Olin pitkään vahvasti luulossa että etelän media lyö pääasiassa vaan Kepua klapilla päähän mutta ilokseni olen saanut huomata että aika tasaisesti on nyt hiillostettu, tutkittu ja ehkä vaikutettukin. Jopa punavihreisiin ja vielä YLE. Ehkä kaikkea tiedonvälityksessä ei ole menetetty. Olen iloinen näistä huomioistani.
Olisi kiva tavata ennen kuin te kuolette sukupuuttoon. Olen itsekin ollut usean Kepulaisen hautajaisissa,
Osa ollut ihan suorassa polvessa sukua.
Tsaarin ajan Suomessa syntyneitä isovanhempia ja heidän sisaruksiaan. Osa jopa itsenäisessä Suomessa syntyneitä!
Onneksi pojasta polvi paranee.
Tässä Tampereen korkeudella alkoi siinä 1950-60-luvulla helpottamaan, varmaan kun talollisilla oli varaa lähettää lapsiaan isolle kirkolle oikein kunnon kouluihin.
Metsää joutuivat myymään, että oppikoulut ja jatko-opinnot saatiin maksettua, mutta eipä sitten kyllä jäkipolvista löytynyt kekkoslaisia, ja kukaan ei elä enää tuilla ja avustuksilla.
Mitä nyt osa vielä työeläkkeillä, niillä, joita palkoista pidätetään, kituuttaa.
Kiitos Maalaisliitto 1906-1944.
Mutta sen jälkeen on kyllä tarpeettomin YYA-karhunrauta, pohjaton kulukaivo, kehityksen jarru ja hidaste , AY-liikkeen ohella, Suomen länsimaistumisessa.
Klapista puheenollen:
Jos laitat ryssän,Kepulaisen ja Demarin säkkiin, ja mätkit klapilla, niin joka lyönti osuu syylliseen.
Vähintä näillä mastaloustuilla olisikin, että saisi edes pari kertaa klapilla vedellä.
1 x "maatalousyrittäjä" maksaa välittöminä ja välillisiä tukina keskimäärin Suomelle 80 000€ vuodessa.
Itse voisin laittaa suvun pellot pakettiin ja päästää metsät luonnontilaan ihan vaikka 60 000€ / vuosi -hinnalla. Ja samaan hintaan antaisin työni jollekin sitä enemmän tarvitsevalle.
Kyllä 5k€ kuussa riittäisi minulle ihan hyvin. Enkä edes kuormittaisi Itämerta typpilannoitteilla.
PS. Omavaraisuus? No mitäs omavarainen maajussi syöttää lehmilleen? Itse kasvattamaansa soijapapua? Ja perheelleen varmaan tarjoaa rypsi-rapsipuuroa ja olut-ohra-leipää.
Dieselitkin tekee varmaan itse, ja luonnonlannoitteilla hoituu pellot.
Omavaraisuus...ei toiminut edes 1800-luvulla!
Pahoittelut nimimerkki
@opelix ille, mutta tuli tarve kirjoittaa myös Kepustä jotain, ettei mene ihan yksipuoliseksi vasemmiston ja vihreiden arvosteluksi.
Tasapuolisena ihmisenä myönnän Keskustan virheet siinä missä Vasemmistonkin. Molemmissa on vikaa.