Kesän festarit

  • 553 916
  • 3 152

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Oletan ettei tässä ole kyse siitä ettet "saisi" tehdä tai teettää maskia. Siitä vaan! Enemmänkin varmaan että alkujaan ug meininki muuttuu osaksi markkinameininkiä. Vähän sama ilmiö siis mitä kävi punk-tyylille aikanaan tai nykyisin bändipaidoille, kaiken maailman cardassianit vetää tuolla H&M Slayer-paita päällä. Mut se on tätä, minkäs teet.
Pidän jossain määrin eri asiana, että metallifestareilla tuotetaan metallikulttuuriin liittyvää palvelua, vrt. porukka pitää paitoja, joiden nimet eivät kerro heille mitään.

Kuten tuossa lätkäverrokilla yritin esittää, ymmärrän kyllä pointin. En tosiaan vain ymmärrä, mitä pahaa karvevaalimenossa on, kun itsekin voin halutessani sitä seurata, ja sitten on sitä originaalia, mitä voi herätä katsomaan aamuyöstä niin halutessaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jj

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
En tosiaan vain ymmärrä, mitä pahaa karvevaalimenossa on

Ei mitään. Jokainen tavallaan. Siksi mä en Hellsinki metal festeille haluaisi mennäkään. Nää on omia valintoja.

Olihan tuolla Hellsingissä esim. viime vuonna Satanic Temple Finlandin koju. Sopii sinne, mutta ei esim. meidän festareille.
 
Viimeksi muokattu:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mä komppaan tässä mikkoa. Onkohan siinä kasvomaalauskojun vieressä myös pomppulinna ja ilmapallojen jakopiste? En ole itse Bläkkis-kulttuurin edustaja, mutta kyllähän tuo kasvomaalauspiste metallifestarin VIP-alueella on jotenkin aika irvokkaan ironista.
Hellsingin VIP-alueella muuten oli viime vuonna pomppulinna.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kai siinä pomppulinnassa oli vielä kuviointina pari pentagrammia ja käsiä etusormi ja pikkusormi pystyssä?
Ei siinä ollut mitään kuviointia. Näytti ihan perus pomppulinnalta. Yksi kaveri kävi siellä pomppimassa loppuillasta vaikka ei hänellä Vip lippuja ollutkaan. Ei kyllä minullakaan, mutta osallistuin purkamiseen niin siinä pääsi ihmettelemään sitä kuinka vittumaista semmoisen pakkaaminen on.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Kaikki true666evilit voi mennä jatkossakin vain ja pelkästään Steelfestiin jos sitä ug-kenkää puristaa liikaa.
Tietty sen lisäksi että ko. festarin pääpromoottori on kusettava idiootti, muttasiis.
Perustelut on varmasti myös ihan paikallaan ja nekin julkisesti.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Kaikki true666evilit voi mennä jatkossakin vain ja pelkästään Steelfestiin jos sitä ug-kenkää puristaa liikaa.

Onko kukaan kieltänyt menemästä ihmisiä minnekään? Ei kannatta loukkaantua tyhjästä.

Perustelut on varmasti myös ihan paikallaan ja nekin julkisesti.

On kusettanut mua ja monta mun kaveria. Kai tuon tosta olisi voinut päätellä?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Onko kukaan kieltänyt menemästä ihmisiä minnekään? Ei kannatta loukkaantua tyhjästä.

Poistin nyt tuon kusettava idiootti-kohdan koska on henkilöön menevää ja ei kuulu tähän keskusteluun. Tähän semmoinen persumainen pahoittelu että olen pahoillani jos joku loukkaantui jne.
 

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Onko kukaan kieltänyt menemästä ihmisiä minnekään? Ei kannatta loukkaantua tyhjästä.



On kusettanut mua ja monta mun kaveria. Kai tuon tosta olisi voinut päätellä?
Onko joku loukkaantunut? En minä ainakaan. Eli mielestäsi on asiallista huudella ala-astemaisesti henkilökohtaisuuksia ja muiden pitäisi jotenkin mystisesti päätellä loput... Jätetäänpä tämä keskustelu tähän koska argumentoinnin taso tuskin tulee hirveästi nousemaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Poistin nyt tuon kusettava idiootti-kohdan koska on henkilöön menevää ja ei kuulu tähän keskusteluun. Tähän semmoinen persumainen pahoittelu että olen pahoillani jos joku loukkaantui jne.
"Sori siitä"

Mä meen vaan Kuopiorockiin koska olen mukavuudenhaluinen ja siellä on riittävän hyvät esiintyjät. Onkohan siellä vipissä pomppulinna?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hyvin muuten tuo Helsinki city Festival vetää, rannekkeiden vaihtopiste BioRex Kulttuurikasarmilla joka ei ilmeisesti aivan Bolt areenan vieressä ole. Tapahtumapaikalla ei vaihtoa ollenkaan. Esiintyjät kun aloittaa perjantaina jo klo 12 eteenpäin niin varmaan kiva varsinkin muualta tulla festareille. Sitten varmaan 2 tyyppiä vaihtamassa noita. Varmaan vielä kivasti saadaan tuostakin festarista uutisia. Kiinnostaisi kyllä nuo esiintyjien takia kun ysärin ystävä, ehkä uskaltaisi lähteä jos puoli-ilmaiset liput jostain ilmestyy myyntiin juuri samana päivänä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
"Sori siitä"

Mä meen vaan Kuopiorockiin koska olen mukavuudenhaluinen ja siellä on riittävän hyvät esiintyjät. Onkohan siellä vipissä pomppulinna?

Kaikissa meissä asuu jonkinlainen James Bond, eiku Roger Moore.

Itse ostin juuri vip-lipun Turun Viinijuhliin, koska festari ei edes liian keskustassa. Melkein voin kävellä mestoille ja kotiin. Mukaan voi pakata kiikarit, koska festaripaikalta näkee Kuusamakujalle. Miltä näyttää seutu kallion louhinnan jälkeen, onko Busteria laiturissa jne.

edit: Niin, tuo Metallivuori samassa paikassa kiinnostaisi ehkä tuon Maj Karman takia. Saatan perua Harjavalta-haaveilun, jos Uittamon maisemiin kävely onkin mukavampaa. Ja haluankin kokeilla, kuinka nopeaan uin tuon Pitkäsalmen yli Kuusamakujan laituriin.
 
Viimeksi muokattu:

PerryNro10

Jäsen
Suosikkijoukkue
COBHC
Hyvin muuten tuo Helsinki city Festival vetää, rannekkeiden vaihtopiste BioRex Kulttuurikasarmilla joka ei ilmeisesti aivan Bolt areenan vieressä ole. Tapahtumapaikalla ei vaihtoa ollenkaan. Esiintyjät kun aloittaa perjantaina jo klo 12 eteenpäin niin varmaan kiva varsinkin muualta tulla festareille. Sitten varmaan 2 tyyppiä vaihtamassa noita. Varmaan vielä kivasti saadaan tuostakin festarista uutisia. Kiinnostaisi kyllä nuo esiintyjien takia kun ysärin ystävä, ehkä uskaltaisi lähteä jos puoli-ilmaiset liput jostain ilmestyy myyntiin juuri samana päivänä.

Hyvä show. Kyllä tohon päälle, että Sideways ja tämä on ilmeisesti ihan kiinnikkäin ja samaan aikaan :D
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En tiedä satanic temppelistä enkä pomppulinnasta, itse olen menossa kuuntelemaan paria bändiä erityisesti ja muutamaa muuta siinä samalla. Jos infra toimii ja palvelu pelaa säällisillä jonoilla, niin se riittää. Kasvomaalaus onnistunee jossain, muu kostyymi on sen mukainen. Täytynee katsoa hotelli jostain huudeilta, ettei tartte illalla yrittää julkisilla ja taksilla kotiin. Lohjalla ajattelevat, että olen joku homo, kun nahkashortsit jalassa ja meikit naamassa yritän taksia, ja ajavat traktorilla yli.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En tiedä satanic temppelistä enkä pomppulinnasta, itse olen menossa kuuntelemaan paria bändiä erityisesti ja muutamaa muuta siinä samalla. Jos infra toimii ja palvelu pelaa säällisillä jonoilla, niin se riittää. Kasvomaalaus onnistunee jossain, muu kostyymi on sen mukainen. Täytynee katsoa hotelli jostain huudeilta, ettei tartte illalla yrittää julkisilla ja taksilla kotiin. Lohjalla ajattelevat, että olen joku homo, kun nahkashortsit jalassa ja meikit naamassa yritän taksia, ja ajavat traktorilla yli.




Sitten Lohja born Hellbound jne.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Itsellä tämän kesän kulttuurielämyksenä ohjelmassa Utajärven UntoRock. Voisiko sanoa, että kattaus on ainakin monipuolinen, kun mennään Turmion Kätilöistä Petri Nygårdiin, Oku Luukkaisesta Battle Beastiin ja Kake Randelinista Sonata Arcticaan. Ilmeisen suosittu festari, koska näyttää omaavan varsin pitkän historian. Oma työmaansa oli löytää Utajärveltä tapahtuman aikaan majoitusta, mutta löytyi sentään jonkinlainen katto pään päälle.

Saapa nähdä millaiset kinkerit Utajärvellä on tarjolla, lähtökohtaisesti vaikuttaa vähintäänkin eksoottiselta ihan jo paikkakunnasta alkaen. Eikä tapahtumapaikkana toimiva Utajärven jäähalli näytä miltään Madison Square Gardenilta :)
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itsellä tämän kesän kulttuurielämyksenä ohjelmassa Utajärven UntoRock. Voisiko sanoa, että kattaus on ainakin monipuolinen, kun mennään Turmion Kätilöistä Petri Nygårdiin, Oku Luukkaisesta Battle Beastiin ja Kake Randelinista Sonata Arcticaan. Ilmeisen suosittu festari, koska näyttää omaavan varsin pitkän historian. Oma työmaansa oli löytää Utajärveltä tapahtuman aikaan majoitusta, mutta löytyi sentään jonkinlainen katto pään päälle.

Saapa nähdä millaiset kinkerit Utajärvellä on tarjolla, lähtökohtaisesti vaikuttaa vähintäänkin eksoottiselta ihan jo paikkakunnasta alkaen. Eikä tapahtumapaikkana toimiva Utajärven jäähalli näytä miltään Madison Square Gardenilta :)
On kyllä aika eksoottinen lineup. Lauantaina on sentään jotain johdonmukaisuutta, kun kolmen sortin rokkibändiä ainakin siinä (face of our time, sonata ja TK), mutta perjantaina Petri ja Oku lämmittelee lauteet Battle Beastille.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Kaippa täällä on mainittu
KONTULA GOREFEST
La 06.07. Ravintola Wenla
Keinulaudankuja 4, Helsinki

Death/gore/grind Suomi-Tanska maaottelu 6.7. Kontulan kesäyön ollessa goreimmillaan!


- UNDERGANG (DK)

- SEQUESTRUM (DK)

- CHAOTIAN (DK)

- CORPSESSED

- CADAVERIC INCUBATOR

- MALFORMED
https://malformed-fin.bandcamp.com/…/the-gathering-of-souls

- TUNKIO

- LIMBLESS


Ennakot 20e sähköpostitse: swarmingdecay@gmail.com

Hinta ovella saattaa olla sama tai saattaa olla olemattakin, mutta ainakaan se ei ole tätä edullisempi.
Ravintola veloittaa ovella eteispalvelumaksun 3e

Aikataulut tulee kun tulee!
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kaippa täällä on mainittu
KONTULA GOREFEST
La 06.07. Ravintola Wenla
Keinulaudankuja 4, Helsinki

Death/gore/grind Suomi-Tanska maaottelu 6.7. Kontulan kesäyön ollessa goreimmillaan!


- UNDERGANG (DK)

- SEQUESTRUM (DK)

- CHAOTIAN (DK)

- CORPSESSED

- CADAVERIC INCUBATOR

- MALFORMED
https://malformed-fin.bandcamp.com/…/the-gathering-of-souls

- TUNKIO

- LIMBLESS


Ennakot 20e sähköpostitse: swarmingdecay@gmail.com

Hinta ovella saattaa olla sama tai saattaa olla olemattakin, mutta ainakaan se ei ole tätä edullisempi.
Ravintola veloittaa ovella eteispalvelumaksun 3e

Aikataulut tulee kun tulee!
Olis tommonen 900 metriä kotiovelta tonne. Venue on kyllä aika randomin oloinen, vaikka en nyt Wenlassa olekaan käynyt johonkin viiteen vuoteen. Undergang, Malformed, Cadaveric Incubator ja Corpsessed kiinnostelevat vaikka noista kolme jälkimmäistä pääseekin todennäköisesti näkemään kun vaan kävelee Lepakkomieheen jonain satunnaisena torstaina.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Itse ostin juuri vip-lipun Turun Viinijuhliin, koska festari ei edes liian keskustassa. Melkein voin kävellä mestoille ja kotiin. Mukaan voi pakata kiikarit, koska festaripaikalta näkee Kuusamakujalle. Miltä näyttää seutu kallion louhinnan jälkeen, onko Busteria laiturissa jne.
Joo, itsellähän tuonne Kuopiorockiin pitää toki sen verran "vaivaa" nähdä että esim. bussilla ensin keskustaan ja keskustasta sitten kävellen Väinölänniemelle. Toki eipä tuokaan ole kuin ehkä ensin 15-20 minuuttia bussissa ja sitten vartin verran kävelyä, eli aika helppo rasti.

Myönnetään että vähän alkaa jo sormet syyhyämään noita geimejä odotellessa, eikä toki vähiten sen takia että oma kesäloman aloitus osuu myös tuohon viikonloppuun.
 

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari

Tuon listauksen mukaan Suomessa on kesällä noin 150 erilaista festivaalia ja liekö tuossa edes kaikki. Kysymys kuuluu: miten helvetissä noihin kaikkiin riittää kävijöitä että järjestäjät pääsisivät edes omilleen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös