Kesätyöketju

• 12 991
  • 79

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse olen eräässä lajiliitossa töissä ja nyt alkaa taas rauhoittua ennen elokuuta. Omat työt loppuu 22. elokuuta ja samantien pitää takas kouluun syöksyä.

Hyvin on tähän mennessä mennyt, tuttu talo jo sinällään ja henkilökunta on tuttu. KK-palkaksi sain neuvoteltua 1600euroa, joka sinällään kelpaa ensimmäisen vuoden opiskelijana.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt on kesätyöt jo tehty ja kesäkin onnellisesti ohitettu...

Mutta mitenkäs onko porukat saanneet hyvin työpaikoistaan kesälomarahat?

Itselläni on tilanne, että kesälomarahoja en ole vielä ainakaan saanut ja kuukausi sitten päättyi työt.

Miten siis tämä menee ylipäätään... Onko minulla oikeus saada kesälomarahat? Tai siis olen ymmärtänyt, että olen. Mutta miten tähän vaikuttaa se, että tekee välillä sijaisuuksia kyseisessä paikassa? Onko tällöinkin vielä oikeus saada kesälomarahat?

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Lomarahat tuli viimeisen tilin yhteydessä reilu viikko sitten. En tiedä miten ne lasketaan, mutta mulla oli n. 8% koko kesän bruttopalkasta.

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miten siis tämä menee ylipäätään... Onko minulla oikeus saada kesälomarahat? Tai siis olen ymmärtänyt, että olen. Mutta miten tähän vaikuttaa se, että tekee välillä sijaisuuksia kyseisessä paikassa? Onko tällöinkin vielä oikeus saada kesälomarahat?

Kai se riippuu työsopimuksen muodosta. Itse teen sijaisuuksia entiseen kesätyöpaikkaan TTT-sopimuksella (tarvittaessa töihin tuleva) ja se lasketaan lomarahoissa työsopimukseksi, joten niitä ei tilille automaattisesti tule, koska sopimus ei katkea missään vaiheessa vaan sen laatu vain vaihtelee vuoden aikana TTT-läisyyden ja määräaikaisuuden välillä. Jos sopimus katkeaisi, lomarahat tulisivat automaattisesti tilille. Pystyin kuitenkin pitämään hiljattain lomiani pois vain kävelemällä palkanlaskentaa hallinnoivan henkilön luo ja sopimaan, milloin pidän kertyneet lomapäiväni. Sain siis saman määrän rahaa, mutta vain eri systeemillä, koska lomarahoja ei könttänä tule jos sopimus ei katkea.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy