Milk Inc. = parhautta
Olen totaalisen ihastunut tällä hetkellä
Milk Inc.:iin, Belgian kovimpaan musiikkinimeen koskaan ikinä milloinkaan. Vokaalipitoiseksi tranceksikin sitä voisi kutsua, mutta lähimpänä "oikeaa" genreä lienee dancepop, jossa on täydelliset popbiisit naamioitu trance-elementeillä.
Vuonna 1996 uransa aloittanut Milk Incorporated sai ensimmäisen suuren hittinsä
La Vachesta. Sittemmin
Regi Penxtenin pääjehuilema duo on luonut sellaisia ikimuistettavia raitoja kuin
In My Eyes, Walk On Water ja
Never Again muutama mainitakseni.
Vokalisti
Linda Mertens liittyi remmiin vuonna 2000 ja näin ollen eurooppalainen dancemusiikki sai oman todellisen prinsessansa. Linda on jumalattoman upea ilmestys ja ennen kaikkea tyttelin (tänä vuonna 30!) ääni on mahtava mihin tahansa musiikkityyliin. Mikä parasta, viime vuodet poppoo on heittänyt taustanauhat pois livekeikoilla ja Lindan ääni pääsee oikeuteensa todellisuudessa.
Olen metsästänyt heidän live-DVD:tä ja löytänytkin
sen, mutta kyseiseltä sivulta hankkiminen on pistänyt mietityttämään, koska aiempaa kokemusta ulkomaalaisilta nettiostoksilta ei ole. Kuinka paljon mahtaa rahti- ja postikulut olla? Itse cd+dvd -kokonaisuus on yllättävän halpa, alle 12 €.
Oli miten oli, tuo olisi pakko saada jostain hankittua.
Kehuja kerännyt levykokonaisuus tuntuu juuri niin mahtavalta, mitä youtube-pätkät antaa ymmärtää. Ja kyllä, haluaisin saada ehdottomasti levyt käteeni, enkä imuttaa netistä, mikä näyttää olevan liiankin helppoa, kun pistää googleen hakusanaksi ko. mahtipaketin.
Katsokaa itse youtubesta Milk Inc.:ia livenä. Oheessa muutama herkkupala:
In My Eyes
Sleepwalker
Go To Hell
Whisper
Never Again
Wide Awake
La Vache vs Played-A-Live
Walk On Water [Akustinen versio]
Heaven [Lindan esittämä soolocover]
Lasgo, Milk Inc. & Sylver: Insomnia [Belgialaisten yhteisvetona brittimusiikin helmi]