Mainos

Keskustelua dance-musiikista ja -tapahtumista

• 283 600
  • 1 523

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tiedan etta Suomessa liikkuu paljon Elacineja klubipiireissa, mutta ajattelin kokeilla Etymoticin ER15-mallia. Hintakin on huomattavasti halvempi mita Elacinit tarjoaa.
Onko? Omat Elacinit maksoi muistaakseni 120€ ja muotit otettiin Helsingin korvacenterissä. Suoraan sanottuna tohon linkkaamaasi kauppaan en välttämättä rahojani lähettäisi, sen verran mielenkiintoiset sivut (voi toki olla ihan kunnollinenkin mesta). Omiin -15dB Elacineihin oon ihan tyytyväinen, mutta ne päässä on silti aika paska olla klubeilla. Nieleminen, sydämen sykkeet, hengitys jne kaikuu ainakin mulla päässä ihan liikaa ja kun et kuule omaa puhettasi, niin yleensä tulee huudettua ihan liian kovaa. Noi onkin mulla vain ehdottomina varakeinoina mukana jos jossain soitetaan liian kovaa.

BTW, mulla on nyt 10 vuotta dj-keikkoja takana, + joku 5 vuotta bändissä soittamista, ja kuulo on täydellinen. Mulla on vielä paha tapa pitää soittaessa luureja ja monitoreita todella kovalla. Mutta silti, kannattaa pitää kuulosta huolta.

tutzba

Jäsen
Facebookista: "PACIFIQUE Lippupäivitys: Erikoisennakot on myyty loppuun. VIP-lippuja vielä pieni erä saatavilla perjantaina. Loput liput tulevat myyntiin Tikettiin jo ensi maanantaina 13.12."

Olkaapa siis palstaveljet ja -siskot valmiina.

Edit: Ja sama Tiketistä. Mukana tämän hetkisten tietojen mukaan Chris Coco, Orkidea, Mr. A, Heikki L, Alex Kunnari, Orion ja Proteus. Muut esiintyjät tba.

Viimeksi muokattu:

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Onko? Omat Elacinit maksoi muistaakseni 120€ ja muotit otettiin Helsingin korvacenterissä. Suoraan sanottuna tohon linkkaamaasi kauppaan en välttämättä rahojani lähettäisi, sen verran mielenkiintoiset sivut (voi toki olla ihan kunnollinenkin mesta). Omiin -15dB Elacineihin oon ihan tyytyväinen, mutta ne päässä on silti aika paska olla klubeilla. Nieleminen, sydämen sykkeet, hengitys jne kaikuu ainakin mulla päässä ihan liikaa ja kun et kuule omaa puhettasi, niin yleensä tulee huudettua ihan liian kovaa. Noi onkin mulla vain ehdottomina varakeinoina mukana jos jossain soitetaan liian kovaa.

Klubbarista taisin joskus lukea siita kimppatilaus-topicista etta hinta menee reippaasti yli 200 euron, taman perusteella tein hintavertailun. Etymoticin kuulokkeet ovat taalla ainakin kovassa huudossa, Tranceaddictin foorumeilla kovasti sita suosittelevat ja kyseinen lafka tekee ihan ok-tasoisia korvakuulokkeitakin. Vaimolla on Elacinin -25db ollut jo pitkan aikaa, tilasi muutama vuosi sitten klubbarin kautta ja on ollut varsin tyytyvainen. Ja muutenkin kuluttajansuoja on ihan tarpeeksi hyvalla mallilla taalla ja jos tuo jostain syysta on vilunkipelia (mita en usko) niin yhdella soitolla luottokorttiyhtioon hoituu rahat takaisin. Plus sen voi hoitaa PayPalilla jolla on myos varsin tehokas kuluttajansuoja, rahat lahtee lopullisesti vasta kun asiakas hyvaksyy tuotteen saadessaan sen kotiin.

BTW, mulla on nyt 10 vuotta dj-keikkoja takana, + joku 5 vuotta bändissä soittamista, ja kuulo on täydellinen. Mulla on vielä paha tapa pitää soittaessa luureja ja monitoreita todella kovalla. Mutta silti, kannattaa pitää kuulosta huolta.
Aivan taysin sama juttu, on itsella myos paha tapa pitaa kuulokkeita soittaessa todella lujalla ja klubeilla ei ole tullut kaytettya suojausta. En vain usko etta hyva tuuri tai sietokyky jatkuu pitkalle joten ajattelin hommata ainakin -9db suojauksen pahimman varalle. Noissa Etymoticeissa on viela se hyva puoli etta niihin saa vaihdettua itse filtterin (-9db, -15db, -25db) itse ja vaihtofiltterille tulee hintaa $35. En tieda pystyyko Elacineissa tekemaan samaa.

tutzba

Jäsen
Aivan taysin sama juttu, on itsella myos paha tapa pitaa kuulokkeita soittaessa todella lujalla ja klubeilla ei ole tullut kaytettya suojausta.

Sopiiko kysyä, että millaisilla mestoilla olet soittanut? Ei tarvitse mitään liian paljastavaa kertoa, mutta aina on mielenkiintoista kuulla kokeneiden kavereiden kokemuksia.

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Sopiiko kysyä, että millaisilla mestoilla olet soittanut? Ei tarvitse mitään liian paljastavaa kertoa, mutta aina on mielenkiintoista kuulla kokeneiden kavereiden kokemuksia.

:D En ole millaan klubilla soittanut, makuuhuone-dj paaasiassa olen tahan asti ollut. Aloitin dekeilla leikkimisen noin vuosi sitten kun hommasin itselleni omat ja lahinna tyytynyt treenailemaan. Joskus heittanyt tunnin setteja siella taalla paasaantoisesti siella missa olen ollut toissa, ei mitaan klubi dj tuntua siis. Ehka sitten joskus kun tuosta paasee enemman kiinni, nyt homma on vasta treenausvaiheessa.

Jos haluat kuunnella minkalaista paskaa meika suoltaa lapi niin www.soundcloud.com/ramsau

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Kymmenisen minuuttia kuunneltuna marraskuun setistä eikä voi kyllä paskasta puhua ainakaan alun perusteella. Todella energinen kattaus, toimii! Toivottavasti jatkuu samanlaisena loppuun asti.

Aika suoraviivaista puuhaa se toistaiseksi on, ei voi puhua kikkailusta hyvana paivanakaan. Settilistan suunnitteluun olen pistanyt jonkun verran aikaa, mutta siihen ne hyvat puolet loppuukin. Taytyy opetella looppaileen ja kayttaan sampleja enemman tulevaisuudessa eika vain sita biisia biisin peraan jatkuvasti. Ehka se siita, mutta kiitos!

tutzba

Jäsen
Aika suoraviivaista puuhaa se toistaiseksi on, ei voi puhua kikkailusta hyvana paivanakaan. Settilistan suunnitteluun olen pistanyt jonkun verran aikaa, mutta siihen ne hyvat puolet loppuukin. Taytyy opetella looppaileen ja kayttaan sampleja enemman tulevaisuudessa eika vain sita biisia biisin peraan jatkuvasti.

Kuinka paljon tässä on omaa kädenjälkeäsi? Nyt on päälle puoli tuntia mennyt ja mukana on paljon sellaisia biisejä, joita en ole ennen kuullut. En siis osaa sanoa ovatko nämä alunperin tehty tällaiseksi vai oletko itse kikkaillut. Jos jälkimmäinen, niin oikeasti todella hyvää työtä! Hitto kyllä minä lähtisin tällaista kuuntelemaan ja jopa maksaisinkin lipusta.

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Kuinka paljon tässä on omaa kädenjälkeäsi? Nyt on päälle puoli tuntia mennyt ja mukana on paljon sellaisia biisejä, joita en ole ennen kuullut. En siis osaa sanoa ovatko nämä alunperin tehty tällaiseksi vai oletko itse kikkaillut. Jos jälkimmäinen, niin oikeasti todella hyvää työtä! Hitto kyllä minä lähtisin tällaista kuuntelemaan ja jopa maksaisinkin lipusta.

En ole kayttanyt sampleja ollenkaan naissa kahdessa miksauksessa, mita pari looppia siella taalla. Kahdella dekilla ja kerrasta purkkiin kaytannolla se on valitettavan vaikeaa. Minulla on nyt tilauksessa kaksi dekkia lisaa (pioneer cdj400) ja kun ne saapuvat perille on samplejen kayttaminen helpompaa. Toki naissa aanitetyissa miksauksissa voisi huijata ja samplata osiin, mutten nae siina mitaan pointtia. Naissa kahdessa miksauksessa on se kadenjalki ja taso milla olen ja haluan kieltamatta sen siina pitaa. Monesti on tullut kuunneltua ableton-setteja ja jopa raikeitakin huijauksia jossa setti nauhoitetaan osissa jotta siita saadaan mahdollisimman hyvankuuloinen.

edit:

Jos pitaisi jokin vertailukohta antaa miten mixteippi pitaisi tehda ja minkalainen tyyli miellyttaa omaa korvaa, niin se olisi varmaan tassa http://soundcloud.com/2beats/the-2-beats-horriblenoise-mixtape-2010

Viimeksi muokattu:

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Klubbarista taisin joskus lukea siita kimppatilaus-topicista etta hinta menee reippaasti yli 200 euron, taman perusteella tein hintavertailun.
Jep, mä taisin olla alkujaan siinä ihan kaikkien aikojen ekassa kimppatilauksessa joka järkättiin vielä platinum.ac:n puolella. Silloin hinta oli jotain 120-150€.

Noissa Etymoticeissa on viela se hyva puoli etta niihin saa vaihdettua itse filtterin (-9db, -15db, -25db) itse ja vaihtofiltterille tulee hintaa $35. En tieda pystyyko Elacineissa tekemaan samaa.
Pystyy toki. Sama systeemi näyttäisi päällisin puolin olevan kyseessä, joten voi olla jopa että filtterit sopii ristiin? Raportoi testikokemuksia tännekin kun saat tulpat käteesi (tai korvaasi).

Laitetaas salia varten latautumaan jäbältä uusin setti, palautetta parin tunnin päästä!

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Jep, mä taisin olla alkujaan siinä ihan kaikkien aikojen ekassa kimppatilauksessa joka järkättiin vielä platinum.ac:n puolella. Silloin hinta oli jotain 120-150€.
Piti vaimolta viela tarkistaa ja sanoi etta yli kahdensadan meni. Ilmeisesti tama hinta riippuu aika tarkasti siita kuinka monta ihmista siina kimppatilauksessa on mukana? Kasitin etta alennusprosentti nousee mita enemman on tilauksia. No, oli miten oli perhanan halvalla olet Elacinisi saanut.

Pystyy toki. Sama systeemi näyttäisi päällisin puolin olevan kyseessä, joten voi olla jopa että filtterit sopii ristiin? Raportoi testikokemuksia tännekin kun saat tulpat käteesi (tai korvaasi).

Ilmeisesti nayttaisi olevan sama filtteri kyseessa vaikken netista nyt loydakaan faktaa vaitteitteni tueksi. Kovasti nayttaa ainakin samalta. Ja kun viela Elacineissa attenuation value nayttaa samalta kuin Etymoticien vastaavassa, niin todennakoisesti kyseessa on sama filtteri. Ilmeisesti olen lukenut tuota charttia vaarin pain aikaisemmin.. Mutta kunhan tulevat parin kuukauden sisaan, laitan palautetta.

Kiitos kuuntelusta!

Viimeksi muokattu:

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Ainiin, piti eilen jo laittaa mutta unohtui..

Above & Beyond juhlisti Trance Around The World 350 lahetystaan eilen Los Angelesissa ja lahetyksen nauhoitus on kuunneltavissa TATW sivuilta http://tatw350.com/map/ Talla hetkella livena soittaa Super8 & Tab.

tutzba

Jäsen
No niin, nyt on kolme lippua Pacifiqueen. Siitä ei tosin ole paljoa iloa, kuten seuraava vuoropuhelu osoittaa.

Tiketin myyjä: Huomenta tutzba, mitä saisi olla?
tutzba: Ottaisin kolme lippua Pacifiqueen, kiitos.
Tiketin myyjä: Mihin? Mikä tapahtuma tuo on?
tutzba: ...Pacifique?
Tiketin myyjä: Milloin se on?
tutzba: Ensi vuoden puolella, 5.3.

Ja tuossa kohtaa tajusin, että samana päivänä on avovaimon synttärit ja meidän vuosipäivä. Eijjumalauta, eihän tuota saa millään raahattua tuollaisiin tapahtumiin. Onneksi frendi suostui ostamaan liput, eli ainakin joku on iloinen. Ehkä sitten 2012 uudestaan.

Edit: On muuten Tiketin sivut tyylikkäästi jumissa.
Edit2: Klo 9.20 ja loppuunvarattu. Melko nopeaa.

Viimeksi muokattu:

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Ja tuossa kohtaa tajusin, että samana päivänä on avovaimon synttärit ja meidän vuosipäivä. Eijjumalauta, eihän tuota saa millään raahattua tuollaisiin tapahtumiin. Onneksi frendi suostui ostamaan liput, eli ainakin joku on iloinen. Ehkä sitten 2012 uudestaan.

Vuosipaivia tulee ja vuosipaivia menee.. Nyt sanot emannalle ettei se niin justiinsa ole kun on suunnitteilla viettaa kymmenia vastaavia paivia tulevaisuudessa joten kai sita nyt yhdet pippalot jaksaa yhdessa viettaa hieman eri tunnelmissa. Raahaat sen mukaan!

Toista se on taalla kun emanta unohti tyystin haapaivan ja meikan synttarit samana vuonna. Ei kai se niin justiinsa ole. :D

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitos kuuntelusta!
Tää oli muuten hyvä! Miksaukset oli ainakin omasta mielestä just eikä melkein ja soundi sopivan elävää raastoa, hyvää energistä meininkiä. Seuraavaks sit nykin isoille klubeille soittelemaan?

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Tää oli muuten hyvä! Miksaukset oli ainakin omasta mielestä just eikä melkein ja soundi sopivan elävää raastoa, hyvää energistä meininkiä. Seuraavaks sit nykin isoille klubeille soittelemaan?

Heh, kiitos lempeista sanoista.

Taalla menee tuon soittamisen kanssa vahan erilailla kuin kotosuomessa, taalla paaset aivan takuulla soittamaan isommallekin klubille jos sinulla sattuu olemaan suuri seuraajaporukka. Taidoilla tai musiikillisella ulosannilla ei hirveasti ole valia, tai sita ei ainakaan katsota tarkeimpana kriteerina. Tarkeinta on se etta tuot asiakkaita baariin/yokerhoon ja omistaja tekee tilia. Eli aivan sama vaikka pyorittaisit neljaa tonnista ja kahta vinyylia samaan aikaan miksaillen ilman kuulokkeita heittaen looppeja ja sampleja lennosta puhuen poytapalvelutytoille samaan aikaan kun kirjoitat faneille nimmareita silla valin kun teet LIVE PA-settia jos sinulla ei ole valmiita faneja jotka tayttavat yokerhon ennakkomyynnilla.

Taman takia Pachassakin Jonathan Peters, Boris seka Chus & Ceballos pyorii aivan liian usein (toki ovat residensseja, mutta silti..) Mistaan muualta eivat oikein tunnu saavan keikkaa, mutta taalla heilla vain jostain syysta on niin iso seuraajaporukka etta saavat Pachan aina tayteen. Luojan kiitos Cielo, Webster Hall, Terminal 5 seka ajoittain Roseland seka Hammerstein Ballroom tuo edes jonkun verran tahan dirty house-mekkaan jotain vaihtelua.

Nyt on jonkinlaista vaihdosta tai muutosta havaittavissa New Yorkin seuduilla kun Dubsteb, electro seka Indie alkavat nostamaan paataan. Rusko, Boys Noize, Bloody Beetroots, Mr Oizo, Erol Alkan, Armand Van Helden seka A-Trak ovat olleet kiitettavan usein taalla taman vuoden puolella ja jonkun verran Cielo seka Webster Hall on keskittynyt enemman ranseen kun houseen.

e: Vahan epaselva teksti.. Mutta tarkoitin lahinna sita etta kun Suomessa klubille bookataan DJ lahinna nimen ja famen perusteella, taalla se menee fanikannan perusteella. (disclaimer: yleistys)

Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
No niin, nyt on kolme lippua Pacifiqueen.
Tiketin myyjä: Milloin se on?
tutzba: Ensi vuoden puolella, 5.3.

HOLA!
Pacifique päätti juuri järjestää lisätapahtuman edeltävälle illalle, eli perjantaille 4.3.2010. Liput tähän tapahtumaan tulee myyntiin nyt keskiviikkona Tiketissä.

http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=97506;pid=1601220#1601220 <--- aiheesta lisää.

Roark

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins
Mihin aikaan tuonne Kaapelitehtaalle kannattaa mennä, että ei joutuis ihan takarivistä seuraamaan tuota Pendulumin keikkaa? Entäs paljonko tuonne on tulossa väkeä? Facebook-sivulla nyt joku vajaa 700 osallistujaa. Kaikki käytännön vinkit myös otetaan vastaan, kun ekaa kertaa tämmöselle keikalle oon menossa. Lauantaita on odotettu!

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Mihin aikaan tuonne Kaapelitehtaalle kannattaa mennä, että ei joutuis ihan takarivistä seuraamaan tuota Pendulumin keikkaa? Entäs paljonko tuonne on tulossa väkeä? Facebook-sivulla nyt joku vajaa 700 osallistujaa. Kaikki käytännön vinkit myös otetaan vastaan, kun ekaa kertaa tämmöselle keikalle oon menossa. Lauantaita on odotettu!

Noissa puhtaissa tekno/trana-kemuissa Kaapelilla on aina ollut se pahin ryysis ovella klo 23-00 maissa. Eli suosittelisin, vaikka jonot yleensä vetää hyvin, menemään paikalle viimeistään siinä klo 21-22 maissa, ellei se etkoilu nyt niin tärkeässä osassa ole bileiltaa. :) Pendulumin keikkahan myi loppuun hetkessä, joten oma veikkaus on se noin 3000-3500 ihmistä.

Tuossa SESSIONS2:n kuvamateriaalia viime kevään Laserpoint-tapahtumasta:
http://www.sessions2.com/galleries/laserpoint2010_fredi/KIN_080.jpg
http://www.sessions2.com/galleries/laserpoint2010_karo/CA2_2229-Edit.jpg

Hmm...Kaapeli. Se on aika kolkko mestakin sitten kun alkaa jalat olemaan muussina tanssimisesta ja seisoskelusta, eli kamalasti istumapaikkoja (tuolit, sohvat) ei ole, lattiatilaa sitäkin enemmän. Sitten kannattaa ehkä ottaa jotain sämpylää messiin, tai muuten eri pisteissä koittaa tankata itseensä energiaa, koska jos ajoissa menee, niin ilta on pitkä. Kuulosuojaus kannattaa myös muistaa, sekä pitää juoda vettä. Merikaapelihallin alun viileys muuttuu kyllä muistaakseni suht lämpimäksi ilmastoksi. Ja jos haluaa välttää lopun narikkaryysiksen, niin voi lähteä jo joskus klo 03 pois, paitsi tietty jos Pendut vetää silloin. Brenkku siellä ei mielestäni koskaan ole ollut mitään kamalan halpaa, mutta pieni sievä on tuollaisissa tapahtumissa aina parempi kuin kaatokänni.

Hyvät tavat kannattaa muista aina. Peace, Love, Unity, Respect.

Viimeksi muokattu:

tutzba

Jäsen
HOLA!
Pacifique päätti juuri järjestää lisätapahtuman edeltävälle illalle, eli perjantaille 4.3.2010. Liput tähän tapahtumaan tulee myyntiin nyt keskiviikkona Tiketissä.

http://klubitus.org/forum_aihe.php?id=97506;pid=1601220#1601220 <--- aiheesta lisää.

Ohhoh! Melko hatunnostonarvoinen suoritus. Toisaalta kuten tuolla Klubituksessakin pohdittiin, lytistääkö tämä nyt sitten tuon "alkuperäisen" tapahtuman arvoa? Samapa tuo, pitää yrittää saada liput perjantain geimeihin.

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Mihin aikaan tuonne Kaapelitehtaalle kannattaa mennä, että ei joutuis ihan takarivistä seuraamaan tuota Pendulumin keikkaa?

Tuolla Klubitus.orgin puolella järjestävä seura ilmoitti juuri, että Pendulumin alustava esiintymisaika on noin klo 21. Eli kannattaa olla ajoissa.

tutzba

Jäsen
Mihin aikaan tuonne Kaapelitehtaalle kannattaa mennä, että ei joutuis ihan takarivistä seuraamaan tuota Pendulumin keikkaa?

Pendulumin alustava esiintymisaika on noin klo 21.

Ovet auki klo 19.30. Pendulum klo 21.00. DJ klo 22.30. Tapahtuma päättyy klo 24.00.

Muistellaanpa vähän niitä sloganeita, millä tapahtumaa myytiin:
"Pendulum livenä Suomen suurimmassa rave-tapahtumassa Kaapelitehtaalla."
"--Suomen kaikkien aikojen suurimman rave-tapahtuman järjestämiseen."
"Pendulumin ohella Kaapelitehtaalla esiintyy iso lista kotimaisia esiintyjiä ja vielä julkaisematon ulkomainen lämmittelijä."

Eli Suomen suurin rave-tapahtuma ulkomaisen lämmittelijän, jota ei ole, sekä ison listan kotimaisia esiintyjiä kanssa saadaan pumpattua kolmeen tuntiin? Olisi hauska tietää, mikä on mennyt pieleen näin loppumetreillä.

Eikö niitä lippuja ollut myynnissä jotain 3000? Jos järjestäjät meinaavat saada tuollaisen määrän henkilöitä sisälle puolessatoista tunnissa, niin nostan hattua.

Onkohan tällä floppauksella jotain tekemistä tuon 17. päivän Pendulumin dj-keikan kanssa? Facebookin mukaan sinne on ilmoittautunut noin 300 ihmistä. Meidän opiskelijabileissäkin on enemmän väkeä. Tosin ei kai tuon keikan hinta voi niin paljoa olla, että nyt pitää karsia Kaapelitehtaan vuokrasta yms.?

Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy