Louis van Gaalin nimitys Hollannin päävalmentajaksi on viivästynyt sen takia, koska van Gaal haluaa Danny Blindin ja Henk Fraserin apukoutseikseen. Ongelmia on ollut Blindin ja Fraserin sopimuksien purussa. Blind on Ajaxin johtolautakunnan jäsen ja Fraser on Sparta Rotterdamin päävalmentaja. Nyt asiat on taustalla saatu pitkälti selviteltyä ja van Gaalin sekä hänen valmennustiiminsä julkistus on enää ajankysymys.
Itse olin vielä jollain tasolla ok van Gaalin päävalmentaja nimityksen kanssa, mutta, että Danny Blind on vielä onnistuttu kaivamaan jostain koinsyömästä kaapista ja naftaliinista...minkä helevetin tähden...? Siis, kun Hollannin maajoukkue thank god, pääsi jo kertaalleen Danny Blindistä eroon, niin ei kun kaivetaan mies takaisin. Toki tämä on van Gaalin nimitys ja huhujen mukaan van Gaal oli asettanut todella kovat ehdot KNVB:lle.
Van Gaal halusi mm. itse nimittää _joka ikisen_ Hollannin maajoukkueen henkilöstön jäsenen, aina apuvalmentajista, mediavastaavaan saakka. Van Gaal ei ollut itse suotuvainen lentämään Hollanttin tapaamaan KNVB:n jäseniä, vaan hän laittoi talutusnuorassa olevat KNVB:n pomot lentämään van Gaalin luokse Portugaliin, hänen "piilopaikkaansa". Tämä KNVB:n vanhojen pierujen haistelu alkaa olla kyllä jo jotain, niin käsittämätöntä, että ei vaan enää ymmärrä...Minkä helevetin tähden tätä samaa tuolileikkiä pyöritetään vuodesta toiseen!?
Blindin ainoat valmentajakokemukset/näytöt viimeisen kymmenen vuoden otannalla ovat van Gaalin apurina Hollannin maajoukkueessa, rooli jossa toki onnistui, mutta Blindin täysin penkin alle mennyt päävalmentaja jakso Hollannin peräsimessä antoi olettaa, että kyse oli enemmän van Gaalin hyvyydestä, kuin siitä, että Blind olisi itse loistava koutsi. Muuten Blind on pyörinyt lähinnä jossain lautakunnissa ynnä muissa selänpesu- ja saunakaverikerhoissa. Nyt jos koskaan olisi kaivattu joku uusi ja freesi suunnitelma. Mielestäni apukoutsi nimityksen olisi pitänyt olla sellainen, että se apukoutsi voisi sitten 2022 MM-kisojen jälkeen ottaa komennon itselleen ja näin luotaisiin jokin looginen jatkumo etc.
Ellei sitten.........EM-kisat 2024 ja Hollannin peräsimessä on varmaan D.Blind & D.Blind....voi herranjumala, mutta en olisi kyllä yhtään yllättynyt jos noin tosin oikeasti kävisi...
Jos itse odotin suht innolla syksyn MM-karsinta pelejä, niin tämä uutisointi Blindin paluusta ja KNVB:n sitkeästä omien pierujen haistelusta, kyllä lamaannutti intoa aikalailla. Henk Fraserin nimitys...ihan ookoo. On tehnyt Sparta Rotterdamissa ihan kohtalaista työtä, niillä resursseilla, mitä hänellä on ollut. Liekö hänestä sitten kaavaillaan van Gaalin seuraajaa, vai mikä on KNVB:n suunnitelma?
Kiinnostaisi kuulla mm. palstaveli
@V-G- :n mietteet näistä nimityksistä.