Kesän festarit

  • 526 351
  • 3 030

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mikähän helvetin perkele toi Knotfestin golden circle alue on, ihan kuin lavan eteen ei tänään pääsisi kuin jollain hv vippirannekkeella? Tänään ei nyt kattaus oikein iske Cradle of filthiä lukuun ottamatta, mutta tiedän tulevan pari pettynyttä nuorta jos käsitin tämän nyt oikein.
Onhan tuollaisia ratkaisuja ollut jo pidempään joillain festareilla. Eiköhän nuo lipun hankkineet tiedä mistä on kysymys.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Onhan tuollaisia ratkaisuja ollut jo pidempään joillain festareilla. Eiköhän nuo lipun hankkineet tiedä mistä on kysymys.

Juu ja taitaa Slipknotin keikoilla olla ihan vakkarikäytäntö (?). Omaan makuun se Golden Circle -alue on vähän turhankin iso, peruslipulla joutuu toljottamaan keikkaa aika kaukaa tai vaihtoehtoisesti hyvin sivusta. Pikkuvikoja ja ison maailman meininkiä. Artukaisissa on (tai oli ainakin eilen) onneksi soundit kohdallaan niin kauempanakin on ns. hyvä meininki.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Käsi pystyyn, en lukenut pientä pränttiä. Lopetin lukemisen hinnan kohdalla, koska en koskaan osta mitään vippilippuja. Ei tullut mieleenikään että nykyään se tarkoittaa että sen sijaan että vipillä saa extraa, otetaan normeilta palvelua pois. VMP, jos minulta kysytään. Pitääpä vältellä vastedes festareita joissa moinen rahastus on käytössä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Käsi pystyyn, en lukenut pientä pränttiä. Lopetin lukemisen hinnan kohdalla, koska en koskaan osta mitään vippilippuja. Ei tullut mieleenikään että nykyään se tarkoittaa että sen sijaan että vipillä saa extraa, otetaan normeilta palvelua pois. VMP, jos minulta kysytään. Pitääpä vältellä vastedes festareita joissa moinen rahastus on käytössä.
Itse taas en ymmärrä miten VIP-lipun voi ostaa itselleen rahalla. Kyllä VIP-asiakkaiden pitäisi olla kutsuvieraita.
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Ymmärrän jollain omalla keikalla ehkä VIP-lipun, mut et festareilla pitää maksaa extraa siitä et pääsisi parhaimmille paikoille - kunnon rahastusta.

Onhan Flow festareilla se gold arkea lippu, mut se käytännössä tarkoittaa sitä et pääset johonkin ”lounge” tyyppiseen paikkaan. Viettämään aikaa keikkojen ulkopuolella. Eli kyseessä on nimenomaan extra mikä ei vie normaalin lipun omistajilta mitään pois.

Kait se fanituksen taso sit mitataan lompakon koolla. ”Jos oot tarpeeksi kova fani, niin tietysti haluat maksaa extraa et pääset parhaimmille paikoille ja voit näyttää keskaria normaalin lipun omistajille.”
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Sen verran pitää nyt korjata, ettei pelkällä VIP-lipulla Golden Circleen pääse, GC oli ihan oma lippukategoriansa silloin kun Slipknotin keikka alunperin julkaistiin. Myytiin yllättäen loppuun aika nopsaan, mutta en kuollaksenikaan muista oliko hinta kuinka paljon normilippua kalliimpi.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Sen verran pitää nyt korjata, ettei pelkällä VIP-lipulla Golden Circleen pääse, GC oli ihan oma lippukategoriansa silloin kun Slipknotin keikka alunperin julkaistiin. Myytiin yllättäen loppuun aika nopsaan, mutta en kuollaksenikaan muista oliko hinta kuinka paljon normilippua kalliimpi.
a) Golden Circle -liput, alk. 149€
Golden Circle -lippuja on myynnissä rajoitettu määrä ja ne oikeuttavat pääsyyn lähimpänä lavaa olevalle alueelle. Myynnissä on sekä ikärajattomia että K-18 lippuja. Golden Circle -alue on käytössä vain lauantaina. Kahden päivän Golden Circle -lippu oikeuttaa sinulle perjantaina sisäänpääsyn tapahtuma-alueelle ja lauantaina sisäänpääsyn lisäksi pääsyn lavaa lähempänä olevalle Golden Circle -alueelle.

1 PV 149 €
2 PV 199 € (huom. Golden circle on vain Slipknot-päivänä)

 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuo GC hämäsi aika paljon porukkaa jäämään eilen sinne aitojen taakse. Itsekin alunperin luulin niin, mutta kun en pitissä pyöri, jäin suosiolla ulkopuolelle. Muutamalle siinä sitten sanoin, että kiertävät eteen, kun jäivät harmittelemaan proletaarilippujaan siihen mun taakseni. Olin vasemmalla laidalla heti aitojen takana.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
@Gostisbehere juu tuo info on saatavilla, mutta alunperin niitä myytiin siihen yksipäiväiseen pelkkään Slipknot plus lämppärit keikkaan. Voi olla että hinta toki oli sama silloinkin. Eniveis, eri homma kuin VIP-liput, joilla sitten pääsee omaan vessaan tms. paskelia.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Yhden negan keksin vielä tuohon GCn liittyen kun katselin Blind Channelin pittiä ja tyhjää kenttää yleisöjen välissä. Ei kai se millään Slipknotilla tunnu missään kun alue on täysi aina, mutta jos BCllä olisi ollut ne muutama sata lisää aidan toiselta puolelta niin vähän eri kokemus bändillekin. /End ränt.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oman GC -lipun ostin hintaan 129e joulukuussa 2020 kun piti kulttuuriseteli johonkin käyttää, vaikka yleensä en noista erikoislipuista niin perusta . Nyt Tesseractia katsomassa. Alueelle tulin vajaa tunti sitten ja sisäänpääsy rannekkeenvaihtoineen "jonossa" kesti n. kaksi minuuttia. Vesipisteelle ja oluttiskille hetki sitten täysin jonottamatta! Iso positiivinen yllätys ollut tähän mennessä. Jännä nähdä miten toimii kun illan myötä lisää porukkaa tulee, mutta nyt ei edes kaltaisellani kriittisellä mulkulla valitettavaa. Tai no hinnat tietysti, mutta niin kauan kuin homma toimii näin hyvin niin ei jaksa niistäkään alkaa. Kun vielä huomioi että ekaa kertaa järjestetään täällä niin hienosti toimii alue!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tultiin äsken alueelle ja suoraan sisään. Slipknot-näyttelyyn on kyllä 50 metrin jono, mutta jonottakoot, keitä kiinnostaa. Ja miksei jonottaisi, kun suosikki pitkästä aikaa Suomessa on, tai nämä kekkerit ensi kertaa.

Jengi on kyllä nuorentunut helvetisti, vaikkei eilenkään erityisen vanhaa porukkaa ollut. John Smithissä ja vastaavissa pääasiassa suomalaisin bändein pyörivässä tapahtumissa on selkeästi keski-ikäisempää sakkia. Ympärilleen kun tässä katselee, niin lukioiköistä ja alle kolmekymppistä on paljon. Ilmeisesti Slipknot on suht helppo portti metalliin tai jotain.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Montas kertaa tuo Slipknot on käynyt Suomessa? Mietin vain, kun itsekin olen nähnyt sen kerran, sen suurempia yrittämättä. Jotenkin on sellainen kutina, että se on käynyt Suomessa melko usein, missä ei toki ole mitään väärää. Mihinkään Iron Maiden- tai Uriah Heep -lukemiin se ei toki yllä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Montas kertaa tuo Slipknot on käynyt Suomessa? Mietin vain, kun itsekin olen nähnyt sen kerran, sen suurempia yrittämättä. Jotenkin on sellainen kutina, että se on käynyt Suomessa melko usein, missä ei toki ole mitään väärää. Mihinkään Iron Maiden- tai Uriah Heep -lukemiin se ei toki yllä.
Joo, oli se näköjään toissa vuonna, kun googlasin. En tosiaan itse kuulu fanikuntaan, niin ei hirveästi ole tietoa vierailutaajuudesta. Ehdottoman hienoa, että metalli iskee nuoriinkin, ja kun tähän päälavan laidalle juuri saavuin, niin tää on osin kuin yläasteen goottinurkkaus. Hämmentävän nuorta jengiä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ehdottoman hienoa, että metalli iskee nuoriinkin, ja kun tähän päälavan laidalle juuri saavuin, niin tää on osin kuin yläasteen goottinurkkaus. Hämmentävän nuorta jengiä.
Keski-ikäinen rokkipoliisi ottaa ilolla vastaan nämä tiedot. Jos nuorilla on vaihtoehtoina räpinpaska tai metalli, niin ehdottomasti metalli. Nyt kun mietin, niin olen tämän jaon muuallakin huomannut. Räpinpaska on mainstreamia, mutta metalli näyttää olevan nuorilla sille aika vahva vaihtoehto. Hemmetin hyvä. Toki rockilla on tuossa vähän ahtaat oltavat, ja nuorten keskuudessa rock tuntuu menevän hädin tuskin sinne top vitoseen, mutta laitan toivoni metalliin, se on kuitenkin oikeaa musiikkia. Tuo metallin nykyinen vahva asema on ollut jopa vähän yllätys.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Montas kertaa tuo Slipknot on käynyt Suomessa? Mietin vain, kun itsekin olen nähnyt sen kerran, sen suurempia yrittämättä. Jotenkin on sellainen kutina, että se on käynyt Suomessa melko usein, missä ei toki ole mitään väärää. Mihinkään Iron Maiden- tai Uriah Heep -lukemiin se ei toki yllä.
20.01.2002 oli eka kerta Suomessa.
Äkkiä sanoisin että ainakin 7 esiintynyt Suomessa.
2002 oli Hartwall keikka
Sitten oli Metallican lämppärinä stadikalla
Jäähallissa olen myös nähnyt bändin.
Provinssi oli myös muistaakseni kerran listalla.
Sitten näiden päälle tulee muita keikkoja Suomessa joissa en ole itse ollut paikalla
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Slipknot on esiintynyt Suomessa 12 kertaa.

 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Alle parikymppisillä on siis ollut käytännössä kaksi kertaa mahdollisuus nähdä ne. Sinänsä ihan ymmärrettävää, että nyt vetää.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Slipknot on esiintynyt Suomessa 12 kertaa.

Kiitos ahkeroinnista, olin siis ihan oikeassa. Itse olin tuolla 2016 keikalla siinä nykyään nimettömässä hallissa. Todella usein ovat Suomessa käyneet, jos mietitään sitä, miten iso bändi on kyseessä. Hieno juttu. Mutta yksinkertaista matematiikkaahan tämä on, Slipknot on ollut kannattavaa tuoda Suomeen. Ei se täällä kävisi, jos järjestäjät ottaisivat persnettoa. Metallibändeissä on sekin hyvä puoli, että ne saadaan yleensä tänne Suomeen ja vielä elävänä. Monilla on myös paria YouTube-videota pidempi ura takana.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Alle parikymppisillä on siis ollut käytännössä kaksi kertaa mahdollisuus nähdä ne. Sinänsä ihan ymmärrettävää, että nyt vetää.
Joo tällainen vanha jarru on tainnut noista Helsingin keikoista nähdä viisi ensimmäistä. Eikun neljä.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Keski-ikäinen rokkipoliisi ottaa ilolla vastaan nämä tiedot. Jos nuorilla on vaihtoehtoina räpinpaska tai metalli, niin ehdottomasti metalli. Nyt kun mietin, niin olen tämän jaon muuallakin huomannut. Räpinpaska on mainstreamia, mutta metalli näyttää olevan nuorilla sille aika vahva vaihtoehto. Hemmetin hyvä. Toki rockilla on tuossa vähän ahtaat oltavat, ja nuorten keskuudessa rock tuntuu menevän hädin tuskin sinne top vitoseen, mutta laitan toivoni metalliin, se on kuitenkin oikeaa musiikkia. Tuo metallin nykyinen vahva asema on ollut jopa vähän yllätys.

"Oikeaa musiikkia" :D
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
"Oikeaa musiikkia" :D
Räpinpaskahan ei ole oikeaa musiikkia. Siinä ainoat ideat on lainattu muilta, eikä edes lainattu, vaan sämplätty, koska itse ei osata edes soittaa. Se mitä räpinpaskassa on omaa, ei ole minkään arvoista. Räpinpaskan väitetään olevan "keskustelua musiikin välityksellä", mutta jos se keskustelu on lähinnä uhoamista ja huorittelua, niin sen arvo on pyöreä nolla. Siihen nähden metalli on todellakin oikeaa musiikkia ja termi on ihan oikea. Räpinpaska on säälittävää ja naurettavaa ja vertautuu lantakasaan, kyllähän senkin ympärillä pyörii kymmenen tuhatta kärpästä.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Räpinpaskahan ei ole oikeaa musiikkia. Siinä ainoat ideat on lainattu muilta, eikä edes lainattu, vaan sämplätty, koska itse ei osata edes soittaa. Se mitä räpinpaskassa on omaa, ei ole minkään arvoista. Räpinpaskan väitetään olevan "keskustelua musiikin välityksellä", mutta jos se keskustelu on lähinnä uhoamista ja huorittelua, niin sen arvo on pyöreä nolla. Siihen nähden metalli on todellakin oikeaa musiikkia ja termi on ihan oikea. Räpinpaska on säälittävää ja naurettavaa ja vertautuu lantakasaan, kyllähän senkin ympärillä pyörii kymmenen tuhatta kärpästä.

Semmosta. Jos tää on jotain hassuttelua, niin asia erikseen. :D

Kuuntelen itse aika laaja-alaisesti musiikkia. Tänään on soinut esimerkiksi Slayer, Pekka Pohjola ja Black Sabbath. Eilen taas kuuntelin esimerkiksi Yonaa.

Jos ihan tosissaan väittää ettei rap ole musiikkia, niin ei taida mistään mitään ymmärtää. Hyvin räppääminen kun vaatii kuitenkin osaamista paljon eikä se ole niin yksinkertaista kun ehkä sinä kuvittelet. Toisekseen räpissä samplataan, mutta samplejen hyvin käyttäminenkään ei ole mikään maailman helpoin juttu. Pitää osata rakentaa kaikki siihen ympärille hyvin sekä hyödyntää sitä samplea/sampleja hyvällä tavalla. Myöskin se on omalla tavallaan toisten bändien/artistien kunnioittamista.

Räpissä myöskään läheskään kaikki kappaleet ei ole mitään huorittelua.







 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös