Omista Wacken-visiiteistä on jo sen verran aikaa etten osaa tuohon lippuasiaan kommentoida. Itse festari on ehdottomasti kokemisen arvoinen, ei siinä mitään. Mutta kannattaa varautua etenkin telttailijana että Wackenissa on ehkä 50% todennäköisyys että festarista tulee yksi iso mutakenttä. Pahin esimerkki toki viime vuodelta kun koko festarin kävijämäärää jouduttiin rajoittamaan kovien sateiden aiheuttamien olosuhteiden takia, koska liikenne oli täysin sekaisin. Mutta kovia sadekausia on tuolla alueella todella usein juuri ennen festareita / sen aikana, ja kun kyseessä on peltoalue niin jokainen voi kuvitella mitä runsaat sateet tekevät sille.
Eli jos ei sääolosuhteet arveluta, niin sinne vaan. Mutta muitakin hienoja raskaan musiikin festareita toki löytyy Euroopasta. Esim. Hellfestiä Ranskassa voi suositella, samoin Metal Daysia Sloveniassa, tosin Metal Days on nähtävästi tältä vuodelta peruttu. Brutal Assaultista Tsekeissä olen myös kuullut lähes pelkästään hyviä kokemuksia, mutta itse en ole siellä käynyt.