Keskustelua dance-musiikista ja -tapahtumista

  • 280 986
  • 1 522

tutzba

Jäsen
Tuo töniminen ja riehuminen on ollut jokaisella keikalla ongelmana, missä olen ollut. Ainakin Tiesto ja AvB oli jotain ihan käsittämätöntä. Suomalaiset kun vetää sellaisen kännin päälle, että eivät tajua mitään, niin sitten riehutaan vaikka se olisikin ihan puhdasta vahinkoa. Eräs jatkoaikalainen meinasi jo painaa Tieston keikalla jotain jannua dunkkuun kun tuli kyynärpäätä silmille koko ajan.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kaapelitehtaan äänentoisto on kyllä edelleen ihan paska. Välillä oli aika puuroa ja bassot kuului aika tavalla ja Swiren vokalisoinnit kuului vaimeana.

Sanoisin, että Merikaapelihallin akustiikka on paska. Pendulumhan oli tuonut oman äänentoistolaitteistonsa tuonne ja en usko, että siinä olisi mitään vikaa ollut. Ei se nyt ihan huippuäänentoistoa ollut, mutta sanoisinko sellaista hyvää perustasoa tämänkokoiselle keikalle ja tilalle. Plussaa alapäiden riittävyydestä.

tutzba kirjoitti:
Eikö se alkanut sen takia myöhässä, että olisivat saaneet kaikki pihalla jonottaneet sisälle? Kuten jo aiemmin ihmettelin, niin huonosti oltiin järkätty tuo ovien avaaminen suhteessa keikan oletettuun aloittamisaikaan.

Juuri näin. Itseäkin vähän kylmäsi, kun paikalle ehdin vasta siinä 21:10, mutta pitkä jonohan siinä vielä silloin oli ja lisääkin porukkaa valui paikalle. 50 minuuttia myöhässä alkoi keikka ja aika tarkalleen juuri silloin, kun vikatkin olivat sisälle päässeet. Tuo meni kuitenkin harvinaisen putkeen mielestäni, koska melko varmana pidin, että lupauksista huolimatta jengiä olisi väkisinkin ollut vielä ulkona jonottamassa keikan jo alettua.

tutzba kirjoitti:
Suomalaiset kun vetää sellaisen kännin päälle, että eivät tajua mitään, niin sitten riehutaan vaikka se olisikin ihan puhdasta vahinkoa.

Joo, tosin sen jälkeen kun on tullut käytyä brittifestareilla, niin osaa kyllä arvostaa kotimaisten festarien ja keikkatilojen tiukkoja anniskelualuesäännöksiä, eikä täällä muutenkaan jengi läheskään niin huonosti käyttäytyvää ole kuin britit. Siellä porukka esim. ihan systemaattisesti heittää bisseä, täysiä bissetölkkejä, kusella täytettyjä tuoppeja ym. roskaa yleisön sekaan ja jopa artisteja päin, eikä se ole mitenkään niin poikkeuksellista, että siihen järkkärit jaksaisivat edes puuttua.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Tuo töniminen ja riehuminen on ollut jokaisella keikalla ongelmana, missä olen ollut. Ainakin Tiesto ja AvB oli jotain ihan käsittämätöntä. Suomalaiset kun vetää sellaisen kännin päälle, että eivät tajua mitään, niin sitten riehutaan vaikka se olisikin ihan puhdasta vahinkoa. Eräs jatkoaikalainen meinasi jo painaa Tieston keikalla jotain jannua dunkkuun kun tuli kyynärpäätä silmille koko ajan.

Niin, tuo on hyvin harmillista. Tässä skenessä kun kuitenkin on aina pyritty siihen, että se ns. käyttäytymiskoodisto olisi hallussa. Ollaan ystävällisiä, ei känni- tai muuten sekoilla yli ymmärryksen, ei tapella, otetaan toiset huomioon, naiset ja miksei miehetkin jätetään ns. rauhaan, eli heidän ei tarvitse tuntea olevansa kuin jossain lihatiskillä. Eli nipistelyt, kourinnat sun muut ovat poissa. Ollaan kiinnostuneita musiikista, arvostetaan bilejärjestäjän tekemää työtä jne jne. En tietenkään väitä, etteikö lieveilmiöitä olisi muuallakin, mutta uskoakseni näillä isojen mainstream-nimien keikoilla sitä sekoilua on enemmän. Varmasti osasyynä lienee sekin, että monellekaan se ilta ei juurikaan eroa normi baarimenosta ja sinne DJ Iso Nimen keikalle otetaan sitten ne kaikki pahat tavat mukaan. Myydäänkö mestat myös ihan liian täyteen, on hyvä kysymys sekin.

Toivon mukaan nämä sillipurkit ja Dj Megajeesuksien keikat eivät anna nyt sellaista vaikutelmaa, että koko klubikulttuuri olisi samanlaista peeloilua, koska sitä se ei ole. Sitä hyvää, toisia kunnioittavaa tunnelmaa, riehakastakin on kuitenkin eniten.

Tosin olenpa kerran itsekin pieleen menneen nestetankkauksen johdosta tullut poistetuksi klubilta kotiin nukkumaan. :)
 

tutzba

Jäsen
En tietenkään väitä, etteikö lieveilmiöitä olisi muuallakin, mutta uskoakseni näillä isojen mainstream-nimien keikoilla sitä sekoilua on enemmän. Varmasti osasyynä lienee sekin, että monellekaan se ilta ei juurikaan eroa normi baarimenosta ja sinne DJ Iso Nimen keikalle otetaan sitten ne kaikki pahat tavat mukaan

Aloin lukemaan viestiäsi ja parin sanan jälkeen mietin jo, että sanon saman kuin mitä ehditkin sitten loppuvaiheessa kirjoittamaan. Mutta tuon allekirjoitan aivan täysin. On kyllä melko harmillista, että oikeasti pelkästä musiikista kiinnostuneet kärsivät bb-minnoista ja muista, joille parempi paikka keikkailtoina olisi seduloiden tanssilattiat.

Ehkä Suomeenkin vielä joskus rantautuu oikeanlainen bilekulttuuri.
 

naapuri

Jäsen
Eilinen keikka oli meitsin mielestä täys kymppi. Vaikka pari kertaa tuli kyynärpäästä ohimoon niin ei haittaa, silloin kun kädet on ilmassa niin saattaa tulla osumaa. Paria biisiä jäin kaipaamaan ja jotenkin Watercolour vikana biisinä oli liian ilmeinen. Tosin sama kappale oli viimeinen myös Circuksen dj-setissä.

Mä olen melko intohimoinen Pendulum-fani ja vielä perjantai-iltana olin ilman lippua. Menin kaverin kanssa vähän niinkuin lohdutukseksi sinne dj-keikalle jos se vähän nostattaisi mieltä kun ei varsinaiselle keikalle ollut tikettejä. Siinä yhden-kahden aikaan kävin vessassa ja kun lähdin taas etsimään frendejä niin huomasin tutun näköisen herran nojailemassa baaritiskillä ja näppäilemässä aifouniaan. Koska olin muutaman juoman jo nauttinut niin oli ihan pakko ensin kysyä että "Excuse me, but are you Rob Swire?". Oli se. Vittu, mun suuri idoli puhuu mulle... Homma meinas mennä jo hyperventiloinniks kunnes kasasin itteni ja juttelin Swiren kanssa Provinssin keikasta, ja siitä kuinka se keikka äänestettiin kesän parhaaks livevedoksi. Lopuksi kiitin dj-keikasta ja pahoittelin etten pääse paikalle Kaapelille. Rob kysyi että miksi en pääse ja vastasin vaan etten saanut lippuja kun menivät niin nopeasti. Ennenkuin ees tajusin, niin näppäilin jo nimeäni sen puhelimeen ja sain nimeni ovelle. Ja kerrankin ne liput tosiaan oli odottamassa. Toin kaksi kaveria vielä mukana ja sitten nautittiinkin keikasta. Jälkeenpäin tuli mietittyä että jos olisin ihan perus jantteri joka on joskus kuullut radiosta sen jonkun Pentuluumin kappaleen niin tuskin olis lippuja tullut, mutta taisin vakuuttaa Rob Swiren ihan tahattomasti siitä, että mä oon todella kova Pendulum-fani.


Miracles DO happen.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sanoisin, että Merikaapelihallin akustiikka on paska. Pendulumhan oli tuonut oman äänentoistolaitteistonsa tuonne ja en usko, että siinä olisi mitään vikaa ollut. Ei se nyt ihan huippuäänentoistoa ollut, mutta sanoisinko sellaista hyvää perustasoa tämänkokoiselle keikalle ja tilalle. Plussaa alapäiden riittävyydestä.
Niin joo, akustiikkaa tarkoitin. Kirjoitin vähän huolimattomasti. =)

Arvelin kyllä, että kundeilla on luonnollisestikin omat laitteistot mukanaan. Yleensä tuontason artisteilla ja bändeillä on. Ei siinä mitään. Tietysti voidaan juuri miettiä itse tilaa ja sen vaikutusta. Omasta mielestäni Kaapeli ei ole järin innostava keikkapaikka, mutta tunnetusti olen näistä nirso.

Voi tietysti vaikuttaa, että korvatulppien kanssa kun on, niin bassot korostuu. Omat tulpat on sentäs kuitenkin sellaiset 25 euron tapaukset, että pitäisi sillä tapaa olla priimaa. Meteli oli tulpistakin huolimatta sen verran kovaa, että ilman en olisi uskaltanut kyllä olla.

Joo, mutta kyllä se potki siis. Eikä ne kaikki tönimiset nyt haittaa, sitä tapahtuu väkisin kun hyppii ja nostelee käsiä. Ärsyttää vaan, että osalle se on jotenkin itsetarkoituksellista aiheuttaa kaaosta ja sekoilla.
 

tutzba

Jäsen

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Hiukkasen ollut tässä lähiaikoina hiljaisempaa, mutta laitetaas nyt joulun kunniaksi uusi miksaus jakoon:

Jussi Soro - December 2010 podcast

Tulossa vielä tämän kuun aikana "Best of 2010", parin tunnin tuplamiksaus. Biisitoiveita saa esittää :)
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Koska ollaan tiputtu jo kolmannelle sivulle niin nostellaan ylös.

Jos oma playlist alkaa jo tökkimään tai haluaa kenties jotain täysin uutta genreä alkaa kuuntelemaan niin tässä oiva nettiradio. http://www.di.fm

Löytyy DnB, Oldschool house, trance, vocal trance, electro house, progressive, disco, dubstep, goa-psy, funky, gabber ja DJ miksaukset yms. Kaikille omat kanavansa.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..

Lättfil

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
E-Typen facebook-sivu kertoo, että ensi viikolla pitäisi tulla ulos uuden albumin(joka ei vielä ole kai valmis) ensimmäinen single. Nimi Back2Life liittyy joko albumiin tai tähän singleen
 

tutzba

Jäsen
Tuli pyörittyä Baltian maissa ja bongattua sieltä hyviä biisejä.

Afrojack ft. Eva Simons - Take Over Control

Hyvä melodia, erityisesti tuo vingutus toimii. Tiedätte kyllä mistä kohdasta puhun, jos kuuntelette.

Sunrise Avenue - Fairytale Gone Bad (Klaas remix)

Voittaa alkuperäisen 100-0. En edes tiennyt, että siitä olisi voinut tehdä näinkin kuunneltavaa teosta.

Remady - No Superstar

Jollakin tavalla surumielinen biisi. Minuutin kohdalla alkaa kuitenkin sellainen osuus, jonka voi helposti kuvitella tanssilattialle.

Margin Solveig ft. Dragonette - Hello

Täysin päinvastainen kuin edellinen. Tulee kyllä niin kesäfiilis, että ei mitään rajaa. Ei sen sijaan välttämättä mikään kauhean toimiva biisi klubilla. Tai mistäs sitä tietää.

Benassi Bros - Every Single Day

Sanokaapa joku, mitä melodiaa tuo kertosäe mukailee? Ihan varmasti olen kuullut tuon jossakin aiemmin, mutta se ei mielestäni tämän biisin yhteydessä ollut. Voinhan minä kyllä väärässäkin olla.

Bodyrox - Yeah Yeah

Voi olla, että on jo linkitetty tänne, onhan tuo kuitenkin jo vanha. Itselleni kuitenkin yhdistyi nyt vasta nimi ja biisi.

Fragma - Memory (Klaas remix)

Klaas tekee kyllä jäätävän hyviä remixejä, huikea äijä.

Snap - Rhythm Is A Dancer 2010

Boom!

Sash ft. Stunt - Raindrops (Encore Une Fois)

Jokru joskus linkitti ko. biisin, mutta sallinette minun laittaa vähän eri version siitä. Hiukkasen pidempi. Yksi parhaista menokipaleista.

Futureshock - On My Mind

Kaunista herkistelyä. Huikea.
 
Viimeksi muokattu:

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jakub Petruzalek kerkeää siis pelaamisen ohella myös mixailemaan kaiken näköistä settiä. Pari uutta pätkää taas kuunneltavissa. Allaolevasta linkistä lisää:

http://soundcloud.com/calimero85/tracks
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

tutzba

Jäsen
Huh, KLF tuo 12.2. Scooterin VOnnelaan. Alkuun olin aivan innoissani, mutta...

-Vantaan Onnela, miksi? Arminin keikka osoitti sen, että tuolla ei todellakaan pysty järjestämään mitään isoa tapahtumaa. Aivan liian tunkkainen tila suurelle yleisömäärälle. Scooteriin myydään 2700 lippua ja jos muistan tilan koon oikein, tulisi taas olemaan helvetillistä tönimistä ja tunkemista.
-Perjantaina on jo omat "reivit" joissa tulee todennäköisesti kaadettua siihen malliin, että lauantaina ei pystyisi tekemään mitään.
-Koska kyseessä on VOnnela ja lippu maksaa 30 euroa, ei tuostakaan setistä selviäisi mitenkään alle satasella. Kyyteihin menisi se parikymppiä ja juomiin loput. Ei pysty tuohon summaan taipumaan mitenkään.

Näyttää kyllä siltä, että jää omalta osalta väliin. Odotellaan Colors 12th anniversary -setin kattausta ja katsotaan bile-elämää sitten uudestaan. Tai no onhan sitä ennen Super8&Tab loppukuusta, mutta siitä pääsee halvalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös