Jep, aika moni paikkakunta joutunee keksimään itseään uudelleen, kunhan pahin joskus on ohi. Savonlinna on vain yksi ääriesimerkeistä, koska onhan jossain Kuhmossa ja Kaustisilla ne musafestarit, Sodankylässä elokuvajuhlat ym ym. Tuskin Kotkakaan reagoi kovin hyvin, jos Meripäiviltä jää tulot saamatta. Jyväskyläkin muuten on pirteän nuorekkaasta ja opiskelevasta julkikuvastaan huolimatta yllättävän persaukinen kaupunki, joten jos rallyt jää väliin, niin voi kävelykadun zombien ja haahuilijoiden joukkoon liittyä Onnipubin kautta muutama uusi konkurssikerhon jäsen.
Itse asiassa hyvästä esimerkistä käy myös rakas synnyinkaupunkini Pori. Nythän jo peruuntui joka kesän jättimäinen Suomi-areena tapahtuma, jonka tulovirrat kaupunkiin olivat valtavat. Ja nyt sitten jazzit ovat varmaan ilmoitusta vaille peruutetut, ja sen lisäksi Porissa olisi tiedossa kolme muuta tällaista keskisuurta festaria. Iskelmä festivaali on laajentanut Himoksen lisäksi juuri Poriin (kesäkuun lopussa), sitten on kaupungin oma rocktapahtuma Porispere (heinä-elokuun vaihteessa) sekä myös Rock in the City festivaalikiertueen Porin festari (21-22.8). Koska tapahtumia perutaan siis vain kuukausi kerrallaan, niin pidän peukkuja että tällaiset elokuun pienemmät tapahtumat olisivat ehkä jo turvassa, koska tuo viimeiseksi mainittu tapahtuma on nimittäin ainoa festari mihin olin tänä kesänä itse ajatellut mennä..