Lähinnä vain alkoi naurattamaan, kun olet tässä kesän aikana kirjoittanut varmaan ainakin kymmenen eri viestiä siitä, kuinka de Jongiin Unitedilla ei ole mitään mahdollisuuksia.
Itse asiassa se ei ole mennyt näin. En ole tainnut missään todeta kertaakaan, että ManU:lla ei ole mitään mahdollisuuksia de Jongiin. Olen nähnyt de Jongin sinänsä ihan mahdollisena hankintana ja etenkin hyvin kannatettavana hankintana.
Kuitenkin kun hyvin monesta tuutista alkoi tulla viestiä, ettei pelaaja halua siirtyä ManU:iin ja siirtoon liittyy muutenkin hyvin paljon koukeroita, on ollut vaikea nähdä siirron tapahtuvan. En ole myöskään nähnyt kovinkaan järkevänä ManU:n roikkua loputtomiin tässä tapauksessa, koska sen on pakko saada joku keskikentän pohjapelaaja sisään tässä ikkunassa. No, eipä tuo siirto nyt edes näytä realisoituvan.
Nyt vuorokaudessa neljä vai viisi viestiä siitä, että Casemiro ei varmasti halua siirtyä Unitediin. Aika ehdoton olet ollut siinä mielipiteessäsi, että huippupelaajia ei kiinnosta tulla Unitediin ja jostain syystä tunnut toistavan tuota samaa mantraa päivästä toiseen, vaikka kaikille keskustelua seuraaville on tullut jo aikoja sitten selväksi mielipiteesi. Joku voisi epäillä, että objektiivisella kannattajalla on joku agenda tässä nyt taustalla.
Varmasti? Kait nyt sen verran tajuat, että nämä ovat ihan vain mielipiteitä. Olen todennut, että en näe siirtoa realistisena (eikä nähnyt moni muukaan ja tuskin sinäkään, jos olisi vaikka kesäkuussa ehdottanut) enkä mitään muuta merkittävää syytä siirrolle kuin raha (=palkan tuplaus). Ja tältähän siirto tosiaan näyttäisi. Casemiroa ei ole mitenkään yhdistetty viime aikoina ManU:iin, ei ole taidettu yhdistää edes Valjuun tai yhtään mihinkään Realista. Sitten kun yhtäkkiä ManU alkaa heilutella isoa rahatukkua Casemiron nenän edessä, häntä alkaakin yhtäkkiä kiinnostaa siirto ManU:iin. Vaikea tästä on oikein muutakaan johtopäätöstä tehdä.
Ja kyllä, olen sitä mieltä, että ManU:n on vaikea kilpailla ihan kovimmista nimistä. Syytkin olen moneen kertaan todennut: projekti vasta alussa, seurajohto ei vakuuta, ei ole luvassa CL pelejä tällä kaudella tai pyttyjä ja myös tulevien kausien osalta ne voivat olla tiukassa, viime kaudet ovat olleet vaikeita ja myös tämä kausi on alkanut hyvin vaikeissa merkeissä. Myös tämä siirtoikkuna on näyttänyt sen, että ManU:iin ei ole suurta tunkua ihan huippujen osalta.
Näin ollen on hyvin vaikea vetää mitään muuta johtopäätöstä, kuin että ManU ei ole tällä hetkellä erityisen houkutteleva vaihtoehto huipuille. Esimerkiksi City, Pool, Chelsea, Bayern, Real ja jopa seko-Barcakin näyttävät selvästi vetovoimaisemmilta. ManU:n pitäisi ehdottomasti olla tossa joukossa.
Tämä alkaa muistuttaa samaa keskustelua, jota käytiin täällä muutama vuosi sitten. Näin silloin ManU:n tilanteen ja vetovoiman heikkona. Totesin, kuinka tulee todennäköisesti menemään vielä kausi pari ennen kuin ManU voi alkaa taistelemaan pytyistä. Sain silloin teidät ManU-fanit kimppuuni. Etenkin, kun näin Spursinkin menestysmahdollisuudet lyhyellä tähtäimellä ManU:a parempina. No kuinkas kävikään, ManU ei ole vieläkään pystynyt korjaamaan ongelmiaan ja nousu huipulle vaatii vielä lisää aikaa. En toki edes itse osannut arvata, että nyt kauden 2022-2023 alussakin oltaisiin edelleen suht kaukana kärjestä.
Mitä tulee agendaan, mulla ei edelleenkään ole sellaista. En kannata mitään joukkuetta, korkeintaan die Mannschaftia ja Huuhkajia. Esim. ManU:a vastaan mulla ei ole yhtään mitään ja toivon kovasti, että se nousisi taistelemaan idoista pytyistä. ManU:n osalta tilanne ei kuitenkaan mielestäni näytä erityisen hyvältä ja sen varmastikin saa täällä sanoa.
No sinä varmaan näit, että Casemiro on saatavilla tässä ikkunassa. Kyllä minä Casemiron lisäksi laskisin mm. Rodrin, Kimmichin ja Ricen lisäksi hyviksi vaihtoehdoiksi, mutta tuskinpa kukaan uskoi noiden nimien olevan saatavilla.
En nähnyt ja tuskin näit sinäkään, minkä takia tää kuittailu näyttäytyy omituiselta.