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK

Fantastic Four on tulossa - taas kerran - ja tässä ovat uudet nimet päärooleihin. Pascal on varma valinta, koska hän on harvoin pettänyt rooleissaan ja vaikka nuo kaksi muuta miesnäyttelijää eivät sano minulle yhtään mitään, lienevät he ihan päteviä valintoja rooleihinsa. Vanessa Kirby on kyllä näyttävä daami (mitkä silmät!), mutta näyttelijänä hän ei ole vielä kertaakaan vakuuttanut minua. Kaiketi hän suoriutuu roolistaan paremmin kuin Jessica Alba aikoinaan.

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille

Fantastic Four on tulossa - taas kerran - ja tässä ovat uudet nimet päärooleihin. Pascal on varma valinta, koska hän on harvoin pettänyt rooleissaan ja vaikka nuo kaksi muuta miesnäyttelijää eivät sano minulle yhtään mitään, lienevät he ihan päteviä valintoja rooleihinsa. Vanessa Kirby on kyllä näyttävä daami (mitkä silmät!), mutta näyttelijänä hän ei ole vielä kertaakaan vakuuttanut minua. Kaiketi hän suoriutuu roolistaan paremmin kuin Jessica Alba aikoinaan.
Joseph Quinn oli mm. Eddie Munson - Stranger Things sarjassa, se Metallica veto jäi varmaan monelle mieleen.

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis

Moss-Bachrach on kova The Bearissa. Mutta lienee Möykky, joten luonnenäytteleminen jäänee minimiin.

Aika kova kaarti lähtökohtaisesti. Kirby ainoa kysymysmerkki itselle.

Mitä enemmän tuota pyörittelee, niin sitä enemmän odotukset nousee. Jospa vihdoin tehtäisiin kunnon F4-elokuva.

Viimeksi muokattu:

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Tulevassa Fantsu-leffassa eniten innostaa se, että se taitaa sijoittua 60-luvulle (tai sitten johonkin rinnakkaisulottuvuuteen jossa on 60-luvun estetiikka). Allaolevat Marvelin twiittaamat kuvat ainakin viittaavat siihen suuntaan tyylillään (ja Möykky lukee Time-lehteä vuodelta 1963). HERBIEkin on mukana, eli tuskin ainakaan kovin synkkää ja "grittyä" leffaa on tulossa.

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

mie tykkäsin Kirbystä The Crownissa, missä hän näytteli prinsessa Margaretia varsin hyvin.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tuli vastaan Youtubea selailessa Madame Web traileri tahi mainos. Sijoittuuko tämä mcu-sarjaan? Näytti kyllä jotenkin kummalliselta. Ihan siitä syystä, että tuli tässä lueskeltua Hämähäkkimiehet ns. läpi ja ei nyt osunut kyllä sarjakuvan henkilöön tuo traileri edes vahingossa.
Tuli nähtyä tuo traileri eikä vakuuttanut minua sitten yhtään, ei vaikka yhtenä tähtenä leffassa on Sydney Sweeney. Paljon näyttävyyttä, vähän sisältöä. Luultavasti katsastan tuon rainan joskus tulevaisuudessa samaan syssyyn Morbiuksen kanssa, jotta voin vertailla, kumpi on paskempi. Oikeastaan tuohon kasaan voisi liittää vielä sekä uusimman Shazamin että Marvelsin, koska kerranhan sitä eletään. Toivottavasti olen kovassa kuumeessa, kun noita filmejä rupean katsomaan.

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tulevassa Fantsu-leffassa eniten innostaa se, että se taitaa sijoittua 60-luvulle (tai sitten johonkin rinnakkaisulottuvuuteen jossa on 60-luvun estetiikka).
Jo kauan sitten kävi mielessä että ois kyllä makeeta jos Fantastic Four sijoittus 60-luvulle! Mulla kun muksuna niitä Ihmenelos sarjiksia joista osa oli just sitä 60-luvun Leen ja Kirbyn legendaarista tuotantoa. Toivottavasti on totta. Tois mielestäni jotain uutta tohon Marvel touhuun jos leffa ois 60-luvun designia ja siihen sitten hyvä soundtrack kylkeen.

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Helmisen SaiPalle sympatiat
Hyviä uutisia MCU:stä.

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hyviä uutisia MCU:stä.

Eternals 2, Ant-Man 4 ja Captain Marvel 3 - siinä on kolme elokuvaa joita en jää kaipaamaan.

Tykkäsin ekasta Ant-Manista ja tokakin oli ok, mutta se yhden vitsin jauhaminen riitti jo siinä.
Eternals oli jotain mistä ei juuri mitään muistijälkiä jäänyt. Captain Marvel 2:sta en halua sanoa mitään, koska vanhana Marvel-fanina en selvästikään ollut kohderyhmää.

T41kuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kertokaas taas joku tyhmälle. Ostin lipun Deadpool&Wolverineen Tennispalatsin kakkossaliin, sillä iSensessä näytetään vaan 3D-versio. Siis käykö joku vielä katsomassa noita 3D-leffoja? Eikö tuo todettu paskaksi jo 10 vuotta sitten? Itse olen tosin vain yhden leffan, World War Z:in nähnyt tuolla tekniikalla, joten varmasti siitä kehittynyt.

Buster

Jäsen
Kertokaas taas joku tyhmälle. Ostin lipun Deadpool&Wolverineen Tennispalatsin kakkossaliin, sillä iSensessä näytetään vaan 3D-versio. Siis käykö joku vielä katsomassa noita 3D-leffoja? Eikö tuo todettu paskaksi jo 10 vuotta sitten? Itse olen tosin vain yhden leffan, World War Z:in nähnyt tuolla tekniikalla, joten varmasti siitä kehittynyt.
En ole itse oikeastaan kaivannut tuota 3D:tä tässä koronan jälkeen, kun se on vähän kadonnut. Ihan vain, koska se kuva on tummempi lasien kanssa ja lasit pienentävät ruutua.

Aiheuttaahan ne 3D-efektit sellaisia vau-hetkiä ja kun ensimmäisiä kertoja katsoo, niin pelkästään kuvan syvyys on vaikuttavaa. Siis silloin kun se tausta on fokusoituna. Jos milloin tausta ja milloin edusta on epäfokusoituna, niin se on häiritsevää.

Se on vähän sellaista halpaa ylimääräistä ja usein päälleliimattua lisäviihdykettä, kun monet 2D-elokuvat tavallisesti vain muunnetaan jälkikäteen 3D:ksi. Noiden 3D-leffojen muunnosten jäljessä kuitenkin oli selkeää elokuvakohtaista vaihtelua. Oli joku nettisivukin, tyyliin is it worth in 3D, joka analysoi erikseen sen tasoa. Sitten jotkut Avatarit, Alice In Wonderlandit ja Tron: Legacyt oli ihan tehty alusta asti se mielessä, mikä usein näkyi selkeästi.

Itse katsoin varmasti kymmeniä ja kymmeniä elokuvia 3D:nä, mutta en osaa näin paljon myöhemmin nostaa mitään erityistä muistoa esiin. Joskus oli hankala edes löytää 2D-näytöstä, niin tuli sitten monesti mentyä 3D:hen kun ei sen takia viitsinyt eri päivänä mennä tai jotain muuta.

Titanicinkin 3D-remasteroidun version katsoin toissa vuonna viimeisimpänä 3D-kokemuksena. Olihan se kiehtova syy katsoa elokuva uudestaan, mutta elokuvallisena kokemuksena olisi ollut parempi katsoa ilman, koska ei se jälki jälkikäteen muunnettuna vain ole kovinkaan hyvä.

Ehkä huono elokuva oli sitten tuon 3D-spektaakkelin ansiosta vähän siedettävämpi kuin ilman sitä. Mutta sitten taas sanoisin hyvän olleen vähemmän hyvä. Kun lasit asetti silmille, niin kokemus nousi helposti immersiiviseksi. Mutta sillä helpolla immersiolla oli katto, koska efektit ja nuo fokuksen vaihtelut ym. epäkäytännöllisyydet heittivät katsojan helposti ulos siitä immersiosta. Hyvä tarinankerronta taas pitää sinut immersiossa alusta loppuun.

Ennen kuin noita saa katsottua ilman laseja, niin niitä ei tarvitsisi tuoda takaisin. Joskus oli 2D-näytöksiäkin hankala löytää. Mutta tietysti jos tuolla saa tavallisia ihmisiä houkuteltua takaisin teattereihin, niin kyllähän ne sitten taas tulee väkisinkin takaisin.

Viimeksi muokattu:

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Itselläni taas nuo 3D-lasit niissä teattereissa joissa olen 3D-elokuvia katsonut, ovat pidemmän päälle osoittautuneet sen verran epämukaviksi ja häiritseviksi, että katson elokuvat mieluummin ilman kuin säätelen noita laseja 10 välein paremmin.

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Deadpool&Wolverine on paras MCU-leffa sitten Endgamen jälkeen. Jumalauta mitä mättöä oli koko kaksi tuntia. Lukematon määrä cameoita ja osa oli aika yllättäviä.

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Deadpool&Wolverine on paras MCU-leffa sitten Endgamen jälkeen. Jumalauta mitä mättöä oli koko kaksi tuntia. Lukematon määrä cameoita ja osa oli aika yllättäviä.
Itselle korkeintaan kolmen tähden kamaa. Paljon cameoita ja faneja kosiskelevaa nostalgiaa, mutta ei sitten lopulta oikein mitään muuta mitä ei oltaisi nähty näissä elokuvissa jo kymmeniä kertoja aiemmin. Ehkä tämä olisi toiminut paremmin jonain 90-minuuttisena täysin tauottomana sekoiluna, mutta nyt jäi tosi epätasaiseksi ja ylipitkäksi kiitos hutaistun stoorin.

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
On tainut pahin innostus sarjakuva leffoihin mennyt ainakin tällä palstalla. Pisti silmään että Captain America: Brave New Worldista tuli hiljattain traileri ja kukaan ei jakanut sitä tällä vielä kommentoida. Tosin itse katsoin hiljattain Ant-Man and the Wasp: Quantumanian ja ymmärrän nyt hyvin miksi se innostus on laantunut. Mitenköhän huono se The Marvels on kun sillä on paljon huonompi IMDb arvosana kuin tolla Ant-Manilla?

Ryan Reynolds ja Hugh Jackman on markkinoinut hyvin ja ahkerasti uutta Deadpool & Wolverine leffaa. YouTube onkin viime aikoina suositellut kaikennäköisiä videoita jossa kaverusten kemia ja ystävyys paistaa hyvin läpi. Kyllä tää Deadpool & Wolverine tulee jossain vaiheessa katsottua, kun viimeinkin Wolverine näyttää Wolverinelta!

Fantastic Four on kyllä se Marvel leffa jota eniten odotan. Neljäskerta toden sanoo ja nyt saadaan hyvä versio?
Casting näyttää ihan mielenkiintoiselta. John Malkovichn roolia ei ole tossa mainittu, mutta pakko sen on olla Puppet Master, johon olisi kyllä nappi valinta.

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa

Mitkä Xmenit on ns. Välttämättömiä ennen tuota? Vai pitääkö kahlata kaikki läpi.

Mites toi Loki-sarja? Riittääkö eka tuotankokausi vai pitääkö kattoo molemmat?

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitkä Xmenit on ns. Välttämättömiä ennen tuota? Vai pitääkö kahlata kaikki läpi.

Mites toi Loki-sarja? Riittääkö eka tuotankokausi vai pitääkö kattoo molemmat?
yhtään x-meniä ei välttämättä tarvitse katsoa, mutta helpottaa kyllä noiden cameoiden bongailussa, mutta Deadpoolit kannattaa katsoa. Loki-sarjan molemmat kaudet kannattaa katsoa ihan vaan niiden laadun takia, minun mielestä Loki on paras sarja mitä marvel on tehnyt.

Buster

Jäsen
Marvel yrittää oikein urakalla korjata kurssinsa. Russot palaavat Avengers-elokuvien Doomsday (2026) ja Secret Wars (2027) ohjaajiksi, samoin kuin ainakin Stephen McFeely käsikirjoittajaksi. Robert Downey Jr. palaa myös... Dr. Doomina.

Ensi kesänä tulee ainakin The Fantastic Four: First Steps, jonka luulisi alustavan tuota Doomsdayta. Helmikuussa tulisi myös Captain America: Brave New World.

Alunperinhän seuraavan Avengers-leffan piti olla nimeltään Kang Dynasty, mitä kohti jo oltiin menossa, mutta hahmon esittäjä Jonathan Majors sai kenkää siviilielämän toilailujensa vuoksi.

Väkisinkin tulee mieleen Downeyn aiemmin näyteltyä universumin keskeisintä hahmoa Iron Mania, että miten tuollainen selitetään. Ei kai Victor Von Doom voi koko aikaa olla kasvottomana kypärä päässä. Eikä oikein voi olla niinkään, että teeskennellään, ettei se näytä ja kuulosta Tony Starkilta. Ilmiselvin vastaus olisi toiselta aikajanalta toisenlaiselle polulle päätynyt Tony Stark. Katsellaan.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Sawo

Sawo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Marvel yrittää oikein urakalla korjata kurssinsa. Russot palaavat Avengers-elokuvien Doomsday (2026) ja Secret Wars (2027) ohjaajiksi, samoin kuin ainakin Stephen McFeely käsikirjoittajaksi. Robert Downey Jr. palaa myös... Dr. Doomina.

Ensi kesänä tulee ainakin The Fantastic Four: First Steps, jonka luulisi alustavan tuota Doomsdayta. Helmikuussa tulisi myös Captain America: Brave New World.

Alunperinhän seuraavan Avengers-leffan piti olla nimeltään Kang Dynasty, mitä kohti jo oltiin menossa, mutta hahmon esittäjä Jonathan Majors sai kenkää siviilielämän toilailujensa vuoksi.

Väkisinkin tulee mieleen Downeyn aiemmin näyteltyä universumin keskeisintä hahmoa Iron Mania, että miten tuollainen selitetään. Ei kai Victor Von Doom voi koko aikaa olla kasvottomana kypärä päässä. Eikä oikein voi olla niinkään, että teeskennellään, ettei se näytä ja kuulosta Tony Starkilta. Ilmiselvin vastaus olisi toiselta aikajanalta toisenlaiselle polulle päätynyt Tony Stark. Katsellaan.
Secret wars-leffassa varmaan tuodaan X-menit virallisesti Marvelin maailmaan. Samassa leffassa voipi myös tapahtua eddiemurphyt eli Downing vetää kaksoisroolin Tony Starkkina ja Doctor Doomina. Downing pahiksena voi toimia yllätävän hyvin varsinkin jos Doom on kieroutunut Stark-variantti toisesta multiversumista.

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Itselle korkeintaan kolmen tähden kamaa. Paljon cameoita ja faneja kosiskelevaa nostalgiaa, mutta ei sitten lopulta oikein mitään muuta mitä ei oltaisi nähty näissä elokuvissa jo kymmeniä kertoja aiemmin. Ehkä tämä olisi toiminut paremmin jonain 90-minuuttisena täysin tauottomana sekoiluna, mutta nyt jäi tosi epätasaiseksi ja ylipitkäksi kiitos hutaistun stoorin.
Vihdoin katsastettu uusin Deadpool sekoilu. Aika samat fiilikset jäi. Toki nyt se on tehty ja päätöntä menoa oli riittämiin koko pätkä. Tätä fanit halusi ja sen saivat. Tarina oli mikä oli, mutta mättöä riitti. Ei tuo oikein osunut mihinkään hermoon, mutta meni kyllä hyvin niin, kun jossain vaiheessa vaan jätti aivot pois pelistä ja nautti menosta. Ohittaa GotG3 paremmuudessa valkokankaalla, kaksi muuta jää täysin varjoon.

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
yhtään x-meniä ei välttämättä tarvitse katsoa, mutta helpottaa kyllä noiden cameoiden bongailussa, mutta Deadpoolit kannattaa katsoa. Loki-sarjan molemmat kaudet kannattaa katsoa ihan vaan niiden laadun takia, minun mielestä Loki on paras sarja mitä marvel on tehnyt.
Mites noi Wolverine-leffat, mm. Logan? Menettääkö jotain oleellista, jos niitä ei ole nähnyt ennen Deadpool & Wolverinea?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy