"Kyllä minä voin sen myöntää, että musiikin ja elokuvien lataaminen omaan käyttöön on laillista (mutta mielestäni edelleen väärin). Mutta muiden tekemien kräkättyjen ohjelmien levittäminen ilmaiseksi verkossa on RIKOS! Ja tietääkseni myös musiikin elokuvien JAKAMINEN. Sille sinäkään et voi mitään. Vääntele ja kääntele vaikka maailman tappiin!"
Mutta eihän kukaan täällä kysykään neuvoja "kuinka voin jakaa juuri imuttamiani pelejä". Ja sitten on toki se juttu, että onko tuo jakaminen tosissaan rikos vaiko vain rike.
Analogiana punaisia päin käveleminen.
Kaikki tietävät, että jakaminen on laitonta ja siksi kukaan ei kysykään neuvoja sen suhteen ja tässä kohtaa muuten ne Linux-distrot astuvat kehiin.
"Lähinnä olen huolissani monimuotoisuudesta, niin musiikissa, elokuvissa kuin peleissäkin. Ei tuo "varastaminen" isoihin koske niin paljon kuin pieniin, vähävaraisempiin kulttuurin tuottajiin."
Sitä kutsutaan markkinataloudeksi tai toisaalta evoluutioksi, jos et sopeudu niin kuolet. Jos todellisuuden luonnetta ei ole valmis hyväksymään niin se on oma näkemysongelma.
Kyllä minä tiedän, että moni minulle rakas pelitalo on kaatunut viimevuosina, joskaan waretus ei ole ollut pääsyy siinä.
Se nyt vain on tämänhetken tilanne ja yksittäisenä henkilönä en voi sille mitään, joten valitsen mieluummin minulle ilmaisen vaihtoehdon.
"BTW, oletko itse suku Hitlerille? Tosin ihan yhtä hyvin voisit itsekkin olla sukua myös Tomás de Torquemadalle kuin minäkin."
Heh, näin epätoivoista yritystä en ole nähnytkään...Luepa tuo lainauksesi uudestaan läpi ja havaitset itsekin sen miksi rinnastin sinut Torquemadaan... ja ei, en ole hänelle sukua koska sattuneista syistä sukujeni historioita on selvitetty yli-innokkaitten isovanhempien toimesta sen verran pitkälle, ettei linkkejä 1400-luvun Espanjaan ole.
EDIT: moderaattorit pääsivät iskemään viestin kirjoituksen aikana...hmm tälle sopiva ketju..vaikkapa tuo "Audiogalaxy suljettu"
http://www.jatkoaika.com/keskustelu/showthread.php?threadid=12495&highlight=piratismi
Sen voisi nimetä vaikkapa uudelleen " keskustelua internetin tekijänoikeuksista"