Kesän festarit

  • 539 046
  • 3 079

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mitä geneeristä Tarotissa ja Sub Urban Tribessa on? Alle huntilla saa muutenkin todella laadukkaan kattauksen riippumatta omasta musamausta eikä tarvitse kiertää niitä muita festareitq erikseen.

Sub Urban Tribe on kuudella eri festarilla kesällä. Tarot neljällä.

Kyllä se oma musiikkimaku aika paljon ratkaisee. En mä maksaisi alle hunttia tuosta kattauksesta josta en halua nähdä yhtään bändiä.
 

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Sub Urban Tribe on kuudella eri festarilla kesällä. Tarot neljällä.

Kyllä se oma musiikkimaku aika paljon ratkaisee. En mä maksaisi alle hunttia tuosta kattauksesta josta en halua nähdä yhtään bändiä.
Niin Triben edellinen ja viimeinen keikka oli 2011 ja Tarotin 2012.(minipaluu viime vuonna) Meni pointti ohi eli se sun meneminen tai menemättä jättäminen ei kerro mitään kattauksen laadukkuudesta yleisellä tasolla.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Musamaku tai sen laatu on subjektiivinen asia, eikä siitä kannata sen enempää vääntää. Minulla se paras ja oikein maku kuitenkin on.

Eikä tuossa mikon viestissä nyt välttämättä ollut siitäkään kyse, että mukana pitäisi olla rajumpaa kirkonpolttajaa, vaan kokonaisuudesta missä on "kaikki samat" kuin muuallakin. Toki satunnaiskatsojalle varmaan ihan jees, jos jokainen bändi on ennestään tuttu ja nostalginen. Järjestäjältäkin aika no-brainer ja riskitön veto.

Mutta kyllä mä olen kanssa samaa mieltä siitä, että hyvä festarikattaus on sellainen, missä on kaikille tuttuja bändejä ja vetonauloja headlinereina, mutta sitten siellä välissä myös joitain uusia tulokkaita, harvinaisempia vieraita tai marginaalisempien genrejen edustajia. Aina kun olen itse ollut festareilla, niin olen jostain sellaisesta artistista tykännyt, kenestä en ole aiemmin kuullut tai ainakaan tuotantoonsa perehtynyt.

Niin niitä uusia suosikkeja ja tulevaisuuden pääesiintyjiä syntyy.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Musamaku tai sen laatu on subjektiivinen asia, eikä siitä kannata sen enempää vääntää. Minulla se paras ja oikein maku kuitenkin on.

Eikä tuossa mikon viestissä nyt välttämättä ollut siitäkään kyse, että mukana pitäisi olla rajumpaa kirkonpolttajaa, vaan kokonaisuudesta missä on "kaikki samat" kuin muuallakin. Toki satunnaiskatsojalle varmaan ihan jees, jos jokainen bändi on ennestään tuttu ja nostalginen. Järjestäjältäkin aika no-brainer ja riskitön veto.

Mutta kyllä mä olen kanssa samaa mieltä siitä, että hyvä festarikattaus on sellainen, missä on kaikille tuttuja bändejä ja vetonauloja headlinereina, mutta sitten siellä välissä myös joitain uusia tulokkaita, harvinaisempia vieraita tai marginaalisempien genrejen edustajia. Aina kun olen itse ollut festareilla, niin olen jostain sellaisesta artistista tykännyt, kenestä en ole aiemmin kuullut tai ainakaan tuotantoonsa perehtynyt.

Niin niitä uusia suosikkeja ja tulevaisuuden pääesiintyjiä syntyy.

Tämä juuri. Suomi on oman maun ulkoistamisen mallimaa. Radio Rock, Sanoma, S-Ryhmä, Kesko jne.
 

Jakedeus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tämä juuri. Suomi on oman maun ulkoistamisen mallimaa. Radio Rock, Sanoma, S-Ryhmä, Kesko jne.

No kyllä sunkin olisi hyvä päättää, että onko ongelma se, että bändit on huonoja vai että bändit niin tuttuja ja turvallisia.

Oma mielipide on, ettö tylsä kattaus... Mutta toisaalta Mokoma julkaisi pitkästä aikaa todella kovan levyn, Amorphiksen voisi katsoa, kun eipä laatua voi kieltää (mutta ei tod kiinnosta maksaa klubikeikasta 60e, jossa vetävät samat biisit kun festareilla ja yhtä pitkään eli 1.15 min), KT on ollut parilla viimeisellä klubikeikalla oikein ilahduttava, kun soittivat 2000-luvun alun klassikkolevyt läpi, ja Korpiklaanikin näköjään soittaa Suomen ainoan kesän keikan tuolla. Eli varmaan pe-lipun hankin. Mutta kyllähän silti Hellsinkiä paljon enemmän odotan.

Ihmiset on vaan keskimäärin tylsiä. Eikä yhdelläkään tuolla festarilla ensisijaisesti ole varaa vittuilla Tikkurila festivaalista ja Juha Tapiosta. Sitäsamaa se Tuhdeilla tahdeillakin on.

Mutta samaan syssyyn välillä ärsyttää tämä Radio Rock -vittuilu ug-tyypeiltä. Ei se ug-status automaattisesti tee kesää eikä se, että Amorphis on noussut tuulipukukansan suosiksi, Drowned Maid:sta huonoa musiikkia.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kyllä itse ainakin varaan oikeuden vittuilla juhla mokkaa ja lauantaimakkaraa prismasta hakeville, vaikka itse siellä asioin yhtälailla. Mä kuitenkin ostan paremmin, mm. Löfbergin Infernoa. Joku omat papunsa paahtava ja jauhava ug-tyyppi tietysti tuhahtelee minullekin, mutta sitten se sama jannu hakee ne papunsa jollain helvetin qashqailla ja pysähtyy matkalla ABC:lle nappaamaan mökille kopan Sandelsia. Hirmu vaikeaa olla hyvä näissä erityisyysjutuissa, joten ainakin itse painalen sinne minne oma maku kulloinkin osoittaa.

Mutta tosiaan, jos pukeutumista miettii, niin jotain kertonee festareiden luonteista se, että kokisin oloni Tuhdeimmissa Tahdeissa corpse paintissa vähän oudoksi. Hellsinkiin se taas sopii. Vaan väliäkö silläkään. Itse viihdyn molemmissa, vaikkakin jälkimmäiseen on vaikeampi löytää kavereita mukaan.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
No kyllä sunkin olisi hyvä päättää, että onko ongelma se, että bändit on huonoja vai että bändit niin tuttuja ja turvallisia.

Mun mielestä huonoja, mutta eihän sillä ole mitään väliä koska monen mielestä ei.
Makuasioita.

Ihmiset saa tykätä mistä haluaa, mun kritiikin pointti oli vain se, että myös metallifestarit ovat muuttuneet ABCksi. Mutta sillä mennään mikä myy tietysti, tää vain yhden kärttyisen kaverin mielipide jne.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mun mielestä huonoja, mutta eihän sillä ole mitään väliä koska monen mielestä ei.
Makuasioita.

Ihmiset saa tykätä mistä haluaa, mun kritiikin pointti oli vain se, että myös metallifestarit ovat muuttuneet ABCksi. Mutta sillä mennään mikä myy tietysti, tää vain yhden kärttyisen kaverin mielipide jne.
Kyllähän sitä itsekin huomasi vähän kasvaneensa Tuskasta ulos kun kiinnostavimmat bändit alkoivat olemaan pikkulavoilla ja pääesiintyjät eivät kiinnosta oikeastaan yhtään (no Gojiraa katselin vähän aikaa viime vuonna kun ei muutakaan tekemistä sillä hetkellä ollut). Tänä vuonna jäänee välistä ja ohjelmassa kesälle Sonic Rites, Hellsinki Metal Festival ja Helsinki Death Fest.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
TT:
16:30-17:30 Huora
18:00-19:00 Klamydia
Aika karhunpalvelus Klamydialle laittaa Huora ensin oikein korostamaan kun toinen vie ja toinen vikisee.

Onhan nuo kinkerit vähän soittolistamaiset, mutta tuotteena varmaan ihan jees kun kaikki perussuosikit näkee kerralla. Vähän niinkuin paikallinen DBTL, nykyisin silkkaa radionovaa mutta kanavasta tykkääville varmasti mieluisa.
 

diavolo

Jäsen
Itse kun olen sen verran pihi ja festarilippujen hinnatkin on nykyään niin älyttömät, niin panostan kyllä siihen että näen omaan makuun osuvia bändejä joita en ole nähnyt/harvemmin Suomessa käy. Ja mitä useampi näitä osuu samaan tapahtumaan, saa rahani aika todennäköisesti.

Mutta sehän on vain hyvä että Suomen festarikentällä on valinnanvaraa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Mutta sehän on vain hyvä että Suomen festarikentällä on valinnanvaraa.

Sepä juuri kun ei ole. Ala muutenkin ahdingossa ja ihmisillä vähemmän rahaa käytettäväksi, niin nämä homogeeniset festarit tappavat ne pienemmät festarit. Eli sitä valinnanvaraa ei tule olemaan. Suurin osa pienemmistä festareista on vuoden tai kahden katastrofin päässä kokonaan lopettamisesta.

Ja kyllä, tiedän miten markkinatalous toimii. Mutta näiden NovaRockKaupunkiFestien, joiden takana on isompaa firmaa, takia se valinnanvara kuolee. Ymmärrettävää suomalaisesta kulutus- ja makutottumuksesta, kulttuurillisesti taas iso harmi. Suomalainen kun ei uutta halua etsiä ja kokea. Siksi täällä Rossot, ABCt, Tuskat jne. pärjää.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
En tiedä olenko joku täysi outolintu vai ihan valtavirtaa, mutta itselleni festarissa pitää osua tosi moni asia kohdalleen, että olen valmis maksamaan lipun hinnan.

Tärkeintä on tietenkin, että esiintyjien joukossa on vähintään yksi ehdoton lempiartisti. Mitään ihan ok -tason apulantaa en lähtisi katsomaan.

Toinen olennainen asia on puitteet. Pitkät vessajonot, hikiset kaljakarsinat ja samaan aikaan palanut ja edelleen jäässä oleva "festarisafka" ovat itselleni täysin no-no. Pitää olla vähän omaa tilaa, isot annuskelualueet ja monipuolista safkaa. Itse asiassa Pori Jazzin jälkeen kaikki muu festarointi on tuntunut tästä näkökulmasta aika vastenmieliseltä. Jazzeilla puitteet ovat huikean hyvät: omat safkat ja viltit mukaan ja suht laadukkaita viinejä usealta myyntipisteeltä ja koko päälavan edusta on anniskelualuetta. Käynti ulostamoihin voisi olla sujuvampi, mutta itse käymäläkarsina on aina toiminut hyvin.

Sijainti. Sanotaan näin että kerta Provinssissa riitti. Jos ei satu olemaan paikallista kaveria majoittamassa, niin ilman hotellia en kyllä festareille lähtisi. Nuorempana vielä jaksoi majoittautua metsään tai ajaa all-nighteri Sonispherestä kotiin Helsinkiin, mutta enää tuollainen ei innosta.

Aika harvoin tulee käytyä festareilla...
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
En tiedä olenko joku täysi outolintu vai ihan valtavirtaa, mutta itselleni festarissa pitää osua tosi moni asia kohdalleen, että olen valmis maksamaan lipun hinnan.

Aika harvoin tulee käytyä festareilla...
Sama juttu. Pari vuotta sitten kävin Myyrmäki festareilla, joka oli kaikille artisteille ensimmäinen koronan jälkeen ja siellä oli hyvä meno ja kaikki toimi. Samana vuonna myös Tikkurilan festareilla, jossa ärsytti kun ruoka-alue ei ollut anniskelualuetta. Ja hinnat kyllä otti päähän molemmissa, kun kallista kaljaa/viiniä joutui kiskomaan.

Mieluummin nykyään yksittäiset keikat, kuten ynkkä heinäkuussa. En minä nuorenakaan kyllä festareilla nähdyistä bändeistä muista mitään, kun pääidea oli kuitenkin humaltuminen ja lisääntyminen (idea siis, en ole ikinä festareilla saanut).
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: V-G-

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Sama juttu. Pari vuotta sitten kävin Myyrmäki festareilla, joka oli kaikille artisteille ensimmäinen koronan jälkeen ja siellä oli hyvä meno ja kaikki toimi. Samana vuonna myös Tikkurilan festareilla, jossa ärsytti kun ruoka-alue ei ollut anniskelualuetta. Ja hinnat kyllä otti päähän molemmissa, kun kallista kaljaa/viiniä joutui kiskomaan.

Mieluummin nykyään yksittäiset keikat, kuten ynkkä heinäkuussa. En minä nuorenakaan kyllä festareilla nähdyistä bändeistä muista mitään, kun pääidea oli kuitenkin humaltuminen ja lisääntyminen (idea siis, en ole ikinä festareilla saanut).
Itse kävin viime vuonna ensi kertaa Tuskassa, koska poikani halusi nähdä Gojiran. Kahden päivän liput ostettiin. Ihan saamarin ruuhkainen festari oli tuo. Mokoma ja Finntroll joutui katsomaan ihan älyttömän matkan päästä. Ei mitään intressiä lähteä tuonne uudestaan.

Nyt kesäksi liput ostettu tuhdimmille tahdeille ja the whu:n keikalle Helsingin Kulttuuritalolle.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
En tiedä olenko joku täysi outolintu vai ihan valtavirtaa, mutta itselleni festarissa pitää osua tosi moni asia kohdalleen, että olen valmis maksamaan lipun hinnan.

Tärkeintä on tietenkin, että esiintyjien joukossa on vähintään yksi ehdoton lempiartisti. Mitään ihan ok -tason apulantaa en lähtisi katsomaan.

Toinen olennainen asia on puitteet. Pitkät vessajonot, hikiset kaljakarsinat ja samaan aikaan palanut ja edelleen jäässä oleva "festarisafka" ovat itselleni täysin no-no. Pitää olla vähän omaa tilaa, isot annuskelualueet ja monipuolista safkaa. Itse asiassa Pori Jazzin jälkeen kaikki muu festarointi on tuntunut tästä näkökulmasta aika vastenmieliseltä. Jazzeilla puitteet ovat huikean hyvät: omat safkat ja viltit mukaan ja suht laadukkaita viinejä usealta myyntipisteeltä ja koko päälavan edusta on anniskelualuetta. Käynti ulostamoihin voisi olla sujuvampi, mutta itse käymäläkarsina on aina toiminut hyvin.

Sijainti. Sanotaan näin että kerta Provinssissa riitti. Jos ei satu olemaan paikallista kaveria majoittamassa, niin ilman hotellia en kyllä festareille lähtisi. Nuorempana vielä jaksoi majoittautua metsään tai ajaa all-nighteri Sonispherestä kotiin Helsinkiin, mutta enää tuollainen ei innosta.

Aika harvoin tulee käytyä festareilla...
Kyllä susta on tullut ihan vaan kermaperse (eli vanha).
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kyllä susta on tullut ihan vaan kermaperse (eli vanha).
Itsehän osittain tästä syystä ostin VIP-liput Kuopiorockiin. Ei nyt sillä etteikö tuolla Kuopiorockin alueella ihan hyvin viihdy muutenkin ja kotiin pääsee yöksi, mutta muutama seikka kyllä puolsi vippien hankintaa:

-Pääsee jonojen ohi alueelle, ok harvoin tarvitsee kuitenkaan älyttömän kauan jonottaa, mutta silti
-Tuo @V-G- :n mainitsema "festarisafka". Vippiin kuuluu jokaiselle päivälle ruokailut ja tiedän tuon kyseisen catering-firman joka ruokailut hoitaa, niin ruoka on varmasti hyvää. Toki ei siinä, kyllähän makkaraperunatkin on hyviä mutta ihan kiva kokeilla muutakin
-Oma anniskelualue jossa on toivottavasti ihan suht sujuva palvelu
-Omat vessat
-Katettu alue, viimeiset kolme Kuopiorockia on olleet sellaisia että vettä tulee kuin esterin perseestä, joten tarvittaessa pääsee sitten sadettakin suojaan

Kolmen päivän VIP-lippu taisi olla satasen kalliimpi kuin normaali kolmen päivän lippu, mutta jos nyt miettii että jokaiselle päivälle kuuluu esim. ruokailu hintaan niin tuo maksaa osittain itsensä takaisin jo sillä. Tähän päälle sitten vielä noita muita lueteltuja asioita, joten ihan kiva nyt korkata tuo VIPin toimivuus tänä vuonna. Jos on onnistunut kokemus, niin varmasti ostan jatkossakin.
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Itsehän osittain tästä syystä ostin VIP-liput Kuopiorockiin. Ei nyt sillä etteikö tuolla Kuopiorockin alueella ihan hyvin viihdy muutenkin ja kotiin pääsee yöksi, mutta muutama seikka kyllä puolsi vippien hankintaa:

-Pääsee jonojen ohi alueelle, ok harvoin tarvitsee kuitenkaan älyttömän kauan jonottaa, mutta silti
-Tuo @V-G- :n mainitsema "festarisafka". Vippiin kuuluu jokaiselle päivälle ruokailut ja tiedän tuon kyseisen catering-firman joka ruokailut hoitaa, niin ruoka on varmasti hyvää. Toki ei siinä, kyllähän makkaraperunatkin on hyviä mutta ihan kiva kokeilla muutakin
-Oma anniskelualue jossa on toivottavasti ihan suht sujuva palvelu
-Omat vessat
-Katettu alue, viimeiset kolme Kuopiorockia on olleet sellaisia että vettä tulee kuin esterin perseestä, joten tarvittaessa pääsee sitten sadettakin suojaan

Kolmen päivän VIP-lippu taisi olla satasen kalliimpi kuin normaali kolmen päivän lippu, mutta jos nyt miettii että jokaiselle päivälle kuuluu esim. ruokailu hintaan niin tuo maksaa osittain itsensä takaisin jo sillä. Tähän päälle sitten vielä noita muita lueteltuja asioita, joten ihan kiva nyt korkata tuo VIPin toimivuus tänä vuonna. Jos on onnistunut kokemus, niin varmasti ostan jatkossakin.
Kyllä tuollaiset VIP-liput oli ihan utopiaa silloin nuorena. Mistä helvetistä sellaiset rahat olisi raapinut kun koko budjetti meni lippuihin, matkoihin ja kiljuaineksiin. Eikä puhettakaan, että siellä festareilla olisi mitään syöty. Eli sinustakin on tullut kermaperse (eli vanha).
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kyllä tuollaiset VIP-liput oli ihan utopiaa silloin nuorena. Mistä helvetistä sellaiset rahat olisi raapinut kun koko budjetti meni lippuihin, matkoihin ja kiljuaineksiin. Eikä puhettakaan, että siellä festareilla olisi mitään syöty. Eli sinustakin on tullut kermaperse (eli vanha).
Näinhän se menee, eikä sitä nykyään jaksa edes kuvitella lähtevänsä mihinkään Kuopiota kauemmas festareille. No ok, kyllähän tuonne PK-seudun suuntaan voisi hyvinkin lähteä, koska siellä asuu sen verran tuttuja kenen luokse pääsee yöksi. Tai Jyväskylään, samasta syystä.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Myyrmäen 2022 festareille VIP jono oli aivan älyttömän mittainen, kun puolestaan ennakkoon rannekkeen hakeneena pääsi kävelemään suoraan sisään.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tärkeintä on tietenkin, että esiintyjien joukossa on vähintään yksi ehdoton lempiartisti. Mitään ihan ok -tason apulantaa en lähtisi katsomaan.
Tässäkin on vähän se, kun se festarikeikka voi olla sellainen hätäinen setti tunnin slotissa siinä 10 tunnin festaripäivässä. Ennemmin sitä menee aistimaan tunnelmaa noin muuten kuin pelkästään jotain bändiä katsomaan (joka vielä parhaimmillaan peruu niinkuin King Gizzard Flowssa).
 

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
3 päivää John Smith festareilla tarkoitus viettää kesällä. Miljöö yksi suomen parhaista ellei paras ja lähes mihinkää ei ole ikinä tarvinut jonottaa. On toki ikiliikkujia Mokomaa ja Stam1naa tarjolla, mutta myös runsas kattaus harvinaisuuksia. Oma ohjelma tulee olemaan suunnilleen seuraavanlainen:

Torstailla: Behemoth, Testament, Cemetery Skyline, Shade Empire ja Moonspell.
Perjantai: Insomnium, Draconian ja Tarot.
Lauantai: Raised Fist, Stam1na, Mokoma, Kalmah, NeObliviscaris ja Harakiri for the sky.

180E lipukkeen jos jakaa 14 bändiin + bonukset päälle niin pyöristetty 13 Euroa per bändi on aika kohtuullinen hinta tästä kattauksesta.

Muitakin bändejä siellä toki on ja varmaan tulee oluen siemailun lomassa käytyä niitäkin ihmettelemässä kun miekat kolisee, lohikäärmeet syöksee tulta ja nahkahousut kiristää väärästä paikasta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Heitin tuonne osaavia metallibändejä -ketjuun pienen koosteen perjantain bändi-illasta Dohassa, kun ei oikein festareiden alle mene. Täällä tuli kuitenkin asiasta mainittua, joten jos jotain kiinnostaa, niin por favor: Viesti viestiketjussa Osaavia metallibändejä
 

PerryNro10

Jäsen
Suosikkijoukkue
COBHC
Itse kävin viime vuonna ensi kertaa Tuskassa, koska poikani halusi nähdä Gojiran. Kahden päivän liput ostettiin. Ihan saamarin ruuhkainen festari oli tuo. Mokoma ja Finntroll joutui katsomaan ihan älyttömän matkan päästä. Ei mitään intressiä lähteä tuonne uudestaan.

Nyt kesäksi liput ostettu tuhdimmille tahdeille ja the whu:n keikalle Helsingin Kulttuuritalolle.

Kaikesta huolimatta Tuska on silti mun mielestä yks käytännöllisimmistä festareista näiden isojen joukosta. Sen vuoden Tuska oli kyllä myös loppuun myyty muistaakseni.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Onko Satakuntaa tunteva porukka käynyt KarmaRockissa? Mistä tuonne on helppo liikkua? Mietin, jos olisi mahdollista yöpyä Huittisissa tai Kokemäellä, vaatiiko oman auton tai taksin?

Tuo Tuhdimmat Tahdit kiehtoisi ihan siksi, että Apulanta vetää vähemmän iskelmällä festarilla. Suburban Tribe aivan loistava lisä tuolle illalle.

Liityn sen verran tuohon kermaperse-kerhoon, että tyydyn mieluiten lähiseudun festareihin. Kiva haaveilla tuollaisella Tampere-reissulla, mutta viitsiikö sitä hotellia sittenkään maksaa jne. Tuo Harjavalta kiehtoo nyt ihan siksi, että suhteita on tuonnepäin. Porin vaan haluaisin välttää.
 

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
Itse menen jälleen Tuskaan. Pidän edelleen siitä festarista ja se on sellainen perinne ollut jo vuodesta 2003. En toki ole ihan joka vuosi käynyt. Tietenkin Tuskan kulta-ajat jäivät sinne Kaisaniemeen ja sitä tunnelmaa ei voi enää saada. Enkä jaksa lähteä pitemmälle kuin lähifestareille (John Smith olisi kyllä hyvä ja onhan siellä Draconian). Pääse kotiin nukkumaan. Minua on turha kuitenkaan laittaa siihen radionovarock, ABC, Rosso porukkaan. Teen osallistumiseni aivan omien ajatusteni perusteella. En kuuntele radiota ja vältän em. paikkoja.

Se on mielestäni noloa sellainen portinvartija meininki, jossa ajatellaan, että joku on tällainen, kuuntelee tätä ja käy tuolla niin olisi vaan joku teeskentelijä eikä voi olla aito. Ollaan niin eliittiä. Ihan kuin tuollaiset toiminnat määrittelevät jotain. Minua ei kiinnosta jos joku juttu on suosittu tai ug. Jos se miellyttää liityn sinne.

Olen menossa myös Hellsinki Metal Festivalille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös