Onko Satakuntaa tunteva porukka käynyt KarmaRockissa? Mistä tuonne on helppo liikkua? Mietin, jos olisi mahdollista yöpyä Huittisissa tai Kokemäellä, vaatiiko oman auton tai taksin?
Ah, KarmaRock, tuo festareiden Fiat Panda, klassikko. Kuin kotibileet. Itse olen vanhentunut käsi kädessä Karmarockin kanssa viimeiset kaksikymmentä vuotta. Omaan tarpeeseen täydellisen kompakti festari, joskin esiintyjäkaartin taso on vuosi vuodelta omissa silmissä laskenut. Vaan eihän se olekaan Karmarockin ydinajatus. Tänä vuonna Viikate oli positiivinen yllätys. Vallankin, kun puolison lempibändeihin kuuluu.
Itse kysymykseesi Kokemäestä en osaa tarkasti vastata, mutta vastakkaiseen suuntaan tuo pyöräily on kuulunut osaksi festaripäivää jo ammoisista ajoista lähtien. Ainoastaan kahtena sadekertana olen joutunut autokyytiin turvautumaan. Lämpimästi siis suosittelen pyöräilyä osaksi festaria. Voi olla, että aika kultaa muistot, mutta nuoruudessa pyöräletkat vaelsivat täältä maaseudulta Harjavallan eteläisestä naapurista ja aina näki jo matkan varrella tuttuja. Sittemmin letkat lyhenivät ja olenpa jokusen vuoden joutunut yksinkin tuon välin polkemaan. Noinkohan se täälläkin mainittu kermaperseisyys on lisääntynyt myös Satakunnassa? Sitten taas viimeisinä vuosina on puoliso polkenut rinnalla. Mukavampi se on jonkun kanssa polkea kuin yksin. Vähän taukoja matkalla ja festaripohjia, siitä se lähtee.
Eli ei muuta kuin pyörää alle, riittävästi kylmää juomaa matkan varrelle, viltti mukaan ja jokitörmällä nähdään.